Téma: Nové možné pravidla pro MotoGP v 2009 a 2010
 
30.1.2009 v 17:29
Zdar, zde je článek o nových (možných) pravidlech, tak si jej přečtětě a su zvědav co na to budete říkat.

Pro sezonu 2009

Kratší tréninky
Trvání čtyř tréninkových jízd během víkendu (tři volné tréninky a kvalifikace) se zkrátí ze 60 na 45 minut.

Kratší warm up
Warm up se zkrátí na deset minut.

Devět motorů na celou sezonu
Během sezony se smí použít pouze devět motorů. To znamená, že každý motor musí vydržet dva závody. Tým nebude penalizován, pokud motor přestane fungovat dřív než před ukončením dvou závodů, ale během sezony se nepoužije víc než devět motorů

Omezení testů po závodech
Zrušení pěti testů po závodech, které se původně plánovaly.

Zimní testování zkráceno na osm dní
Zimní testy mezi sezonou 2009 a 2010 budou omezeny na osm dnů. Do toho se započítávají dvoudenní testy ve Valencii bezprostředně po zakončení sezony.

Delší zimní přestávka
Zákaz zimního testování, kdy motocykly nesmějí vyjet na trať, který v současnosti platí od 1. prosince, bude teď začínat už po testech ve Valencii (v této sezoně 11. listopadu, protože Velká cena Valencie se plánuje na 8. listopad). Konec zákazu zůstane stejný – 20. leden následujícího roku.

Návrhy pro sezonu 2010

Snížení počtu Velkých cen
Počet závodů Velké ceny by se měl snížit z 18 na 17. Podle některých manažerů týmů není omezení počtu závodů tou správnou reakcí, když jde o to, aby se oživil zájem o MotoGP (aby se přitáhli sponzoři, kteří si myslí, že počet závodů by měl být ještě zvýšen), ale pokud se má překonat současná krize, jakékoli snížení nákladů je teď vítané. Po překonání krize se předpokládá opětovné zvýšení počtu Velkých cen

Jeden motocykl na závodníka
Tím, že bude pro každého závodníka jeden motocykl, chce Carmelo Ezpeleta zvýšit počet jezdců na startu na 24, protože každý ze čtyř výrobců bude schopný provozovat klidně šest motocyklů, když nebude muset mít náhradní motocykly pro každého jezdce.

Ocelové brzdové kotouče
Podle návrhu by měly být karbonové brzdové kotouče nahrazeny ocelovými, kvůli tomu a kvůli eliminaci druhého motocyklu by muselo být zavedeno pravidlo pro závody “flag to flag”.

Dvoudenní závodní víkend
Závodní víkend Velké ceny by měl trvat jen dva dny – v sobotu a v neděli. V pátek by se netestovalo, ale aby se zájem veřejnosti udržel po celé tři dny, v pátek dopoledne by byl paddock otevřený pro veřejnost a páteční odpoledne by bylo vyhrazeno pro třídy Moto2 a 125cc.

Jeden motor pro tři Velké ceny
Každý motor bude mít plombu a musí vydržet tři Velké ceny za sebou. Pokud dojde ke dřívější výměně motoru, bude jezdec penalizován – jsou dvě možnosti řešení – buď start z konce startovního roštu nebo se k výsledku závodu připočítá určitý čas jako penalizace.

Stanovení ceny za pronájem motocyklu
Bude stanovená cena, za jakou může výrobce nabízet pronájem motocyklu. Totéž by mělo být v roce 2010 zavedeno ve třídě 125cc.

Motocykl na dvě sezony
Stejný model motocyklu se bude muset používat aspoň ve dvou sezonách, což umožní týmům, které pronajímají motocykly, uplatnit amortizaci.

Autor (tj Pity) čerpal ze serveru Motorelax.
Anketa: Co říkáte na současnou formu MotoGP ?
Mám z nich radost, je to to nejlepší.
18%
4
Neříkám nic.
41%
9
BLIJU !!!!!
41%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové možné pravidla pro MotoGP v 2009 a 2010

2.2.2009 v 18:58 | Nahoru | #1
Chelman> Firma dobrá, ale SBK musíš dodělat, jinak tě Pity nepochválí !
Honza

(reakce na) Nové možné pravidla pro MotoGP v 2009 a 2010

2.2.2009 v 21:01 | Nahoru | #2

JV>Chelman> Firma dobrá, ale SBK musíš dodělat, jinak tě Pity nepochválí !
Honza



Má to ale dva háčky.

1) Nemám tolik času, abych stíhal jak MotoGP tak SBK
2) Nejsem tak obeznámený ve světě SBK jako v MotoGP

A SBK bude, až najdu někoho, kdo by se o tu rubriku staral

Ty mé stránky jsou spuštěné teprve od 12.1., myslím...

Naposledy editováno 02.02.2009 21:02:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist