globalmoto_kveten





Téma: Trocha info do začátku
 
30.1.2009 v 13:44
Zdravím,

Tak jsem se rozhodla, že jsem taky troškou přispěju. Hlavním důvodem je to, že vždycky kliknu na tuhle novou sekci, když se chci podívat na smetiště a nevidím mezitím moc rozdíl.
Druhým, že si moc dobře vzpomínám, jak jsem hledala všemožný info, když jsem se sem registrovala já. O motorkách jsem věděla akorát to, že se mi líbí a že bych si měla pořídit helmu. Kdyby tu byla sekce pro motorkářky, tak bych na ní automaticky najela a hledala v ní. A konečně třetím, dneska jsem se dozvěděla, že se nám ztratil pejsek a umřel mi děda a prostě potřebuju dělat něco, čím zaměstnám hlavu.

Vím, že tohle téma by měla napsat nějaká povolanější osoba, třeba některá, co má motorku a řidičák . Je tu hodně holek, co dlouho jezdí, motají se kolem mašin nebo je to dokonce živí, tak by bylo dobře, když by sem hodily svoje postřehy.

Já chci udělat jen takový menší přehledový téma, kde by spíš byly základní informace od čeho se odpíchnout a hodně odkazů, aby se člověk dostal k dalším věcem. Dala jsem sem odkazy i na články z motorkářů, protože jsou z roku 2001 a někdo by se nechtěl proklikávat až nakonec

Na začátek mi pomohlo téma od Alexe GSXR co vlastně by si měl nováček pořídit

1.Přilbu
2.Páteřák
3.Rukavice
4.Bundu s protektory
5.Kalhoty s protektory
6.Kvalitní boty s protektory
7.Ledviňák
8.Nepromok, Reflexni vesta

Tohle bylo sice fajn vědět, ale pak přišla otázka kvality, tzn. jakou přilbu? Jakou bundu? Jaký páteřák?

Přilba



Jednoduché Rutanovo zestručnění termoplast vs. Kompozit
- no termoplastická helma je vyrobena vstřikováním plastu a k dosažení normované pevnosti musí mít celkem silnou stěnu. Nevýhodou je, že při silnějším nárazu se láme na střepy, které jednak můžou poranit a taky se ta helma může rozletět na hlavě a pak ji prostě nemáš.
- Carbon-fibre, nebo compozitová helma má základ v tkanině (kevlarová řekl bych), která je zpevněna buď tím karbonem, nebo jinou pryskyřicí. K dosažení stejné pevnosti jako u plastové helmy potřebuje tenší stěnu, tedy je lehčí než plasťáky. Kromě toho při silnějším nárazu nedělá střepy, ale "pavouka", helma se nerozlítne na tři kusy, ale zůstane ti na hlavě.
Včetně Assassinova doplnění:
pekny vysvetleni, ale ma chyby .... kompozit je takovej material kterej je slozenej z vice materialu - ruznou kombinaci ruzne vlastnosti ..... takze kdyby ten termoplast byl naplnenej ulomky nejake tvrdsiho materialu tak je to taky kompozit.... existuji i laminaty na bazi termoplastu a ne jen pryskyric ..... u tech tzv kompozitovejch je zaklad nejaka tkanina z ruznych vlaken (sklo, aramid-kevlar,uhlik) pripadne nejaka jejcich kombionace spojena prsykyrici ..... rekl bych ze pevnost budou mit +- stejnou...jsou predepsane stejne zkousky atd... jen ta z pevnejsiho materialu bude mit mensi hmotnost... to ze termoplast starne a ztraci vlastnosti a karbon/kevlar/sklo ne neni pravda i pryskyrice pouzite na laminat starnou case, uv zarenim apod. s tim ze se kazdej z tech materialu bude pri narazu chovat jinak lamat atd souhlasim....ale vzhledem k tomu ze je to jen relativne tenka slupka a pro pohlceni energie narazu maji obe nejakou vypln typu penovy polystyren takze bych to nevidel tak tragicky jak nekteri pisi....

Bunda, Kalhoty, Kombi (kůže nebo textil )


Důležité jsou protektory, čím víc, tím líp – vím, že tu o nich byla diskuse, jak mají být certifikované, ale nemůžu ji teď najít, kdyžtak dodám později

Boty

Další téma, na které by se nemělo zapomenout od naty.kuchtove
a diskuse k němu

Páteřák
Výborné téma od RUTANA, je škoda aby zůstalo na předchozím fóru


Rukavice


Nepromok

věc, která není nezbytně potřebná, kupuje se , až zbydou nějaké peníze nebo, když člověk hodně cestuje! jak psal gnat člověk spíš přečká na benzíně než aby se někam vydával nebo navlékal do nepromoku

Základní přehled obchodů v jednotlivých krajích


Jinak moje zkušenost z kupování oblečení, prošla jsem si na netu kde co a vytiskla si, co bych chtěla, pak jsem přišla do prodejny, položila papíry na pult a prohlásila: „Chci tohle, myslíte, že to bude v mojí velikosti?“ Nesetkala jsem se s nějakou neochotou, navíc abych měla dojem, že je to kvůli tomu, že jsem ženská. Problém jsem řešila ve chvíli, kdy jsem si pomalu začala zkoušet pánské velikosti. Měřím 180cm a mám 75kg a taky jsem nakonec dala dohromady dvoudílnou kombi.

Na závěr ještě jedno téma od naty.kuchtove pro baťůžky

za jízdy nepanikařit při zvýšené rychlosti či nepředvídané komplikaci - řidič to ocení

Mám tolik soudnosti, aby mi došlo, že to není žádná sláva, ale třeba to někomu aspoň trochu ulehčí hledání. Tohle téma by mohlo být stejný jak pro holky, tak pro kluky. Ale když už tady ta holčičí sekce je, tak se to v ní může objevit.

Budu ráda za připomínky, co by se tady mohlo, mělo objevit. Co vy jste hledaly v začátcích?

Naposledy editováno 03.02.2009 08:44:37

2 reakcí na tento příspěvek Trocha info do začátku

1.2.2009 v 21:14 | Nahoru | #1
Pekne sesumirovany

Takhle po CR, kde je kazdejch 10km nejaka benzinka, se to bez nemoku da, kvalitni hadry maj membranu, ktera hned tak nepromokne. Ja uz sem teda zhejckana, vozim nemok i u nas, kdykoliv to vypada na dest, a kdyz zacne prset, akorat se nekde pod stromem nebo v autobusovy zastavce obliknu a pokracuju. Pres nemok beru vetsinou reflexni vestu.
Ale pri cestovani, hlavne kdyz se spi ve stanu "na divoko", je nemok nezbytnej, protoze soukat se rano do mokrejch hadru neni vubec prijemny. Pri celodenni jizde se taky muze stat, ze "chcije a chcije" zrovna kdyz neni kam zalizt, nebo neni cas nekam zalejzat.

Jen bych mozna dodala tu reflexni vestu, neni to nic velkyho, vejde se pod sedlo, hlavne teda pokud mate tmavou motorku a tmavy obleceni, tak dost zviditelni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trocha info do začátku

2.2.2009 v 10:54 | Nahoru | #2

Suzuveverka>Pekne sesumirovany

Takhle po CR, kde je kazdejch 10km nejaka benzinka, se to bez nemoku da, kvalitni hadry maj membranu, ktera hned tak nepromokne. Ja uz sem teda zhejckana, vozim nemok i u nas, kdykoliv to vypada na dest, a kdyz zacne prset, akorat se nekde pod stromem nebo v autobusovy zastavce obliknu a pokracuju. Pres nemok beru vetsinou reflexni vestu.
Ale pri cestovani, hlavne kdyz se spi ve stanu "na divoko", je nemok nezbytnej, protoze soukat se rano do mokrejch hadru neni vubec prijemny. Pri celodenni jizde se taky muze stat, ze "chcije a chcije" zrovna kdyz neni kam zalizt, nebo neni cas nekam zalejzat.

Jen bych mozna dodala tu reflexni vestu, neni to nic velkyho, vejde se pod sedlo, hlavne teda pokud mate tmavou motorku a tmavy obleceni, tak dost zviditelni.



Bezpečnost vždy, vesta dobrý, hlavně předvídat za ostatní jak dlouho jezdíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trocha info do začátku

3.2.2009 v 08:46 | Nahoru | #3
Suzuveverka> pridano, dobry napad
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist