Téma: Bixenon
 
11.2.2009 v 16:07
Má někdo zkušenosti s přestavbou z klasických H4 na bixenon? Stojí to vůbec za to? Chápu, že motorka nemá standartně gyroskop a nemůže si sama kontrolovat výšku světel nicméně vadí to moc při prudkém brždění či akceleraci protijedoucím vozidlům?
Povídejte přehánějte.

Odpovědi typu vypadá to lépe mě moc nezajímají. Spíš srovnání, jestli se ty HID přestavbové sady a výsledné světlo o teplotě okolo 6000 K aspoň blíží standartně montovaným xenonům v autech a dosahují kýženého efektu.

2 reakcí na tento příspěvek Bixenon

11.2.2009 v 16:14 | Nahoru | #1
1.nevadí ,oslnuje
2.je to vidět ,tj.seš snadnej terč pro orgána
3.neznám ani auto který má gyroskop ve spojení se světlama(používá se vůbec k něčemu v autě?)
4.spíš uvažuju o "lepších"žárovkách,někde to tady bylo

Naposledy editováno 11.02.2009 16:16:16

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 16:19 | Nahoru | #2
slouu_V> Díky, stačilo zjistit, že to není povolené. Ani mě to nenapadlo v tu chvíli když jsou mi v poslední době tak houfně nabízeny. Aspoň jsem doufal, že pro ně existuje nějaká homologace či vyjímka. S tím gyroskopem jsem se pravděpodobně špatně vyjádřil. Měl jsem na mysli náklonová čidla. I když gyroskop určitě nějaká auta mají taky ;) Tipl bych to aspoň na Volvo XC90 :)

1 reakcí na tento příspěvek Bixenon

11.2.2009 v 16:23 | Nahoru | #3
si mě navrtal,ten gyro.zjistim.Homologace,snad BMW to má jako příslušenství(v hlavnim ,ne jako přídavný světlo)a rovnou z fabriky,nepotkal sem ani do auta sadu s homologaci-jiná parabola,etc.

Naposledy editováno 11.02.2009 16:24:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 16:25 | Nahoru | #4

slouu_V>1.
4.spíš uvažuju o "lepších"žárovkách,někde to tady bylo


super žárovky jsou od OSRAMU nightbraker

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 17:14 | Nahoru | #5
FORM> dík,sem línej hledač

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 17:58 | Nahoru | #6
slouu_V> Co je zvláštní, že podle zákona musí mít xenon čidla naklápění a ostřikovače světlometu. BMW ani jedno z toho nemá a přesto může s xenonem jezdit aspoň K1300GT to má :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 18:50 | Nahoru | #7
Pitrisek> jojo o ostřikovači a naklápění vím,ale jak to maj ošetřený ?,káčko sem live neviděl,podle fotek ostřikovač nemá ale naklápění by neměl být takový problém.Znáš to ,povinnost vozit u auta rezervu se ruší teprve teď novelou a kolik jezdí aut bez rezervy jen s kompresorem Spíš to vidim jako vyjímku se zárukou montáže ve fabrice a ne bastl doma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 18:58 | Nahoru | #8
slouu_V> Určitě mají vyjímku :) Ono výrobce jako BMW většinou určuje kterým směrem se půjde takže vyjímka z legislativy už bude to nejmenší.
Je trochu škoda, že není aspoň nějaká verze legální. Fakt se cítím, že v noci hůře vidím a vadí mi to. Když jedu autem s xenony tak je to neporovnatelné a uvítal bych to i na motorce. Třeba se někdy dočkáme :)
Nebo koupím to BMW

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:05 | Nahoru | #9
Pitrisek> nekupuj ,mám pro tebe řešení

2 reakcí na tento příspěvek Bixenon

11.2.2009 v 19:18 | Nahoru | #10
nikde v zákoně není psáno že musí mít xenon automatické vyrovnání výšky. v téhle problematice se pohybuju, mám to potvrzené. a světlo o teplotě 6000 celvinů sice vypadá nejvíc cool, ale ve skutečnosti s xenonem o teplotě 2200 uvidíš nejvíc protože se to světlo nejvíc přibližuje tomu přirozenému

edit: ani ostřikování není povinné. je to sice spolu s naklápěním ve stádiu jakéhosi návrhu pro schválení legislativou, ale zatím to neplatí. minulý týden jsem absolvoval několika hodinovou přednášku na toto téma přímo s člověkěm co má co dočinění s legislativou STK

Naposledy editováno 11.02.2009 19:21:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:24 | Nahoru | #11

FoxManiak>nikde v zákoně není psáno že musí mít xenon automatické vyrovnání výšky. v téhle problematice se pohybuju, mám to potvrzené. a světlo o teplotě 6000 celvinů sice vypadá nejvíc cool, ale ve skutečnosti s xenonem o teplotě 2200 uvidíš nejvíc protože se to světlo nejvíc přibližuje tomu přirozenému

edit: ani ostřikování není povinné. je to sice spolu s naklápěním ve stádiu jakéhosi návrhu pro schválení legislativou, ale zatím to neplatí. minulý týden jsem absolvoval několika hodinovou přednášku na toto téma přímo s člověkěm co má co dočinění s legislativou STK

Člověče 2200? Denní světlo je snad 5800 ne?



Naposledy editováno 11.02.2009 19:25:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:27 | Nahoru | #12
Pitrisek> ukaž mi zákon, který nařizuje naklápění a ostřikovače. jediná páka za kterou by tě mohli třeba na STK skrz xenon prudit je to že každé světlo má na sobě značku s provedením světlometu a prakticky světlo na H4 nemá povolenou montáž xenonu a tudíž potom vozidlo neodpovídá chválenému provedení. ale o naklápění a ostřikovačích tam není ani slovo. navíc ani u normálních žárovek nemají motorky naklápění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:30 | Nahoru | #13
FoxManiak> Předpis EHK č. 48 korekce sklonu světlometů musí být automatická i u potkávacích světlometů se skutečným světelným tokem překračujícím 2000lm. (xenon má 2800lm) a použito zařízení k čištění světlometů. HOWG

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:31 | Nahoru | #14
Mládě.Fidži> hádat se nebudu, nemám to podležené, ale od člověka který se mimo jiné živý přestavbama na xenony mám doporučeno, že nejvíc uvidíš právě s xenony 2200(popravdě teď trochu lovím v paměti jestli neříkal 4200,ale každopádně hodnoty nad 6000 mi rozmlouval)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:34 | Nahoru | #15

FoxManiak>Mládě.Fidži> hádat se nebudu, nemám to podležené, ale od člověka který se mimo jiné živý přestavbama na xenony mám doporučeno, že nejvíc uvidíš právě s xenony 2200(popravdě teď trochu lovím v paměti jestli neříkal 4200,ale každopádně hodnoty nad 6000 mi rozmlouval)

Do 99% nových aut se montují 6000K. Nevýhodu mají, že za mokra prd svítí. Ano to je pravda. Žlutý světlo mokrou silnici a mlhu osvítí líp. Nevím co ten tvůj člověk, ale já bych dal 6000K klidně, možná i těch 4800, ale ty se hůř shání...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:41 | Nahoru | #16
slouu_V> celý zákon 56/2001 mám na hotelu, schválně do něj kouknu. Faktem je že momentálně dělám školení na technika STK, přednáší nám člověk co defakto kriteria pro osvětlení v rámci STK vymýšlel když u nás STK vůbec začínalo a sám nám říkal že na přestavby na xenony páky nemají a nikdo jiný ti to kontrolovat nemůže. nejsem kompetentní něco takového posuzovat, ale každopádně se na to ještě zeptám. samotného mě to zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:42 | Nahoru | #17
FoxManiak> 2200 určitě nee to se nepodobá dennímu světlu ani za mák. Kdyby šly sehnat určitě bych šel do 5000, pokud ne, 6000 je taky fajn. S tou legálností, nevím s kým si se o tom radil či jak moc do toho vidí, ale zákonem jsou opravdu všechny tyto přestavby bez nakl. čidel a ostřikování přesunuty do ilegality :(

To naklápění zcela chápu jelikož má motorka o mnoho větší výkyvy než auto pře akceleraci/deceleraci a mohla by oslňovat protijedoucí. Nicméně pořád pravdou zůstává, že v noci se mi s xenony jezdí podstantě lépe :)

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:43 | Nahoru | #18
Mládě.Fidži> to by chtělo vyzkoušet a porovnat oboje provedení abys viděl rozdíl. hele prodávám jak jsem koupil, takže je možné že pravda je jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:46 | Nahoru | #19
FoxManiak> musel by ti dělat technika soudní znalec v oboru dopravních prostředku(nebo jak se to zove),nemá ti jak dokázat,že to nemáš origo.rozebírat auto ho nenecháš

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:47 | Nahoru | #20
Pitrisek> zeptám se na to. jak říkám z STK tě mohou vyhodit za to že světlomet neodpovídá schválenému provedení.nikoli za naklápění, nebo ostřikovače.tohle mám potvrzené.

(reakce na) Bixenon

11.2.2009 v 19:58 | Nahoru | #21
slouu_V> udělal by tě na to i normální technik ... předpisy nemám u sebe a už mám v sobě 4 piva, takže ti nepřepíšu homologace z hlavy :) zítra to jsem klidně hodím

Bixenon

12.2.2009 v 21:04 | Nahoru | #22
takže v předpisu pro schvalování nových vozidel je opravdu dáno že musí být xenony doplněny gyroskopem a ostřikovači. ale to se týká novým vozidel. předpis pro STK na xenony a naklápění neexistuje. takže tě za to z technické nevyhodí.policajt u cesty už nezmůže vůbec nic

Bixenon

12.2.2009 v 21:27 | Nahoru | #23
Cena kvalitních xenonů Od Bosche nebo Extra Lightu jsou někde úplně jinde, než u čínských plagiátů. Ono se celkem také není čemu divit, když na těch za 2 - 4 kKč nenajdete teflonovou vložku, UV filtr, odpojování při přetížení balastu atd. Nehledě na to, že poslední dobou potkávám auta, kterým tyhle "xenony za dvojku" přecházejí do žluta až oranžova a už moc nesvítí... čím to asi je?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist