globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Metzeler Tourance EXP
 
27.2.2009 v 18:59
Máte někdo už zkušenosti s těmato pneu? Chtěl bych je obout na Varadero.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Metzeler Tourance EXP

27.2.2009 v 21:31 | Nahoru | #1
Peacemaker> tady máš ten popis- celkem slohovka: Není lehké vyrobit pneumatiku, která by vyhovovala všem jízdním režimům, kterým jezdci vystavují svá cestovní endura. Musí vydržet nasazení stokoňových motorů s odpovídajícím zrychlením. Zároveň musí odolat zatížení nejen samotného, mnohdy více jak dvěstěkilového stroje, ale musí strpět i další zátěž jezdce společně se spolujezdcem a jejich mnohdy expediční výbavy. A to jsme ještě nezmínili choutky majitelů velkých endur, vydat se s takto naloženou motorkou mimo asfaltovou cestu, kde si podvozek musí poradit s ostrými kameny, blátem, trávou apod. Mnozí cestují také bez ohledu na počasí a samozřejmě očekávají, že se budou moci na své pneumatiky spolehnout i na mokré vozovce. Přitom stejně vysoké nároky jsou kladeny na vlastní kilometrovou výdrž pneumatik.Technici Metzeleru jsou si těchto požadavků velmi dobře vědomi, vždyť značka již v roce 1980 dodávala pneumatiky s označením Enduro 1 jako sériové obutí pro BMW řady GS a vývoji off-road pneumatik se věnují více jak 30 let. Pro letošní rok připravil Metzeler novinku a nazval ji Tourance Exp. Je určena pro ty majitele strojů typu Honda Varadero či BMW 1200 GS, kteří vyjíždí do terénu jen výjimečně. Režim použití pro Tourance Exp je proto doporučen v poměru 90% asfalt a 10% terén.Tourance Exp byla vyvinuta pro jezdce, kteří občas vyjedou na dálnici, jindy jezdí po okresních silnicích či po zakroucených horských silničkách. V tomto režimu jízdy je velmi důležitá stabilní přední pneumatika se zřetelnou zpětnou odezvou. Stavba přední pneumatiky Metzeler Tourance Exp je proto řešena patentovaným způsobem uložení ocelových plástů v úhlu 0 stupňů. Poprvé tak bylo toto řešení použito také u přední pneumatiky typu enduro. Řešení „0 stupňů“ přináší vylepšenou stabilitu v přímém směru, vyšší přilnavost v zatáčkách, více stability při brzdění, účinnější přenos brzdné síly na vozovku i lepší absorpci nárazů a to i při plném zatížení.Velká endura používají mnozí majitelé také pro cesty do zaměstnání. V každodenním shonu není mnoho času na kvalitní prohřátí pneumatik, které jsou vystaveny rozličným nástrahám hustého provozu velkoměst. Tourance Exp je proto složena z nejmodernějších polymerů, díky kterým není pneumatika příliš tuhá ve studeném stavu. U zahřáté pneumatiky pak polymery přináší více tuhosti, což má velký přínos pro stabilitu jízdy. Vnější část pneumatiky je tvořena měkčí směsí na rozdíl od vnitřní tuhé části (technologie Cap & Base). Malé rázy tak tlumí vnější vrstva a teprve prudší rázy převezme vnitřní část pneumatiky. Takovéto řešení přináší opět vyšší stabilitu i komfort pro jezdce a spolujezdce.Pneumatiky Metzeler Tourance Exp jsou nabízeny v rozměru 110/80 R19 (hmotnost 5,15 kg, maximální zatížení 234 kg) a 150/70 R17 (hmotnost 6,64 kg, maximální zatížení 325 kg).

(reakce na) Metzeler Tourance EXP

27.2.2009 v 21:34 | Nahoru | #2
technics> no, to se povedlo, celkem pekna omacka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist