globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uchlastání
 
20.3.2009 v 18:24
Jaké máte skušenosti s tzv.uchlastáním.Jak tomu předcházet.Co dělat když už se to stane a myslíte že na to má vliv vytočení motoru těsně před chcípnutím???

Uchlastání

20.3.2009 v 18:25 | Nahoru | #1
Jak předcházet uchlastání? Abstinovat

Uchlastání

20.3.2009 v 18:27 | Nahoru | #2
u karburátoru to určitě vliv má to vrknutí před chcípnutím(i když nechápu proč to každej dělá ).
Huska se mi při studených startech uchcávala pořád dokud jsem neotevřel laufy a sání.. ted jí musim nakrmit pumpičkou aby vůbec čapla

Uchlastání

20.3.2009 v 18:40 | Nahoru | #3
Akorát se jdu uchlastat tak ti pak napíšu jestli se mi povedlo tomu předejít nebo ne

Uchlastání

20.3.2009 v 18:46 | Nahoru | #4
Everts72> taky xD
Od více zdrojů to bude objektivnější

Uchlastání

20.3.2009 v 18:46 | Nahoru | #5
taky se jdu za chvíli uchlastat, tak zítra podám report

Uchlastání

20.3.2009 v 19:01 | Nahoru | #6
jizda ze siticem

Uchlastání

20.3.2009 v 19:04 | Nahoru | #7
pod na commando a budes uchlastanej hned ;)

Uchlastání

20.3.2009 v 19:05 | Nahoru | #8
když se uchlastáš,tak to většinou už řešit nemusíš,jelikož jsi mrtvej

Uchlastání

20.3.2009 v 19:16 | Nahoru | #9
To vrknutí před chcípnutím má původ u starejch letadel s hvězdicovym motorem,dělalo se to při konci motorový zkoušky a mechanici tvrdí že je to kvůli profouknutí trysek,filtrů a aby si motor natáh dost oleje. Mašinu tím většinou neuchlastáš ale asi jí ani moc nepomůžeš.
Když už to uchlastáš tak nejdřív pauza na cigáro, když to pak nechytne tak otřít svíčky, a pak už asi zbejvá jen roztlačit

2 reakcí na tento příspěvek Uchlastání

20.3.2009 v 19:25 | Nahoru | #10
To protočení plynu před chcípnutím je u karburátorový 4T mašiny pěkně na hovno, kdo to dělá je magor. Při vytočení motoru a jeho následném chcípnutí si setrvačností motoru nasaje víc směsi, kterou motor nespálí, ve válci to smyje olejový film a následný start je nasucho, no jen tak dál ať mají servismeni práci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uchlastání

20.3.2009 v 19:31 | Nahoru | #11
dewwil> napsal jsi to přesně

(reakce na) Uchlastání

20.3.2009 v 19:35 | Nahoru | #12
Lada.s> jojo vždycky se chechtám těm exhibicionistům co někam přijedou, vytočej to do bezvědomí a hned to zdechnou, hlavně že na ně všichni čumí a on chudák ani neví že se mu tleměj jak si kurví motor

1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání

20.3.2009 v 19:51 | Nahoru | #13
Ještě sem zapoměl dodat že letecký motory maj většinou
pneumatickej starter a úplně jiný mazání, takže tyhle dobrodruzi sou vlastně letci proti své vůli

Uchlastání

20.3.2009 v 20:08 | Nahoru | #14
mladá paní mě vždycky vytočí a já se pak jdu ulejt jak pérák.

Naposledy editováno 20.03.2009 20:09:12

Uchlastání

20.3.2009 v 20:35 | Nahoru | #15
Toš jak to tady píšete chlast je sviňa ve všech podobách

(reakce na) Uchlastání

21.3.2009 v 00:46 | Nahoru | #16
redwolf> Pneumatický starter nemá moc společného s popisovaným "vrknutím". To se používá někdy dodnes a jde mj. o to, že letecký motor se zásadně má správně chcípat tak, že se stáhne směs, uzavře palivo a až po zastavení motoru se vypne magneto. Je to kvůli bezpečnosti, aby pak náhodou "necukl", kdyby nějaký chytrák vzal bezdůvodně za vrtuli.

krus> Jinak, to vrknutí, nebo spíše roztočení motoru před chcípnutím (tentokrát už vypnutím zapalování) má význam u dvoutaktů - motor se protáhne čerstvou, již nezapalovanou směsí a tak se promaže. Viděl jsem to u mnoha trabantistů - vytočí motor aspoň na 4000rpm a vypnou zapalování, přičemž drží plyn až do zastavení motoru. U čtyřtaktu to nemá význam a naopak nespálená směs může rozředit a spláchnout olej z válců, načež se motor při příštím startu dost ničí.

Pokud se motor už ulil, pak jedině vypnout sytič, dát plný plyn a protočit, lépe roztlačením než starterem (pokud mašina nemá kickstart). Až se "vyvětrá", zkusit startovat znovu, nepomůže-li to, pak vyndat svíčky, očistit a usušit, někdy je dobré je nahřát (vypálit) plynovým hořákem (v praxi odzkoušeno, motor pak snadno naskočí).

Naposledy editováno 21.03.2009 00:46:59

1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání

21.3.2009 v 13:52 | Nahoru | #17
trabant se chcípá přes sytič.. buď z volnoběhu, nebo z mírně zvýšeného volnoběhu..
když ho roztočíš na 4000ot./min, tak ti pak vytáhne půl nádrže než se zastaví

jal předejít uchlastání nevim, bo vlastně ani nevim jak se to stane (když nad tim tak přemejšlim) ale když už se to stane, tak fakt full gas bez sytiče a točit.. s třiapůlou jsem se něco naběhal, se startérem je to veselejší

(reakce na) Uchlastání

21.3.2009 v 21:23 | Nahoru | #18
dva_hrnce> Chcípat Trabanta přes sytič jednou zkoušel kámoš a parádně mu to "uch*alo" svíčky .
Mašiny, které jsem měl, na ulití netrpěly, tak si taky nejsem jistý, kdy se to může stát... snad při dlouhém startování na plný sytič. S tím točením opatrně, radši dát nejvyšší kvalt a běžet - někdy se po několika dlouhých startech hned po sobě může rozsypat volnoběžka za starterem.
Docela mě se*e, že moderní mašiny nemají kickstart, na Viragu mi dost chybí (a to vím, co je to nakopávat V-twin 1340ccm)... spíš z nostalgie, startování je jinak bezproblémové... jen nechce-li chytit zejména po dlouhé odstávce, pak je lepší s ní běžet (obvykle 120 - 140 metrů), než chytne - dlouhým startováním bys mohl oddělat volnoběžku.

1 reakcí na tento příspěvek Uchlastání

21.3.2009 v 21:46 | Nahoru | #19
no, on se chcípal přes sytič, pokud člověk věděl že s ním delší dobu nepojede.. chcípnout přes sytič a za 10 minut ho chtít oživit je samo blbost..
Ale od večera do rána to funguje skvěle, jezdil jsem s Trabim pomalu denně 7 let a mohlo bejt 30 nad nulou nebo pod, nestalo se mi že by točil dýl jak 5 vteřin..

(reakce na) Uchlastání

21.3.2009 v 22:29 | Nahoru | #20
Tak to je jasný, motor Trabant díky jednoduché konstrukci chytal dobře za jakýchkoli teplot včetně vekých mrazů.
Ale letecká verze (myslím, že byl invertní - válci dolů) startovala dost blbě, měl hroznou tendenci se při studeném startu ulít - když nechytil ani po šestém protočení vrtulí, téměř vždy to znamenalo svíčky ven .

Uchlastání

21.3.2009 v 22:34 | Nahoru | #21
jj, do rogal se dával svíčkama dolů.. ale s tímhle použitím zkušenost nemám..

(reakce na) Uchlastání

21.3.2009 v 22:55 | Nahoru | #22

dewwil>To protočení plynu před chcípnutím je u karburátorový 4T mašiny pěkně na hovno, kdo to dělá je magor. Při vytočení motoru a jeho následném chcípnutí si setrvačností motoru nasaje víc směsi, kterou motor nespálí, ve válci to smyje olejový film a následný start je nasucho, no jen tak dál ať mají servismeni práci


jj parada je zhasínat přeplňovanej motor z plnejch otáček, destrukce takovýho turba končí za zvuku cirkulárky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist