Téma: Koupe ojete moto
 
10.12.2008 v 21:55
Tak i na me doslo, a posunul sem se do faze vyberu motky. Po zavrhnuti koupe nove, sem se zacal poohlizim po nake te ojetine.
Chtel bych se touto cestou zeptat a poprosit ty z vas, jenz maji s nakupem ojetych kousku zkusenosti, zda-li by jste mi neporadili na co se mam koukat, popr. poptat, na co si dat pozor?

Jak je to s poctem najetych kilometru? Vim, ze sem tam lidi staci, ale ma cenu se rozhodovat podle poctu najetych km?
Je napr. 30km pro moto 'hodne'?
Nebo bych mel radsi hledat kousky s novejsim datem vyroby?

Je mi jasne, ze tech veci asi nebude moc, ale i tak uvitam kazdou radu Diky

Koupe ojete moto

10.12.2008 v 21:58 | Nahoru | #1
Rozhoduj se podle stavu, né podle toho co to má na tachometru. I když spousta lidí si koupí dobitou "jebku", ale s dobrým pocitem že má málo km na tachometru. Raději pěkný stav. Na km moc nehleď, spíše jen orientačně

Koupe ojete moto

10.12.2008 v 22:00 | Nahoru | #2
tak skoukl bych stav celýho mota.kotouče destičky.gumy,řetězovka,olej,vizuální stav,nastartoval bych motor za studena a nechal ho pořádně ohřát a celou dobu bych sledoval chování ucpy drobet rukou výfuk a poslechni všechni zvuky otázka jestli chceš vzducháč nebo vodu.

Koupe ojete moto

10.12.2008 v 22:00 | Nahoru | #3
Ser na motorku, stane se s Tebe obtloustej sprostě mluvící vágus a přestaneš mít rád své oblíbené televizní stanice...

Ale vážně, km nejsou tak důležité pokud měla motorka vše co mít měla /výměny olejů, seřízení.../.

Koupe ojete moto

10.12.2008 v 22:01 | Nahoru | #4
stav tachometru je vždy "informativní"
koukej na důležitý místa - sváry rámu, krk řízení, motor, svody, vidle ráfky, tlumiče, sundej kapoty...

lepší jet 200km zbytečně než se pak rok tlouct do hlavy polenem...

Koupe ojete moto

11.12.2008 v 07:18 | Nahoru | #5
ilMedvědGuzzini ti to napsal dobře, jen nevim jestli víš na co máš zhruba koukat, co máš hledat za chyby v inkriminovanejch místech. To neni na odstaveček, bejt tebou, tak si stejně vezmu sebou někoho, kdo s tim má nějaký zkušenosti.
Jen ti pár věcí nastřelim. U svárů je asi jasný, jestli nejsou popraskaný. Nehledáš velký praskliny, kdy to skoro upadne, ale i mikroprasklinky třeba na laku v těch svárech. Krk řízení, nejnáchylnější při ráně ze předu. Zkontrolovat sváry na něm a zkusit jestli to třeba někde nedrhne, jestli není volnej. S tim souvisí vidle, jestli nesáknou olej, nekroužkujou prachovky, zkontrolovat pístnice jestli nejsou vydřený v místech kde pracujou. Průhym okem bohužel nepoznáš, ale ovalitost už vyzkoušíš šuplérou nebo rači mikrometrem. Ráfky jestli nemaji stopy poškození po rovnání. Svody jestli nejsou černé jak vycházejí z válců, že by neseděly sedla, orezlé, případně poťukané. Motor, jak moc je tichý chod, jestli nejsou slyšet ventily, ale to by zas chtělo někoho kdo ví jak moc by to mělo bejt hlučný. Jak moc se v rámu chvěje, jestli z něj nejdou moc kovový zvuky nebo jak to říct. Kapoty to je jasný, zkontrolovat jestli byly vařený. přidal bych pak ještě kotouče. Drobně si přibrzdit a popotlačit to po rovině jestli tonebude někde přibržďovat víc, že by byl zvlněný kotouč. Dál bych kontroloval úchyt budíků. Budíky sou drahá sranda. Po zahřátí přidrž dlaň kousek od výfuku a neměl bys jí mít moc poplivanou, kdyby jo, žere to olej.

Koupe ojete moto

11.12.2008 v 08:37 | Nahoru | #6
Gal to napsal hezky, na co se dívat a tak, ale i když si to teoreticky nastuduješ, tak pokud nemáš reálné zkušenosti s motkou, tak ti ta teorie moc nepomůže. fakt nejlepší je vzít sebou odborníka nebo se aspoň nechat od někoho zaškolit na jiné motce, ať ti přímo ukáže co a jak

Koupe ojete moto

11.12.2008 v 09:49 | Nahoru | #7
Diky vsem za rady, vypada to dost obsahle
Coz me jen utvrzuje v tom, ze vzit nekoho kdo tomu rozumi je vic nez dobry napad
Ale aspon vim, po cem pokukovat taky, takze este raz diky

1 reakcí na tento příspěvek Koupe ojete moto

11.12.2008 v 10:07 | Nahoru | #8
není to ode mě, ale už to tu x-krát na foru bylo

Co zkontrolovat při koupi motocyklu :

- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to siganlizovalo, ze zere olej
- neni kour bily? pak zrala vodu

tady je snad opravdu vše, co se zkontrolovat dá, nicméně někdo, kdo má stejnou motorku, jakou chceš ty koupit a není to úplná lama je k nezaplacení

(reakce na) Koupe ojete moto

11.12.2008 v 10:18 | Nahoru | #9
fockewulf> mazec Snad se na me nebudou koukat podivinsky, az tam rozbalim ten seznam a zacnu to kontrolovat

Jj, prave nekoho takove kdo ma stejny model motky, ktera me jako jedna z mnoha zaujala sem snad nasel Takze jenom +

Koupe ojete moto

11.12.2008 v 10:25 | Nahoru | #10
Mrkni se majitelovy na šulína, jestly ho má malýho tak to nekupuj. Je jasný že bude zhuntovaná

Koupe ojete moto

11.12.2008 v 10:41 | Nahoru | #11
Dost se dá poznat i podle fotek hned na začátku. Jak moc je motorka zprasená (upravená), jestli to má původní gripy v dobrym stavu, kde to je focený a tak. Nepodceňoval bych ani rozhovor s majitelem nebo bazarníkem, já když se mi cokoliv nezdá, jdu od toho pryč ať je motorka jakákoliv.

Koupe ojete moto

12.12.2008 v 02:20 | Nahoru | #12
hlavne tam nejezdi sam, ale s nekym, kterej je schopnej ti realne rict co si o tom mysli a pripadne ti "nafackovat"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist