1. Vyjezdit se. Začít s motorkou, která je silnější než sportovní vůz, je hazard.
Je dobré začít se stroji menších objemů a postupně si zvykat na rostoucí výkon.
2. Předvídat. To je asi nejčastější slovo, které můžete od motorkářů slyšet.
Číst situaci na silnici v každém okamžiku je pro bezpečnou jízdu nezbytné.
3. Dodržovat pravidla. Prostá rada, ke které není co dodat.
4. Nepodcenit vybavení. Frajeři, kteří si na motocyklu vyrazí v tričku a pantoflích,
si koledují. Špatně pro ně může dopadnout i nehoda v malé rychlosti.
Zkušený motorkář nevyjíždí bez speciálního motocyklového oblečení a výstroje.
5. Přizpůsobit jízdu počasí a stavu vozovky. Řidič v autě déšť často ani nevnímá,
pro motorku může být ale fatální. Brzdná dráha je delší, stabilita v zatáčkách
narušená, jízdní vlastnosti jsou podstatně jiné.
6. Technický stav. Kontrola motorky před každou jízdou by měla být samozřejmostí.
7. Vyhnout se bláznům. Motorkáři často jezdí ve skupinách, vybrat si tu správnou partu
s rozumným a přirozeným vůdcem může zachránit život.
8. Český komplex. Je lepší počítat s tím, že Vás čeští řidiči nemají rádi, než se pak divit, proč vám úmyslně křižují cestu.
9. Stav mysli. Někdo si jede na motorce vyčistit hlavu, někoho starosti odvádějí od
soustředění. Sami musíte vyhodnotit, zda se na řízení dokážete náležitě
koncentrovat.
10. Štěstí. Další často používané slovo. Plno z Vás již zažilo určitě krizovou situaci na
motorce a aby jste sebou neplácli, potřebovali jste velkou kupu štěstí. Ale radši na
to nespoléhejte, nemuselo by se to příště vyplatit.
Mnoho šťastných kilometrů bez nehod a slunce nad hlavou.
ČUS BUS JOMAXÁCI
1 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Desatero motorkáře
Dina>Ti bis mohl yť viučofat do BESYPU !!
a Ti bis uš mohl yť do řyťě kto to ma furť čyst?
To jsem vyčetl tady na fóru, musí to být pravda, fááááákt, nekecám
edit
Dneska kam kliknu, tam to čtu. Desatero motorkare
Naposledy editováno 01.04.2009 13:40:48
2 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
Auto, jedoucí před dodávkou se rozhodlo přejet (uhnout dodávce)z levého pruhu stejně jako já jedoucí za dodávkou. oba jsme se rozhodli přejet do pravého aniž bychom o sobě věděli, ovšem každý jiný rychlostí, já 120 km/h, on tak 80- 90 km/h.Škoda na mé Škodě za 137tis.
Naposledy editováno 01.04.2009 13:22:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Desatero motorkáře
barokář>.Škoda na mé Škodě za 137tis.
to je ale škoda :\
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Desatero motorkáře
barokář>tohle se tak nějak snažím (v autě, motorka bude až letos po 10ti letech)dodržovat, pouze 10. ledna jsem pohořel na 10. přikázání.
Auto, jedoucí před dodávkou se rozhodlo přejet (uhnout dodávce)z levého pruhu stejně jako já jedoucí za dodávkou. oba jsme se rozhodli přejet do pravého aniž bychom o sobě věděli, ovšem každý jiný rychlostí, já 120 km/h, on tak 80- 90 km/h.Škoda na mé Škodě za 137tis.
Spíše jsi pohořel na přikázání o dodržování pravidel ne? Odkdy se předjíždí z prava?
lowriderka>barokář>tohle se tak nějak snažím (v autě, motorka bude až letos po 10ti letech)dodržovat, pouze 10. ledna jsem pohořel na 10. přikázání.
Auto, jedoucí před dodávkou se rozhodlo přejet (uhnout dodávce)z levého pruhu stejně jako já jedoucí za dodávkou. oba jsme se rozhodli přejet do pravého aniž bychom o sobě věděli, ovšem každý jiný rychlostí, já 120 km/h, on tak 80- 90 km/h.Škoda na mé Škodě za 137tis.
Spíše jsi pohořel na přikázání o dodržování pravidel ne? Odkdy se předjíždí z prava?
od té doby co vlevo jezdí všichni jak připosrátí
lowriderka>barokář>tohle se tak nějak snažím (v autě, motorka bude až letos po 10ti letech)dodržovat, pouze 10. ledna jsem pohořel na 10. přikázání.
Auto, jedoucí před dodávkou se rozhodlo přejet (uhnout dodávce)z levého pruhu stejně jako já jedoucí za dodávkou. oba jsme se rozhodli přejet do pravého aniž bychom o sobě věděli, ovšem každý jiný rychlostí, já 120 km/h, on tak 80- 90 km/h.Škoda na mé Škodě za 137tis.
Spíše jsi pohořel na přikázání o dodržování pravidel ne? Odkdy se předjíždí z prava?
jela tři auta- Audi A6 vepředu v Levém Jízdním Pruhu jedoucí pomalu, dodávka mezi Audi a mnou v LJP dojíždí Audi , já za dodávkou taktéž v LJP.
Audi uhýbá dodávce do Pravého Jízdního Pruhu, já ve stejnou dobu přejíždím (pozor,nečti předjíždím)do PJP, dávka mizí v dáli, já mizím v zadní části Audi v PJP, kam jsme ve stejný okamžik, leč výše uvedenou rozdílnou rychlostí přejeli.
1 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
- nenechat se vyprovokovat
- neriskovat (tím minimalizuji krizové situace)
- neplést si komunikaci se závodní dráhou
- pořád si říkat že se dá jet i pomaleji
- včera konečně prvních letošních 120 km, plechovky byly nezvykle ohleduplní, asi proto že jsem se za celou cestu mohl pozdravit jenom s jedním z nás...., no z těch přikázání jsem porušil jenom č.3, ale to jen zcela vyjímečně (rychlost)
VŠEM ŠŤASTNÉ NÁVRATY
1 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
1. Vždy plná nádrž
2. Gumy nějaké lepidla
3. Super stav mašiny
4. Pořádné oblečení (šustka není vhodná)
5. Pořádná kokos (cyklistický hránič hlavy nestačí)
6. Pořádné boty (tiňťonky moc nevyhovují)
7. Mít mozek na správném místě (v rozkroku nemyslím)
8. Vždy stát jako první na křižovatce (mezi autama se dá projet)
9. Neohrožovat autíčkáře (nemají nás i tak moc rádi, tak
je neprovokujme)
10. Při každé vyjížďce alespoň jeden omezovač (Hnnnnttttt.... )
Naposledy editováno 01.04.2009 15:47:27
1 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
3 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
1. začínat na stroji s co největším výkonem, zbytek nejede
2. pořádně ho držet až do omezovače, ubrat jen na pumpě
3. každého předjet, nejlépe zprava
4. na značky ser, jsi King
5. radar je jen na fotku, aby jsi měl u kámošů důkaz že ti to jede
6. Spolujezdkyně ber jen v minisukni a v tangách, ať ti za tebou z toho taky něco mají, ty bys měl mít kraťasy a kristusky (nebudou ti smrdět nohy a potit kulky)
7. do zatáček minimálně driftem a v protisměru
8. brzdit jen stoppiečkem, normálně brzděj jen přizdisráči
9. každý rozjezd po zadním
10. Nejezdi s normálníma motorkářema nebo tě budou brzdit
No a takhle se zbavíme těch magorů, co chtěj začínat na minimálně litrovejch superbajcích a ptaj se jestli je lepší R1 nebo GSX1000R a zatím proháněli maximálně fichtla na dvorku.
fašoun>k těm pravidlům dodávám
- nenechat se vyprovokovat
- neriskovat (tím minimalizuji krizové situace)
- neplést si komunikaci se závodní dráhou
- pořád si říkat že se dá jet i pomaleji
- včera konečně prvních letošních 120 km, plechovky byly nezvykle ohleduplní, asi proto že jsem se za celou cestu mohl pozdravit jenom s jedním z nás...., no z těch přikázání jsem porušil jenom č.3, ale to jen zcela vyjímečně (rychlost)
VŠEM ŠŤASTNÉ NÁVRATY
Tak já mám dnes 200km,sice jsem co 50km musel dát horkej čaj,protože jsem úpěl do helmy jak mě zábly ruce,ale jsem zase konečně na pár dní klidnej
1 reakcí na tento příspěvek Desatero motorkáře
Ale aj to štěstí je tam třeba
Naposledy editováno 01.04.2009 20:59:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Desatero motorkáře
dewwil>Asi tak:
1. začínat na stroji s co největším výkonem, zbytek nejede
2. pořádně ho držet až do omezovače, ubrat jen na pumpě
3. každého předjet, nejlépe zprava
4. na značky ser, jsi King
5. radar je jen na fotku, aby jsi měl u kámošů důkaz že ti to jede
6. Spolujezdkyně ber jen v minisukni a v tangách, ať ti za tebou z toho taky něco mají, ty bys měl mít kraťasy a kristusky (nebudou ti smrdět nohy a potit kulky)
7. do zatáček minimálně driftem a v protisměru
8. brzdit jen stoppiečkem, normálně brzděj jen přizdisráči
9. každý rozjezd po zadním
10. Nejezdi s normálníma motorkářema nebo tě budou brzdit
No a takhle se zbavíme těch magorů, co chtěj začínat na minimálně litrovejch superbajcích a ptaj se jestli je lepší R1 nebo GSX1000R a zatím proháněli maximálně fichtla na dvorku.
1. začínat na stroji s co největším výkonem, zbytek nejede
2. pořádně ho držet až do omezovače, ubrat jen na pumpě
3. každého předjet, nejlépe zprava
4. na značky ser, jsi King
5. radar je jen na fotku, aby jsi měl u kámošů důkaz že ti to jede
6. Spolujezdkyně ber jen v minisukni a v tangách, ať ti za tebou z toho taky něco mají, ty bys měl mít kraťasy a kristusky (nebudou ti smrdět nohy a potit kulky)
7. do zatáček minimálně driftem a v protisměru
8. brzdit jen stoppiečkem, normálně brzděj jen přizdisráči
9. každý rozjezd po zadním
10. Nejezdi s normálníma motorkářema nebo tě budou brzdit
No a takhle se zbavíme těch magorů, co chtěj začínat na minimálně litrovejch superbajcích a ptaj se jestli je lepší R1 nebo GSX1000R a zatím proháněli maximálně fichtla na dvorku.
Tak to je maso už jsem se tak dlouho nezasmál od srdce...
totálka
Tohle může napsat opravdu jen borec co má pořádnej smysl pro hůmor a jak se říká nesere se s kecama
Naposledy editováno 02.04.2009 17:02:08
Katana>Dát bacha na traktory a jiné zemědělské stroje- nekontrolovaně s ochlastou za volantem, bez blinkru odbočí kamkoliv nebo najedou odkudkoliv na silnici.
Že by holá realita a jednoi z nejhorších nebezpečí v běžném provozu ? Taktéž se přídám k tomuto názoru, díky jednomu takovýmu šuldovi už jsem skoro dojezdil a motorku zrušil...