2 reakcí na tento příspěvek Husto kara
Nicméně i u motorky nebo auta, pokud sundáte tlumiče a necháte jen rouru za svody, můžete také někdy zejména při ubrání plynu pozorovat ve svodu záblesky až zášlehy. Je to způsobeno tím, že směs v okamžiku otevírání výfukového ventilu téměř vždy ještě dohořívá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husto kara
2 reakcí na tento příspěvek Husto kara
Ruck> To je možné, o tpmto slyším prvně, nicméně amící jsou schopni všeho. Naopak jsem ale viděl člověka, který měl na vytuněném Favoritu udělané vstřikování NAFTY do výfuku, prý aby to pořádně kouřilo . Přede mnou se mu však jaksi nechtělo systém zapnout .
1 reakcí na tento příspěvek Husto kara
1 reakcí na tento příspěvek Husto kara
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husto kara
BikerJim>Lada.S> Také třeba může jeden z válců přestat pálit a směs pak hoří ve výfuku, což může být dost nebezpečné, zvláště je-li použit katalyzátor.
Počkej, teď nechápu jak může směs hořet ve výfuku když ji nic nezapálí??
Bohatost směsi hořlavých par a plynů ve směsi se vzduchem, která je určena ke spálení v prostoru válce, se musí vždy pohybovat mezi tzv. Dolní mezí (DMV) a horní mezí (HMV) výbušnosti - každý uhlovodík (kapalný či plynný) a nebo hořlavý plyn, ji má jinak!
Pokud se koncentrace hořlavých par a plynů pohybuje pod dolní mezí a nebo nad horní mezí, může jiskra na svíčce skákat a mlaskat jak chce, ale k iniciaci a následnému hoření nedojde.
Tohle si dost často neuvědomují mladí tuningáři-tuzingáři, kteří ladí motor zvyšováním vstřikovaného paliva, až se dostanou k horní hranici a nebo nad ní a diví se, že motor jede ještě hůř a nebo dokonce vůbec.
Pochybuji, že tenhle stroj má katalyzátor.
Tenhle efekt je způsoben buď při deceleraci - prudkém ubrání plynu a nebo a to spíš, vstřikováním paliva do výfukového potrubí. Ale přesně to bude vědět konstruktér téhle obludy.
Jinak jak chytnou nakumulované hořlavé páry ve výfuku? Jak někdo napsal už přede mnou - při zášlehu z expandujícího válce a nebo na základě samovznícení - je to teplotní bod, při kterém dojde jen vlivem tepla (horký povrch výfuku) k iniciaci a následnému hoření.
Benzín a jeho páry mají teplotu samovzníceni zhruba 450°C.
Nafta má bod samovznícení např. jen 250°C a toho se využívá, této nízké hodnoty, v naftových motorech, protože vstříknuté palivo se samovznítí o horký komprimovaný vzduch zhruba v horní úvrati pístu.
A vůbec, celé je to blbost a není třeba se nad tím zamýšlet - jako kuriozita je to dobré, ale jet bych v tom nechtěl - vrátil bych se asi bez obočí a bez vlasů - pokud bych nejel v nějakém azbestovém oděvu!
1 reakcí na tento příspěvek Husto kara
jinak je to system co rikal cort, vsimnete si ze vzdy po vytoci a uzavreni dojde k zazehu (druha civka nabita, sepne a zapali benzin).. kdyby to bylo vstrikovani tak to drzi pod plynem a litaj plameny
ruck> btw. dela se i butanovej flame kit, tak nemachruj s benzinem