globalmoto_duben_nolan





Téma: Oleje oznaceni
 
10.11.2008 v 21:47
10W30 10w40 15w50
Co vlastne presne znamenaji tyto oznaceni oleju (jedno 10W je tusim viskozita--co presne to znamena? a to cislo zatim znamena co?)
Předchozí
1 2
Následující

Oleje oznaceni

10.11.2008 v 21:54 | Nahoru | #1
Označuje viskozitu neboli zimní a letní charakteristiku oleje, přičemž zimní vymezuje tzv. startovatelnost.

více o tom je na webu oleje.cz

Oleje oznaceni

10.11.2008 v 22:20 | Nahoru | #2
diky dobry cteni -- a s tou hustotou treba --15w40je hustejsi nez 10w40?

Oleje oznaceni

10.11.2008 v 22:32 | Nahoru | #3
za studena se to tak dá říct. ale vizkoznější zní líp

2 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

10.11.2008 v 22:39 | Nahoru | #4
a kdyz porovnam 10W30 a 10W40 zastudena tak je to s hustotou(viskozitou) na stejno?

Naposledy editováno 10.11.2008 22:41:06

(reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 07:27 | Nahoru | #5

czmoto>a kdyz porovnam 10W30 a 10W40 zastudena tak je to s hustotou(viskozitou) na stejno?


Jestli hledáš hustější olej pro svoji yamahu,aby ti nebrala tolik přes gufera a kroužky,tak 15W50 je asi nejlepší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 08:15 | Nahoru | #6
czmoto> kua prestante pouzivat slovo hustota
Hustota je merna hmotnost. Viskozita je rekneme "tekutost".

(reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 10:56 | Nahoru | #7

PetrVTR_new>czmoto> kua prestante pouzivat slovo hustota
Hustota je merna hmotnost. Viskozita je rekneme "tekutost".



Taktak.Pokud je motor OK,tzn.nebere nějak moc olej,tak podle mé zkušenosti ve všemožných motorech,kompromisní viskozitou 10W-40 se v našich klimatických podmínkách nic nezkazí.Krajní hodnoty jsou spíše pro motory,které mají jakési krajní požadavky .

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

11.11.2008 v 20:27 | Nahoru | #8
Ja nerikam ze mi bere olej -- jen potrebuju vymenit--zitra ho jedu koupit a tak vezmu budto 10W30(predepsano)a kdyby nemeli tak asi 10W40 --naposled jsem to tu uz psal jak mi doporucili 15W50 a od te doby se mi zda ze hur vystavuje spojka (tak si rikam jestli to nemuze byt tim) kazdopadne 15W50 uz nekoupim

Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad

Naposledy editováno 11.11.2008 20:30:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 21:12 | Nahoru | #9

czmoto>Ja nerikam ze mi bere olej -- jen potrebuju vymenit--zitra ho jedu koupit a tak vezmu budto 10W30(predepsano)a kdyby nemeli tak asi 10W40 --naposled jsem to tu uz psal jak mi doporucili 15W50 a od te doby se mi zda ze hur vystavuje spojka (tak si rikam jestli to nemuze byt tim) kazdopadne 15W50 uz nekoupim

Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad



Nic ve zlym, jako technika takovyhle przneni terminu rozdiluje
Jinak 10W-40 je viskozitni specifikace dle normy SAE J 300. Jak bylo uvedeno 10W je zimni viskozitni index a ukazuje do jakych nejnizsich teplot je olej urcen (v tomto pripade -25˚C). Druhy viskozitni index udava viskozitu pri 100˚C. Cim je viskozitni index vyssi tim je olej viskoznejsi, tj. mene tekuty. Vyssi viskozitni index obecne znamena take vyssi strihovou stabilitu olejoveho filmu, takze extremne namahane motory pouzivaji treba i oleje specifikace 10W-60. Pouziti takoveho oleje v motoru kde to neni potreba je nezadouci - vlivem vzssi viskozity narustaji mechanicke ztraty v motoru, tj. klesa vykon, roste spotreba.

(reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 21:16 | Nahoru | #10

PetrVTR_new>czmoto>Ja nerikam ze mi bere olej -- jen potrebuju vymenit--zitra ho jedu koupit a tak vezmu budto 10W30(predepsano)a kdyby nemeli tak asi 10W40 --naposled jsem to tu uz psal jak mi doporucili 15W50 a od te doby se mi zda ze hur vystavuje spojka (tak si rikam jestli to nemuze byt tim) kazdopadne 15W50 uz nekoupim

Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad

Nic ve zlym, jako technika takovyhle przneni terminu rozdiluje
Jinak 10W-40 je viskozitni specifikace dle normy SAE J 300. Jak bylo uvedeno 10W je zimni viskozitni index a ukazuje do jakych nejnizsich teplot je olej urcen (v tomto pripade -25˚C). Druhy viskozitni index udava viskozitu pri 100˚C. Cim je viskozitni index vyssi tim je olej viskoznejsi, tj. mene tekuty. Vyssi viskozitni index obecne znamena take vyssi strihovou stabilitu olejoveho filmu, takze extremne namahane motory pouzivaji treba i oleje specifikace 10W-60. Pouziti takoveho oleje v motoru kde to neni potreba je nezadouci - vlivem vzssi viskozity narustaji mechanicke ztraty v motoru, tj. klesa vykon, roste spotreba.



Obávám se kolego,že je to zbytečný sem psát..

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

11.11.2008 v 21:51 | Nahoru | #11
prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

11.11.2008 v 22:21 | Nahoru | #12

czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to


možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

11.11.2008 v 22:49 | Nahoru | #13
jeste jen k tomu full/polo synt --mel jsem v planu koupit motorex topspeed coz je full --proc prave davat polo?lisi se to ve vysledku v necem?

Naposledy editováno 11.11.2008 23:04:41

Oleje oznaceni

11.11.2008 v 23:40 | Nahoru | #14
Co máš za motorku?

(reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 10:31 | Nahoru | #15

czmoto>jeste jen k tomu full/polo synt --mel jsem v planu koupit motorex topspeed coz je full --proc prave davat polo?lisi se to ve vysledku v necem?


pozor syntetika rozpouští karbon uvnitř motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 11:27 | Nahoru | #16

prackarr>czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to
možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...



czmoto:Nenech si radit od "odborníka",který ti poradí,abys koupil to,co má zrovna na krámě.Používej také vlastní hlavu.Jesliže je doporučený 10W-30,což je olej s poměrně nízkou viskozitou,nedám tam 15W-50,což je viskozita poměrně vysoká.To se pak té spojce nedivím,hlavně při studeném motoru.
Skutečně bych dal polosynt. 10W-40,to mají všude (narozdíl od 10W-30) a mělo by to být dobré.

Oleje oznaceni

12.11.2008 v 13:50 | Nahoru | #17
ja uz to psal v jinem clanku(ze jsem se do manualu nedival a zrovna jsem jel kolem kramu tak sem se jich zeptal a to mi doporucili jako nejlepsi variantu) jinak dnes jsem koupil motorex TOP SPEED 4T 10w40 tak uvidime co to udela

2 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

12.11.2008 v 13:50 | Nahoru | #18
prackar: yz 125/07

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

12.11.2008 v 13:55 | Nahoru | #19
jinak co davate vy? za konkretni olej (+cena)

(reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 14:14 | Nahoru | #20
czmoto> není to dvoutakt?

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

12.11.2008 v 14:22 | Nahoru | #21
je to dvoutak ale myslim ze neni potreba rozvadet proc prave motorovy olej do 4T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 14:46 | Nahoru | #22

Itall>prackarr>czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to
možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...

czmoto:Nenech si radit od "odborníka",který ti poradí,abys koupil to,co má zrovna na krámě.Používej také vlastní hlavu.Jesliže je doporučený 10W-30,což je olej s poměrně nízkou viskozitou,nedám tam 15W-50,což je viskozita poměrně vysoká.To se pak té spojce nedivím,hlavně při studeném motoru.
Skutečně bych dal polosynt. 10W-40,to mají všude (narozdíl od 10W-30) a mělo by to být dobré.



Já myslel,že má R6. Proto jsem mu radil 15w50.Kdyby si dal do profilu,co má za motorku,tak bychom tyto debaty nemuseli vůbec vest.
Do osminkového 2T 15W50 rozhodně neradím!
Taktéž nedoporučuji to,co mám na krámu,bo jednak nemám krám a jednak mám všechny jmenované viskozní třídy olejů,takže je mi fuck,co si koupí. Navíc nepočítám,že by to kupoval u mě,když je z druhé strany republiky.
A navíc jsem taktéž doporučil 10w40ku,jako ty..

(reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 14:47 | Nahoru | #23

czmoto>prackar: yz 125/07


Já když měl CR250,tak jsem dával motul 5100 10w40, 4T(185kč) .
Do CR85tek mých dětí ho dávám taky.

Oleje oznaceni

12.11.2008 v 15:33 | Nahoru | #24
Prackarr:dik priste muzu zkusit ten (185kč? u nas ho maji za necelych 240 coz je bezna cena jako vsude jinde)

Naposledy editováno 12.11.2008 15:37:39

Oleje oznaceni

12.11.2008 v 15:52 | Nahoru | #25
jj

(reakce na) Oleje oznaceni

12.11.2008 v 18:25 | Nahoru | #26
prackarr> Jo,vždyť jsme se shodli na 10W-40.Nemyslel jsem tebe,s tím 15W-50,ani jsem si nevšiml,žes to tu předtím napsal .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni

9.10.2009 v 12:09 | Nahoru | #27
czmoto> Do převodovky 2T se běžně dává motorový olej a bývá to i běžně doporučeno výrobcem. Ale existují i speciální převodové oleje s takovou viskozitou. Těch moc není (např. Motul), konečně ani motorové s viskozitou 10W-30 nejsou běžné. Např. do GG je doporučen 10W-30 specifikace API-SF nebo SG. A shánějte takový. To je např. Mogul Traktol STOU - traktorový olej, v malém balení možná ani nebude , pak je občas na pumpách Slovnaftu jejich Madit M3ADX, ten má jen API-SE. Pak dělají ještě nějaký, asi polosynt. Dynamic, který jsem nikde neviděl, jen na netu . No, a tak.

1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni

9.10.2009 v 21:29 | Nahoru | #28
Obecně se dá říct, že čím větší je tozdíl mezi obouma číslama, tím je olej lepší. Jedno udává viskozitu za studena (při startu-cim menší, tím "řidší", to je dobrý pro startování a pod.) a to druhý udává mazací schopnosti při vysokých teplotách(čím větší číslo, tím lepší). Záleží na stylu jízdy, druhu motoru.... dal bych to co udává výrobce

(reakce na) Oleje oznaceni

9.10.2009 v 21:39 | Nahoru | #29
Itall>
Jinak to API-SF nebo SG znamená: S- vhodnost pouze pro benzínové motory, F,G - čím dál je to písmeno v abecedě od A, tím "lepší olej"....to jen tak na okraj

(reakce na) Oleje oznaceni

9.10.2009 v 22:00 | Nahoru | #30

czmoto>jinak co davate vy? za konkretni olej (+cena)



Motul transoil (160), nebo Motul transoil expert(jezdim teď 190 ), pokud má nekdo doma 4t nemá smysl mít 20 volejů -) Motul 5100 (200)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist