globalmoto_duben_nolan





Téma: Benzín
 
31.3.2009 v 20:20
v papírech k mašině mám jako palivo uvedenej natural 95 , motorka nemá katalyzátor takže by mě docela zajímalo co by se stalo kdybych tam začal lít super ? stane se něco motoru ? jakej je rozdíl v těch benzínech ? ptám se proto že auta bez katalyzátoru můžou jezdit na oboje
Předchozí
1 2
Následující

Benzín

31.3.2009 v 20:22 | Nahoru | #1
nestane se vůbec nic, je to úplne jedno

Benzín

31.3.2009 v 20:23 | Nahoru | #2
to je bomba u nás na pumpě je super o 1,50kč levnější

Benzín

31.3.2009 v 20:29 | Nahoru | #3
počkej teďka koukám na rozdělení a

Super je Natural 95,
Super Plus je Natural 98 a
Special je Special

Benzín

31.3.2009 v 20:31 | Nahoru | #4
tak teď to nechápu u nás na pumpě maj natural zeleným písmem a ten super červeně , na jinejch pumpách se píše special čeveně

Benzín

31.3.2009 v 20:32 | Nahoru | #5
jakej je teda rozdíl mezi speciálem a naturalem ? do motoru co nemá katalyzátor ani podobný krávoviny ?

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 20:34 | Nahoru | #6
zeptej se čerpadlaře-řky mněla by vědět co prodava :\

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 20:38 | Nahoru | #7
speciál obsahuje aditiva zejména pro motory které nemají tvrzená sedla ventilů(například š120)

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:38 | Nahoru | #8

Šťovik>zeptej se čerpadlaře-řky mněla by vědět co prodava :\


to asi neklapne ta je dycky tak vyjuchaná že kdybych se zeptal co to je za benzín tak mě přidá ještě kasu na cestu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:39 | Nahoru | #9

JirkaFM>speciál obsahuje aditiva zejména pro motory které nemají tvrzená sedla ventilů(například š120)



a co to udělá v motoru kterej je určenej pro natural ?

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:39 | Nahoru | #10
Šťovik> ťi vjeďu enem jak zarobiť

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:39 | Nahoru | #11
clonner> nic

E: ale je otázka, co na to řekne katalyzátor...ale vzhledem k tomu, že jako aditivum se dnes už olovo nepoužívá, ale mangan, tak si myslím(pouze můj názor), že by to nemuselo vadit. Ale to už radši ať poví někdo funfovanější

Naposledy editováno 31.03.2009 20:42:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:42 | Nahoru | #12

JirkaFM>clonner> nic

tak já to zkusim testnout , jesli to pojede stejně , už mi to vrtalo hlavou delší dobu.
Už nějakou dobu sou všechny benzíny bez olova tak v tom by problém bejt neměl.

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:43 | Nahoru | #13
JirkaFM> katalyzátor nevedu

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:44 | Nahoru | #14
clonner> no ve skutečnosti benzín olovo stále obsahuje, ale už se nepřidává navíc jako aditivum

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 20:46 | Nahoru | #15
tohle sem našel na stránkách benziny

Automobilový benzin BA 91 Special je dodáván podle normy ČSN EN 228.
Tento druh automobilového bezolovnatého benzinu je určen pro starší vozový park (např. Škoda 120, Škoda 105, resp. pro automobily dodávané na trh před rokem 1989, např. Žiguli, Trabant, Wartburg, Škoda Favorit atd.) a obsahuje přísadu na ochranu ventilových sedel.

Jeho podíl v oktanové skladbě prodávaných automobilových benzinů dosahuje 7 % a trvale klesá. Special není perspektivním druhem automobilového benzinu a společnost plánuje v roce 2009 ukončení prodeje

takže special má jenom 91 oktanů ? nebude to moc cukat oproti naturalu 95 ?

Benzín

31.3.2009 v 20:48 | Nahoru | #16
Podle mě by bylo ideální tam lejt normální Natural 95, ale nechci radit...
určitě víš líp než výrobce co tam patří...

Benzín

31.3.2009 v 20:49 | Nahoru | #17
Já bych tam nelil nic. Odrážel bych se nohama a měl bych jistotu, že se nic nestane

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:51 | Nahoru | #18
clonner> může to začít klepat, ale nemusí. Bude mít menší odolnost před samozápaly. U nás už ale special není k sehnání, ale i když byl, tak sem do jawky vždycky tankoval 95tku(dnešní Super). Teďka do suzuky tankuju jenom u kvalitních stanic jako je třeba OMV, protože kvalita beznínu se liší a to dost...

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 20:52 | Nahoru | #19
pokud je motor stavěný na 95ti oktanový benzín neměl bys tam davat s nizsim oktanovym cislem bo by pri zatizeni mohlo dochazet k samozapalum a nasledne taky k poskozeni motoru. detaily ti rozepisovat nebudu stejne tomu nerozumis

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 20:55 | Nahoru | #20

Rrruda>pokud je motor stavěný na 95ti oktanový benzín neměl bys tam davat s nizsim oktanovym cislem bo by pri zatizeni mohlo dochazet k samozapalum a nasledne taky k poskozeni motoru. detaily ti rozepisovat nebudu stejne tomu nerozumis



kdybych tomu rozuměl tak se tady neptám ale DÍK ŽES MI TO SUPER VYSVĚTLIL seš jednička

Benzín

31.3.2009 v 20:56 | Nahoru | #21
motor je stavěnej na 95 ale pochybuju že když třeba chlapci odsud jedou na ukajinu s endurem že to co jim tam teče ze stojanu je 95... a taky jim to jezdí

2 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 20:58 | Nahoru | #22
a když je teda motor stavěnej na 95 oktanů a při nižším oktanovým čísle hrozí samozápaly tak co se stane když se tam vrzne 98 nebo ten shell v-power racing ten má 100 oktanů ?
A teď babo raď

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 21:00 | Nahoru | #23
Co řešíš,napsaný je NATURAL 95 ,tak ho tam liju,když má speciál oktanový číslo 91 tak tam asi nepatří,ale jestli seš taková socka co nemá na benál tak tam múžeš nalít technickej ten je za púlku ,jen abych nekritizoval,na dacii když se chtělo jezdit na speciál (origo měla napsanej super)tak museli v servisu přeštelovat karbec +zapalování aby to nekuckalo atd. (vlastní zkušenost)

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 21:03 | Nahoru | #24

clonner>a když je teda motor stavěnej na 95 oktanů a při nižším oktanovým čísle hrozí samozápaly tak co se stane když se tam vrzne 98 nebo ten shell v-power racing ten má 100 oktanů ?
A teď babo raď



oktanove cislo oznacuje spoustu veci napr treba teplotu pri ktere se benzin vzniti tzn ze kdyz vyrobce udava 95okt a ty tam das 100 nic se nestane

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 21:05 | Nahoru | #25
clonner: kup ssi nejakeho stareho diesela a lej tam olej z fritaku ale samo pouzity aby nebyl moc drahy

Benzín

31.3.2009 v 21:05 | Nahoru | #26
nestane se nic,ale budeš to mít dražší,ten 100oktanovej využiješ jenom tehdy maš-li vysokej kompresní poměr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

31.3.2009 v 21:06 | Nahoru | #27
clonner> když nebudeš hluchej lempl, tak poznáš, jestli ti to na S91 bude při plným plynu klepat nebo ne - ono se to nedá přeslechnout. O tom, že by sis S91 zničil motor je nesmysl. Protože k detonačnímu spalování nedochází pořád, ale při velké zátěži a malých otáčkách a plném plynu.

Jestli máš psanej N95 tak ber N95 něřeš to.

Já měl na motorce předepsaný min 91okt. tak sem bral dle aktuální ceny.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín

31.3.2009 v 21:10 | Nahoru | #28
Když už je tu téma o benzínu, tak by mě zajímalo jestli může benzín který je 4 měsíce v nádrži u moto zvodnatět tak, aby motorka kouřila bíle (bílý kouř znamená vodu v benzínu, ale když mam vzduchem chlazený motor, tak mě nenapadá proč by to jinak kouřilo než zvodnatělý benzín) Dík

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 21:12 | Nahoru | #29

mirďa-1>Co řešíš,napsaný je NATURAL 95 ,tak ho tam liju,když má speciál oktanový číslo 91 tak tam asi nepatří,ale jestli seš taková socka co nemá na benál tak tam múžeš nalít technickej ten je za púlku ,jen abych nekritizoval,na dacii když se chtělo jezdit na speciál (origo měla napsanej super)tak museli v servisu přeštelovat karbec +zapalování aby to nekuckalo atd. (vlastní zkušenost)



seš asi z levnýho kraje ,v brně v dorgérce technickej za 30/litr

(reakce na) Benzín

31.3.2009 v 21:13 | Nahoru | #30

Dingo>clonner> když nebudeš hluchej lempl, tak poznáš, jestli ti to na S91 bude při plným plynu klepat nebo ne - ono se to nedá přeslechnout. O tom, že by sis S91 zničil motor je nesmysl. Protože k detonačnímu spalování nedochází pořád, ale při velké zátěži a malých otáčkách a plném plynu.

Jestli máš psanej N95 tak ber N95 něřeš to.

Já měl na motorce předepsaný min 91okt. tak sem bral dle aktuální ceny.



Jj. Tak to si pamatuju. U starý schade. Tam byl psanej 91 a já ho tam lil. Když sem včas nepodřadil tak se děli v motoru veci. Až mi z toho polejval pot. Bych se nebál říct, že ten benzín snad těch 91 oktanů ani neměl. Ale schade sloužila a sloužila a pokud by jí sůl nesežrala určo by motor jezdil ještě dneska.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist