globalmoto_kveten





Téma: Jak nejlíp na brzdy
 
1.10.2008 v 13:12
Docela by mě zajímalo, jakym způsobem vy všichni rychlíci brzdíte. Jestli používáte i zadní brzdu, jestli ten předek prostě zakápnete a držíte, nebo postupně přidáváte tlak na páčku. Na okruhu mám určitě v brzdách obrovský rezervy (a v tom zbytku taky) , ale i třeba v MotoGP, nebo WSBK jsou mezi jezdci patrný na brzdách obrovský rozdíly. Tak kde se ty rozdíly teda berou?
Předchozí
1 2
Následující

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 08:35 | Nahoru | #31

pepazdepa1>Tak jak jsem já pochytil rady o brždění jsou následovný: držet plnej plyn dokud si nukákneš (viz dawe02), pak to pustit položit (ne na zem) dat mírnej plyn (aby jsi tu zatáčku projižděl pod plynem, neubírat v ní jen přidávat) a od půlky kdy jsi za apexem a vidíš výjezd začít přidávat.
Možná mě Leko opraví



a kde jsou ty brzdy?
jinak já se bojim už v depu

Naposledy editováno 02.10.2008 08:36:44

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 09:28 | Nahoru | #32

Elvis.>Zajimave. Nicmene k tomuhle tematu by me zajimalo spis kde a jak brzdite. Brzdite jen kdyz jedete rovne nebo az do zatacky a kde jakou intenzitou? Kdyz sem brzdil i do zatacky, motorka se tam pracnejc pokladala a vetsinou sem mel nizkou najezdovou rychlost, pze sem to proste prebrzdil. Ted sem kvuli zvyseni najezdovy rychlosti zkusil Pustit pred zatackou brzdu a vysledek byl nasledujici: Motorka tam padla uplne sama a najezdova rychlost mnohem vyssi, takze sem byl ve finale rychlejsi. Ale sem lama s mostem za 2,03... teprv se ucim jak na to. Teoreticky by se melo brzdit rovne na max. a jak to zacnu skladat do zatacky tak uz jen mirne a od cca. pulky zatacky zas pridavat, ne? V jaky fazi a jak silne brzdite? a perete se s moto do zatacky, tak ze zaroven brzdite a sklapite nebo tu brzdu na chvili skoro povolite aby se lip klopila a zas brzdite mirne ale o neco vic nez pri tom sklapeni?



Jo, je lepší brzdit třeba i o chlup dřív, ale plynule a né tak silně a mít rychlý nájezd do zatáčky pod brzdama (přední kolo snese fakt hodně, když není sjetá pneu)..Brno je na tomhle stylu založený, jsou to takový jednotvárný stejně rychlý dlouhý oblouky..z brzd pak rovnou do lehkýho plynu, aby se pak motorka už řídila zadním kolem a ještě se mi osvědčilo sedět vzadu, než na nádrži a enormě tím zatěžovat předek (taky jsem to okoukal od jezdců na R1 - Čermáka, atd.). Ale zase, každej to může dělat trochu jinak... A třeba ve vracákách se prostě vyplatí dobrzdit to "na krev" na rovině, otočit "kolem nohy" a vypálit ven co nejdřív..než se tam zabejvat elegantně rychlým průjezdem v náklonu a pak nemít dobrej výjezd...si tedy myslím

Zde Čermoň a neuvěřitelný styl "na ucho"...krutá střelba

[URL=

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 09:42 | Nahoru | #33
majkl31> na ty brzdy jsem v tom kalupu zapomněl. stejně ten kdo brzdí ztrácí rychlost.

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 09:45 | Nahoru | #34
Už jsem po upozornění svůj příspěvěk č.30 editoval

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 10:10 | Nahoru | #35
majkl31> No k tem strelcum z televize a jejich rozdilu na brzdach si myslim asi tohle. Za rozdil muze jednak jezdec a jednak motorka. Jezdec tim kdyz se boji to pustit vic do zatacky (coz nebude jejich pripad ) a nebo tim ze ma jinej styl prujezdu zatackou a tim padem brzdi trochu driv protoze zas treba zajede rychlec dalsi casti zatacky. No a pak motorkou a nastaveni motorky (rozvor, tlumice, uhel hlavi rizeni, vaha a dalsi veci co normalni smrtelnik nepozoruje) Proste on ze by brzdil dyl ale motorka to nedovoli... No a pri predjizdeni to je pak asi hodne o vuli. Kdyz ti to na konci rovinky nekdo nacpe tak je na tobe jestli ho sestrelis nebo zacnes driv brzdit

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 10:23 | Nahoru | #36
Perňa #81> A jak si pomahas pri tom brzdeni az do zatacky pri sklapeni motorky? Predni kolo to sice snese, ale ja kdyz brzdim az do zatacky, tak zlomit motorku da asi 1000x vic prace pri brzdeni az do zatacky nez bez toho Napadlo me prave to tu brzdu ve chvili toho sklapeni dolu jen lochtat a pak zas kdyz uz se dostanes pres ten zlomovej bod, kdy je to nejtezsi polozit brzdit o neco malo vic... ne zas asi moc, pze kdyz uz si ve vetsim naklonu, tak pri zahamovani predku ti to klouzne a valis se. Je to tak? nebo se s tim proste poperes a cpes to tam silou pres tu brzdu? Obcas koukam na ty zabery z GP, kde vidis jak dou na brzdy a tam je to asi tak -rovinka =plny brzdy a jak zacnou sklapet +prvni pulka zatacky =lehky brzdeni a na vyjezdu lehky pridavani a zase po zvednuti motky plnej. Ale ty drobny detaily jestli si nejak pomahaj fakt nestiham. Je to hroznej fofr

Edit: jinak na brzdy je asi dobry sedet vzadu (teoreticky, pze me to dycky silou tech brzd na tu nadrz stejne posune ) ale pak se teda v zatacce posouvas na nadrz, abys pri vyjezdu nejel po zadnim? Pze kdyz sedis uplne vzadu a das na vyjezdu plnej, tak z toho musi bejt jasny wheelie

Naposledy editováno 02.10.2008 10:28:02

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 10:50 | Nahoru | #37
Taky si sem tam přibrzdím lehce zadní brzdou :
[URL=

Naposledy editováno 02.10.2008 10:54:05

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 11:12 | Nahoru | #38
[quote]pitbules>Taky si sem tam přibrzdím lehce zadní brzdou :
[URL= však řikám že decentně přibrzdit zadkem je OK

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 11:14 | Nahoru | #39

kaCZer>pitbules>Taky si sem tam přibrzdím lehce zadní brzdou :
[URL= však řikám že decentně přibrzdit zadkem je OK



Závidíš, viď?

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 11:17 | Nahoru | #40
pitbules> To je ranni opar nad asfaltem nebo ti praskla olejova vana?

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 12:46 | Nahoru | #41
Elvis.> hele myslim ze rozbory z televize jsou tady k nicemu. Brzdi podle pocitu! Vyzkousej i jine gumy, protoze rovnani neni u vsech stejne, treba slicky od Bridge rovnaji i pri velmi silnem brzdeni v naklonu porad snesitelne

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 12:58 | Nahoru | #42
Dawe02> Hele, ze ty delas pro bridgestone? Jinac jasny ze je to o pocitu, ale ja se teprv ucim a proc se neporadit s tema co uz maj na okruhu neco najezdeno a neokoukat neco z jejich stylu, aby clovek porychlil No uvidime co vymyslim za tyden v moste s tema brzdama

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 13:08 | Nahoru | #43
Elvis.> Dyť to je základní princip průjezdu zatáčkou...brzdíš, stlačíš vidlici, změníš geometrii motorky tak, že je snažší zatočit (s tou stlačenou vidlicí), pak pomalu pouštíš už v náklonu brzdu a vidle zůstává pořád stlačená, teď už vlivem odstředivý síly v náklonu...a přechod z brzd na plyn by měl být co možná nejplynulejší a navazovat. Když máš dobře seřízenej podvozek, tak by ti bike neměl po puštění brzdy v zatáčce změnit stopu a do náklonu musí jít bez násilí!
Na chování ve výjezdu už má zase hlavní vliv zadní tlumič...ale tohle vychytat k dokonalosti je snaha i těch nejlepších v GP, proto ta elektronika, kontrola trakce, telemetrie, co nejdokonalejší tlumiče, hromada ingenýrů...

Tobě musí stačit pocit z jízdy a nějaký rozumně zajetý čas..a snaha vnímat, co motorka pod tebou právě dělá (nebo nedělá a přitom by měla )

Slicky Bridge jsou na tohle vážně dobrý, na brzdách jsou úplně neutrální!

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 13:50 | Nahoru | #44
Tak to bude mit mozna i souvislost s mojim experimentovanim a pritvrzenim podvozku Takze zas zmekcit, pze ted to bylo hodne tuhy a proto se me ta geometrie tolik nemenila a slo to do zatacky na brzdach hur

Perňa #81>Dik za tipy a rady

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 13:55 | Nahoru | #45
Elvis.> Pokud tomu nerozumíš, tak bych se do podvozku raději nemontoval.

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 14:01 | Nahoru | #46
pepazdepa1> Zacal sem se do toho hrabat prave proto, abych tomu porozumel a byl si schopnej rict kdyztak nekomu kdo tomu rozumi, co a jak po nem chci nastavit. Zatim si jen spis hraju. Do serie to zpet muzu dat dycky. Servisak mam

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 14:19 | Nahoru | #47
Elvis.> zdar .Příští tejden v Mostě ti ukážu jak se brzdí .Ne! Dělám si legraci.
Jedeš?Uvidíme se ,pokecáme a snad zase porychlíme.Důležitý je to nepoložit .Snad vyjde počásko.

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 14:25 | Nahoru | #48
alda82> jj, jedu! V praci mam nahlaseny volno. Doufam ze konecne pokorim ty 2 minuty Urcite se tam potkame a pokecame

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 20:22 | Nahoru | #49

majkl31>Dawe02> v porovnání s pár ostatníma nejsi žádnej střelec, ale v porovnání se mnou jsi megahustostřelec . Jel jsem s tebou v jedný jízdě na volnejch po Suzuki dni a musim říct, že právě ty brzdy mě na tobě zaujaly. Vlastně kuli tobě jsem si poprvé do helmyřekl ,,sakra něco dělám špatně" . Jo a taky výjezdy mi dělaj problém, nevim jestli se za to bojim zatáhnout nebo co, ale rozhodně jsem nepatřil k nejrychlejšim. V zatáčce jsem stačil snad každýmu, ale pak mi ti rychlý buď ujeli na brzdy, nebo měli rychlejší výjezd. Ale je fakt, že jsm byl tehdy po druhý na okruhu. Teď ,,už" jsem byl 5x a z toho 4x na vodě Ale jak to řikal ten nalitej primátor co naboural 5 aut: ale snažim se ...



Hehe, ted si to procitam a docela se bavim...tak ja nekoho dokonce i inspiruju k zamysleni? To je gol

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 20:30 | Nahoru | #50
Dawe02> přesně, jsi takovej inspirativní né teď vážně, jezdíš fakt dobře a umět co ty tak jsem v rauši

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 21:40 | Nahoru | #51

majkl31>Dawe02> přesně, jsi takovej inspirativní né teď vážně, jezdíš fakt dobře a umět co ty tak jsem v rauši



Ale no tak neblbni

Jak nejlíp na brzdy

5.10.2008 v 22:51 | Nahoru | #52
Dawe02> Ty sem o brzdách už nic nepiš.....stejně na tý zelený potvoře žádný nemáš

Jak nejlíp na brzdy

5.10.2008 v 23:06 | Nahoru | #53

MiP_>Dawe02> Ty sem o brzdách už nic nepiš.....stejně na tý zelený potvoře žádný nemáš



To ma clovek za to, ze ukaze nekomu kde se brzdi
Ale vazne...dam na SRADa pumpu z K6 a tu PT dam na K6, uvidime co je v haji.

Jak nejlíp na brzdy

6.10.2008 v 13:38 | Nahoru | #54
Pěkné zpomalené záběry z aktuálních WSBK kdy je pěkně vidět do jaké hloubky zatáčky brzdí a kdy tahají za plyn.

http://www.worldsbk...._EN/popup.php?id=269

Jak nejlíp na brzdy

6.10.2008 v 15:36 | Nahoru | #55

pepazdepa1>Tak jak jsem já pochytil rady o brždění jsou následovný: držet plnej plyn dokud si nukákneš (viz dawe02) brzdy (viz. výše, prodce rychle kontrolovaně), pak to pustit položit (ne na zem) dat mírnej plyn (aby jsi tu zatáčku projižděl pod plynem, neubírat v ní jen přidávat) a od půlky kdy jsi za apexem a vidíš výjezd začít přidávat.
Možná mě Leko opraví

edit: zapomněl jsem na to brždění



Zdar skocim do debaty,ale hned se musim teda ohradit Pepo proti tomuhle nazoru a radam ktery si nekde slysel...vim ze jedes docela dobre,ale nerikej mi ze to delas takhle jak pises???
Ale jednou jsem taky slysel ze jezdci motoGP brzdi daleko za tecnu zatacky!!!Cili pridavani do zatacky je naprosty nesmysl.Napriklad West jede podle telemetrie jen oste brzdy a pak fullgas...nic jineho.Ale urcite nepridava jeste pred zatackou.Ja jen za sebe reknu,ze od chvile kdy jsem prestal zbesile brzdit,tak jsem zrychlil o 10s...ale nevim,mozna kdybych zese zacal brzdit a tak nejak jinak,tak bych zrychlil o dalsich 10s

Naposledy editováno 06.10.2008 15:49:04

Jak nejlíp na brzdy

7.10.2008 v 09:51 | Nahoru | #56
nofear4> Tak teď jsem zmaten oproti čemu se ohrazuješ?
Nenapsal jsem o tom, že máš přidávat před zatáčkou! To by byla pěkná kokotina.
Myslel jsem to tak že brzdíš v tom nejzasším bodě a pak pod plynem tu zatáčku projedeš. Nevím jestli teda full, ale rozhodně nějakej by tam měl být, kvůli vyvážení motorky. Plnej až za apexem.
Ale klidně si nechám poradit i jinou fintu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist