globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zima:plná,nebo prázdná nádrž?
 
16.10.2008 v 20:04
Ahoj, při uskladnění moto přes zimu dáváte plnou, nebo naopak nádrž vycucnete? Četl jsem spoustu příspěvků a názory se hodně liší... mám garáž, která je relativně suchá, nevytápěná.Díkes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

16.10.2008 v 23:23 | Nahoru | #1

WARP>hondacbf1000>Neuskladňovat a jezdit...!!!
No a teď vážně:
na benzín po půl roce stání v garáži může jet jen magor, který nesoucítí s motorem. Copak nechápete, že benzín je hydrofobní? Že do sebe váže vlhkost ze vzduchu? Do jara v něm bude 20% vody a vy ji vpálíte do spalovacího prostoru motoru... No nazdar hodiny, chudák motor...

a z čeho se do toho benzínu dostane ta voda - vlhkost ze vzduchu, když bude mít plnou nádrž skoro po okraj a uzavřenou víčkem s gumovým těsněním ??? Myslím, že není z čeho by se tam ta voda dostala, leda tak, že ji na benzíně už přimíchali do tanku a tady by se mohla oddělit od benálu, jinak se do nádrže vzduch nedostane, pokud těsní. Takže bych se toho vůbec nebál.
Voda ve spal. prostoru neudělá snad nic extra, dokonce se někde pro zvýšení výkonu vsřikuje do válců... (a to nemluvím o NO2).



Tak třeba z z přepadu od nádrže kterej je volnej pořád a voda se nevstřikuje do válců aůe rozprašuje se do sání což je trochu rozdíl. A co sem čet většinu manuálů tak píšou vyprázdnit nádrž i karburátory pokud je moto má a ještě vstříknout malé množství oleje do válcu a protočit na prazdno.

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

18.10.2008 v 11:34 | Nahoru | #2
PetrKiller1983> Přesně...!!! Petr vypadá, že je strojař nebo fanda motorů. Jo a s tím vstřikováním vody do sání je to u neprodávaných motorů, ale třeba u Ferrari na okruhu. Prostě u vyhoněných motorů, kde každá kapička benzínu rozhoduje pro desetinku sekundy, kterážto desetinka pak vynásobená sedmdesáti koly závodu udělá vteřinové rozdíly. Každopádně motory takto honěné do maxima, se vstřikováním vody vydrží právě jen ten jeden závod, maximálně 300km. Pak je po něm a jde na rozebrání. Rozhodně neublíží stříknutí oleje do prázdné nádrže nebo do válců. Navíc, když motor dlouho bez hnutí stojí, radši s ním čas od času pootočím přes kliku a s olejem uvnitř válců, než abych nechal plnou nádrž benzínu a po zimě ho natočil... Vlhkost způsobí mikroskopické rozežrání stěn válců, dna pístů atd. Následky jsou různé, slabší výkon, netěnost spalovacího prostoru a tím i větší spotřeba, větší kouřivost, větší zahřívání motoru, apod. Ale každý svého štěstí strůjcem. Já neodstavuju, jezdím nebo aspoň protáčím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist