globalmoto_kveten





Téma: Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100
 
11.1.2009 v 04:34
Nazdar draci, drive jsem měl Hondu Shadow 750, ted nemám nic, ale chci si koupit bud cestáka FJR - 3 roky stary, najeto 11 ooo Km - perfektni stav anebo novýho choppra Dragstara, priblizne za stejnou cenu.Chci to hlavne pro pohodu, delsi jizdy, rychlost nepotrebuji, fakt nevim co koupit. Zkuste mi napsat svoje dojmy-vice hlav vic vi. Dikes - ČEGI.

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 08:45 | Nahoru | #1
todle nechápu....na co se ptáš..................rozdíl je jen ve 200ccm a asi 100 koní.......nic víc

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 08:47 | Nahoru | #2

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 08:57 | Nahoru | #3
tak snad viš sam,co je Tvemu srdci bliž-tohle sou dvě úúúplně jine kategorie motorek

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 12:52 | Nahoru | #4
cau axel, ja vim, ale fakt nevim co koupit, obe jsou pohodlne,ale na delsi cesty asi bude pohodlnejsi FJR a ma to i vetsi tasky/kufry na veci

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 13:41 | Nahoru | #5
Zvláštní srovnávat zrovna tohle. Není jiná rada. Vyzkoušej si to. FJR by tě výkonem zklamat neměla a vahou překvapit taky ne. Chceš víc cestovat nebo se jen prohánět krajinou pár km od domova? Na FJR jde obojí ale ten zvuk 2V bys musel oželet :) Jen mě udivuje ten tacho stav. Podle mého blbého selského rozumu si před 3 lety nekupoval člověk velkou cestovní motorku v podobě FJR za 400 litrů aby na něm ujel necelé 4 tisíce ročně? Já teda se pod 20 000 za rok málokdy dostanu a to jsem ještě limitován časem a financemi jinak by to bylo úplně někde jinde :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 16:47 | Nahoru | #6
Pitrisek> cago, no ten majitel jezdil jenom v nedeli, a ne moc daleko, proto malo km. Problem je v tom, ze chci vice cestovat, muzu kazdy vikend po cely rok, jelikoz jsem tohoto casu na Filipinach. Takze leto kazdy den. FJR by asi bylo lepsi na ty delsi trasy, ale chopper je chopper. Mam smulu anebo stesti, ze uz jsem jednoho mel, takze vim co a jak, ale tuhle masinu neznam.Sedel jsem na ni jen chvilku. Proto mam strach, abych koupil dobre a byl jsme spokojenej. Uz jsem to sondoval u hodne lidi, ale kazdej ti rekne to stejny, ty musis vedet co chces. Tak to musim domyslet. Mej se a dik za prispevek.

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 17:09 | Nahoru | #7
Tak na dlhsie cesty by som jednoznacne isiel do FJR.....ale ako uz niekto pisal vyssie su to dve uplne rozdielne motorky...

(reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 17:26 | Nahoru | #8
čegi> tak na to cestování ani neváhej. když se podíváš na křivku kroutícího momentu, zjistíš, že i na tom 4 válci po oželení úžasného zvuku můžeš krásně jezdit v rozmezí 1000-3000 otáček. v podstatě pro toulání krajinou nic jiného než 5ku nepotřebuju kopec nekopec. pohodlné to je a ani nad 1000 km na jeden zátah ti z toho nebude vyloženě blbě. zkus zajít do yamahy ať ti ji na den půjčí. nebo se zastav na jaře ke mě a něco s tím pořešíme. Pokud se ještě rozhoduješ mezi GTR tak na té jsem taky jezdil a není to mezi nimi tak velký rozdíl. Jo a pokud máš prachy tak ještě lákavěji vypadá BMW 1300GT.

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

11.1.2009 v 18:10 | Nahoru | #9
Hele jestli ses fakt pohodar a krajinkar, kup si Dragstara.
Na motorame je cestopis, kde par na Viragu jezdi 1000km denne pri delsich presunech. Taky zijou.
Ovsem jestli je cestovani priorita, je malo lepsich nez FJR. A po Shadow bys byl u FJR prekvapenej i z toho, ze umi motorka brzdit a je ovladatelna.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

12.1.2009 v 09:59 | Nahoru | #10
Měl sem shadow 1100 a choppera sem se zbavil právě z toho důvodu, že se na něm ne moc dobře cestuje Poježdění to bylo krásný, vo tom žádná, ale sbalit se na to na delší dovolenou bylo dost složitý. Navíc pro spolujezdce nijak zvlášť pohodlný. Převážně jezdim s mladou, tak sem nakonec šel do naháče a sem maximálně spokojenej. Takže jde vyloženě jen o to, jak tu motorku chceš využívat. Z vlastní zkušenosti ti řeknu, že když dáš 500 kiláků na FJRu, zastavíš na kafe a pokec se známíma, tak pak klidně sedneš a pojedeš domu. Ale na chopperu si budu spíš hledat místo k přespání a ject až druhej den. Neřikam, že se to nedá, to víš, že jo, ale po delší trase si z choppera daleko víc zbitej než z FJRa. Na tom o tý cestě skoro nevíš.

Naposledy editováno 12.01.2009 10:00:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

12.1.2009 v 11:51 | Nahoru | #11
Gal> Abys to FJR zas tak nepřechválil tka má několik zásadních nedostatků. V prvé řadě mu chybí zpátečka a tempomat. Zpátečka je pro lidi s krátkýma nohama naprosto zásadní věc stupačky, řadička, zadní brzda i výfuky jsou proklatě nízko takže při sportovnější jízdě za chvilku obrousíš vše co bude v dosahu asfaltu. Ten tempomat mi tam začíná zcházet hlavně z důvodů kochacích vyjížděk o délkách okolo 400 km. Vyjedu z garáže, nasázím tam všechny rychlosti a už jenom celou cestu držím plyn a někdy je to otravné hlavně pokud si chceš psát smsky nebo číst noviny ;)
Další vadou na kráse je absence systému zjišťujícího vzdálenost od přibližujícího se vozidla ve tvém pruhu a následného přibrždění. Prostě musíš koukat před sebe-motorka neumí sama brzdit.
Ještě by určitě mohla umět další spoustu užitečných věcí jako kouřit čuráky apod. ale to už bych chtěl od vlajkové lodi yamahy asi moc.
Jo a počítadlo kilometrů je divné....připadá mi, že si ty kilometry schválně připisuje rychleji když se zrovna nekoukám a proto se motorka na českém trhu stává nejdéle po 2 letech naprosto neprodejnou rachotinou zralou na hod ze skály ;)

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

12.1.2009 v 21:38 | Nahoru | #12
Pitrisek

Pro všechny :

FJR je skutečně cesťák, který zasluhuje úctu svým výkonem a spolehlivostí. Pro malé postavy to ale není, výška a váha, byť se dá výška sedla štelovat. To ty líné "čopří" potvory jsou nízké a tak je to spíše pro ženské
Už majitele čoprů slyším, ... pánové mám také Maraudera a tak vím, o čem mluvím. Jenom dodám, že jezdím s manželkou (ona - Marauder), já FJR a jsme zcela v pohodě.

Ten kdo nezávodí a nejezdí moc po dálnicích, tak ten určitě ocení čopra (= pohoda, ale nesmí pršet). Mototorky obecně jsou o prožitku, pouze upřednostňuji větší výkon kvůli řazení a kopcům, zážitky jsou potom stejné ať už na FJR, čopru nebo jiné potvoře. Jenom někuho bolí záda a zadek dříve a to se dá také vyřešit, když se nespěchá.

Skutečně jde o zaměření člověka, o jeho náturu a podle toho bych dnes volil i typ motorky. Srovnávat čopra a cestovní motorku - to moc nejde, jsou to nebe a dudy v určitých rychlostech, cestovním pohodlí a vybavení. Mimochodem při malých rychlostech a zatáčkách je s FJR dřina = zavírá se a za celý den bolí ruce (přece jenom něco váží).

Ať si vybereš, co chceš, tak buď opatrný - každá je nebezpečná. Osobně bych volil FJR.

... OM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

13.1.2009 v 07:15 | Nahoru | #13
Pitrisek> Testovali sme tuhle verzi loni. Jo a je fakt, že ta zpátečka by se docela hodila, ale to že to neumí kouřit péra, to bych docela oželel, sedni na takovou motorku, když víš, že už v ní někdo byl, když nemáš na novou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

13.1.2009 v 10:07 | Nahoru | #14
Gal> Tak jsem si to teda dočetl až dokonce a musím říct, že jsem z toho smutný a možná i trošku naštvaný. Ten pseudotest nemá absolutně žádnou vypovídací hodnotu pro případného zájemce o motorku. Není v tom nic osobního, nicméně mi tak připadá, jako by ho dělala parta 17-ti letých diletantů, která si nějakým článkem snaží honit ego(ne všechny pasáže).

Takže pár oprav a připomínek:
- už první odstavec něco vypovídá o člověku, který to psal
- palubní počítač je velmi jednoduše nastavitelný za pomocí jednoho tlačítka pro zobrazování spotřeby buď v l/100 km nebo v km/l
- co se týče významu poloautomatu na FJR, i sama yamaha přiznala, že to byl krok vedle a vzhledem k faktu, že se řidič tohoto motocyklu častěji dloube v nose než používá řadičku, byl by mnohem přínosnější tempomat
- celý "článek" je prosycený tendencemi srovnávat FJR se závodními motorkami, viz závodní automatika to umí lépe apod.
- slyšeli jsme, že se přes 200 km/h lehce kýve. Mám na modelu 2006+ najeto zatím jen ubohých 50 000 km(jsou tu lidé, kteří tuhle motorku znají lépe) na modelu 2005 asi 1000 km a ŽÁDNÁ z nich se mi ani při rycholstech nad 250 km/h nekývala POKUD!!! jsem nepoužil top case. V tom případě je tok větru značně neusměrněný a háže motorkou už při rychostech blížících se 200. At už s originálním kufrem yamaha(givi 42l) nebo s givinou 52l
- v čem jste jezdili když jste poznali po vytažení bočních plastů, že vám netáhne na nohy? Já teda ani v kůži ani v textilu tohle nepoznám a v kraťasech to nezlobte se na mě nezkouším a nebudu

- tak a teď k těm náklonům, britským novinářům a pneumatikám :(
Nekritizujte britské novináře za vyčítavost vůči nízko položeným stupačkám. Když si zajedete do alp, kde se zatáčky projíždějí max. 40 km/h zjsitíte, že za chvíli brousíte nejen stupačky ale i hlavní stojan či brzdovou páku(a toho tisícihranu je opravdu škoda) a to vše při ne zase tak velkém náklonu. Tahle motorka má holt poměrně velký rozvor a je třeba ji do zatáček s opravdu malým poloměrem hodně klopit. V podstatě se dá říct, že při pohodové cestovní jízdě v hornatém terénu se dají šrouby na stupačkách ubrousit na pár tisících kilometrech.
Co se pneumatik týče tak se mi chtělo místy brečet z keců typu max. 5000 km nebo "pá pá adheze" Proč takhle dezorientujete lidi? Copak jste tam obuli, že vám to drží 5000 km nebo snad co rozjezd to drift? Michelin Pilot road2 mi vydrží vzadu přes 12 000 km s tím, že jedinou ztrátu adheze jsem pocítil po najetí předním kolem na bílou čáru za deště v opravdu velkém náklonu=vlastní chyba cestou na Vršič(Slovinsko) Na suché silnici žádná ztráta adheze nehrozí a to už jsem ji měl položenou tak, že jsem obrousil i tu brzdovou páku i centrální stojan.
"S tou spotřebou pneumatik máme celkem odborné infomrace" Kolik že to sad těch pneumatik jste spotřebovali k získání těch "informací"?
A na závěr bonbónek: Spotřeby. Od 7 do 10 litrů na 100 km. Smím se zeptat na kolika tisících kilometrech je to měřeno?
Protože zajet 2000 km se spotřebou 7 litrů si neumím zcela představit.
Na 3 různých FJRech s naprosto ale naprosto rozdílnými řidiči jak stylově tak věkově škála od 25 do 60 let se pohybuje spotřeba mezi 4(jen v alpách) po 6,5 litrů(spotřeba nad šest jen při dálničních přesunech nad 130 km/h = u nás nelegální)

- "200 km bez náznaku únavy" to se dá i na supersportu.

Hrozně rád bych si přečetl test na jakoukoli motorku, který je orpavdu prověřením kvalit a ne jen prodlužováním péra nevybouřených pseudopisálků. Test na kterém bude při testování supersportu napsán alespoň dvojciferný počet motohodin při testování endura či supersportu a pěticiferný počet ujetých km u cestovních strojů.

Neberte to jako osobní kritku, je to opravdu jen pohled člověka, který na té určité motorce alespoň něco maličko odjezdil :)

(reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

14.1.2009 v 10:31 | Nahoru | #15
Pitrisek> Odhadl si správně, že ta motorka najezdila přibližně 2000km, bylo to jen o 327km víc, dal sem si tu práci si to najít v účetnictví. S tímhle textem nemáme jako výrobní štáb moc co do činění. Od A do Z ho psal pan Drnovský, onen pán, který je vidět v záběrech. Je to bejvalej redaktor Motohouse a dalších různejch časopisů. Testoval tu motorku ještě pro jiný časopis, takže už jí znal. Nicméně spoustu informací čerpal z německého motorradu a britského .... nevzpomenu si. Mimochodem centrální yamaha s tím testem byla dost spokojená, že prej je objektivní. Já ho teda osobně taky nepovažuju za nejzdařilejší, ale v tu dobu sem se staral jen o výběr silnic pro natáčení a řízenim motorky s kameramanem. Text k obrázkům sem vlastně viděl až v hotovém zveřejněmém díle. Chápu tvoje rozhořčení zvlášť třeba nad tima gumama. Na mojí mašině taky nějaký gumy vydrží sotva pět a jiný deset tisíc. Ale třeba nad tou spotřebou to ne, to je ověřenej údaj, kdy se při každym tankování přesně na lístečky píše najetej počet km. Takže v tomhle se ho musim zastat. I když je pravda, že to měření probíhalo jen na 2327 kilákách.
Mě jde ale primárně o obrázky. jestli se ti líbily místa kde to bylo točený, skladba těch záběrů a tak. S tim mam něco společnýho, na tom se podílím. Jestli se ti líbilo aspoň tohle, tak já sem spokojenej Jestli ne, asi sem neodved úplně nejlepší práci.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

14.1.2009 v 17:44 | Nahoru | #16
Je mi jasné, že redaktory tlačí čas a ne pro všechny testovací jezdce je každá motorka to pravé ořechové. Byl jsem rozhořčen právě z těch udávaných technických informací a stylu textu. Proti obrázkům nic nemám. Jak říkám není v tom nic osobního. Jen bych spíš než "test FJR 1300" dal do nadpisu. "Svezli jsme se na FJR" a pod tím něco jako "zde jsou naše zážitky z jízdy" Rozhodně bych nevynášel nějaké verdikty nad něčím, co neznám ;)

(reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

15.1.2009 v 06:46 | Nahoru | #17
Pitrisek> Já v tom nehledám nic osobního A docela chápu tvoje rozhořčení. Od nevím kterého dílu jsme pak tyhle informace, které si nemůžeme ověřit, úplně vypouštěli. A text je psaný spíše o subjektivních pocitech z jízdy. Je pravda, že to s testem má ještě míň společnýho, ale mě to přijde jako trochu více korektnější představení toho stroje. Jestli budeš mít chvíli, koukni na nějakej pozdější díl a zkus mi napsat jak se ti ty texty zdaji. Jestli to je posun k horšímu nebo k lepšímu. Jestli budeš mít samozřejmě čas a chuť Jo a rači na email gal@moto-bar.cz , díky.

(reakce na) Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

14.11.2009 v 21:26 | Nahoru | #18
Pitrisek> Já nevím,ale ta spotřeba co píšeš od 4 -6,5 l je divná já se nedostanu pod 5,4l při kochačce a na spotřebu. Mám 08 AS.

Rozdíl mezi Yamaha FJR 1300 a Yamaha Dragstar 1100

14.11.2009 v 21:29 | Nahoru | #19
FJR jsem jeden čas jezdil - nenadchlo mě téměř nic. Skoro jak auto na 2 kolech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist