Takže si dovolím srovnání něčeho ne o moc horšího, ale pro nás už mnohem dostupnějšího:
Na podzim 2008 jsem měl (a občas pořád mám) možnost souběžně sedlat - a tedy přímo a ihned mezi sebou porovnávat - tyhle tři kočičky, myslím asi to nejpovedenější, co v týhle třídě do té doby vzniklo (pozdější R1 Big Bang vezmu jen zkratkou). Možná, že ledaskoho z vás by tohle amatérský, ale snad objektivní srovnání mohlo zajímat:
Motorem mi přijde Suza K56ka dole nejsilnější, už od 4 tis. ot. silně chrčivě zatahuje, pak ten tah naprosto plynule a silně narůstá a letí k plnýmu výkonu někde kolem 12-13ti, načež se dá lehce přetočit až k omezovači ve 14,2tis.(!) Pocitově nejlepší a nejsilnější brutální motor s husí kůží z jeho zvířecího ryku.
Kawa cca od 4tis. zatahuje taky silně, ale je to pocitově i reálně malinko jemnější, výkon pak plynule a rychle narůstá, ale kolem 8-9tis. přijde ta výkonová vlna Kawasaki (kdy držíš-li na jedničku plnej, tak náhle vyletí předek k nebesům) a kdy s moc pěknym řevem proletí nejvyšším výkonem kolem 12-13ti, načež trochu uvadne a omezovač to ve 13,5 jemně utíná. Pocitově pocit z motoru jak start z natažený gumy v praku, nahoře ten řev je taky parádní (a když se předkloníš přes plexi a dáš plnej, tak z nasávacího otvoru mezi reflektory je slyšet ten samej zvířecí ryk, jako sedíš-li na Suze )
Fároš, ten má dvě vlny: zatáhne víc až od cca 5-5,5tis. a pak ještě víc od 8,5 ... potom tahá opravdu velice silně s vrcholem někde kolem 11,5-12,5, načež ho nahoře náhle a nepříjemně utne omezovač přesně na 13ti tis. Zvuk jeho motoru je plnej a hutnej, ale pocity z něj jsou jenom takový... velice přijemný.
Všechny tři mají sériový vejfucky, žádnej ladák.
PS: ta poslední R1 2009 bingo bango je trochu zvláštní motorka: motor je ze všech nejslabší, pocitově ale (aspoň na nižší kvalty) má krouťáku na rozdávání a reakce motoru je v režimu "Standard" svižná a silná jako na CBR. Naprosto úžasná je ale v režimu "A" - připomíná ostrej nástup K5/6ky, jenže je ještě ostřejší! Zadní kolo jako by bylo přímo spojený s plynovou rukojetí: okamžitá (a přesná) reakce na pohyb zápěstím - a s nulovou prodlevou, nádhera To nejlepší pro jízdu po zadním, pro agresivní blbnutí - a hlavně nejspíš pro kontrolu driftů v zatáčkách (to jsem se srab nezkoušel) Jinak je poznat, že tomu motoru do těch nejlepších špičkovej výkon chybí, určitě mu ale pomáhá kratší stálej převod. Vzhled i váha týhle motorky jsou dost masivní, jenže za jízdy je obojí v pohodě, stejně jako jízdní pozice. Kupodivu i na okruhu je hbitá a jistá, v sérii nebude ale asi z nejrychlejších. Podvozek je na silnici moc prima plyšák, přední šestipístky sice nemají zákus jako Bremba, ale jsou skvěle čitelný - čím víc tlačíš, tím víc zkrátka brzdí. Možná proto je na ní z litrů asi nejsnadnější vyhoupnutí na přední kolo i následnej balanc
Bohužel je pro nás normální uživatele snad až příliš složitě postavená (servis i opravy po čase) a i ojetiny jsou pořád znatelně dražší...
Takže zpátky k těm třem původním kočičkám:
Zpřevodování: na dvojku Honda Suza cca max. 205 a Kawa 207, na trojku Honda Suza 235, Kawa 238. Ale na jedničku, kde Kawa dá cca 165 a hlavně Suza cca 173, tak Honda ji má krátkou - max. 155! Nejspíš proto působí při rozjezdech silnějšim dojmem...
Po zadním se mi nejlíp vodí Kawa, pak K5 - mají lineární nárůst výkonu, žádný nakopávací překvápko. To Hondu musí člověk trochu hlídat, má tam 2 malý kopance (kolem těch 5-ti a 8-mi). Na přední jde nejlíp Fároš, po něm hned Suzinka, Kawě se na předek moc nechce, bohužel i bohudík...
Nejrychleší bude Kawa, těch 299 se u ní objeví hned a už na pětku, pak řadíš šest a ještě dotáhneš cca 1500 otáček k omezovači Suza stejně tak, možná je u ní o pár km/h menší maximálka, možná. Fároš na ně v maximálce trochu ztrácí, ale ty rozdíly jsou malý - v reálu se před tebou vždycky brzy objeví třeba kamion, couvající v tu chvíli na tebe rychlostí 200 km/h Na každou cílovou rovinku i na Passaty R36 (vyzkoušeno s Kawou) všechny dnešní litry s velkou rezervou stačí, jen to nový Báwo všem trochu poodjede, njn... ale nebrečet, brzy přijde nová ZX10R a dost možná, že se s něčím vytasí všichni japonci
Podvozkově jsou všechny ve standardním setupu zhruba stejně sportovně tuhý a přesto příjemně pohodlný (teda ti Angláni v Motohouse testu 2008 psali o Kawě snad kompletně samý píčoviny - až v letním Motoráji Ondra Lelek a teď v prosinci v Motohousu naši kluci to za ně museli napravit).
Odpružení Kawy je asi nejsametovější - dost mi připomíná mý Ohlinsy na enduru WR. Přední vidlice Kawy je ještě citlivější a jemnější, než Fárošova - i když i ta je výborná. V zatáčkách jsou tyhle obě čitelný a hbitý, nejhbitější je ale přece jen CBR - s ním si v těch utaženějších lze snadno a rychle měnit stopu. Suza se v zatáčkách jeví spolu s Kawou naopak asi nejstabilnější. K5/6ka má zas trochu tupější předek, míň zatíženej a takovej trochu odtažitej - tam se holt zřejmě projevuje její datum narození. Kawa z nich vychází jako do zatáček optimální volba: zatáčky pomalý nebo rychlý, všude máš dostatek ovvladatelnosti i kopec jistoty
GSXR je celkově určo posazem nejpohodlnější. V tomhle jsou ale Cebro i překvapivě Kawa taky moc příjemný i když maj sportovnější posaz, kterej je hlavně u Hondy dost vpředu. Nej ochranu před větrem má Honda, pak Kawa a Suza. Podsedlovej prostor Suza super, Kawa ani Honda nic moc. Nádrž Suza i Kawa pěkně magnettankvak plech, Honda plasty na prd. Kawa jediná má vzadu homologolovanou gumici 190/55, obě ostatní 190/50. U Hondy je kontrola oleje místo olejoznaku měrkou z 19. století (!), navíc jediná ten olej pěkně baští - a to značně (jako R1 z 20. století). Kawa má skvěle čitelnej bílej otáčkoměr s vícestupňovou intenzitou podsvětlení. Taky má pěkný čočky světla a perfektně funkční široký zrcátka s bohužel megahnusnejma blinkrama. Honda se designově překonala a má krásný LEDky (?) parkovačky vedle blinkrů v zrcátkách. Suzu všichni dobře známe.
Přední brzdy rovně i v náklonu v zatáčce maj Kawa i Cebro skvělý a citlivý, Kawa je ale oproti cebru ještě stabilnější i při vostrym brzdění. Do nepřehlednejch zatáček se s oběma dá nalítávat rychlejc, než s GSXR. Suza, i když s origo destičkama brzdí skvěle krutě, tak z těch tří je na brzdách přece jen o něco horší, brek
Zadek i zadní brzda je supr na K5ce i docela na Kawě. Na cebru tím, že je hodně váhy na předku, je zadek dost vodlehčenej. Takže trakce rovně i v zatáčce je menší (a v souvislosti s tim malym přítlakem zadku je zadní brzda fároše fakt hrůza - skoro nezpomaluje. Tj. mačkáš, nic, pak se blokne a za tebou černá čára - ale ani přitom ten fároš skoro nezpomaluje! Aby fungovala dobře, tož musíš pustit řidítka a zaklonit se - no fuj ale, na konci cílovky -?)
+ ještě k tomu zadku na tý Kawě: já mám v zatáčkách pocit, jak kdyby tam byla furt předehřátá Supercorsa (i včera na ledovym asfaltu při 6-ti °C) - takovej dojem na mě dělá ta její přilnavost! Možná to ale bude následkem zásahů té "jako kontroly trakce KIMS" (ta prej vyhodnocuje a když, tak zpomaluje časování zapalování 50x za vteřinu, každý 0,02 sec - oproti tomu jsme všichni hustokrutostřelci se svejma reakcema hlemejždi bez šance).
A vůbec, co se týhle celkem jednoduchý a spíš softwarový vychytávky týče, osobně si myslím, že by to už měli zavést do série všichni! A nejlíp s vypínačem a nastavitelný v několika stupních! Myslím, že na silnici (a i na okruhu mě letos ) by to mnohým z nás často zachránilo prdel zdraví zlomeniny, leckdy asi i život... o hustejch penězích za kapoty páčky vidlice nemluvě
Pihy na kráse? Ke slavné Hondě - nic moc tedy ten elektronickej tlumič řízení 2.generace, kterej tlumí tím víc, čím rychlejc jedeš - když dáš za 1, plnej a najedeš na nerovnosti, tak třeba ještě při 60-ce to prdlajs tlumí a skoro pantuješ Zlatej nastavitelnej tlumič Ohlins (19 poloh) u Kawy a dobrej i napevno nastavenej u Suzinky... Jo a nevim, proč kua cebro dodnes nemá ukazatel zařazenýho kvaltu - a spolu se Sůzou obě dodnes nemaj laptimer. Když ho někdo chce (a chceme ho skoro všichni, žejo), proč si ho musíme za tučný tisíce pořizovat - když u ZX stačí zdarma ťukat prstíčkem -? U Kawy jest tohle vše prostě kompletní, zas jí ale nepochopitelně chybí čudlík varovnýho spínače všech blikačů (kterej já osobně hodně používám, když se např. protlačuju stojícíma plechovkama kamionama na Jižní spojce) - proč ho nemá, proboha?!
(+ v souvislosti s výbavou, i když trochu mimo tyhle tři motky si tady neodpustím svůj názor na palivový mapy novejch Suzuki, RSV4 i starší R1: jednoznačně zbytečnost. Než přepínat na B nebo C, proč jednoduše nepřeřadit nahoru o dva tři kvalty - a i nenapsat tohle začátečníkům do návodu? Ty dnešní pružný 4V stříkačky si i slabej spodek otáček v pohodě poberou a výsledek je s mapama naprosto stejnej) Něco jinýho je ta poslední R1 BigBang, tam to ovlivňuje ne výkon motoru, ale ostrost nástupu jeho reakce a úžasně to mění charakter celý motorky
Honda i Kawa při vyjížďce ponoukaj k častějšímu řazení a čím dál tím rychlejší jízdě, to asi tím vysokým výkonem nahoře - a i pak lepším zvukem. Zato Suzinka ani nenutí člověka tolik řadit: jede a předjede hbitě i na šestku - a už i dole tahá, chrčí a řve, takže sama o sobě k divokejm otáčkám tolik neponouká...
Závěrem musim říct, že u mne v garáži zůstala... ... ... bingo, ta Kawa! Je to prostě perfektně citlivá i vyvážená motorka, je skvěle vybavená a v oranžový metalíze i docela hezká... Mít o pár kilo míň a hezčí zvuk, vejfuck i přední světla blinkry alarm (a vopravdovskejch 200 koní), tak po novym Báwu ani neštěknu
Mojí bejvalky Suzinky K5/6 mi je hrozně moc líto, ale aspoň pro ten její motor, zvuk a praktičnost bych ji zařadil "až" na druhý místo - i když ten pro mne třetí Fároš je obecně taky skvělej...
Tož babo raď, rozdíly mezi nima sice nevelký, ale jsou. Každýmu z nás sedne něco jinýho - a tak je to dobře
Uff, toho bylo... stačí to pro představu?
Naposledy editováno 23.08.2010 12:54:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
Dunric> ... supersporty není můj šálek kávy a ta kawa má tu přední masku a zrcátka s integrovenajma blinkrama opravdu hnusný
maska a ty světla - skoro jak nějaký hubený Moto Guzzi Stelvio, viď -?
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
by me zajimalo jestli ma i u 08 (zx10)smysl to TRE, aby to nedelalo bordel s trou trakci...
sem to zkoumal kvuli bubbovi a vypada to ze na 1,2,3 to vyrazne posili pasmo 1-5tis... u 06ky a starsich....
me se ta kawa libi jen ta co ma bubba, ta co ma jeste lauf do strany....
ta suza se mi libi K6 ..to same.. dva vyfuky mi tam nesedi...
a 08 faros je bomba.. po vymene vyfuku:)
jak jednotlive verze jedou.. je mi sumak pac s tim co mam v rukach stejne nepoznam rozdil:)
... já přímo sem ten obrázek prostě ne a ne a nedostanu , tak aspoň odkaz:
[url= je ona[/url]
Naposledy editováno 05.11.2008 12:30:42
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
ten divnej trombon ukopnes a das jinej vyfuk a paradajaxvina:)
i ta orange vypada dobre:) mozna bych profokativne sundal napisy a nalepil na to "KTM" a "RC8" kolik chytraku by se chytlo:)
Naposledy editováno 06.11.2008 01:34:50
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
assassin>oxygen... no vypada to dobre:) ja tuhle 08 jeste nevidel, u tech predchozich se mi nelibila ta tlustejsi prdel kvuli vyfuku podsedlem (to se mi libi jen u duc asi:) )
ten divnej trombon ukopnes a das jinej vyfuk a paradajaxvina:)
i ta orange vypada dobre:) mozna bych profokativne sundal napisy a nalepil na to "KTM" a "RC8" kolik chytraku by se chytlo:)
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
takovou tou hbitou ovladatelností je na tom podobně, jako to nový cebro i kawa. u motoru je nahoře to manko otáček i cca 30 koní sakra znát, ale aspoň dole má víc páry než 1098. sedíš v ní na můj vkus prdelí nezvykle utopenej - asi docela pohodlně zas.
Další poznatek ze včéra na tý nový Kawě: zdlouhavý proplejtání obrovskejma zácpama Prahy není nic moc - začnou brnět ruce a i záda se ozvou. Je to daň za přece jen sportovnější, předkloněnější posaz s více váhou na rukách. Na tohle je lepší cebro - a nejlepší z nich džiksero...
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
Naposledy editováno 07.11.2008 11:40:58
Bubrak ZX10R>na dzikseru mas zase vic skrceny nohy (utopenejsi sedacka, to bude asi i ta RC) a natazenej vic dopredu, to je ZX stopro lepsi, jen nejses zvyklej
teď právě jsem po Praze převážel to džiksero (skvělý: v deštíčku a v pantoflích) - a na něm sedíš fakt nízko. nohy ale zalomený příjemně a řidítka jsou vysoko, ale blíž, než na RC8
Tak jsem teď s Kawou 08 nalítal po jihočeskejch zatáčkách přes 300km. Teplota byla kolem 10ti stupňů, většinou nízký sluníčko, vítr a suchý silnice - ale bordelu na nich občas hafo - takže popíšu čistý fakta o tom Kawa protiprokluzovým systému z reálu:
- to nejlepší je, že náhle vlítnout na kluzkej sajrajt v zátáčce (natož na rovině) s KIMS neznamená vůbec žádnej problém: můžeš držet plyn furt jak předtím a motorka pocitově na chviličku jen ztrácí na výkonu, neškubne, nezaváhá. ve dne je to prima hra, ale hlavně za tmy nebo za deště ti to může zachránit prdel život
- druhý nejlepší na tom je, že i na studeným asfaltu má (i v náklonu) zadní guma jakoby obrovskou přilnavost... sjel jsem ji včera do hrany jakoby nic. to zpomalování zapalování/ubírání výkonu motoru se na chování zadku projevuje fakt neznatelně - jen 2x jsem odzadu ucejtil malinkatý cuknutí!
- to je paradoxně ale i slabina tohohle systému (i jinejch, třeba ESP v autech) - ztrácíš cit pro aktuální limity přilnavosti a po chvíli jedeš vlastně příliš za limitem... jenomže o tom NEVÍŠ, jen to tušíš!
zkrátka to nejde poznat - trochu, ale jen trochu pomáhá jediný: občas si v náklonu rychle, krátce a hodně vrknout plynem, až ten zadek ustřelí... anebo zkoušet hranici, kdy přebrzdíš předek (ale to radši rovně)
- kde mi to ale jedinkrát včera dost hodně ulítlo, bylo na vytočenou dvojku (cca 11tis. ot., 180-190km/h a studený gumy) v tý dlouhý zatáčce do kopce skrz Spořilov směr Jižní město. to ale přesně odpovídá tomu, co píšou, na základě čeho že to funguje - čím nižší rychlostní stupeň a čím vyšší otáčky (tj. čím víc výkonu jde na zadní kolo) tím rychlejší rozběh motoru ten KIMS povolí. bez ohledu na náklon ovšem
Je to zkrátka supr věc na normální rychlý ježdění a myslim, že i na okruhu s tim konkrétně já hoodně zrychlim. Ale z přesně stejnýho důvodu se toho začínám až trochu bát...
PS: jinak ta Kawa 08 je fakt síla - sama o sobě je ze všech nejsilnější, ale od cca 240ti se asi začíná projevovat ten efekt cca +12PS náporovýho sání/přetlaku. To začne tahat vopravdu jak zběsilá a na těch 299 vyletí hned. Takovej kalup jsem u K5/6 ani teď u Fároše 08 teda nezažil... )
- rychlostní stupeň
- polohu plynu/tzn. kolik zrovna dáváš plynu
... no a porovnává to s tím, co má v paměti uložený, tj. jak maximálně může/smí při určité poloze plynu a zařazené rychlosti motor zrychlovat. pokud motor zrychluje rychleji (někde jsem slyšel, že o víc, jak 15% - neověřeno), tak zpomalí časování zapalování, tj. vlastně ubere na výkonu. no a to je vše
... tzn., že během jediný vteřinky pod sebou vystřídáš litr, šestistovku, sedmpade, litr, čtyřkilo, sedmpade, pětistovku, šestistovku...
PS. ono to sleduje víc potřebnejch údajů, ale tyhle jsou pro ilustraci nejdůležitější
1 reakcí na tento příspěvek ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-10R 08 vs CBR1000RR 08 vs GSX-R1000 K5/6 vs R1
Ozzy_>Cece ty pises jak reklamni brozura na Kawu ;) Ale vzhledem tomu ze nejsi zdaleka sam, asi na tom neco bude
áále prdlajs, já se hlavně snažim vystihnout pro vás tu funkci tý elektroniky, se kterou tu skoro nikdo zatim nemá zkušenosti - a která nás časem u novejch motorek stejně všechny nejspíš čeká
oxygen>Ozzy_>Cece ty pises jak reklamni brozura na Kawu ;) Ale vzhledem tomu ze nejsi zdaleka sam, asi na tom neco bude
áále prdlajs, já se hlavně snažim vystihnout pro vás tu funkci tý elektroniky, se kterou tu skoro nikdo zatim nemá zkušenosti - a která nás časem u novejch motorek stejně všechny nejspíš čeká
Ja mam jeste cas, ja jezdim tuctovou mrdku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1189, 1190] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35683 | Dnes v 21:14 Tommasson |
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16335 | 19.5.2024 v 20:48 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath |
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-10R Ninja | Italy777 | 62 | 7.5.2024 v 21:24 Italy777 |