globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)

Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21

3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

8.6.2014 v 21:26 | Nahoru | #1
Zdravím, za pár dní si jedu pro své první moto - GS500 ( rocnik 1998). Potreboval bych nejake obecne rady na co si dát pozor, kolik je minimální tlouška kotoučů, nejake nejcastejsi zavady atd. at nekoupim uplny vrak, nebo nemusel investovat napr. do tech novych kotoucu hned. Vim, ze pri koupi by mel byt nejlepe nekdo semnou , nekdo kdo tomu rozumi a poradi mi, ale bohuzel nikoho takove ted k dispozici nemam a lidi dokazou nakecat cokoliv zejo, tudiz to nejak musim zvladnout. Predem Vam moc dekuji. Petr

Naposledy editováno 08.06.2014 22:29:54

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

8.6.2014 v 22:35 | Nahoru | #2

- kontrola vsech udaju a cisel dle velkeho TP i maleho TP ( OTP )
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to signalizovalo prilis bohatou smes
- neni kour bily? pak zrala vodu
- neni kour modry? pak by to signalizovalo, ze zere olej

PetrGP>

něco ještě tady

tloušťku kotoučů najdeš v servisním možná i v uživatelském manuálu. Několik lidí si stěžuju, že jim žere moc oleje. Teď si nevybavuju nějaké časté závady u GS. Na natočené km nehleď, stejně to bude nejspíš stočené. Zkus si ještě někoho zkušeného najít-možná bude někdo ochotný aj tady na fóru a za flašku ti to zkoukne

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 10:15 | Nahoru | #3
PetrGP> Všechno stejně na poprvé nestihneš zkouknout a pak se budeš divit... domluv se s někým a vem si někoho k ruce ať jste tam dva. Minimální tloušťka kotouče je na něm vyražena, original i alternativní výrobci mají každý limit jinak, tak si nepamatuju z hlavy. Destičky jsou vidět okem, jako všechno je přístupné a zkouknutelné dobře, to je výhoda.

Kolik to žere oleje holt při koupi nezjistíš, to musíš neustále kontrolovat potom. Zvuk je na první poslech děsivý, tam je důležité snad jen to, že hrkat to může, ale musí to být pravidelně a nesmí "cinkat" nebo dutě "zvonit". Hlavně projdi jestli nemá vůle na vidlích a na kyvce, jestli jde dobře točit s řidítkama a není v háji ložisko řízení, jestli jsou v pořádku nebo dobře zavařené dorazy, jak se klopí do zatáček, jestli ochotně a každou stejně, trochu málo napoví když je rovnoměrně ojetá guma, neměla by nikam napadat ale jet rovně, když pustíš řízení neměla by s řidítky sama odsebe třepat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

9.6.2014 v 15:06 | Nahoru | #4

PetrGP píše: Zdravím, za pár dní si jedu pro své první moto - GS500 ( rocnik 1998). Potreboval bych nejake obecne rady na co si dát pozor, kolik je minimální tlouška kotoučů, nejake nejcastejsi zavady atd. at nekoupim uplny vrak, nebo nemusel investovat napr. do tech novych kotoucu hned. Vim, ze pri koupi by mel byt nejlepe nekdo semnou , nekdo kdo tomu rozumi a poradi mi, ale bohuzel nikoho takove ted k dispozici nemam a lidi dokazou nakecat cokoliv zejo, tudiz to nejak musim zvladnout. Predem Vam moc dekuji. Petr


min tloušťka vpředu je 4mm, vzadu snad 5mm, ale tam bych to neřešil. Starý vraky, co už nikdo nechce žerou olej, takže na to pozor ale normální motorka nežere, tak je to v cajku.
Když vypíchnu ty klasický věci: řetězovka, destičky, ložiska v kolech, ložiska v řízení (není to drahé, ale je to jebačka a lecos to napoví o užívání motorky). Zadní tlumič, jestli není vyblitej (dá se to zkusit rychlou jízdou po rozbitý silnici, na což nevim, jestli si troufneš při zkušební jízdě ). Schválně se koukni jestli pod sedlem není nálepka o výměně oleje s XX km a na tacho 0X Pak už jen klasika, kde co chčije, kde je co pokurvený atd
Když sem hodíš inzerát, tak ti to pár lidí zhodnotí určitě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist