Téma: Vstřikování PD
 
16.12.2008 v 19:29
zdravim nemáte doma někdo něco o vstřikování PD-Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska)? Na netu sem už něco málo našel ale nic pořádnýho a když už sem si pěknou práci našel na google tak byla celá v němčině ,předem dík

Vstřikování PD

16.12.2008 v 19:53 | Nahoru | #1
na kraviny to vás užije ale na důležitou věc čas nemáte

Vstřikování PD

16.12.2008 v 20:54 | Nahoru | #2
něco málo z google:

Čerpadlo-tryska (PD, neboli Pumpe-Düse)
Je nejnovější systém vysokotlakého vstřikování paliva u vznětových motorů koncernu VW. Vstřikovací trysky tvoří s palivovým čerpadlem jeden celek, což představuje nižší ztráty tlaku. Předvstřik i hlavní vstřik paliva je po tlakem až 200 MPa, jehož vlivem je rozptyl paliva a smísení se vzduchem ve spalovací komoře lepší. Dochází k zvýšení výkonu a točivého momentu při nižší spotřebě paliva.

Vstřikovací jednotka tvoří jeden celek, který se nazývá sdružený vstřikovač. Sdružený vstřikovač v sobě integruje vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovací trysku a elektromagnetický řídicí ventil. Palivo do vstřikovače je dopravováno nízkotlakým čerpadlem. Elektronická řídicí jednotka motoru (motormanagement) reguluje pomocí elektromagnetického ventilu dobu vstřikování a dávku paliva. Tyto hodnoty jsou závislé na poloze plynového pedálu, režimu motoru, teplotě nasávaného vzduchu a dalších parametrech.

Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače pístek. Tento pístek je stlačován vačkou na vačkovém hřídeli přes vahadlo proti vratné pružině. Při stlačování pístku dochází i ke stlačování paliva ve vstřikovači. Vyvine se tak vysoký tlak, který otvírá jehlu vstřikovače. Tím dochází ke vstřiku paliva otvůrky v sedle jehly do spalovacího prostoru válce. Proces každého jednotlivého vstřiku je ukončen uzavřením vstřikovacího otvůrku jehlou při poklesu tlaku. Pokles tlaku zajišťuje elektromagnetický ventil, který se otevře a palivo se tak dostává do přepadu. Následuje pohyb pístku čerpadla nahoru, kdy se nasává palivo do vstřikovače přes otevřený ventil. Poté se ventil uzavře a následuje opakování celého děje. Celý proces vstřiku je řízen řídicí jednotkou motoru. Ta stanovuje přesně množství paliva a okamžik vstřiku, což optimalizuje běh motoru, umožňuje dosažení vysokého výkonu, nízké spotřeby a minima škodlivin ve výfukových plynech.

Vzhledem k větší pracnosti výroby a požadavku vyšší kvality je cena motoru se systémem vstřikování čerpadlo-tryska vyšší než u koncepčně starší naftových motorů. Z výrobního hlediska je výhodnější i systém Common Rail, který je méně pracný a tudíž i levnější. Lze předpokládat, že i cena za případné opravy a běžnou servisní údržbu bude vyšší. V porovnání s konkurenty má motor se systémem vstřikování čerpadlo-tryska možnost dosažení lepších výkonových charakteristik a nižší spotřeby.

Vstřikování PD

16.12.2008 v 20:56 | Nahoru | #3
dík,ale to mam,potřebuju spíš podrobnější info,ale už sem to našel takže díky všem hlavně Ladoj.s za ochotu

1 reakcí na tento příspěvek Vstřikování PD

16.12.2008 v 20:59 | Nahoru | #4
Ještě napiš, že je to už přežitej a zastaralej systém a že konečně už přechází na CR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vstřikování PD

16.12.2008 v 21:01 | Nahoru | #5

Pidži>Ještě napiš, že je to už přežitej a zastaralej systém a že konečně už přechází na CR.



j, souhlas,ale benzín je porád benzín

(reakce na) Vstřikování PD

16.12.2008 v 21:03 | Nahoru | #6

All>Pidži>Ještě napiš, že je to už přežitej a zastaralej systém a že konečně už přechází na CR.

j, souhlas,ale benzín je porád benzín

No to neplatí vždy. Do našeho Land Cruisera bych benzín fakt nechtěl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist