globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Garmin Zümo
 
5.11.2006 v 13:42
Ahoj, má s ním někdo zkušenost?
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zümo

21.4.2007 v 16:02 | Nahoru | #1
Souhrn: (+ jsou klady, - jsou zápory)
ZUMO 550
+ nový firmware vychází často a přináší nové funkce (kompas, formáty souřadnic, užitečné údaje v počítadlech vzdáleností atd)
+ čeština v menu i hlasová, jediná větší chyba je v překladu slova "avoid" jako "objížďky"
+ integrace BT telefonu funguje skvěle (vznikne z toho opravdu komfortní HF do auta i na motorku) ale nefunguje s většinou Nokií se Symbianem ani se Smartphony s WM5
+ druhý BT na připojení sluchátek v helmě (nejsou v dodávce) nebo bondovky v autě, pak jde pustit muziku/navigaci hlasitě a telefony soukro do sluchátka nebo všechno do sluchátek
+ výdrž lion baterie je od 4-6 hodin, na nízký jas (30%) nám tu nedávno jelo v prodejně asi 8 hodin
+ navigace počítá trasu rychle, procesor rozhodně stačí i na moderní mapy
+ kapacita 2GB je dostatečná na všechno myslitelné a když chceš MP3 nebo další velké mapy (třeba USA - 1.6GB), tak se koupí levná SM karta a je to vyřešené, ověřená funkčnost s kartou 4GB s rychlostí 133x (některé foťáky jí vůbec nepoznají)
+ ukládání waypointů, pojmenování, vyhledávání a tvorba trasy z těchto bodů nemůže být snadnější. Při ukládání to rovnou píše souřadnice a nadm. výšku místa
+ ukládání prošlé trasy je automatické, podrobné a přímo GPS umí záznam zobrazit jako čáru na mapě a nebo překonvertovat do podoby autoroutingové trasy, export jak v původním, tak autoroutingovém formátu bezproblémů do Mapsource
+ POI jdou nahrávat jak ze souborů .GPX+.BMP (exportované radary s proximity alarmem a ikonou) tak i ze .CSV souboru
+ vyhledávání v databázi POI jde nastavit inteligentně - najít body u cíle (třeba ubytování), body přímo na trase (benzínky v pořadí jak pojedu kolem nich) apod.
+ novější verze už nemají problém při zapnutí více map jednoho území současně ale není to doporučené
+ v paměti se vytváří uživatelská databáze průměrů rychlostí na různých typech silnic a přístroj podle toho líp odhaduje jízdní časy do cíle pro auto i pro motorku.
+ nová funkce umí načítat ujeté kilometry na motorce odděleně od kilometrů ujetých autem (kvůli odhadu spotřeby benzínu na moto)
+ zatím se to ukazuje jako velmi spolehlivé (víme o dvou případech poruchy - problém s anténou tady v konferenci, my jsme měli jeden úplně mrtvý co nestartoval) a v ceně je všechno potřebné pro auto i motorku kromě bondovky nebo sady do helmy
+ kabelová sada do helmy nebo výstupy na stereo audio a vstup mikrofonu jde z obou držáků bezproblémů, vyzkoušeno na různých sestavách včetně goldwing, RT, LT.. s hlasitým audiem
+ displej na sluníčku je vidět
+ oblíbeným bodům (WP) jde přiřadit telefonní číslo a rovnou je volat bez hledání v tel. seznamu
+ 100% vodotěsnost, vyzkoušeno v umyvadle

Zápory:
- prošlá trasa uložená jako autoroutingová nejde obrátit bez nutnosti přepočtu (jet pozpátku přesně ve stopách) přímo v přístroji, jde to jen v počítači
- displej na sluníčku rozhodně není tak dobrý jako displeje s translucentním TFT a odraznou stříbrnou vrstvou (278C a další) ale z touchstreenových je to špička
- přístroj bez ohledu na nastavení zobrazení detailů sám filtruje to, co zobrazí na displeji za podrobnosti (např. názvy vzdálenějších nebo podle něj pro navigaci nedůležitých ulic)
- zdá se že kapacita waypointů je jen 3000 bodů, což je někdy limit u plánovaných tras pomocí waypointů v dalekých zemích (nutno konvertovat wp na poi)
- klávesnice na obrazovce je řazená podle abecedy ne qwerty
- v ceně není vůbec žádná BT bondovka ani do auta ani na motorku (máme 100% osvědčené a vyzkoušené dva typy na motorku - interphone a nově i cardo rider)
- BT řešení po odpojení HF nezkouší znova navázat komunikaci a musí se zapnout ručně z menu BT
- telefonní číslo uložené ve waypointu nejde snadno editovat v prostředí MapSource (ale synchronizuje se s PC a zpátky)
- zajištění proti ukradnutí během nestřeženého momentu (placení na benzínce typicky) je řešení příšerně nekomfortně (speciální šroubek a bezpečnostní šroubovák)
- nová verze zobrazení dopravních informací vysílaných v RDS je nepřehledná (forma mapy, dříve forma tabulky)
- příjmač dopravních informací není v ceně
- některé užitečné funkce jsou tak skryté v systému menu že je uživatel vybavený tištěným návodem odpovídajícím pár měsíců starou verzí špatně hledá nebo o nich vůbec neví (třeba zapínání a vypínání varování na radary, nastavení výstupů na HF sadu, optimalizace trasy při požadavku na průjezd několika určenými body apod)
- když už je bezvadně integrovaný BT telefon (převzetí telefonního seznamu, seznamů hovorů...) tak proč tam nedali prohlížení nebo upozornění na novou SMSku a možnost odeslání aktuální pozice v souřadnicích pomocí SMS?
- zkušenějším uživatelům citelně chybí možnost prolínání různých map a jízdu podle mapy X a současné vyhledávání bodů podle mapy Y a optimalizace trasy podle map X,Y i Z apod. Zkrátka pokročilejší funkce.
- instalace všeho potřebného na počítači a udržování programů a firmware na aktuální úrovni není tak snadné jak vypadá a bez toho se člověk připraví o fůru výhod toho přístroje oproti třeba řadě Nuvi

To je asi tak všechno co si pamatuju.

Tomáš

(reakce na) Garmin Zümo

21.4.2007 v 16:45 | Nahoru | #2
no a nebo to jde i takhle... :lol: :lol: :lol:

ale ja rikam stejne : Proste je super :thmubup: :thmubup: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zümo

21.4.2007 v 21:16 | Nahoru | #3
TomasTT>
Tak tohle všechno jsem potřeboval vědět. Do 25 stejně nic lepšího pořídit nejde. Teď jen najít si čas a přijet si ho k vám co nejdřív koupit. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist