1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
alesmoto>Síla jiskry je znatelně rozdílná. Nejlíp je to vidět na termosnímku. Nejde až tak o max. výkon, ale nejvíc se to projevuje při startování, následnému chodu motoru a akceleraci.
Málokdy o tom něco ví i zkušenej mechanik. Kdyby jsem v této oblasti dříve nepracoval, tak bych toho taky moc nevěděl a pravděpodobně bych do iridia ani neinvestoval. Před časem jsem je dával kámošovi da Alfy - má to 2 svíčky na válec. To už by mělo stačit k dokonalýmu zapálení směsi a tak jsem nějakej znatelnej rozdíl ani neočekával. Když pak ale přijel a povídá, že ani laděnej vejfuk se svodama nedal motoru tolik jak iridiový svíčky za podstatně menší investici... A v motorkách je to podobný. Kolikrát už dovedly zlepšit průběh, eventuelně zlepšit výkonový propad v určitejch otáčkách.Ale zázraky to taky neumí.
kamos kdysi ladil vectru, ridici jednotka, komplet vyfuk... a kdyz dal iridiove svicky tak to chcipalo na volnobeh, i treba jen pri prerazovani ... bylo videt ze na motor chvili zdechl a chytil tim jak se na dalsi kvalt roztocil...
nevim cim to bylo, dal zpatky origo a jezdil...
ja teda nevim co za zlepseni bych od nich cekal, chyta to studene, teple, nevynechava od nuly az do omezovace...
tudiz neresim... na minulejch NGK cr8EK sem najel 20tis, pak zacal stavkovat zadni valec, vymenil sem za cr8e (vyse popsana moje blbost, nakup svicek podle manualu na 97ku..) ty daly asi 1000km a opet vynechavani, tak sem sklepnul mezery na tech co sem po 20ti tis vyndal a dal je tam zpet.. a slapaly dalsich 15tis... letos sem je vyndal, ikdyz vse fungovalo OK a vymenil za nove, tak nejak sem mel zachvat vse predpisove vymenit:)
tzn minimalne 35tis (jsou to ty co v moto byly kdyz sem ji koupil,takze nevim kolik najely pred tim nez se staly mym majetkem:) ) na obyc NGK za 250kus(priblizne) myslim slusnej vykon a to sem je vyndal a pritom vse fungovalo OK
Naposledy editováno 28.11.2008 15:17:01
jak pises s tema 2 elektrodama, ze by to melo byt horsi, tak to tak neni, protoze tam je stredova elektroda porad stejna a zemnici elktroda je tam 2x, takze si to akorad vybere v ten okamzik lepsi (vodivejsi, nemusi byt vzdy nejkratsi) cestu k jedny z nich (nikdy to neda na obe)...
na problem jednoho kusu bych to nevidel, protoze svicek sem vyzkousel vic kusu a zkousel sem i jinou tepelnou hodnotu - takze sem si s tim tehda hral, vyrobce ji predepisoval, takze asi vedel, proc
mohlo to byt zapalovanim atd. (nevim, kolik slo z civky nebo tvar signalu, co jde do civky nebyl tak strmej), takze to hazelo slabsi jiskru a dalo se to dohnat iridiovou svickou
Asi hralo roli i to, ze 2T pali kazdou otacku, takze se pri 12t ot/min musi 200x/s zapalit smes, u 4T jenom 100x/s i kdyz je fakt, ze na zapaleni do ma stejnou dobu jako u 4T (nebo je to mejlka?), pak este je u 2T smes mirne smichana se splodinama, takze se muze hur v tehle otackach zapalit a lepsi jiskra pomuze, ale pak by to platilo u 2T obecne, takze by info o iridiu u 2T bylo vic rozsireny...
Naposledy editováno 28.11.2008 16:14:29
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...
ok, s tim souhlas, sem chtel proste napsat, ze to zkusim zmerit na brzde...
Pri startovani - budis. Se slabsi baterkou ma iridiova svice treba mensi naroky na voltaz, aby udelala dobrou jiskru. Pri jizde - myslim si ze je efekt nulovej nebo na hranici rozeznatelnosti.
To jako když dám větší plamen do zapalovače tak pak kotel hoří víc??
Edit: chci tím říct, že když něco zapálím tak to shoří a je jedno jak silně jsem to zapaloval. notabene u směsy benzínu a vzduchu která pěkně exploduje
Naposledy editováno 28.11.2008 17:39:23
chrosh>Iridium svice na R1 sem objednaval v anglii a za tejden sem je mel na stole za 777,- Kc (4 kousky) vcetne postovnyho z UK. U nas bych je mel s postovnym za 2000,-, z Louise to taky nevychazelo nic moc bez postovnyho.
Máš pls link odkuds je objednával ??
dohromady nic co bych na tom nějak zvlášť ocenil, jedna mi po čase zdechla a přestala házet jiskru, tak jsem se vrátil k ngk a hodlám příště prubnout brisky
pár postřehů z materiálů firmy brisk:
-čim menší rozměry elektrod tim vetší je intenzita el. pole tzn. svíčka má menší nároky na napětí
-svíčka vyžaduje tím vyšší napětí čím je směs chudší
-nárok svíčky na napětí klesá se zatížením motoru, od 50% je skoro konstantní
-nárok na napětí vzrůstá během akcelerace, nejvyšší nárok na napětí je tedy během akcelerace v nižších otáčkách
-energie pro jiskru dodávaná zapalováním klesá s otáčkami a v případě mezních otáček tedy může dojít k poklesu pod minimální úroveň kterou potřebuje svíčka pro zápal
přidejte si k tomu další věci jako je umístění svíčky v zapalovacím prostoru, to jak ovlivňuje konstrukce jiskřiště počáteční šíření čela plamene a kde dochází k přeskoku jiskry (čím chudší směs tím více se jiskra přesouvá k okraji jiskřiště směrem pod druhou elektrodu)
no a pak je myslim skoro všecko jasný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...
Osobne si myslim ze nemusi . Motor muze mit stejny vykon ,jenom ma proste spatny svicky ,co zapalujou byd jen o miliseknudy driv/pozdeji a nebo nedavaji tak kvalitny jiskru . Je pravda ze ty termosnimky ukazujou extremni rozdily . Pokud ti svicka nehaze dostatecnou jiskru je tam zrejme teda i prodleva v zapaleni smesy a tim je to asi znat na prubehu vykonu pri otackach nahoru . To si myslim aaspon ja a nekde jsem to i cetl ,pdobne ... ne doslova ...
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
CarrierOfDeath>assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...
Osobne si myslim ze nemusi . Motor muze mit stejny vykon ,jenom ma proste spatny svicky ,co zapalujou byd jen o miliseknudy driv/pozdeji a nebo nedavaji tak kvalitny jiskru . Je pravda ze ty termosnimky ukazujou extremni rozdily . Pokud ti svicka nehaze dostatecnou jiskru je tam zrejme teda i prodleva v zapaleni smesy a tim je to asi znat na prubehu vykonu pri otackach nahoru . To si myslim aaspon ja a nekde jsem to i cetl ,pdobne ... ne doslova ...
no to je taky ten důvod proč dávat tam to, co předepisuje výrobce
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
state>Ještě jsem se chtěl zeptat co je lepší NGK nebo Denso.Ty iridia si myslím že jsou lepsí v tom, protože mají menší odpor,a tudíš tam bude hrát roli cas neboli rychlost zapalení a možná produktivnější spalování,které bych jako normální smrtelník stejně nepoznal.
Densa jsou o neco mene nachylna na uchcani jak jsou tim proslula NGK...Jinak stejny.
A Brisk? Ten tak mozna do sekacky...Do motorky
Jinak kdyz mas svice stolete a pak das nove poznas rozdil i v tom a nemusis davat spesl iridiove...
Naposledy editováno 29.11.2008 19:04:18
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium
toranaga> Ano to mas pravdu ,ale kdyz si na netu vyber presnej model ,rok a tovarni znacku a vyjede mi svicka z Iridiovym stredem ,nejspis je delana bud to univerzalne pro vetsi cast motorek a nebo specificka na model motorky co pozaduju . Vyrobce ti muze predepsat Orignial vyfuky ,ale pocita ,ze se najde nekdo ,kdo bude delat sport vyfuky bez zmeny smesy pro ten motocykl taky . Dyno Jet se ti dela taky pro motocykl a neni od vyrobce Pokud chapes kam tim smeruju ,neni co resit
assassin> (ja nepoznam 72kW verzi TLS od 92kW verze, pri normalni jizde)
tady s tím mám zkušenost a musím souhlasit. a to se nejednalo "jen" o 92 kw. na silnicu sou iridia vyhozené peníze. možná bych bral ještě agument viraga1100 o špatné dostupnosti svíček.