Téma: Kompresní poměr
 
4.2.2009 v 17:09
Výrobci to u motorek udávají.Je to dobré k něčemu vědět?Lze z toho vyčíst nějakou charakteristiku motoru?A co údaj Vrtání x zdvih?

Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:13 | Nahoru | #1
myslim ze ti to muze bejt fuk... vrtani/zdvih jasne dava jakej ma motorka objem a da se z pomeru vrtani vs zdvih usoudit na charakter motoru, ten z dlouhym zdvihem bude mit velkej kroutak z nuly, ale nebude mit moc vykon - neda velky otacky a naopak.. ale dneska uz je vsechno vyrazne podctvercovy (zdvih mensi nez vrtani) takze je to vicemene taky udaj k nicemu...

Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:26 | Nahoru | #2
vřele doporučuju aby si zašel do knihovny a pročetl pár knížek o motorech....

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:31 | Nahoru | #3
dynamickej nebo statickej kompresni pomer?

(reakce na) Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:32 | Nahoru | #4

Lobo>dynamickej nebo statickej kompresni pomer?



no ty jsi tady chyběl

Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:36 | Nahoru | #5
se fundovane ptam vid

Kompresní poměr

4.2.2009 v 17:39 | Nahoru | #6
tady se řeší elementární věci.....

Kompresní poměr

4.2.2009 v 18:14 | Nahoru | #7
taky z toho částečně vyplývá náročnost paliva

Kompresní poměr

4.2.2009 v 18:16 | Nahoru | #8
ale o charakteristice motoru si myslím že nám kompresní poměr moc neřekne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

4.2.2009 v 18:19 | Nahoru | #9

Lobo>dynamickej nebo statickej kompresni pomer?



No tak to mě pouč,anébrž jsem si myslel že je jen jeden a basta ?

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní poměr

4.2.2009 v 18:19 | Nahoru | #10
a co hlavně životnost motoru!!

Stupeň komprese má přímí vliv na výkon.
Nejdříve výkon s rostoucím poměrem rychle stoupá, později následuje zlom a dále narůstá jen nepatrně .
Od hodnoty 4:1 do 12:1 (=8) se zvýší účinost ze 40 na 64%
ale od 12:1 do 20:1 (=také8) se zvýší pouze o 6%!!!
Proto rozumě použitelná komprese končí na 12:1

(reakce na) Kompresní poměr

4.2.2009 v 19:58 | Nahoru | #11
Jurawood> Proč to?Proč se zvyšující kompresí neroste linearně i výkon?

Kompresní poměr

4.2.2009 v 20:04 | Nahoru | #12
bych jako laik řekl že s větší kompresí by to mělo jít rychleji do otáček

Kompresní poměr

4.2.2009 v 20:38 | Nahoru | #13
Pro odvážné doporučuji kouknout sem :)

Cituji:
Stupeň komprese má přímý vliv na účinnost a dosažený výkon, ovšem nárůst není lineární, nejdříve hodnota účinnosti rychle stoupá s kompresním poměrem, později ostrý nárůst plynule přejde do jen pomalu se zvyšující přímky. Z křivky vyplývá, že od hodnoty 4:1 do 12:1 (rozdíl 8) se zvýší účinnost tepelného oběhu ze 40 na 64%, ale od 12:1 do 20:1 (také rozdíl 8) se zvýší účinnost jen o dalších 6%. Proto rozumně použitelná hranice komprese je asi 12:1, při dalším zvyšování začíná převládat nepříznivý vliv ztrát z vysokých tlaků nad ziskem z účinnosti, dále hrozí nebezpečí samovznícení paliva kompresním teplem (které je naopak využíváno u vznětových motorů) v jiný okamžik, než je určeno zapalováním. Pro běžný provoz i sportovní úpravy se nepoužívají hodnoty vyšší než asi 10,5:1 – potom začíná být hoření tvrdé a pro silniční provoz nevhodné. Kompresní poměr patří k důležitým konstrukčním veličinám motoru a udává se vždy, protože se dá usuzovat na oktanový nárok paliva i bez doporučení výrobce. Obecně se pro sériové motory dá říct, že co stupeň komprese, to 9 – 10 oktanů. Každopádně na vznik detonací má vliv ještě několik jiných činitelů – otáčky motoru, vlhkost vzduchu, obsah kyslíku ve vzduchu, teplota vzduchu, tvar spalovacího prostoru atd. Proto různé motory při stejných kompresních poměrech mají odlišný oktanový nárok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr

5.2.2009 v 12:07 | Nahoru | #14

Ďuričko22>Lobo>dynamickej nebo statickej kompresni pomer?

No tak to mě pouč,anébrž jsem si myslel že je jen jeden a basta ?



dynamickej se meni a vypocitava v zavislosti na pretlaku v sani (nejcasteji u turbomotoru)..
takze kdyz klasickej je 10:1 tak dynamickej muze byt klidne az 19:1 v zavislosti na tlaku, uspusobeni spalovacich prostor apod..

(reakce na) Kompresní poměr

9.2.2009 v 10:02 | Nahoru | #15
Lobo> Ajo,dankešén

Kompresní poměr

3.4.2012 v 18:55 | Nahoru | #16
Hele a co když se dá do do motoru například kde je podle originálu třeba kompresní poměr 12,5:1 a dá se tam například píst který má předepsaný kompresní poměr 13,5 :1 vadí to nějak motoru a co se s tim třeba zlepší atd. je to pouze příklad co by se stalo, co vy na to ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist