globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava elektriky
11.2.2009 v 16:25
Hola hoj, byl by tu někdo v okolí Brna, kdo se vyzná v elektrice na MZ 150 mám ji docel dost pojetou, část se mi vypálila a část padla při pokusu o opravu, ještě to asi zkusím ale nebyl by tu někdo kdo se v tom vyzná nějak víc ???

Oprava elektriky

11.2.2009 v 17:45 | Nahoru | #1
těžko to dáš dohromady po netu

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

11.2.2009 v 18:01 | Nahoru | #2
Opravovat elektriku na MZ je složitá, jako návod k japonskému videu.

Oprava elektriky

11.2.2009 v 18:13 | Nahoru | #3
natáhni to celý nový. Být tebou tak si seženu schema a jedu drát po drátu, nakonec zjistíš že to tak složitý neni. Ono to tak jenom vypadá. Dobrá rada - všechno letuj (i když udělám faston tak ho proletuju ušetříš si práci v budoucnu s oxidovanýma spojema) hodně štěstí

Oprava elektriky

11.2.2009 v 19:14 | Nahoru | #4
No já vim, začl sem novou, ale ono to nejni až tak jednoduchý ani podle schématu, a já nejsu elektrikář, nechal sem jen elektriku motoru a na dobíjení a dodělával sem zbytek ale furt nějaká krpa, ještě to zkusím no.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

11.2.2009 v 19:22 | Nahoru | #5
Hlavně vol spravý průřez vodičů nebo ti to bude hořet pořád A s tím pájením jak tady někdo radil bych zas tolik nesouhlasil, pokud to jde rozpojit budeš na tom vždy líp než ten se zaletovanýma fastonama

(reakce na) Oprava elektriky

11.2.2009 v 19:28 | Nahoru | #6
Raduzek> Už sem si všim

Oprava elektriky

11.2.2009 v 19:30 | Nahoru | #7
No shořely originály pokud se nemýlim, myslím že to byla jen že šel kabel z usměrňovaču na kostru, ale jen teorie, a jak mám poznat správnej průřez smím li se optat ?

2 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

11.2.2009 v 19:49 | Nahoru | #8
Mno aby ti to nehořelo, bylo by dobré dát do obvodu pojistku. Nejlépe tu, která je předepsaná (já neznám el.výkon MZ150 takže neporadím hodnotu). A podle pojistky vybrat průřez, aby ti neshořely vodiče dřív než pojistka Taková orientační pomůcka by mohla být -> 5A na 1mm2. Takže pokud si nepříklat mašina veme 200W při 24V poteče ti z baterky proud kolem 10A. Dáš tam 10A pojistku a za ní vodiče o prúřezu 2mm2. Smozřejmě dál v obvodu už budeš dávat tenčí a tenčí podle výkonu danné větve. Pozn. Větším průřezem nikdy nic nezkazíš.

Oprava elektriky

11.2.2009 v 23:01 | Nahoru | #9
kdyz to bude chtit rozpojovat tak rozpoji fastonky, nevim proc by vytahoval kabel z fastonku.... Jinak jsem si delal komplet novou elektriku u jawky a parada. hledat nekde chybu ve starem zapojeni by me mohlo...

Oprava elektriky

11.2.2009 v 23:23 | Nahoru | #10
Přesně tak, neřešit kraviny a sežeň si schéma zapojení a natahej nový dráty, to snad není tak složitý natahat z bodu A do bodu B dráty z bodu A do bodu D jinou barvu (dle schematu) a pak to všechno dle schematu správně zapojit. Co je na tom tak složitýho???

(reakce na) Oprava elektriky

12.2.2009 v 06:39 | Nahoru | #11
Jooky> Takže pokud si nepříklat mašina veme 200W při 24V poteče ti z baterky proud kolem 10A.

A ktera masina ma 24V, smim li vedet ? Ze by Tatra 815 ? :\

Oprava elektriky

12.2.2009 v 19:19 | Nahoru | #12
No jawka to je prdel, to má norml dobíjení, ale ta moja potvora má altík. jako světla by mi nedělaly až takovej problém, to spíš to dobíjení... a pojistky no tak abych pravdu řek tak 24 V tam doopravdy nemám, ale hlavní pojistky tam sou 15 A nevim proč tam ti němci bláznivý dávaj 4 pojistky.....

Oprava elektriky

12.2.2009 v 19:29 | Nahoru | #13
jo s elektrikou na MZ (251) jsem si něco užil. Ale troufám i říct, že se v tom celkem vyznám Pokud Ti to vyloženě nepůjde, mohl bych zkusit helfnout.

Oprava elektriky

12.2.2009 v 19:36 | Nahoru | #14
jo kdyžtak bych ti řekl díky moc

Oprava elektriky

12.2.2009 v 22:02 | Nahoru | #15
Jo tak to je fakt, 24V tam neni. Jsem nejakej pratazenej z prace, mame vsechny signaly na 24V Jinak jestli ma MZ vice pojistek tak je to spis lepsi, podle toho ktere shori muzes lepe identifikovat zavadu a nemusis hladat vsude Jinak jestli to budes jako laik tahat sam, tak bych asi doporucil najit si postupne vsechna zarizeni, ktera jsou ve schematech (kazdou zarovicku, kazde relatko, i ten altik a baterku :) a az budes vedet co je co, tak teprva zacni spojovat Hodne stesti a trpelivosti.

(reakce na) Oprava elektriky

13.2.2009 v 00:56 | Nahoru | #16
Jooky> koukám, že seš chytrej jak rádio :\ 24V dimenzování na 10A průřez 2mm čtvereční kde takovej kabel seženeš???

Dimenzování vodičů v autech(motorkách):
maximální trvalý proud 11A - vodič 1mm2, 14A - vodič 1,5mm2, 20A - vodič 2,5mm2, 25A - vodič 4mm2, 31A-6mm2, 43A-10mm2.

Pro startéry to tady psát nebudu.

Oprava elektriky

13.2.2009 v 17:17 | Nahoru | #17
Koukám, že máš chytřejší rádio než já. Neříkal jsem mu ať shání 2mm2 silný vodič, ale jen jsem chtěl nějakým výpočtem objasnit můj krkolomný výklad jak odhadnout potřebný průřez, proto i to smyšlené napětí. Ale pochopitelně, když sis dal tu práci a sehnal mu přesný hodnoty průřezů pro danné hodnoty proudu mohu mu jedině doporučit, aby se těcho hodnot držel. Takže díky

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

13.2.2009 v 17:21 | Nahoru | #18
Ale stejně mi to přijde moc 11A na 1mm2. :\

(reakce na) Oprava elektriky

13.2.2009 v 19:01 | Nahoru | #19
Jooky> zdát se ti to moc může ale zdání klame.
Zaprvé většina vedení ve vozidlech má malou délku a za druhé jsou vodiče dimenzovány dostatečně a proto tam jsou pojistky. No a další věc je ta, že nikdy nepracují na té hraně zatížení, vždy je tam rezerva.

Můžu ti dát i příklad odjinud než z auta, prodlužováky co mají průřez drátu 1,5mm2 jsopu deklarovány do 16A a zrovna tak prodlužováky co mají 1mm2 jsou taky do 16A ovšem jsou krátké. Proč mají rychlovarné konvice krátké přívody?? Protože používají tenké vodiče (aby ušetřili) takže už jsem viděl několik konvic 2,2kW s přívodním drátem 0,75mm2 a přitom se tento průřez používá do max 2,5A - necelých 600W.

(reakce na) Oprava elektriky

14.2.2009 v 09:44 | Nahoru | #20

Jooky>Hlavně vol spravý průřez vodičů nebo ti to bude hořet pořád A s tím pájením jak tady někdo radil bych zas tolik nesouhlasil, pokud to jde rozpojit budeš na tom vždy líp než ten se zaletovanýma fastonama



Neměl jsem na mysly aby proletoval dva fastony do sebe, ale jen ten faston ke kabelu. Někdo spoléhá jen na kleště... Jinak souhlasim. Je lepší dát silnější kabel než slabší.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

14.2.2009 v 11:32 | Nahoru | #21
JO tak možná ještě jednu radu bych žádal, někdo kdo to ví, jsou tam 4 pojistky: 1)přívod z baterky a dobíjení do spínačky
2) Kostra baterky 3) přerušovač blinkrů 4)Z jednoho pólu na zápalku do regulátoru nevíte jaký tam patří čísla pojistek ?

(reakce na) Oprava elektriky

14.2.2009 v 11:37 | Nahoru | #22
Leweryn>
schéma
mínusový pól baterie: 16A
přívod do spínačky: 16A
Dobíjení: 2A
Přerušovač blinkrů: 4A

zdroj

Oprava elektriky

14.2.2009 v 11:46 | Nahoru | #23
Tak jsem zkusil zadat do googlu tvůj problém a našel jsem tento spatný scan schémat pro MZ: http://radius.bente...r/upload/schaltg.gif Jestli koukám dobře tak tam jsou pojistky tyto: 1)16A, 2) 16A, 3) 4A, 4) 2A

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

14.2.2009 v 11:48 | Nahoru | #24
Koukám, že jsem hledal moc pomalu

(reakce na) Oprava elektriky

14.2.2009 v 11:49 | Nahoru | #25
Jooky> Nic si z toho nedělej, mám tréning

1 reakcí na tento příspěvek Oprava elektriky

15.2.2009 v 21:55 | Nahoru | #26
AAA děvčata, tak to byl posranej regulátor, díky čikus za návod, mám tam ten ze šáde

(reakce na) Oprava elektriky

16.2.2009 v 12:46 | Nahoru | #27
Leweryn> nemáš zač

Oprava elektriky

25.2.2009 v 17:00 | Nahoru | #28
Joooo tak mám motorku úplně v pořádku, valí jak má, díky za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 34 Včera v 21:21 Zdenalbenal
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist