no ja myslim, že sundat vejfuk úplně je kravina, co je logicky pravda, čím větší je díra, tím by měl být větší výkon, píst při 4. taktu, kdy jsou z motoru vyfukované spaliny, musí působit silou aby vznikl zpětný přetlak v komoře válce a spaliny mohly opustit komoru před nasátím nové směsi. Spousta lidí si neuvědomuje, že spaliny se ale musí primárně dostat přes otvor vzniklý otevřením ventilů, který je dost malý a díra ve výfuku ho už tolik nelimituje... Spíše bych rekl, že limitujícím se stává dostat spaliny pri 10 000 ot/min z prostoru válce přes ventily, ikdyz tady se musí uvažovat další věc, že ventily už ani pořádně nedosedají a netěsní a motor je tak nějak otevřený déle než by vačka chtěla... Já s tím hodlám experimentovat ted na jaře, koupím si pořádnou koncovku s homologační vložkou a motor si nechám naladit na brzdě... Co jsem se totiž bavil s chlapama co ladí motory, běžně se stává, že tam někdo prijede s 4V litrem a běduje, že mu to v otáčkách nějako nejede... No a pak si bud koupí pořádnýho a spočítanýho akrapoviče, nebo si nechá udělat upravy na motoru stávajícím, který přizpůsobí motor k výfuku...