globalmoto_kveten





Téma: Jak nejlíp na brzdy
 
1.10.2008 v 13:12
Docela by mě zajímalo, jakym způsobem vy všichni rychlíci brzdíte. Jestli používáte i zadní brzdu, jestli ten předek prostě zakápnete a držíte, nebo postupně přidáváte tlak na páčku. Na okruhu mám určitě v brzdách obrovský rezervy (a v tom zbytku taky) , ale i třeba v MotoGP, nebo WSBK jsou mezi jezdci patrný na brzdách obrovský rozdíly. Tak kde se ty rozdíly teda berou?
Předchozí
1 2
Následující

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 13:27 | Nahoru | #1
Podle me to nejde jednoznacne rict. Kazdymu vyhovuje neco. Kazdopadne se v prevazny vecine na okruhu pouziva pouze predni brzda. Ja brzdim stylem- plnej plyn, zaklapnout plyn zmacnout brzdu ne na krev aby plynule klesly tlumice a ne trhem a pak domacknu tak aby zadni kolo se jen tak lehce dotykalo asfaltu ale ne zas aby jsi dobrzdoval po prednim , no pak v urcite chvili pomalu poustim brzdu a pri tom sklapim motorku. No a tusim ze doba mezi brzdenim a pridamnim plynu by mela byt co nejkratsi, to kvuli riziku padu a samozrejme rychlosti. No a treba na okruhu v Vys. Myte se jezdi pomalejc a tak si obcas zadkem pomuzu do lehkyho brzdnyho driftu abych moto vic natocil do zatacky. Ale to jenom tam. Treba v Brne je na to moc rychli kalup Nevim teda jestli je to rychlejsi ale bavi me to

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 13:47 | Nahoru | #2
zaklapnu plyn lehce zmáčknu aby šla vidle trochu dolu a pak tvrdě na brzdu,pak to pouštim a jedu pak už nebrzdim
Třeba v Mostě v ďolíku jen uberu a ťuknu trochu do zadní na rovině a pak klopim na loket až na helmu..

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:03 | Nahoru | #3

Davátor>Podle me to nejde jednoznacne rict. Kazdymu vyhovuje neco. Kazdopadne se v prevazny vecine na okruhu pouziva pouze predni brzda. Ja brzdim stylem- plnej plyn, zaklapnout plyn zmacnout brzdu ne na krev aby plynule klesly tlumice a ne trhem a pak domacknu tak aby zadni kolo se jen tak lehce dotykalo asfaltu ale ne zas aby jsi dobrzdoval po prednim , no pak v urcite chvili pomalu poustim brzdu a pri tom sklapim motorku. No a tusim ze doba mezi brzdenim a pridamnim plynu by mela byt co nejkratsi, to kvuli riziku padu a samozrejme rychlosti. No a treba na okruhu v Vys. Myte se jezdi pomalejc a tak si obcas zadkem pomuzu do lehkyho brzdnyho driftu abych moto vic natocil do zatacky. Ale to jenom tam. Treba v Brne je na to moc rychli kalup Nevim teda jestli je to rychlejsi ale bavi me to



To ti řekl kdo že se na okruhu používá pouze přední brzda?

I když u mojeho tučňáka to ani jinak nešlo, zadní brzda je permanentně prázdná...

Pokud ale pozooruju lidi například při brždění za cílovkou v mostě, většina si tam zadkem minimálně přibrzďuje...

.. už vůbec neřešim zrždění před retarderem Indoše a Sršně... to je masakr, kterej slabší povahy nemusej vydejchat

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:09 | Nahoru | #4
Já brzdím všude oběma a když je kalup tak kort-líbí se mi jak ta prdel pěkně poposkakuje po afaltu ale každý má svůj styl jiný

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:32 | Nahoru | #5
kaCZer> Ja nepsal ze se zadni nebrzdi vubec. Jen vetsina lidi kdyz se bavime rika ze brzdi jen predni. Ne ale vsichni... Co treba takovej Hayden. Ten ma v zadu kotouc velkej jak ja ve predu

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:42 | Nahoru | #6
Já jezdím tak pomalu že nepotřebuji brzdit. Asi by se dotoho mělo trochu brnknout at se vydlice ponori pak poradne zabrat a co nejvic zabrzdit. Borci muzou pridat i zadni.
Kczer> Hele a jak to delali ty v GP když měli pernamentně ve vzduchu? Mi neříkaj že stáli i na zadní.

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:54 | Nahoru | #7

readymen>zaklapnu plyn lehce zmáčknu aby šla vidle trochu dolu a pak tvrdě na brzdu,pak to pouštim a jedu pak už nebrzdim
Třeba v Mostě v ďolíku jen uberu a ťuknu trochu do zadní na rovině a pak klopim na loket až na helmu..



No to s tím ďolíkem Ti teda nevěřím. Já tam mám o dost míň koní než Ty a taky mám těžší motorku i sebe . I tak řadím z vracáku pod plným 2-3-4-5 a píše mi to tam před ďolíkem nějakých 190 km/h (to je rychlost real). Když se mi to tam podaří dobře poskládat, mám na vjezdu do zatáčky cca 145 km/h (opět real). Na Tvém bajku tam tudíž musíš mít v nájezdu alespoň o 10 - 15 km/h víc a garantuju ti, že i když brnkneš o zadní, v týhle rychlosti tu zatáčku neprojedeš. Jen pro info, jdi se někdy podívat na Alpe Adrii, to jsou trochu jiní střelci, než my a jediný, kdo to tam posílá rovnou jsou sportprodakšny, které mají 40 koníků. I lidi na 125GP tam brzdí a o velkých třídách se vůbec nebavím. Třeba Meklau a Szkopek to jezdí na štoku zhruba stejně. Přilítnou tam v driftu, překývnou to v plných brzdách do driftu na druhou stranu a celou zatáčku už mocně gazujou a zadek se jim za hustokrutého gumování vlní jako had a do toho ještě řadí.

Jinak já brzdím pouze předkem. Do poslední chvíle držím full gas a pak na to prostě pořádně hrábnu a postupně do náklonu brzdu pouštím.

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 14:54 | Nahoru | #8
co se brzdeni tyce tak je to stylem
ubrat plyn, zatlacit vydle a domacknout,
dale nevim jak brzdi lidi s antihopem ale ja zadek
z 99,9% nepouzivam, jemne brzdeni delam motorem
a v posledni dobe jsem uz i to spise vymackaval spojku
a brzdil zejmena predkem, mam totiz takovy pocit
ze kdyz to zadni kolo roztancuje motku, tak predek
nemuze tak dobre brzdit...

PS: jsem lama s mostem za 1:58

Naposledy editováno 01.10.2008 14:56:37

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:02 | Nahoru | #9
pepazdepa1> joo tak to se mě neptej, ale myslim že zadní se prostě občas z lehka použije... uvidíme co na to třeba Perňa..

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:10 | Nahoru | #10
kaCZer> Už to tu někde psal že rád používá zadní brzdu. Prý má rád smyky. Ale za to ho myslím peskoval jeho trener Lečo

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:33 | Nahoru | #11
na normalni silnici temer nebrzdim, uberu pred zatackou s takovym predstihem ze to motor dobrzdi a na na rovnym useku mezi zatackama to zas neroztahuju tolik aby to motor nedobrzdil, zajedu tak trasy ktere znam rychleji nez kdyz rovinku rozjizdim co to da a pak se na ostrejch brzdach trefuju do zatacky...

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:34 | Nahoru | #12
jo a kdyz uz teda brzdim tak i zadni, proste sem si zvykl na CZ ktera prilis nebrzdila, GSX400 co sem mel potom to same... a pak uz sem se toho nedokazal zbavit...

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:53 | Nahoru | #13
tak koukám, že většina brzdí podobně, nejdřív ponoří vidle a pak zabere a bez zadku, ale vysvětlete mi teda někdo ty obrovský rozdíly. Chápu že na to má obrovskej vliv znalosti trati a poznatku kde až můžu začít brzdit, ale stejně...

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:55 | Nahoru | #14
assassin> jé chlape když tě tady vidim, nepustil ses náhodou už do výroby těch kroužků?

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:56 | Nahoru | #15

Plejba jr.>readymen>zaklapnu plyn lehce zmáčknu aby šla vidle trochu dolu a pak tvrdě na brzdu,pak to pouštim a jedu pak už nebrzdim
Třeba v Mostě v ďolíku jen uberu a ťuknu trochu do zadní na rovině a pak klopim na loket až na helmu..

No to s tím ďolíkem Ti teda nevěřím. Já tam mám o dost míň koní než Ty a taky mám těžší motorku i sebe . I tak řadím z vracáku pod plným 2-3-4-5 a píše mi to tam před ďolíkem nějakých 190 km/h (to je rychlost real). Když se mi to tam podaří dobře poskládat, mám na vjezdu do zatáčky cca 145 km/h (opět real). Na Tvém bajku tam tudíž musíš mít v nájezdu alespoň o 10 - 15 km/h víc a garantuju ti, že i když brnkneš o zadní, v týhle rychlosti tu zatáčku neprojedeš. Jen pro info, jdi se někdy podívat na Alpe Adrii, to jsou trochu jiní střelci, než my a jediný, kdo to tam posílá rovnou jsou sportprodakšny, které mají 40 koníků. I lidi na 125GP tam brzdí a o velkých třídách se vůbec nebavím. Třeba Meklau a Szkopek to jezdí na štoku zhruba stejně. Přilítnou tam v driftu, překývnou to v plných brzdách do driftu na druhou stranu a celou zatáčku už mocně gazujou a zadek se jim za hustokrutého gumování vlní jako had a do toho ještě řadí.

Jinak já brzdím pouze předkem. Do poslední chvíle držím full gas a pak na to prostě pořádně hrábnu a postupně do náklonu brzdu pouštím.



To jsi mi nerozuměl, tím jsem chtěl říct, že třeba v ďolíku si pomůžu i zadní brzdou,ale v pohodě já tam jedu ze 4omezovač na 3 a pak full omezovač a dolu Matador,no já mám 125kilo,taky jsem pomalej,asi jsem tě potkal na Utahováku ne?Jak ti žuchla moto?Přeci mě nemůžeš srovnávat s Meklauem,nebo že by já se taky vlnim No v plných brzdách to asi neprojedou to nevěřím tobě

Naposledy editováno 01.10.2008 16:01:44

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 15:59 | Nahoru | #16
Tak Majkle až si na tu svou krásnou K1 dáš bílá kola tak se naučíš skoro nebrzdit jako já protože kdo to má skara každej den čistit

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 16:04 | Nahoru | #17
Jojo, na utahováku jsme se určitě viděli. Já u toho teda nebyl, přišel jsem, až když zase stála zpátky, ale motorku mi najisto shodila na zem Gerry z Motohousu, přece nepřiznám, že jsem jí na hovno postavil na stojánek

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 16:25 | Nahoru | #18
majkl: jeden mam hotovej, ale uz sem ho slibil pred tebou jaskovi, dva dalsi (1pro tebe) mam rozdelany. v sobotu se mi zabil kolega, takze nebyla nalada na to abych to dal do kupy. pocitam s tebou a ozvu se ti, jestli na to nejak extra nespechas, to bych ti dyztak nechal svuj...

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 17:58 | Nahoru | #19

Plejba jr.>Jojo, na utahováku jsme se určitě viděli. Já u toho teda nebyl, přišel jsem, až když zase stála zpátky, ale motorku mi najisto shodila na zem Gerry z Motohousu, přece nepřiznám, že jsem jí na hovno postavil na stojánek



je mi to jasný

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 19:37 | Nahoru | #20
Cože?? Brzdy?? - Vymontovat!!! To zpomaluje..

Já myslím, že to je individuální a za sebe musím přiznat, že bez fungující zadní brzdy bych byl v peeli!
Nějak už se to tu probíralo, kdy má smysl brzdit zadkem.. Když začínám brzdit, přimáčknu nejdřív zadek (ono to je tedy skoro současně s předkem) a motorka si jakoby "klekne", potom naplno předek a když se zadek odlehčuje, pomalu ho pouštím, případně ještě přimáčknu spojku, kdyby se chtělo nějak z.kolo rozskákat.. Mně to pomáhá v nájezdech do zatáček, motorka se víc stabilizuje a dá se i trochu "nasměrovat".. Tohle tedy hlavně po dlouhých rovinkách, kdy na to je čas, jinak třeba mezi Schwantzem a levou do kopce to nějak nestíhám se zadní brzdou..

A ještě jeden fígl umí zadní brzda, jestli to mám prozrazovat Třeba při překlápění v "esíčku", který potřebuješ udělat rychle a normálně to nějak "nejde" nebo nejsou síly...ťukneš do z.brzdy a jsi z jednoho náklonu do druhýho "okamžitě" (praktický využití po výjezdu v náklonu ze dvou pravých na "Áčku" do levý na stadion..)..

Je to slovo "do diskuze", každej to umí jinak a mě by zajímalo, jak to dělají třeba Smržáci, Čermoň, Čihák, Vostárek no a všichni rychlí ...no ale vydoluj to z nich..

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 19:53 | Nahoru | #21
Nejsem zadnej strelec, takze brzdim jenom predkem a zadek nechavam brzdit motor o jeden/dva/tri kvalty pres spojku, kdyz je potreba brzdit vsim co je, tak tu spojku proste pustim a necham tu prdelku tancovat, je to docela sranda a trochu to zpomali
Strategii mam takovouto: plny gas dokud uz se fakt nebojim, pak rychle na brzdy co to de. Kdyz nekdo rychly jede predemnou, je to snazsi, sleduju jeho a vzdy brzdim a metr dal nez on, to je pak pohodova jizda

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 20:10 | Nahoru | #22

assassin>majkl: jeden mam hotovej, ale uz sem ho slibil pred tebou jaskovi, dva dalsi (1pro tebe) mam rozdelany. v sobotu se mi zabil kolega, takze nebyla nalada na to abych to dal do kupy. pocitam s tebou a ozvu se ti, jestli na to nejak extra nespechas, to bych ti dyztak nechal svuj...



hele v pohodě, jen jsem se zeptal, že jsem tě tu zahlídl. Chápu že máš teď uplně jiný problémy, tak ať se z toho vyhrabeš Jinak díky, že mě vedeš v patrnosti

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 20:15 | Nahoru | #23
Perňa #81> no tak jak to dělaj ty tebou zmiňovaný zvířata by mě taky zejímalo, ty jsou o level dál než ty a o světelný roky dál než já , ale díky za rady a taky za prozrazení tajemství . Třeba Lelek řikal že zadní nepoužívá vůbec a přiznám se, že se jí prakticky taky netknu, ale zkusim to jak popisuješ a uvidim. Buď mi to vyhovovat bude, nebo ne.

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 20:19 | Nahoru | #24

pepazdepa1>kaCZer> Už to tu někde psal že rád používá zadní brzdu. Prý má rád smyky. Ale za to ho myslím peskoval jeho trener Lečo



Pozor,nejsem trenér,ale jenom "radil" a "rozumbrada"!
To mi jde dobře!Víš,co mám doma obrázkových časopisů!
A o těch "brzdách"!
Tak ona v tom byla trochu nadsázka,protože se to řešilo u času v Brně kolem 2.40!což mi přišlo trochu mimo!
A myslím si ,že je to o "stylu" a hlavně v závislosti na rychlosti!Ale určitě "zadní" za určitých podmínek a u určitého stylu jízdy a rychlosti smysl a užitek má!

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 20:21 | Nahoru | #25
Dawe02> v porovnání s pár ostatníma nejsi žádnej střelec, ale v porovnání se mnou jsi megahustostřelec . Jel jsem s tebou v jedný jízdě na volnejch po Suzuki dni a musim říct, že právě ty brzdy mě na tobě zaujaly. Vlastně kuli tobě jsem si poprvé do helmyřekl ,,sakra něco dělám špatně" . Jo a taky výjezdy mi dělaj problém, nevim jestli se za to bojim zatáhnout nebo co, ale rozhodně jsem nepatřil k nejrychlejšim. V zatáčce jsem stačil snad každýmu, ale pak mi ti rychlý buď ujeli na brzdy, nebo měli rychlejší výjezd. Ale je fakt, že jsm byl tehdy po druhý na okruhu. Teď ,,už" jsem byl 5x a z toho 4x na vodě Ale jak to řikal ten nalitej primátor co naboural 5 aut: ale snažim se ...

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 20:27 | Nahoru | #26

stepos>Tak Majkle až si na tu svou krásnou K1 dáš bílá kola tak se naučíš skoro nebrzdit jako já protože kdo to má skara každej den čistit



Štěpo a já si pořád řikal jak stihneš na okruhu sledovat tolik věcí okolo (co zrovna svačí traťák, kde vykvetla nová pampeliška, jakej kvalt má zrovna zařazeno ten co tě předjíždí, která divačka je na céčku nejhezčí), když jedeš zrovna ,,pilu" a ono to je tim, že si nechceš umazat ty svoje bílý kola

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 21:23 | Nahoru | #27
Pred par lety v provozu jsem jednou pouzil zadek a byla z toho zlomena klicni kost, od te doby JEDINE predek jak v provozu tak na orkuhu a svete div se, ono to nejak jde a "zatim" to i staci

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 21:39 | Nahoru | #28
Já brzdím většinou předkem i zadkem.... Naráz cápnu naobě....zadek povolím aby se nebloknul.....potom ho pustím úplně a zbytek dobržďuju předkem a motorem....

Jak nejlíp na brzdy

1.10.2008 v 22:38 | Nahoru | #29
Zajimave. Nicmene k tomuhle tematu by me zajimalo spis kde a jak brzdite. Brzdite jen kdyz jedete rovne nebo az do zatacky a kde jakou intenzitou? Kdyz sem brzdil i do zatacky, motorka se tam pracnejc pokladala a vetsinou sem mel nizkou najezdovou rychlost, pze sem to proste prebrzdil. Ted sem kvuli zvyseni najezdovy rychlosti zkusil Pustit pred zatackou brzdu a vysledek byl nasledujici: Motorka tam padla uplne sama a najezdova rychlost mnohem vyssi, takze sem byl ve finale rychlejsi. Ale sem lama s mostem za 2,03... teprv se ucim jak na to. Teoreticky by se melo brzdit rovne na max. a jak to zacnu skladat do zatacky tak uz jen mirne a od cca. pulky zatacky zas pridavat, ne? V jaky fazi a jak silne brzdite? a perete se s moto do zatacky, tak ze zaroven brzdite a sklapite nebo tu brzdu na chvili skoro povolite aby se lip klopila a zas brzdite mirne ale o neco vic nez pri tom sklapeni?

Jak nejlíp na brzdy

2.10.2008 v 08:17 | Nahoru | #30
Tak jak jsem já pochytil rady o brždění jsou následovný: držet plnej plyn dokud si nukákneš (viz dawe02) brzdy (viz. výše, prodce rychle kontrolovaně), pak to pustit položit (ne na zem) dat mírnej plyn (aby jsi tu zatáčku projižděl pod plynem, neubírat v ní jen přidávat) a od půlky kdy jsi za apexem a vidíš výjezd začít přidávat.
Možná mě Leko opraví

edit: zapomněl jsem na to brždění

Naposledy editováno 02.10.2008 09:43:55
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist