Když už to uchlastáš tak nejdřív pauza na cigáro, když to pak nechytne tak otřít svíčky, a pak už asi zbejvá jen roztlačit
2 reakcí na tento příspěvek Uchlastání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uchlastání
1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání
pneumatickej starter a úplně jiný mazání, takže tyhle dobrodruzi sou vlastně letci proti své vůli
krus> Jinak, to vrknutí, nebo spíše roztočení motoru před chcípnutím (tentokrát už vypnutím zapalování) má význam u dvoutaktů - motor se protáhne čerstvou, již nezapalovanou směsí a tak se promaže. Viděl jsem to u mnoha trabantistů - vytočí motor aspoň na 4000rpm a vypnou zapalování, přičemž drží plyn až do zastavení motoru. U čtyřtaktu to nemá význam a naopak nespálená směs může rozředit a spláchnout olej z válců, načež se motor při příštím startu dost ničí.
Pokud se motor už ulil, pak jedině vypnout sytič, dát plný plyn a protočit, lépe roztlačením než starterem (pokud mašina nemá kickstart). Až se "vyvětrá", zkusit startovat znovu, nepomůže-li to, pak vyndat svíčky, očistit a usušit, někdy je dobré je nahřát (vypálit) plynovým hořákem (v praxi odzkoušeno, motor pak snadno naskočí).
Naposledy editováno 21.03.2009 00:46:59
1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání
když ho roztočíš na 4000ot./min, tak ti pak vytáhne půl nádrže než se zastaví
jal předejít uchlastání nevim, bo vlastně ani nevim jak se to stane (když nad tim tak přemejšlim) ale když už se to stane, tak fakt full gas bez sytiče a točit.. s třiapůlou jsem se něco naběhal, se startérem je to veselejší
Mašiny, které jsem měl, na ulití netrpěly, tak si taky nejsem jistý, kdy se to může stát... snad při dlouhém startování na plný sytič. S tím točením opatrně, radši dát nejvyšší kvalt a běžet - někdy se po několika dlouhých startech hned po sobě může rozsypat volnoběžka za starterem.
Docela mě se*e, že moderní mašiny nemají kickstart, na Viragu mi dost chybí (a to vím, co je to nakopávat V-twin 1340ccm)... spíš z nostalgie, startování je jinak bezproblémové... jen nechce-li chytit zejména po dlouhé odstávce, pak je lepší s ní běžet (obvykle 120 - 140 metrů), než chytne - dlouhým startováním bys mohl oddělat volnoběžku.
1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání
Ale od večera do rána to funguje skvěle, jezdil jsem s Trabim pomalu denně 7 let a mohlo bejt 30 nad nulou nebo pod, nestalo se mi že by točil dýl jak 5 vteřin..
Ale letecká verze (myslím, že byl invertní - válci dolů) startovala dost blbě, měl hroznou tendenci se při studeném startu ulít - když nechytil ani po šestém protočení vrtulí, téměř vždy to znamenalo svíčky ven .
dewwil>To protočení plynu před chcípnutím je u karburátorový 4T mašiny pěkně na hovno, kdo to dělá je magor. Při vytočení motoru a jeho následném chcípnutí si setrvačností motoru nasaje víc směsi, kterou motor nespálí, ve válci to smyje olejový film a následný start je nasucho, no jen tak dál ať mají servismeni práci
jj parada je zhasínat přeplňovanej motor z plnejch otáček, destrukce takovýho turba končí za zvuku cirkulárky