globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ktm neumí vyrobit motorku???
 
7.9.2007 v 15:17
Cau jen se chci zeptat zda jsem jedinej kdop si mysli ze ktm neni schopná vyrobit motorku aby ji nemusela ztahovat zpatky na zarucni opravy????

Kdyz ctu kazdou chvili kdo ma vselijaky problemy porad nejaky stahovaci akce at na tu nebo na jinou!

Prestoze ktm se da rict že vyrabí sportovni motorky myslim ze neni jedina a u jinejch znacek jsem tohle jeste nezažil v takovemhle mnozstvi!pochopim to u prvniho modelu ale u dalsi a dalsi generace a porad se to opakuje dokola!

Nevim nevim no....jen mi to nedalo to sem napsat kdyz v supermotu pisou ze se stahujou vsechny novy adventury a duky-?????

to mi neprijde normalni

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

18.9.2007 v 16:09 | Nahoru | #121
KTM za rok prodala 84000 motorek z toho 59 000 ciste sportovnich jednovalcu - krosky /ehdura /motardy. Takze 70% maji klasicky zavodni motohodinovy rezim tj.neustala rozborka-zborka a tam se nikdo nestezuje :) . Ze zbylych 30% velkou cast tvori ruzna litrova supermota, Duky, SuperEndura, apod a ty nejsou tak kilometrove a jinak zatizene jako dva (pouze dva!!!) cestovni modely - velky a maly Adv.
Jsou to jediny dva cestovni off-roady na trhu :( a ve vetsine pripadu dostavaji pozadne do tela ;) - velke porce kilometru ovesene kufry a u LC8 velmi casto i spolujezdcem :D , pomala jizda terenem , atd - a zadny preventivni "Dakarsky" nocni servis,kde vse se skontroluje a nacaty dily se jednoduse vymeni.
Jasne ze KTM by mohla vice se venovat spravne dimenzaci svych cestaku Adv. na druhou stranu nejde s hlediska prodeje o nosny modely , image Dakarskych specialu u siroke verejnosti je naprosto neotrasitelna a zadny jiny vyrobce nenabizi nic podobneho. . .
Doufam ze nova 690 Adv. bude o hodne komfortnejsi nez stavjici LC4 a mnohem spolehlivejsi nez LC8 :P :P :P

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

18.9.2007 v 16:30 | Nahoru | #122
Climber>

Souhlasím :)

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

18.9.2007 v 16:57 | Nahoru | #123
Chtel bych vam tu vysvetlit to zaliti benzinem-ne ze jsem to nekde slysel ,ale 2x jsem to zazil na vlastni kuzi.Jestli jste si dobre vsimli ,tak odvzdusneni nadrzi u 990ky vede do uzaviraciho vicka prez gumovy valecek s dirkou ,ktery je zasazen primo ve vicku, Obcas se stane ,ze pri zavreni vika po natankovani se valezek ohne a ucpe odvzdusnovaci dirku. Tim padem se teplotou od motoru ohriva benzin ,ktery ma podstatne vetsi roztaznost ,jak voda a zacne tlacit obsah nadrze z ucpanym odvzdusnovakem ,do nadrze druhe. Ze ktere nejdriv zacne vytikat benzin prepadovou hadickou dolu pod motor ,pak zacne penit pod vickem nadrze-a to poradne.Pokud udela nekdo takovou blbost ,jako ja ,ze zastavi v centru mesta na chodniku(kde chodi tisice lidi) a strci klicek do dekliku a jeste k tomu ho otoci :D tak ma o zabavu postarano...Deklik vylitnul a gejzir natlakovaneho benzinu osprchoval komplet mne a zalil celou zhavou motorku.. :D Do smichu mi nebylo,panicky jsem, rval na kolegu ,ktery to odstavil vedle mne :zmizni odsud ,bo jak to chytne ,tak nemame sanci ani moznosti to uhasit.Zbabele jsem seskocil z masiny a nechal ju napospas.Z odstupem 10m jsme cekali 10 minut ,co se bude diit. :D Nechytla ,i kdyz benzin tekl po rozzhavenych svodech a celem motoru...Pak se mi to stalo jeste jednou,asi za tyden-to uz jsem vedel ,ze mam otvirat tu opacnou nadrz,at se tlak stahne. Zajel jsem hned do servisu ,popsal problem,odpoved mechanika :jojo ,viime ,ze se to stava ,nech to tu a zitra si pro ni prijed... Do druheho dne propojili obe nadrze vrchem -na naklady KTM a je po problemu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 09:15 | Nahoru | #124
Alex GSX-R>

ALEXI TOHLE JE JAKO KDYBYS POPISOVAL MOJI ZKUŠENOST!PŘESNE TAKHLE SE MI TO STALO UPROSTŘED SEVASTOPOLU.VYBORNEJ ZAZITEK ALE BYLO TO UPLNE STEJNY JAK PISES TY JEN S TIM ROZDILEM ZE JA NEJDRIV OTEVREL LEVOU NADRZ A NIC SE NEDELO A BENZIN FURT KAPAL TAK JSEM PAK OTEVREL I PRAVOU A BYLO :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 09:43 | Nahoru | #125
TomR1> :D Tome ,neni nad vymenu zkusenostii :D *yes*

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 10:15 | Nahoru | #126
Alex GSX-R> a já takto postříkal Bebu a Medvěda před hotelem Ukrajina v Kievě-:))) To na chvilku zmizela i ochranka hotelu když to viděli-:)))

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 14:45 | Nahoru | #127
zbol>>
matus to vypotil..

2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 14:58 | Nahoru | #128
qwert: ciste teoreticky zavisi pri brzdeni na setrvacne sile a treni.... treci sila je linearne zavisla na hmotnosti a setrvacna sila taky.... takze pokud se vezme takhle zjednodusenej model rekl bych ze to musi oboje brzdit stejne..... a tim davam za pravdu matusovi, ale je mozny ze sem v nejake uvaze udelal chybu... i to se stava....

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:10 | Nahoru | #129
assassin>přečti si vše co napsal a pochopíš..

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:15 | Nahoru | #130
assassin>dám ti jednoduchý příklad.sedni si sám do auta a zkus si brzdnou vzdálenost.pak do téhož auta přiber 5 lidí a zkus jestli zastavíš na stejnou vzdálenost..už je ti to jasný?

2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:19 | Nahoru | #131
qwert: neni, pokud ma to auto dost dobry brzdy na to aby jeli 4 kola smykem at tam sedi jeden nebo 5lidi melo by to byt +- stejne .... to ze auto ma brzdy ktery na to nemaj je vec jina.... ale hadat se kvuli tomu nebudu, je dost mozny ze je muj zjednodusenej fyzikalni model chybnej... nejak se mi nechce premejslet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:25 | Nahoru | #132
assassin>tak to kašlem..asi nedokážu přesvědčit že na hmotnosti brzdná dráha opravdu záleží.. :rolleyes:

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:32 | Nahoru | #133
assassin>No to je zatraceně chybnej. protože to, co brzdama přemáháš není setrvačnost (přesněji setrvačná síla, která skutečně není závislá na hmotnosti - odtud ten přelud) anóbrž hybnost, která se počítá jako součin rychlosti a hádej čeho? překvapivě hmotnosti. Tudíž chci li zastavit, musím udělit vozidlu silový impuls ve směru opačném pohybu vozidla. Další faktory - tření, kvalita brzd a pod nastupují až jako druhotné při přenosu impulsu síly na vozidlo.
Předpokládám že tímto je problém hmotnosti a brzdné dráhy vyřešen.

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:41 | Nahoru | #134
zbol: bohuzel neni... ikdyz pristoupim na to co rikas jako prvni... tak setrvacna sila rozhodne zavisi na hmotnosti, stejne jako hybnost.... jde o to ze i treci sila je taky zavisla na hmotnosti a taktez linearne a to tak ze zvetsi li se hmotnost umerne tomu se zvetsi treci sila ....
takze pokud mas v dusledku vetsi hmotnosti vetsi hybnost kterou musis brzdit.... mas v dusledku vetsi hmotnosti i vetsi treci silu kterou to vozidlo brzdis ....


(vim ze brzdeni nebude uplne odpovidat treni ve smyslu F=Fn*f ale pisu ze ta draha bude +- stejna....)

kdyby se to bralo podle hypotezy ze s vetsi hmotnosti se se brzdi te hmotnosti primo umerne dal.. tak by 40t kamion zastavil oproti autu ktere zabrzdi ze 100-0 na cca 35m tak na kilometru.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:43 | Nahoru | #135
btw: nebyl sem moc dobrej student a dost zapominam.... ale az tohle precte nekdo kdo se mechanikou zabyva ... treba dawe02 tak asi z nasi teoreticke rozpravy pujde do kolen...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:46 | Nahoru | #136
qwert: v praxi ano, tam je x dalsich veci ktery na to maji vliv... ale nebude to prilis velky rozdil.... protoze treba co ja sem sledoval test aut na dsf v motorvision... kde merili brzdnou drahu 100-0 tak tam byla nektera auta ktera dosahla lepsiho vysledku nez auta znatelne lehci.....

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 15:54 | Nahoru | #137
assassin>ano,ale ta auta neměla stejné brzdy ani pneu..

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 16:03 | Nahoru | #138
lol,

-auto váží 500kilo, 50km/h zaflekuje na místě, kola stojí, brzdná dráha 10metrů.
-auto váží 1000kilo, 50km/h zaflekuje na místě a ejhle, kinetická energie tech 500kilo navíc, který je potreba ubrzdit z rychlosti 50km/h udělá rozhodně víc jak vo polovinu lehčí..
Pravděpodobně vycházíš s toho, že čím je to těžší, tím to víc sedí na silnici a tím dříve kola zabrdzí...e e :(

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 16:10 | Nahoru | #139
jwl: hele a mas k tem tvejm uvaham nejake fyzikalni vysvetleni? jakoze treba proc to tak je? jaka je tam teda zavislost? ze teda 2 krat tezsi auto zastavi na 2krat delsi draze? viz to o kamionu... 1000kg osobak zasatavi 100-0 na 35m, 40tun nakladak zastavi na 1400m????

vychazim z toho ze cim je to tezsi tim vic to sedi na silnici... brzdy zabrzdi kolo a tudiz dalsi clanek pohybujici se auto vs nepohybujici se okoli je jen guma vs. asfalt a treci sila mezi nima.... treci sila= pritlacna sila . koeficient ktery popisuje povrchy ktery se mezi sebou trou... a pritlacna sila je evidentne vetsi kdyz je tezsi auto co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 16:22 | Nahoru | #140
assassin>fyzikální vysvětlení mam polopatické /košer by se dalo vyštourat určite na netu/, a to že čím je větsí kinetická energie pohybujícího se tělesa - a to je závyslé mimo jiné na hmotnosti - tím větší síly jsou nutné k zastavení. A pokud se bavíme o stejném tělese jen s jinou hmotností se stejnou zastavovací silou /brzdy/ tak říkám, že to potrvá déle, než těleso bude uvedeno do stavu klidu ;) ...kolik metru to je a v jakych rychlostech nevím, to sem si pro názornost jen vymyslel...
Nicméně je tohle slušnej offtopic a tak nezbejvá než to bud někde vyzkoušet a nebo se zeptat kámošů na matfyzu ;)

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 16:27 | Nahoru | #141
jwl>měl by si to vyzkoušet.nejlépe před nějakou zdí.. :D

2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 16:34 | Nahoru | #142
jwl: no jo pokud to beres tak ze pri obsazeni 1 clovekem auto brzdi max vykonem brzd a pri obsazeni 5 lidma brzdi tim samym vykonem .. tzn tam chybi brzdnej vykon na tech x kilo navic a navic ty brzdy brzdej tak ze kolo neutrhnou do smyku a tudiz limitujici faktor fakt neni treni guma/asfalt ale jen vykon brzd tak mas pravdu.... ovsem v realu bych v takovem aute asi nejezdil moc rad.....

btw: myslim ze vsechny zkousky z mechaniky a fyziky ktere mam uspesne slozene na CVUT FSI si urovni nezadaji s tema na matfyzu.....

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 17:03 | Nahoru | #143
assassin>no snad to tu rozsekne někdo povolanější..

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 17:15 | Nahoru | #144
assassin>to by mi zajímalo, jestli bys musel ty zkoušky vopakovat, kdyby se vokázalo že Tvá teorie není slučitelná s praxí ;)

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 18:21 | Nahoru | #145
Lidi : Vozidlo jedouci rychlosti v ma kinetickou energii E = (m*v^2)/2 pro zastaveni vozidla proto prace odporovych sil musi byti stejna A= (Brzdna draha)*(Brzdne sily). A =E zakon zachovani energie .Brzdne sily se skladaji z aerodinamickeho odporu + trecich sil gumy/vozovka . Pokud zanedbame odpor vzduchu tak nam zbyde poze treni guma -vozovka . Sila treni je umerna =tzv.treci koeficient *tlak na vozovku coz je hmotnost vozidla m * konstanta g. Pokud budeme pokladat koef. treni za konstantni velicinu tak nam vyjde ,ze doopravdy brzdna draha nezavisi na hmotnosti .Ve skutecnosti koef . treni je funkci rychlosti ,tlaku a tim padem i hmotnosti!!!, teploty gumy atd. Vysledek Br.draha=V^2/(2*koef.tr.*g). Na stredni skole koef.tr. se pokladal za konstantu a bylo vystarano v realu je zavisly na vyse zminenych parametrech a proto je brzdna draha zavisla na hmotnosti.
A ted k realnemu autu: jelikoz ma realny podvozek a pri brzdeni dochazi k propruzeni a zmnene zatizeni jednotlivych kol muze nastat situace kdy dodatecna zatez muze prispet k lepsimu brzdeni . Tyka se to vetsinou modernich aut s koncepci vse vpredu a pomerne lehkym zadkem a komfortnim perovanim .Tim zatizenim myslim pytel cementu v kufru nebo par spolujezdcu na zadnich sedadlech coz tvori pouze zlomek z celkove hmotmosti auta. U kamiounu ktery po nalozeni vazi nekolik krat vice nez prazdny dochazi jednoznacne ke znacnemu prodlouzeni brzdne drahy!!!(pri normalne fungujicih brzdech)
Pri jakemkoliv brzdeni stejne jako akceleraci dochazi k prokluzu kol . Experimentalne zjistilo ze k maximalnimu brzdemu(a akceleracnimu ;) ) ucinku dochazi mezi 8 az 35% prokluzu. Dokonce i pri vetsim prokluzu 50% nedochazi k vyraznemu poklesu brzdnych sil ale bocni vodici sily klesaji na tolik ze vozidlo prestava byt riditelne(100% =blokace kola) .Proto 35% je hodnota limitni pro vsechny ty ABS a BAS a ASC a ESP ...systemy. Aj s nima klasicke hydravlicke brzdy nemohou udrzovat neustale rezim maximalne efektivneho brzdeni proto vyrobci pracuji na ciste elektricko-elektronickych brzdach bez hydravlicke vazby na pedal tzv.brake by wire. Otpadla by ne moc efektivni pulzni regulace ABS atd.atd.
Tajemstvi brzd F1 tkvi v minimalizaci kineticke energie - na 300ku rozjeta pultunova F1 ma pozad 9krat mensi kinetickou energii a tim i 9krat lehci praci pro treci brzdne sily nez na stovku rozjety 40tunovy kamion,ale tim to nekonci konstrukce F1 maximalizuje aerodinamicky pritlak tym padem pri vysokych rychlostech monopost tlaci na vozovku mnohem vice nez jen svoji hmotnosti . Tak znasobuje treci sily coz umoznuje jak extremne kratkou brzdnou drahu tak extremne rychly prujezd zatackama . Pritlak F1 je znatelny od takove 50ky a od 100neco by mohla jezdit po stropu tunelu :lol:

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 18:26 | Nahoru | #146
Climber>děkuji,snad jim to bude stačit.. *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 20:18 | Nahoru | #147
Climber, pekne si to rozpisal, ale mas tam niekde chybu.

Vysvetli, ako je mozne, ze technici a redaktori nemeckeho casopisu Autobild namerali u niektorych osobnych automobilov kratsie brzdne drahy, ked boli nalozene.
To je realny, namerany vysledok, ziadne teorie!

http://www.audi.com/...df.Par.0002.File.pdf
strana 35 - mas tam vysvetlenu aj pricinu.

Ad formula 1. Tajomstvo brzdenia f1 je hlavne vo vykonnych brzdach a pneumatikach, ktore dokazu na cestu preniest ohromne sily. Preto napr seriovy golf IV dokazal zabrzdit zo 100km/h na 30m, co je o cca 25% menej ako standard - mal specialne pneumatiky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 21:46 | Nahoru | #148
matuS>Nemam tam chybu proste tomu asi nerozumis ;) ale o to tu nejde :lol: .Ze nejaky nalozeny osobak brzdi lepe je docela mozny a o tom tam taky pisi . Ze stycna plocha a slozeni gumy + tvar vzorku ,povrch na kterem se brzdi atd. maji zasadni vliv na onen koef. treni jsem tam taky psal :lol:
F1 cela, stoji na umelem pritlaku - ted je generovana spoilerama co plni funkci anti kridel ,drive dokonce (myslim v 60-70ych) pritlak generoval vetrak co odsaval vzduch z pod zaclonenoho podvozku po par vyhrach prisel zakaz :lol: :lol: . Ted taky pocet a plocha atd, pritlacnych ploch jsou prisne regulovany pravidly... Urizni vsechny ty kridilka a z F1ky se stana premotorizovana a neovladtelna motokara :lol: . Extra rychly prujezd zatackama bude nemozny a brzna draha vyrazne (zvlast z vysokych rychlosti ) prodlouzi.Ale furt asi bude mensi nez u toho tveho vytuneneho golfu :lol: :lol: :lol:
Pokud se chces v tom vyznat tak opras zaklady fyziky a pust do odborne literatury.
Nic ve zlym ale par novinovych clanku a selsky rozum k tomu nestaci....

P.S. A k tomu jsme brutalne mimo tema

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 22:53 | Nahoru | #149
Climber>ta formule byla jen jedna a to brabham a zakázali to po jedné vyhrané velké ceně.. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

20.9.2007 v 08:27 | Nahoru | #150
climber: to ze v realu neplati zcela uplne ze koeficient treni sem psal... proto sem psal ze to vyjde +- stejne ..... rozhodne neni ta jeho zavislost na hmotnosti vozidla v radech....

pokud beru zjednosdusenej model (zanedbal si odpor vzduchu, tak proc nezanedbat zmeny koef.treni) tak plati co jsem napsal....

to ze by se formule pri 100ce udrzela na strope tunelu.... doporucuju ti oprasit ti znalosti fyziky, tak jak si to doporucil nekomu prede mnou.... kdysi vysla ve speedu fotka kde v aerodynamickem tunelu ktery foukal .... plus minus naky km/h se drzela formule na strope.... takze sem to pocital a vyslo ze je to fake.... takze doporucuju omerit si z obrazku plochu nosnych ploch, klidne uvazuj nakej jo peknej profil s velkym Cy a spocti si jakou rychlosti by ta F1 musela jet aby ty kridla daly vztlakovou silu 5000N ... nebo naopak spocti jaka by byla nosna plocha aby to ve 100ce dalo tenhle vztlak ...

hruby odhad, sportovni letadla budou mit kolem tech 500kg, padovou rychlost kolem te 100ky a porovnej plochu nosnych ploch treba u zlinu 142 vs F1 ........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist