globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky obyčejné a iridium
 
28.11.2008 v 01:19
Nejsou iridia zbytečně drahá? Jaké máte zkušenosti?
Anketa: Jaké máte v motorce svíčky
Standart
59%
30
Iridia
41%
21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:13 | Nahoru | #31

alesmoto>Síla jiskry je znatelně rozdílná. Nejlíp je to vidět na termosnímku. Nejde až tak o max. výkon, ale nejvíc se to projevuje při startování, následnému chodu motoru a akceleraci.
Málokdy o tom něco ví i zkušenej mechanik. Kdyby jsem v této oblasti dříve nepracoval, tak bych toho taky moc nevěděl a pravděpodobně bych do iridia ani neinvestoval. Před časem jsem je dával kámošovi da Alfy - má to 2 svíčky na válec. To už by mělo stačit k dokonalýmu zapálení směsi a tak jsem nějakej znatelnej rozdíl ani neočekával. Když pak ale přijel a povídá, že ani laděnej vejfuk se svodama nedal motoru tolik jak iridiový svíčky za podstatně menší investici... A v motorkách je to podobný. Kolikrát už dovedly zlepšit průběh, eventuelně zlepšit výkonový propad v určitejch otáčkách.Ale zázraky to taky neumí.



kamos kdysi ladil vectru, ridici jednotka, komplet vyfuk... a kdyz dal iridiove svicky tak to chcipalo na volnobeh, i treba jen pri prerazovani ... bylo videt ze na motor chvili zdechl a chytil tim jak se na dalsi kvalt roztocil...

nevim cim to bylo, dal zpatky origo a jezdil...

ja teda nevim co za zlepseni bych od nich cekal, chyta to studene, teple, nevynechava od nuly az do omezovace...
tudiz neresim... na minulejch NGK cr8EK sem najel 20tis, pak zacal stavkovat zadni valec, vymenil sem za cr8e (vyse popsana moje blbost, nakup svicek podle manualu na 97ku..) ty daly asi 1000km a opet vynechavani, tak sem sklepnul mezery na tech co sem po 20ti tis vyndal a dal je tam zpet.. a slapaly dalsich 15tis... letos sem je vyndal, ikdyz vse fungovalo OK a vymenil za nove, tak nejak sem mel zachvat vse predpisove vymenit:)

tzn minimalne 35tis (jsou to ty co v moto byly kdyz sem ji koupil,takze nevim kolik najely pred tim nez se staly mym majetkem:) ) na obyc NGK za 250kus(priblizne) myslim slusnej vykon a to sem je vyndal a pritom vse fungovalo OK

Naposledy editováno 28.11.2008 15:17:01

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:25 | Nahoru | #32
assassin> podle me je to tim, ze z tenci elektrody snaz jiskra preskoci, kdyby byly 2 spicaty proti sobe, tak je to uplne nejlepsi, ale spicka by se hned opalila, stejne jde jiskra z kraje (hrany) elektrody na kraj zemnici elektrody, nejde na plochu...

jak pises s tema 2 elektrodama, ze by to melo byt horsi, tak to tak neni, protoze tam je stredova elektroda porad stejna a zemnici elktroda je tam 2x, takze si to akorad vybere v ten okamzik lepsi (vodivejsi, nemusi byt vzdy nejkratsi) cestu k jedny z nich (nikdy to neda na obe)...

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:30 | Nahoru | #33
jinak myslim, ze v praxi to velkej vyznam nema, na R6 sem rozdil nepoznal, kamos na FZ6 rika, ze je to zivejsi (ale placebo nebo fakt?), na R1 to mozna zkusim na brzde, jestli to neco prihodi nebo pude aspon rychlejs do otacek, ale za jizdy to znat asi nebude, jenom ze sem je z anglie sehnal levnejc, nez tady klasicky NGK...

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:43 | Nahoru | #34
Já ty Densa celkem poznal, snížily se mi použitelný otáčky minimálně o 500, motor má vyrovnanější chod a zdá se mi že i nižší spotřebu. Nevím v jakým stavu byly ty iridiový NGK co tam byly předtím, každopádně na mým VTR to znát je.

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:48 | Nahoru | #35
Slávek-TDM> no uprimne, jestli ti normalni svicka zapalovala jen do 9ti tisic, tak urcite nebyla v poradku a byl to problem jednotlivyho kusu

na problem jednoho kusu bych to nevidel, protoze svicek sem vyzkousel vic kusu a zkousel sem i jinou tepelnou hodnotu - takze sem si s tim tehda hral, vyrobce ji predepisoval, takze asi vedel, proc
mohlo to byt zapalovanim atd. (nevim, kolik slo z civky nebo tvar signalu, co jde do civky nebyl tak strmej), takze to hazelo slabsi jiskru a dalo se to dohnat iridiovou svickou
Asi hralo roli i to, ze 2T pali kazdou otacku, takze se pri 12t ot/min musi 200x/s zapalit smes, u 4T jenom 100x/s i kdyz je fakt, ze na zapaleni do ma stejnou dobu jako u 4T (nebo je to mejlka?), pak este je u 2T smes mirne smichana se splodinama, takze se muze hur v tehle otackach zapalit a lepsi jiskra pomuze, ale pak by to platilo u 2T obecne, takze by info o iridiu u 2T bylo vic rozsireny...

Naposledy editováno 28.11.2008 16:14:29

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:51 | Nahoru | #36
ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 15:59 | Nahoru | #37

assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...



ok, s tim souhlas, sem chtel proste napsat, ze to zkusim zmerit na brzde...

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 17:06 | Nahoru | #38
alesmoto> no jestli ono to nebylo s tim kamosem tak, zes mu krom svicek delal i jiny upravy/udrzbu, nebo jestli ty svicky nebyly s jinym jiskristem proti originalu. Navic, placebo funguje, mam to vyzkouseny na svym vyfuku u auta (prasklej original za neprasklej original) Taky sem mi po vymene zdalo, ze jede jak z praku, ale po dvou dnech se mi to zdalo zase stejny...
Pri startovani - budis. Se slabsi baterkou ma iridiova svice treba mensi naroky na voltaz, aby udelala dobrou jiskru. Pri jizde - myslim si ze je efekt nulovej nebo na hranici rozeznatelnosti.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 17:09 | Nahoru | #39
chrosh> Mam dojem, ze u vetsiny motorek pali svicka kazdou otacku, ale smes je tam samozrejme objednu. Minimalne u myho XT to tak je.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 17:30 | Nahoru | #40
nejsem odbornik pres elektriku ale mam takovej pocit ze tloustka ani tvar elektrody nezavisi na intenzite jiskry... Jiskra preskoci v miste kde ma nejmensi odpor a ne nutne tam kde je nejbliz. A napeti ktery je potrebny pro preskok jiskry by melo bejt taky zavisly hlavne na odporu cesty. Latka mezi elektrodami je dielektrikum a k prurazu dielektrika je potreba vzdy stejne napeti za predpokladu ze se jedna porad o stejnou latku. Neco jako ze iridiovy svicce staci mensi napeti je podle me blbost, pokud je vzdalenist mezi elektrodami stejna. Rozdil muze bejt treba v tom ze se na iridium nebude tolik chytat karbon a tim zvysovat odpor mezi elektrodami nebo neco podobnyho to bude... Odbornik nejsem ale elektroniku uz mam na skole ctvrtym rokem. Pokud se mylim tak me z omylu vyvedte... Bude se mi to treba hodit u matury.

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 17:37 | Nahoru | #41
Může mi někdo laicky vysvětlit jakej má vliv "síla" jiskry na účinnost následného procesu spalování??

To jako když dám větší plamen do zapalovače tak pak kotel hoří víc??

Edit: chci tím říct, že když něco zapálím tak to shoří a je jedno jak silně jsem to zapaloval. notabene u směsy benzínu a vzduchu která pěkně exploduje

Naposledy editováno 28.11.2008 17:39:23

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 17:41 | Nahoru | #42

chrosh>Iridium svice na R1 sem objednaval v anglii a za tejden sem je mel na stole za 777,- Kc (4 kousky) vcetne postovnyho z UK. U nas bych je mel s postovnym za 2000,-, z Louise to taky nevychazelo nic moc bez postovnyho.



Máš pls link odkuds je objednával ??

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 18:34 | Nahoru | #43
zkoušel jsem to na 4t 2V 500ccm a co se výkonu týče tak jsem nezaznamenal žádnej pozorovatelnej rozdíl (našel jsem dlouhej rovnej kopec a sledoval jestli to zrychluje stejně nebo líp než s origo svícema) v čem byl ovšem rozdíl bylo chování motoru za studena, starty (studená líp chytala,skoro bez sytiče), blbě se štelovala volnoběžná směs protože svíčka byla schopná zapálit chudší směs, přestalo střílení do výfuku během brždění motorem, ohledně spotřeby jsem rozdíly moc nepozoroval
dohromady nic co bych na tom nějak zvlášť ocenil, jedna mi po čase zdechla a přestala házet jiskru, tak jsem se vrátil k ngk a hodlám příště prubnout brisky
pár postřehů z materiálů firmy brisk:
-čim menší rozměry elektrod tim vetší je intenzita el. pole tzn. svíčka má menší nároky na napětí
-svíčka vyžaduje tím vyšší napětí čím je směs chudší
-nárok svíčky na napětí klesá se zatížením motoru, od 50% je skoro konstantní
-nárok na napětí vzrůstá během akcelerace, nejvyšší nárok na napětí je tedy během akcelerace v nižších otáčkách
-energie pro jiskru dodávaná zapalováním klesá s otáčkami a v případě mezních otáček tedy může dojít k poklesu pod minimální úroveň kterou potřebuje svíčka pro zápal
přidejte si k tomu další věci jako je umístění svíčky v zapalovacím prostoru, to jak ovlivňuje konstrukce jiskřiště počáteční šíření čela plamene a kde dochází k přeskoku jiskry (čím chudší směs tím více se jiskra přesouvá k okraji jiskřiště směrem pod druhou elektrodu)
no a pak je myslim skoro všecko jasný

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 18:55 | Nahoru | #44
no nevím... na své cbr mám iridia předepsané, už třetím rokem jezdím normální a necítím rozdíl ve spotřebě možná nějaký decák nahoru, ale na to seru, stejně se to nevyplatí.
...teda vlastně cítím...ten litr, co ušetřím když je měním

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 19:09 | Nahoru | #45
Děkuji vám pani za vaše přispevky a názory,tak jsem to pečlivě vše přelouskal/zajímavé/ a došel jsem ke svému usudku,Budu kupovat obyč,ale např. po 10000km bude výměna.Iridia by možná vydržely padesát,ale nevím jestli svou motorku budu mít tak dlouho.U auta to beru když s ním najezdím 500 000km,to iridia mají pak své opoctatnění ale u motorky,nevím,nevím.Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 19:20 | Nahoru | #46

assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...



Osobne si myslim ze nemusi . Motor muze mit stejny vykon ,jenom ma proste spatny svicky ,co zapalujou byd jen o miliseknudy driv/pozdeji a nebo nedavaji tak kvalitny jiskru . Je pravda ze ty termosnimky ukazujou extremni rozdily . Pokud ti svicka nehaze dostatecnou jiskru je tam zrejme teda i prodleva v zapaleni smesy a tim je to asi znat na prubehu vykonu pri otackach nahoru . To si myslim aaspon ja a nekde jsem to i cetl ,pdobne ... ne doslova ...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 19:24 | Nahoru | #47
Ještě jsem se chtěl zeptat co je lepší NGK nebo Denso.Ty iridia si myslím že jsou lepsí v tom, protože mají menší odpor,a tudíš tam bude hrát roli cas neboli rychlost zapalení a možná produktivnější spalování,které bych jako normální smrtelník stejně nepoznal.

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 19:31 | Nahoru | #48

CarrierOfDeath>assassin>ad ze "jde motor lepe do otacek ale vykon ma stejnej" je podle me blbost, aby se motor rychleji/lepe vytacel, musi mit v celem pasmu kde se "lepe vytaci" vetsi vykon, coz by mela brzda odhalit .. zvlast kdyz je to citelne...

Osobne si myslim ze nemusi . Motor muze mit stejny vykon ,jenom ma proste spatny svicky ,co zapalujou byd jen o miliseknudy driv/pozdeji a nebo nedavaji tak kvalitny jiskru . Je pravda ze ty termosnimky ukazujou extremni rozdily . Pokud ti svicka nehaze dostatecnou jiskru je tam zrejme teda i prodleva v zapaleni smesy a tim je to asi znat na prubehu vykonu pri otackach nahoru . To si myslim aaspon ja a nekde jsem to i cetl ,pdobne ... ne doslova ...



no to je taky ten důvod proč dávat tam to, co předepisuje výrobce

Svíčky obyčejné a iridium

28.11.2008 v 20:52 | Nahoru | #49
NGK iridia sem objednaval na www.mister-solutions.co.uk, cna za kus byla 5.14 liber, postovny 1.73, dan (maj 17.5%) 3.90, celkem 26.19 liber

daj se vygooglit dalsi ksefty

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 17:50 | Nahoru | #50
Já mám s iridiovkou takovou zkušenost že mě diversion o dost líp jel ale měl přitom !!znatelně vyšší!! spotřebu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 19:03 | Nahoru | #51

state>Ještě jsem se chtěl zeptat co je lepší NGK nebo Denso.Ty iridia si myslím že jsou lepsí v tom, protože mají menší odpor,a tudíš tam bude hrát roli cas neboli rychlost zapalení a možná produktivnější spalování,které bych jako normální smrtelník stejně nepoznal.



Densa jsou o neco mene nachylna na uchcani jak jsou tim proslula NGK...Jinak stejny.

A Brisk? Ten tak mozna do sekacky...Do motorky

Jinak kdyz mas svice stolete a pak das nove poznas rozdil i v tom a nemusis davat spesl iridiove...

Naposledy editováno 29.11.2008 19:04:18

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 20:55 | Nahoru | #52
Doma máme jednu voskovó, a taky pálí

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 21:21 | Nahoru | #53
Orgovany> ale to bude dost drahé,to musíš pořád měnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 23:13 | Nahoru | #54
z-x-r: Máš s Briskama osobní zkušenost, nebo jen z doslechu? V mém okolí pár lidí Brisky v motorkách jezdí a nikdo si na ně nestěžoval - spíše naopak, nadávají na uchcávací NGKáčka.

Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 23:19 | Nahoru | #55
Taky jsem slysel o par motorkach co lita na Brisky ,ale vetsina kluku co znam a maji sporta tam cpou bud to NGK nebo Denso . Ja osobne litam na NGK a nemam problemy ,ale na druhou stranku nic mi neudela (krome vetsiho vydaje za svicny) kdyz odzkousim i ty NGK Iridium a pak muzu referovat Ale to az pristi rok

toranaga> Ano to mas pravdu ,ale kdyz si na netu vyber presnej model ,rok a tovarni znacku a vyjede mi svicka z Iridiovym stredem ,nejspis je delana bud to univerzalne pro vetsi cast motorek a nebo specificka na model motorky co pozaduju . Vyrobce ti muze predepsat Orignial vyfuky ,ale pocita ,ze se najde nekdo ,kdo bude delat sport vyfuky bez zmeny smesy pro ten motocykl taky . Dyno Jet se ti dela taky pro motocykl a neni od vyrobce Pokud chapes kam tim smeruju ,neni co resit

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 23:21 | Nahoru | #56

1100Virago>z-x-r: Máš s Briskama osobní zkušenost, nebo jen z doslechu? V mém okolí pár lidí Brisky v motorkách jezdí a nikdo si na ně nestěžoval - spíše naopak, nadávají na uchcávací NGKáčka.



Irídiovejm právě uchcávání neva .

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

29.11.2008 v 23:29 | Nahoru | #57

assassin> (ja nepoznam 72kW verzi TLS od 92kW verze, pri normalni jizde)



tady s tím mám zkušenost a musím souhlasit. a to se nejednalo "jen" o 92 kw. na silnicu sou iridia vyhozené peníze. možná bych bral ještě agument viraga1100 o špatné dostupnosti svíček.

Svíčky obyčejné a iridium

30.11.2008 v 01:49 | Nahoru | #58
neznam rozdíl mezi iridiovou a obyč ale mam mašinu srx6 motor XT a tam sem dal svíci brisk ale tu bez elektrod jenom stěma proužkama kolem dokola a to pote co sem týden stojící srxko nemohl donutit chytnout(ma to pouze kick)a to ani roztlačenim z kopce ani si neškytlo bylo to loni na podzim teplota kolem 10stupnu(což mi vubec nevadilo ze mě se kouřilo)tak sem tam nacpal toho briska kterýho sem sehnal přes aukro a na třetí šlapnutí čapla,nutno dodat že origo NGK melo nalítano 10tis takže těsně před smrtí,ale u brisku je pocitově lepší spodek a hlavně startovaní za nizkých teplot mnohem mnohem lepší max na počtvrtý i za teploty kdy plechovkaři škrabou sklo,jezdim na ni do prace do prvního sněhu,spotřeba stejna,životnost nevim mam naní nalitano zatim 5 tis

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

30.11.2008 v 15:39 | Nahoru | #59
alesmoto> ja mel furt problemy a dal jsem tam iridum a slape paradne jiskriste ma cisty stale jako nove honda xl 250 rok 77

(reakce na) Svíčky obyčejné a iridium

1.12.2008 v 09:23 | Nahoru | #60
--VinCenzo--> Jestli tě to víc jelo i žralo, tak jsi musel víc tahat za heft.
Iridiovka umí spotřebu snižovat - prokázáno i laboratorními testy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist