globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podložení měkké vidlice
10.2.2009 v 22:12
Ahoj, mám XVS650 a pod dikusi s kolegou v práci, kteý má shodou okolností taky tohodle drakouše, nad tím proč ten jeho vypadá líp jsem zjistil, že je možné podložit tlumící pružiny ve vidlici, aby tolik "nezjížděla". Jaké s tím máte zkušenéstí co to obnáší, na co by si člověk měl dát bacha?

Podložení měkké vidlice

10.2.2009 v 22:15 | Nahoru | #1
řešil jsem to asi 2cm vloženou trubkou pod pružinu vloženou k víčku trubky znát to bylo hodně

Podložení měkké vidlice

10.2.2009 v 23:01 | Nahoru | #2
Udělá se tím to, že se pružina jakoby prodlouží a zvětší se tím její předpětí. Lepší by bylo dát jiné pružiny, ale to je finančně o dost náročnější. Dávají se tam ocelové nebo duralové podložky s průměrem jako mají pružiny. Otázka je kolik... To chce ozkoušet. Osobně jsem měl 1cm a přišlo mi to docela tvrdé ted jsem dal 0,5cm a jak to jede zatim nevim.

Podložení měkké vidlice

11.2.2009 v 15:08 | Nahoru | #3
řešil jsem na b6 2 cm podložkou...a bylo to málo. zkrátka dle vkusu každého soudruha a typu motorky.

nevím, jaké možnosti má xvs, nedával bych, aniž bys věděl do čeho jdeš, víc než 10% chodu tlumičů

Podložení měkké vidlice

21.2.2009 v 19:05 | Nahoru | #4
no to co se tady radí je hezký,ale jak to tam chcete narvat?Asi to jde,když to všeci popisujou,ale bacha na péro!Docela mi dalo zabrat našroubovat zpátky matku,jak to asi jde,když přitvrdíte prožinu podložkou?A co jízda,nekope pak moc to přední kolo?

Podložení měkké vidlice

23.2.2009 v 00:00 | Nahoru | #5
Jeste se da taky pomerne dost laborovat s viskozitou oleje.

Podložení měkké vidlice

23.2.2009 v 08:18 | Nahoru | #6
Do tlumičů existují dva základní oleje:
10w a 15w standard a pak se dělají v kvalitě Racing.
Já mám na Yamaze Virago 1100 do tlumiče předepsán olej 10w, ale teď, když jsem oba přední tlumiče repasoval, tak jsem tam dal 15w Racing, protože i když jsem vyměnil nejen vše gumové (gufera a stírátka) a třecí kroužky z kompozice, tak stejně mají ty tlumiče něco navrkláno a tak jsem tam dal olej hustší.
Nicméně tuhost samotného tlumiče se ještě nastavuje vsunutou distanční trubkou do tlumičové tyče a to mezi horní konec pružiny a zátku se závitem, která se šroubuje na konec tlumičové tyče.
Když tlumič rozebereš - resp. povolíš horní zátku (já ji mám na imbus), tak zátka na tebe vyskočí - musíš být připraven a něčumět na to jako "husa do flašky" .
A buď vyskočí spod zátky ona distanční trubka a nebo konec pružiny. Já mám např. distanční trubku dlouhou asi 120 mm.
Mohu ji zkrátit - pak bude tlumič měkčí a nebo dát jinou delší a bude tužší - ono totiž jde také o to, v jakém sklonu máš vůči svislé ose motorky osu řízení a úměrně tomu se také volí ta tuhost přední vidlice.
Zásadně se zátka zpět na tlumičovou tyč montuje na motorce, když je tlumič utažený v brejlích řízení, protože pak se do toho můžeš opřít a nic Ti neujíždí a neprotáčí se. Přední kolo, resp.přední tlumiče nesmějí být zatížené vahou motorky - musíš odlehčit celý předek a musí tzv. viset ve vzduchu - pak se zašroubováním nebudeš mít problém.
Na zátce bývá jemný závit a já ji vždy povolím imbusem a pak už bez imbusu s ní točím jen zapřenou dlaní - aby nevyskočila a nebo naopak šla zatlačit a zašroubovat.
Tohle co jsem ale napsal platí pro "normální" tlumiče - tedy ty, které mají tlumičové pouzdro dole a z něj směrem vzhůru vycházejí tlumičové tyče a ty jsou uchyceny v brejlích řízení.
Pak jsou ještě obrácené tlumiče jako je má např.většina silničních zalehávaček - ty jsem nedělal a nevím jak na ně.

Podložení měkké vidlice

23.2.2009 v 08:19 | Nahoru | #7
Podkládal sem na VT1100 asi 1,5cm, ale tam sou zakrytý, oplechovaný, pružiny, takže sem si k tomu musel udělat stahovák, abych to pak smontoval. Nevim jak je to na drakoušovi, jestli sou vidět pružiny stahneš to kurtnama ze dvou stran, jestli ne a sou oplechovaný, bude to trochu pakárna
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záměna halogenové H4 za ledkovou Yamaha XVS 650 DragStar Backer 30 24.5.2024 v 20:19 combust
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
akú VRLA nabíjačku Yamaha XVS 650 DragStar ian2112 3 5.3.2024 v 03:21 kokoška.
diagonálna vs bias belted pneu Yamaha XVS 650 DragStar ian2112 8 13.7.2023 v 16:37 Krautkopf


TOPlist