globalmoto_kveten





Téma: Fyzická příprava na MX
 
24.10.2008 v 19:56
Už je tady vlákno jak se připravovat na okruh, tak jak se připravujete na trať popř. na závody.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fyzická příprava na MX

13.12.2010 v 10:49 | Nahoru | #1
Bangabagasaua> hmmm...zajímavý názor - mimochodem...jaké svaly myslíš že ovládají pohyb prstů....stehenní??? jen si zkus ten kroužek tak 500x pomačkat, kupodivu zjistíš že ti vytvrdnou stejný svaly jako když navíjíš to závaží Tím to navíjení nekritizuju, jen chci říct že jím namáháš stejné svalové skupiny jako při mačkání. Druhá a zásadnější věc - ono vůbec nejde o to, jak máš zápěstí silný, ale o průchodnost cév. Třeba Robert Šíp ( hodně dobrej pilot z E3) má zápěstí i lokty tenký jak hůlky, svalů tam moc nenajdeš. Pokud má člověk tu průchodnost špatnou, nenaděláš s tvrdnutím ruky nic - jedinou možností je operace za cca 60 litrů, což pro hobíka stejně nemá význam. Asi jediným způsobem jak si na to aspoň zvyknout je "jezdit, jezdit, jezdit". Někdy mně pomáhá, když si tak 20 min před závodem to zápěstí vymáčkám úplně do "tvrda". Jakmile to vytvrdne jednou, pak už většinou poleví a dál ho už necítíš. Odzkoušeno na dvouhodinovkách, kde mám tradičně problém tak 20 min - zhruba první dvě kola, pak ruce povolej a náhle je to v pohodě. Další důležitá věc je správný nastavení páček, především brzdový, kde si můžeš zápěstí odrovnat už jen tím když z přidanýho plynu přehmatáváš na špatně umístěnou páčku. Holt pazoury jsou alchymie, a jelikož i u obrpilotů se můžeš často dočíst, jaký s tím maj problémy, asi to nějaký jednoznačný řešení nemá...

(reakce na) Fyzická příprava na MX

13.12.2010 v 17:24 | Nahoru | #2
PetrTM> Souhlas, já na tvrdnutí zápěstí celkem dost trpím, tak jsem loni v zimě celkem poctivě a pravidelně motal závaží, ale na prvních závodech tradičně po 10 min. jsem nebyl schopnej držet řidítka.. ,když pojedu druhej den to samý dvouhodinový CC ,tak už s rukama problem nemám-bohužel jsem letos jezdil jen jeden den a trénink témeř žádný. Příští sezónu to chci napravit,zřejmě vynechám enduro a pojedu celý UFO Cup a místní volný závody. Jinak já to mám na 2 hod.CC rozdělený asi takhle: 10 min tahám,poté jsem cca.30-40 min.se zápěstím úplně v pr..,pak tak 40 min jedu celkem podle představ a zbytek už zase vadnu na celkovou fyzičku.. Takže závodím tak max.hodinu,zbytek se jen vezu, nebo spíše vlaju.. Takže za mě: pomáhá jen pravidelně jezdit!

Naposledy editováno 13.12.2010 17:30:55

(reakce na) Fyzická příprava na MX

13.12.2010 v 20:02 | Nahoru | #3
PetrTM> S tím souhlasím. Tvrdnoucí zápěstí přisuzuju spíš špatným jezd.návykům. Ikdyž samo když je těžký závod, vysoký tempo atd. ruce prostě tvrdnou.
Každopádně běžně to běhěm sezóny odezní. když si dávám pozor, hledám si polohu tak, aby ruce odpočívaly, abych moto v jízde co nejmíň překážel a jel dopředu (moc nevymejšlel), je to vždy lepší
PS. Když zjara na tréninku brečíváme, že nás bolí ruce, trenér na nás obvykle huláká "tak se toho tak nedržte vy ...! " (no a něco na tom je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fyzická příprava na MX

14.12.2010 v 12:33 | Nahoru | #4
PetrTM> hele ty profesore anatomie , Koubas se ptal na cvik pro předloktí , tak sem mu jeden poradil , to je celý , pokud mu chceš taky něco poradit, adresuj odpověď jemu a nenapadej názory ostatních, oukej ? protentokrát to můžeme uzavřít s tím , že já si budu dál navíjet závaží na klacek a ty si dál mačkej svoje kroužky - na jaře se uvidí , ale ted se u toho už hádat nebudem ...

pro Koubase:

tady sem ti našel pár rad od profíků , je to překlad z webu motocross.com

Co se stvrdlýma rukama...

Asi každému, kdo jezdí na motorce v terénu ztuhly ruce. Je tu mnoho teorií proč tohle vzniká. Základní je asi taková, že: „únava svalů nastává stejným stažením (omezeným rozsahem pohybu) svalu“. Blíže řečeno, při jízdě se snažíte držet řídítka pořád stejnou silou, proto se předloktí nepohybuje v plném rozsahu, jako jiné svaly. Tato stálá kontrakce svalu zapříčiňuje nalití předloktí krví a tím nedostatek kyslíku do svalu. Výsledek: ztuhlé ruce.



Řešení:

Omezte používání rukou
Při správném stylu jízdy, by jste měli motorku držet více koleny. To dovolí ovládat motorku dolní částí těla, kde máte větší, více používané svalstvo. Takže, když motorku nebudete kontrolovat a držet jen rukama, a ruce budete mít spíš k ovládání, nebudou tak unavené a vydržíte jezdit déle….

Posilujte předloktí:
Přivažte závaží na kulatinu (násada na koště) přes asi metr dlouhý provaz, na každém konci chyťte kulatinu a navíjejte a spouštějte závaží na provazu.

Mimo posilovnu , ve škole či zaměstnání můžete použít různá „mačkátka“. Buď pružinová nebo gumové kroužky, ty by měli mít různé barvy dle odporu.

Jestli máte doma činky, nebo v posilovně, vytáčejte je jenom v zápěstí. Další varianta s tyčí, nebo činkou, položené předloktí na lavici a vytáčení. Buď nadhmatem nebo podhmatem

Dále se dají použít techniky na bojové umění…

Snižte vibrace
Přidáte-li závaží na konce řídítek, omezíte jejich vibrace a tím i únavu předloktí. To platí hlavně u dvoutaktu, čtyřtakty mívají už vyvažovací hřídele. Dále proti vibracím, uložení řídítek přes gumové vložky v brýlích..

Zlehčete chod spojky

Pokud máte tuhou spojku, máte jistotu že právě tady vaše svaly dostávají dost zabrat. Řešením je zlehčení chodu spojky…

10 tipů proti ztuhlým rukám

Každý, tím myslím opravdu každý se v nějakém bodě své kariéry trápí s tvrdnoucíma rukama. Ať jde o víkendového jezdce nebo profesionálního závodníka, ztuhlé ruce je něco, co potká každého. Sice tréninkovaného jezdce né tak rychle jako někoho, kdo jezdí jednou, dvakrát měsíčně.

Tuhnutí a bolest rukou způsobují dva faktory: Kardiovaskulární kondice a technika jízdy. Pokud můžete zlepšit kardiovaskulární zdatnost a následně techniku jízdy problémy z rukami začnou mizet….

1) Jezděte
„Více jezdíš.. …tím lepší budeš“ Slova Jeff Emig

2) Srdce
Už bylo řečeno, s větší kondičkou budou menší problémy se ztuhlým zápěstím. Jak Ricky Carmichael opakovaně řekl, jeho úspěchy patří tvrdému tréninkovému plánu.

3) Dívejte se do předu
Uvědomili jste si někdy, jak malé překvapení na trati může poslat Vaší tepovou frekvenci k výšinám? A následováno ztuhlým zápěstím? Koukejte do předu ve snaze předcházet takovým překvapením.

4) Držte rovnováhu
Při jízdě buďte tak aby Vás motorka spíše tlačila než táhla – přesunout se na předek při akceleraci a do zádu při brzdění. Hlavní idea je zmírnit práci rukou, aby jste na nich tolik nevyseli.

5) Vše je v nohách
Stisknete a hýbejte motorkou nohami.

6) Uvolněte se, prosím…
Povolte stisk, ruce a zhluboka se nadechněte kdykoliv budete moct. Doopravdy na to myslete když budete jezdit. Na rovinkách, nebo ve vzduchu nad skokem se uvolněte, z relaxujte..

7) Mějte vše O.K.
Nechcete aby stav Vašeho vybavení – motorky – vás nutil makat ještě více než musíte. Ujistěte se že pérování je nastaveno jak by mělo být, pozice řídítek, páček, gripy (hefty) jsou vám přizpůsobeny Vám, jen jak je to možné. Můžete postřehnout, že se Vám jede lépe s řídítky více dopředu nebo dozadu a podobně.

8) Nechte krev proudit
Rozhýbejte se před tím než se poprvé rozjedete na trať. Rychlé proběhnutí v depu nebo jiné cvičení na rozpumpování Vám zlepší oběh v rukách. Jakmile budete na trati, oběh se sníží do Vašeho rytmu.

9) Pijte!!!
Mějte vždy dostatek tekutin!

10) Dýchejte
Zapomenout dýchat při ježdění – jakkoliv blbě to zní – patří mezi nejvíce rozšířené příčiny tuhnutí rukou mezi začínajícími jezdci. Dbát na dýchání Vám i pomůže zůstat uvolněný.

Naposledy editováno 14.12.2010 12:57:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist