10w a 15w standard a pak se dělají v kvalitě Racing.
Já mám na Yamaze Virago 1100 do tlumiče předepsán olej 10w, ale teď, když jsem oba přední tlumiče repasoval, tak jsem tam dal 15w Racing, protože i když jsem vyměnil nejen vše gumové (gufera a stírátka) a třecí kroužky z kompozice, tak stejně mají ty tlumiče něco navrkláno a tak jsem tam dal olej hustší.
Nicméně tuhost samotného tlumiče se ještě nastavuje vsunutou distanční trubkou do tlumičové tyče a to mezi horní konec pružiny a zátku se závitem, která se šroubuje na konec tlumičové tyče.
Když tlumič rozebereš - resp. povolíš horní zátku (já ji mám na imbus), tak zátka na tebe vyskočí - musíš být připraven a něčumět na to jako "husa do flašky" .
A buď vyskočí spod zátky ona distanční trubka a nebo konec pružiny. Já mám např. distanční trubku dlouhou asi 120 mm.
Mohu ji zkrátit - pak bude tlumič měkčí a nebo dát jinou delší a bude tužší - ono totiž jde také o to, v jakém sklonu máš vůči svislé ose motorky osu řízení a úměrně tomu se také volí ta tuhost přední vidlice.
Zásadně se zátka zpět na tlumičovou tyč montuje na motorce, když je tlumič utažený v brejlích řízení, protože pak se do toho můžeš opřít a nic Ti neujíždí a neprotáčí se. Přední kolo, resp.přední tlumiče nesmějí být zatížené vahou motorky - musíš odlehčit celý předek a musí tzv. viset ve vzduchu - pak se zašroubováním nebudeš mít problém.
Na zátce bývá jemný závit a já ji vždy povolím imbusem a pak už bez imbusu s ní točím jen zapřenou dlaní - aby nevyskočila a nebo naopak šla zatlačit a zašroubovat.
Tohle co jsem ale napsal platí pro "normální" tlumiče - tedy ty, které mají tlumičové pouzdro dole a z něj směrem vzhůru vycházejí tlumičové tyče a ty jsou uchyceny v brejlích řízení.
Pak jsou ještě obrácené tlumiče jako je má např.většina silničních zalehávaček - ty jsem nedělal a nevím jak na ně.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Záměna halogenové H4 za ledkovou Yamaha XVS 650 DragStar | Backer | 30 | 24.5.2024 v 20:19 combust |
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic | mlukes | 8 | 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk |
akú VRLA nabíjačku Yamaha XVS 650 DragStar | ian2112 | 3 | 5.3.2024 v 03:21 kokoška. |
diagonálna vs bias belted pneu Yamaha XVS 650 DragStar | ian2112 | 8 | 13.7.2023 v 16:37 Krautkopf |