1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou máte zkušenost s navigací na motorce
k.arlus>meti>já jsem romantik, já rád bloudim s papírovou mapouNaprosto souhlasím jsem také staromilec.Zdá se mi že podle GPS spousta lidí za chvíli vůbec neví kde vlastně je.
Myslím že mám stejný nebo podobný názor.
Taky jsem o GPS uvažoval, prostě mě to "lákalo zkusit", ale bavili jsme se o tom s kamarády a nakonec jsem se přiklonil k tomu že ji nepotřebuji, že s mapou je to větší dobrodružství. Člověk musí "zapojit mozek", pama\tovat si pár názvů jmen z mapy (nebo si je napsat, popř. připravit roadbook). A nebo se člověk prostě zeptá místních a to je taky někdy dobrodužství
Taky by se to dalo říct, že čím lepší GPS, tím mi to příjde, že se z člověka stává pomalu stroj, otrok poslouchající příkazy z krabičky a ztrácí veškerý kontakt s místním obyvatelstvem...
(jen názor)
Ale musím uznat, že zatím jsem jel jen po asfaltu a často jen po hlavních cestách v civilizovaných zemích, tak třeba se to časem změní.
a cena např. 29.900,- mě nechává naprosto chladným, to vím že tolik mi na gps nikdy nezbyde, vždy to raději dám za výlet a taky je třeba občas obměnit hadry, přilbu,... a někdy i motorku. A to částka je tak polovina nebo třetina mojí motorky.... kterou ještě splácím.
(ale uznávám, že lidi kteří mají více peněz, že si je chtějí užít a že si pak koupí třeba takovou kvalitní navigaci, proti tomu nic nemám, to je v pořádku)
Taky by se to dalo říct, že čím lepší GPS, tím mi to příjde, že se z člověka stává pomalu stroj, otrok poslouchající příkazy z krabičky a ztrácí veškerý kontakt s místním obyvatelstvem...
(jen názor)
Větší pitomost jsem už dlouho neslyšel. To je asi tak, jako kdybys napsal, že tím že musíme dodržovat pravdila provozu, tak nás to omezuje v poznávání krásy krajiny. Nebo že kvůli helmě ztrácím kontakt s místním obyvatelstvem. Naprostý kecy. Odpovídal jsem ti už v diskuzi o Zumo, kde mimochodem plevelíš téma, tohle je to samé. Jestli si někdo myslí, že kvůli zařízení, které člověku ukáže směr, kam můžet jet, když chce jet do nějakého místa, ztrácí volnost a kontakt s obyvatelstvem, tak sorry, k tomu není moc co říct. Používám GPS na motorce asi osm let a věř mi, že ani v minulosti ani teď není žádná navigace, která by jakkoliv omezovala při jízdě. Pokud jedeš po dálnici z místa A do místa B, bohužel s místním obyvatelstvem přijdeš do kontaktu tak leda na benzínce. Jestli se jen tak projíždíš, nejedeš v režimu autoroutingu a jen ti to ukazuje kde jseš. Navigaci potřebuješ v situaci, kdy nevíš kudy jet, máš projet třeba Janov, chvátáš na trajekt a vůbec netušíš kudy. Prší, je večer a máš tam být za hodinu. Ano, pak se rád nechám omezit v kontaktu s obyvatelstvem a jsem rád, že mě to dovede do přístavu co nejrychleji.
Levná záležitost to není, ale kupuješ věc kterou za 2 roky nevyhodíš!!
1 reakcí na tento příspěvek Jakou máte zkušenost s navigací na motorce
Navíc pozor u tydlifonu nebo smartfonů jako omnie, htc a podobně je problém dostat zvuk z navigace či MP3 přehrávače přes BT do HF sady s mikrofonem, buď musíte dohrát malou utilitu, aby to umělo pouštět zvuk z navigačního programu do HF sady a ne jen telefon, nebo ta utilitka nepomůže a místo HF sady s mikrofonem budete muset použít jen BT sluchátka bez mikrofonu, protože ovládání BT tidlifonu si to spáruje jako HF sadu s mikrofonem a zaloguje ji pouze pro telefonování, záleží na verzi ovládání BT v tidlifonu, mám bohaté zkušenosti z omnie .U PDA kde není modul GSM, ale je připojení přes BT není problém s připojením bt sluchátek či BT interphone = mám vyzkoušeno. Tj. pokud chcete něco použít napřed vyzkoušejte zda to bude vůbec fungovat s tím co už máte, či zamýšlíte, že pořídíte, myslím tím spojení komunikace přístroj-přilba přes BT.
Naposledy editováno 09.03.2009 10:53:13
Navigace je naprd. Mapa je taky naprd. Teprve jejich kombinace je dokonalá. Stejně jako OldMan připravuju itineráře podle mapy na TomTom Rider. V článku sepsaném TomasTT je ovšem malá chybička. Pro TomTom lze naplánovat trasu na PC v TomTom Home, já to tak dělám. Ale je pravda, že se nejdná o žádný velký komfort.
Naprosto souhlasím s TomasTT s tím, že navigace nedělá z člověka stroj. Klidně ji přece můžeš i vypnout.
Ale jsou situace, kdy ji asi nevypne i největší magor. Když se například potřebuješ dostat z Alp kde zuří stoletá povodeň tak tě ani nenapadne riskovat zajížďky nebo v lijáku shánět někoho, kdo ti poradí. Pokud se pohybuješ například po Francii, těžko se budeš domlouvat jiným jazykem než francouzsky. Spoustu informací od místních ani nezískáš proto, že to prostě neví. Při nočním přesunu taky moc lidí po silnici nechodí.
Navigace ti naopak poznávání ciziny ulehčí. Nemusíš pořád čučet po směrovkách, který kolikrát ani nikde nejsou, a věnuješ se krajině. Ve městě nemusíš studovat cedule, zbude ti víc času na semafory a případně město samotné. Atd. atd.
Pokud někdo navigaci měl, delší dobu ji používal, zatratil ji a prodal, dobře, beru. Ale pokud ji někdo kritizuje bez toho aby ji minimálně sezonu vlastnil a vyrazil s ní někam dál, tak se jedná pouze o předsudek.
Kecy jako: "budeš stroj bez mozku" apod. jsou k smíchu a souhlasím s předchozím názorem, že jsou z hlav neználků Připomíná to názory na první užitečnost mobilů, myček nádobí atd. Vynikající jsou navigace v cizině ve městech, kde tě naprosto bezchybně protáhnou všema jednosměrkama k cíli, s dynamickou změnou trasy můžeš kdykoliv odbočit kam chceš a opět tě to zavede na plánovaný cíl. Ale nejen město: po Elbě jsem díky GPS projel kdejaké stezky s jistotou bezpečného večerního návratu zpět do kempu.
Jednou jsem "díky GPS" hodil držku na rozmoklé alpské louce, večer a v dešti, kam jsem omylem odbočil v domění správné signalizované cesty. Špatně jsem pro déšť viděl detaily na displeji.Taky mě to poučilo, že nemám mít nastaven "turistický mód", který tě zatáhne i na pěšinu či polňačku.
Používám GPS SONY (kvalitní ale dost velká, koupená pův. do auta) v podobném packu jako je od Givi (koupeno u Louise za 20E), nepřetržité dobíjení přes zásuvku kabelem.
Naposledy editováno 04.04.2009 17:13:32
S autonavigacemi i PDA na motorce nemám dobrou zkušenost. Zumo je prý dobré ale nemám zkušenost, jezdím třetí rok Garmin 60CSX, dokonalá outdoorová věc s plno funkcemi a že nemluví je mi jedno. Předtím jsem měl eTrex Legend C s barevným displejem ale ještě bez karty, ve verzi s kartou taky nemá chybu pokud někomu nevadí relativně malý displej.
Bez papírové mapy nevyjíždím, za prvé se na GPS nespoléhám na 100% no a když zastavíme někde v horách a přemýšlíme kterou lesní cestou se pustit dál, není nad papír...
podle mě je to jen otázka osobních preferencí, ceny a také četnosti používání. Po delším váhání sem se přiklonil ke kombinaci: Helma NOLAN N103 ve vstupem 3,5" jack do stereosluchátek co tam mám, k tomu DreimGo220BT s mapama celý Evropy a zásuvka 12V na mašině. V reálu to vypadá tak, že když nechávám auto doma, vytáhnu z něj navigaci a nabíječku. Navigaci si buď strčím do tankbagu a nebo jen do kapsy u bundy. Do navice táhnu nabíjení a z navigace kablík do helmy a fakt si nemůžu stěžovat. Na četnost mého použití je to dostatečný a nemusím nic nikam montovat. Na druhou stranu na display moc nevidím a řídím se jen hlasem .. ale i to se dá. Velmi zjednodušeně, použil sem navigaci co mám a spojil s helmou kablíkem.
Papírovou mapu to chce ale na delší cesty taky ;o))).
Ale jak říká JirikM - vyhodnotit své preference, způsob a četnost používání a pak vybírat. Stejně se někdo napoprvé netrefí, to je jak s motorkou
a ten elektronický skřítek, občas zlomyslně omylný a matoucí, používám jen jako potvrzovač správného směru za křižovatkou a pak také jako záznamník trasy. Pro úplnost, Garmin 60 CX v držáku TT na silentblokách.
Prostě, doposud se mi vyplácí naplánovat si trasu na mapě, zapamatovat si pár stěžejních bodů na etapě a přibližný směr. Pak taky něco napoví slunce (pokud svítí), cedule u silnic (občas lžou ) a navigační smysl a předvídavost....
Rozhodně nedoporučuju slepě důvěřovat a následovat GPS gerat