Téma: Vstřikování PD
zdravim nemáte doma někdo něco o vstřikování PD-Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska)? Na netu sem už něco málo našel ale nic pořádnýho a když už sem si pěknou práci našel na google tak byla celá v němčině ,předem dík
něco málo z google:
Čerpadlo-tryska (PD, neboli Pumpe-Düse)
Je nejnovější systém vysokotlakého vstřikování paliva u vznětových motorů koncernu VW. Vstřikovací trysky tvoří s palivovým čerpadlem jeden celek, což představuje nižší ztráty tlaku. Předvstřik i hlavní vstřik paliva je po tlakem až 200 MPa, jehož vlivem je rozptyl paliva a smísení se vzduchem ve spalovací komoře lepší. Dochází k zvýšení výkonu a točivého momentu při nižší spotřebě paliva.
Vstřikovací jednotka tvoří jeden celek, který se nazývá sdružený vstřikovač. Sdružený vstřikovač v sobě integruje vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovací trysku a elektromagnetický řídicí ventil. Palivo do vstřikovače je dopravováno nízkotlakým čerpadlem. Elektronická řídicí jednotka motoru (motormanagement) reguluje pomocí elektromagnetického ventilu dobu vstřikování a dávku paliva. Tyto hodnoty jsou závislé na poloze plynového pedálu, režimu motoru, teplotě nasávaného vzduchu a dalších parametrech.
Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače pístek. Tento pístek je stlačován vačkou na vačkovém hřídeli přes vahadlo proti vratné pružině. Při stlačování pístku dochází i ke stlačování paliva ve vstřikovači. Vyvine se tak vysoký tlak, který otvírá jehlu vstřikovače. Tím dochází ke vstřiku paliva otvůrky v sedle jehly do spalovacího prostoru válce. Proces každého jednotlivého vstřiku je ukončen uzavřením vstřikovacího otvůrku jehlou při poklesu tlaku. Pokles tlaku zajišťuje elektromagnetický ventil, který se otevře a palivo se tak dostává do přepadu. Následuje pohyb pístku čerpadla nahoru, kdy se nasává palivo do vstřikovače přes otevřený ventil. Poté se ventil uzavře a následuje opakování celého děje. Celý proces vstřiku je řízen řídicí jednotkou motoru. Ta stanovuje přesně množství paliva a okamžik vstřiku, což optimalizuje běh motoru, umožňuje dosažení vysokého výkonu, nízké spotřeby a minima škodlivin ve výfukových plynech.
Vzhledem k větší pracnosti výroby a požadavku vyšší kvality je cena motoru se systémem vstřikování čerpadlo-tryska vyšší než u koncepčně starší naftových motorů. Z výrobního hlediska je výhodnější i systém Common Rail, který je méně pracný a tudíž i levnější. Lze předpokládat, že i cena za případné opravy a běžnou servisní údržbu bude vyšší. V porovnání s konkurenty má motor se systémem vstřikování čerpadlo-tryska možnost dosažení lepších výkonových charakteristik a nižší spotřeby.
Čerpadlo-tryska (PD, neboli Pumpe-Düse)
Je nejnovější systém vysokotlakého vstřikování paliva u vznětových motorů koncernu VW. Vstřikovací trysky tvoří s palivovým čerpadlem jeden celek, což představuje nižší ztráty tlaku. Předvstřik i hlavní vstřik paliva je po tlakem až 200 MPa, jehož vlivem je rozptyl paliva a smísení se vzduchem ve spalovací komoře lepší. Dochází k zvýšení výkonu a točivého momentu při nižší spotřebě paliva.
Vstřikovací jednotka tvoří jeden celek, který se nazývá sdružený vstřikovač. Sdružený vstřikovač v sobě integruje vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovací trysku a elektromagnetický řídicí ventil. Palivo do vstřikovače je dopravováno nízkotlakým čerpadlem. Elektronická řídicí jednotka motoru (motormanagement) reguluje pomocí elektromagnetického ventilu dobu vstřikování a dávku paliva. Tyto hodnoty jsou závislé na poloze plynového pedálu, režimu motoru, teplotě nasávaného vzduchu a dalších parametrech.
Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače pístek. Tento pístek je stlačován vačkou na vačkovém hřídeli přes vahadlo proti vratné pružině. Při stlačování pístku dochází i ke stlačování paliva ve vstřikovači. Vyvine se tak vysoký tlak, který otvírá jehlu vstřikovače. Tím dochází ke vstřiku paliva otvůrky v sedle jehly do spalovacího prostoru válce. Proces každého jednotlivého vstřiku je ukončen uzavřením vstřikovacího otvůrku jehlou při poklesu tlaku. Pokles tlaku zajišťuje elektromagnetický ventil, který se otevře a palivo se tak dostává do přepadu. Následuje pohyb pístku čerpadla nahoru, kdy se nasává palivo do vstřikovače přes otevřený ventil. Poté se ventil uzavře a následuje opakování celého děje. Celý proces vstřiku je řízen řídicí jednotkou motoru. Ta stanovuje přesně množství paliva a okamžik vstřiku, což optimalizuje běh motoru, umožňuje dosažení vysokého výkonu, nízké spotřeby a minima škodlivin ve výfukových plynech.
Vzhledem k větší pracnosti výroby a požadavku vyšší kvality je cena motoru se systémem vstřikování čerpadlo-tryska vyšší než u koncepčně starší naftových motorů. Z výrobního hlediska je výhodnější i systém Common Rail, který je méně pracný a tudíž i levnější. Lze předpokládat, že i cena za případné opravy a běžnou servisní údržbu bude vyšší. V porovnání s konkurenty má motor se systémem vstřikování čerpadlo-tryska možnost dosažení lepších výkonových charakteristik a nižší spotřeby.
1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování PD
Ještě napiš, že je to už přežitej a zastaralej systém a že konečně už přechází na CR.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování PD
Pidži>Ještě napiš, že je to už přežitej a zastaralej systém a že konečně už přechází na CR.
j, souhlas,ale benzín je porád benzín
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.