qwert> Rozhodně to je ochrana proti vlhkosti ale nikde se nepíše, na jak dlouhou dobu. Dokonale to funguje u kabelových šroubovaných spojení, třeba typicky šrouby u baterky. Ale podívej se, za jak dlouho tam máš znova oxidaci. Pokud jezdíš s autem ve vlhkém prostředí, za týden je to zase bílomodré. V tom se ty přípravky liší. A nesmíš věřit všechno všem. WD40 je opravdu skvělý ale asi bys nevěřil tomu, že prý pomáhá na altrozu kloubů. A přece tomu lidi věří a mažou si s tím bolavý ramena a lokty a myslí si, že to pomůže. WD40 je speciální mazivo s funkcí okamžitého vytěsnění vody. Má menší molekuly než jsou molekuly vody a tím pádem může vodu vytěsnit. Bohužel na vzduchu nevydrží nekonečně dlouho. Ostatně jako mazivo se nemá používat na valivé povrchy. Vůbec se nedoporučuje na řetězy a řetězové rozvody jakéhokoliv typu. Má dobré vlastnosti zpočátku ale křivka jde velmi rychle dolů a jeho zbytky mají spíš negativní efekt. To je ale někdy výhoda, někdy člověk potřebuje aby se přípravek rychle "vypařil". Já se na WD-40 dívám spíš jako na univerzální čistič.
WetProtect není vůbec mazivo ani čistič ale pouze jednoúčelový přípravek na vytěsnění vody, speciálně z nn rozvodů, rozvodnic, tištěných spojů a třeba i z el. motorů apod. Ale na rozdíl od WD40 vydrží dlouhou dobu a odstranit se dá jen pomocí přípravků jako je čistič brzd. Nedokáže to, co WD-40 a ani jeden z těch přípravků nejsou vhodné jako mazivo.