globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč kupujete silné motorky?
 
17.2.2009 v 23:50
Zdravím vás všechny.
Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?

Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?

Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 19:32 | Nahoru | #1
pokusím se vysvětlit.pokud tam bude něco špatně,děkuji za opravu.honda CBF-jednobuch:vrtání 73mm,zdvih 59,5mm.kawa 250-řadový dvouvál:vrtání 62mm,zdvih 41,2mm.vidíme markantní rozdíl ve zdvihu obou motorů.zdvih kawy je srovnatelný se současnými šestkami.díky tomu při zachování bezpečné střední pístové rychlosti kawa snese podstatně vyšší otáčky.(=vyšší výkon).ovšem žádný motor nejde naladit na hodně silný spodek a současně vysoký výkon ve vrchu(snad kromě GTR,které má proměnné časování ventilů).takže jednobuch má velmi silný spodek(proto je hlavně v endurech)-velký zátah,řadovka je sportovnější.V-motory se snaží spojit tyto vlastnosti dohromady.u 250 ty rozdíly nejsou tak markantní,u velkých obsahů(600-1000)jsou obrovské.takže:pokud chceš jezdit pohodu,vrazit tam 6-ku a jet,tak jednobuch,pokud chceš divočit,tak dvouvál.ale budeš často řadit.V-motor je kompromis.

Naposledy editováno 24.02.2009 20:10:03

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 21:04 | Nahoru | #2
ready1200> Dikes, dává to celkem smysl i s ohledem na to, do jakejch typů strojů se kterej motor montuje.

Devastator> Proč bych si měl mejt koule tekutym mejdlem, když se dělaj mejdla kostky? Podobně povýšeneckých odpovědí tu už pár je... Nemám ty zkušenosti, proto jsem se ptal - navíc se záměrem vyvolat debatu, což se mi dle mohutnosti threadu celkem povedlo. Díky za názor, ale příště ho, prosím, zkus napsat normálně.

Matess727x> Fajná fotka - navíc boží motorkářskej vohoz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist