bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto po bouračce - na co dát pozor
 
28.9.2008 v 17:19
Zdravíčko
pročítám inzeráty s motorkama a padla mi do oka jedna která byla položená (údajně nevybraná zatáčka a po poli jela po boku) plasty boudou všechny nový/svařený, lakovaný. Jde mi ale o to co všechno by mohlo být rozesraný a není vidět na první pohled.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:29 | Nahoru | #1
treba na vidle mrkni jestli nejsou ohle - muzou byt jenom trochu ani to nemusi byt videt. ted sem kupoval taky polozenou na bok a jedna vidla byla cca o 2 mm, slo to poznat jenom za jizdy..

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:32 | Nahoru | #2
jak ti tady už řekl Papez vidle.Dále ráfky,brejle.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:33 | Nahoru | #3
A jak takovýhle věci normálně poznám? nějakejch pár milimetrů okem neuvidim a za jízdy taky nejsem jistej jsetli to poznám hned.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:34 | Nahoru | #4
A zkontrolovat rám!Hledej eventuelně sváry nebo jestli není měněnej.Když je měněnej rám tak to je větší crash a radši se pokouknout po jiný.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:37 | Nahoru | #5

crash>A zkontrolovat rám!Hledej eventuelně sváry nebo jestli není měněnej.Když je měněnej rám tak to je větší crash a radši se pokouknout po jiný.


Na druhou stranu...jestli je rám měněnej tak se není moc čeho bát ne?

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:38 | Nahoru | #6
Stopu zjistíš tak že při jízdě pustíš řidítka a začneš s motorkou dělat vlnky.Nesmí jít na jednu stranu víc nezatáčet.Když je motorka na stojanu.Tak řidítka natoč úplně na jednu stranu a koukni jaká je mezera mezi řidítkem a nádrží a to samý na opačnou stranu.Musí být stejné mezery.A další.Hele vem si radši někoho kdo se v motorkách vyzná...

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:39 | Nahoru | #7
Koukni na dorazy,pokud jsou pomlácené nebo dokonce ulomené(můžou být i vařené)tak to jistě nebylo jen sklouznutí,ale pěkná šlupa.
Jinak klasika-brýle,vidle,ráfek,kotouče,svody,chladič,jakákoliv boule,prasklina nebo důlek kdekoliv na rámu.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:40 | Nahoru | #8
crash> Jj určitě si budu brát s sebou známýho co se v tom vyzná. Ale i tak bych rád věděl na co si dávat pozor :)

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:44 | Nahoru | #9
Bery RR> Dorazy? Teď nevim co tim máš na mysli...

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:45 | Nahoru | #10

BagoBorec>crash>A zkontrolovat rám!Hledej eventuelně sváry nebo jestli není měněnej.Když je měněnej rám tak to je větší crash a radši se pokouknout po jiný.
Na druhou stranu...jestli je rám měněnej tak se není moc čeho bát ne?



Hele já jsem toho názoru,že pokud je více motorek na výběr.Tak radši vzít tu co nemá měněný rám a je v celkovým samozřejmě lepším stavu.Ale jak vidím,že je měněnej rám je to jakoby pro mě signál,že bych nejradši tu motorku rozebral a celou ji zkontroloval zevnitř .Když byl rám,mohla by bejt i trochu zdeformovaný zadný kyvka atd.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:50 | Nahoru | #11

crash>BagoBorec>crash>A zkontrolovat rám!Hledej eventuelně sváry nebo jestli není měněnej.Když je měněnej rám tak to je větší crash a radši se pokouknout po jiný.
Na druhou stranu...jestli je rám měněnej tak se není moc čeho bát ne?

Hele já jsem toho názoru,že pokud je více motorek na výběr.Tak radši vzít tu co nemá měněný rám a je v celkovým samozřejmě lepším stavu.Ale jak vidím,že je měněnej rám je to jakoby pro mě signál,že bych nejradši tu motorku rozebral a celou ji zkontroloval zevnitř .Když byl rám,mohla by bejt i trochu zdeformovaný zadný kyvka atd.



Jasný, pokud je víc motorek na výběr tak vzít tu lepší.Ale rozhodně bych se úplně nedistancoval od bouraček.
Když je hnutej rám, tak je jasný, že to asi byla prda...ale i rám se dá dobře a kvalitně opravit tak, aby nikdo nic na jízdních vlastnostech nepoznal.
A stejně měněnej rám nepoznáš, pokud ti to neřekne předchozí majitel...

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:51 | Nahoru | #12
dorazy řidítek,jsou na straně krku řízení,takový výstupky na rámu co zabraňují řidítkům se otočit do pravého úhlu,když je to velká bouračka tak se o ně většinou řidítka nárazem opřou a zlomí je

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 17:54 | Nahoru | #13
můžou bet jen pomačkaný nebo tak,ale naznačuje to pravděpodobně náraz a i když budou vyměněný vidle na tomhle to poznáš,protože si většinou nikdo nedá práci to dát někam vyvařit a i když tak je to stejnak většinou vidět

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 18:06 | Nahoru | #14

BagoBorec>crash>BagoBorec>crash>A zkontrolovat rám!Hledej eventuelně sváry nebo jestli není měněnej.Když je měněnej rám tak to je větší crash a radši se pokouknout po jiný.
Na druhou stranu...jestli je rám měněnej tak se není moc čeho bát ne?

Hele já jsem toho názoru,že pokud je více motorek na výběr.Tak radši vzít tu co nemá měněný rám a je v celkovým samozřejmě lepším stavu.Ale jak vidím,že je měněnej rám je to jakoby pro mě signál,že bych nejradši tu motorku rozebral a celou ji zkontroloval zevnitř .Když byl rám,mohla by bejt i trochu zdeformovaný zadný kyvka atd.

Jasný, pokud je víc motorek na výběr tak vzít tu lepší.Ale rozhodně bych se úplně nedistancoval od bouraček.
Když je hnutej rám, tak je jasný, že to asi byla prda...ale i rám se dá dobře a kvalitně opravit tak, aby nikdo nic na jízdních vlastnostech nepoznal.
A stejně měněnej rám nepoznáš, pokud ti to neřekne předchozí majitel...



U novýho měněnýho rámu se musí jeho číslo přerazit a dát vyrazit nové,které ti udělý příslušný úřad.Takže tam by tě to mohlo trknout.Ale třeba když se koukal na motorky CBR600F,tak bylo dobrý,když mi tvrdili u verze Sport že nikdy nebyla položená.A přitom byl u ní rám z cestovního Fka(sport má černej a F hlíníkovej,teda replika Rossiho je kombinace).Tak tam mi to nehrálo.Leda,že by si ho dobrovolně nechal rozleštit,že se mu to líbí .Jo je možný,že se dá dobře opravit rám.Ale já jsem se setkával s tím kde byl opravenej rám tak stejně kvůli němu všechno jinak najednou pasovalo(nehledě i plastů).

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 19:35 | Nahoru | #15
mrknul bych určitě na vidle, na rám jestli někdy není nějaká boule. Když sou ohlí vidle tak se to projeví i na krku a když přejedeš rukou po obou stranách tak jedna může bejt prohlá a druhá vyboulená nebo rovná tím se pozná na jakou stranu to dostalo mrdu. Je to taky poznat opticky. Dál bych pořádně kouknul na motor jestli jsou opravovaný víčka a kryty, poškrábanej rám, vařený budíky. Dál zkontroluj vůle v krku v předních ložiskách kola a to samí na zadním kole. Jestli máš možnost tak bych si změřil nebo někde zjistilvzálenost předního kola ke špičce kapoty v případě naháče ke svodům nebo klínu.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 19:57 | Nahoru | #16
a co tomu je, kdyz jdou riditka zatocit na jednu stranu vic a jednu min, ale nikam to netahne?

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 20:39 | Nahoru | #17

Ferda406>a co tomu je, kdyz jdou riditka zatocit na jednu stranu vic a jednu min, ale nikam to netahne?


pokud máš na obou stranách originalní(neopravované)dorazy tak to muže držet třeba lanko spojky pokud ho máš blbě provlečené nebo brzd. hadička.Další možnost je tlumič řízení,pokud ho tam máš dávanej dodatečně.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 21:00 | Nahoru | #18

Bery RR>Ferda406>a co tomu je, kdyz jdou riditka zatocit na jednu stranu vic a jednu min, ale nikam to netahne?
pokud máš na obou stranách originalní(neopravované)dorazy tak to muže držet třeba lanko spojky pokud ho máš blbě provlečené nebo brzd. hadička.Další možnost je tlumič řízení,pokud ho tam máš dávanej dodatečně.


No dorazy me taky napadly, mechanik mi rikal, ze to tim nebude (uz to ma rozdelany), hadicka to asi nebude, ikdyz bych byl rad, no zkusim proverit jeste ten tlumic. Diky za tip.

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 21:11 | Nahoru | #19
Ferda406> dorazi se dají taky opravit není to nic těžkýho. Stačí to jen vyvařit a obrousit nebo tmelem kterej se spojí s kovem, když je motorka bouraná tak jsou dorazi vymlácený dorazama od brejlí. Na první pohled je vidět, že není pravidelnej a klidně může bejt i odraženej velkým nárazem. To samí může bejt i v tvým případě, ale mechanik by to měl poznat. Už sem takovou opravu viděl i případ vymlácenýho dorazu

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 21:32 | Nahoru | #20
Hledej opadanou barvu ve svárech na rámu (pak je hnutý rám), dále hnuté vidle, brýle, kopnuté ráfky, hnuté kotouče, dorazy... Prostě na to sedni, rozjeď se na 60 a pusť řidítka, pokud jede rovně, není co řešit. Pak zkus zabrzdit přední brzdou, neměl bys cítit do páčky žádné chvění, pak je hnutý kotouč. Ale pokud to nebude nic výrazného, tak bych se toho nebál, opravy nejsou tak drahé, já sem koupil motorku a až v servisu jsme přišli na to, že to je trošku hnutý, naštěstí rám je OK, tak mi srovná vidle a bude to zase OK... Prostě je jen lehce hnutá jedna trubka, normálně si toho ani nevšimneš...

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 22:02 | Nahoru | #21

Ferda406>Bery RR>Ferda406>a co tomu je, kdyz jdou riditka zatocit na jednu stranu vic a jednu min, ale nikam to netahne?
pokud máš na obou stranách originalní(neopravované)dorazy tak to muže držet třeba lanko spojky pokud ho máš blbě provlečené nebo brzd. hadička.Další možnost je tlumič řízení,pokud ho tam máš dávanej dodatečně.
No dorazy me taky napadly, mechanik mi rikal, ze to tim nebude (uz to ma rozdelany), hadicka to asi nebude, ikdyz bych byl rad, no zkusim proverit jeste ten tlumic. Diky za tip.


může to být cokoliv kolem přístrojovky co tam může překážet,nevim co máš za moto a jestli tam vůbec ten tlumič máš,ale pokud tam neni originál od výroby,tak je možný,že ho máš jen blbě naštelovanej víc na jednu stranu a na tu druhou to jednoduše nepustí dál

Moto po bouračce - na co dát pozor

28.9.2008 v 22:06 | Nahoru | #22

madmarty>Ferda406> dorazi se dají taky opravit není to nic těžkýho. Stačí to jen vyvařit a obrousit nebo tmelem kterej se spojí s kovem, když je motorka bouraná tak jsou dorazi vymlácený dorazama od brejlí. Na první pohled je vidět, že není pravidelnej a klidně může bejt i odraženej velkým nárazem. To samí může bejt i v tvým případě, ale mechanik by to měl poznat. Už sem takovou opravu viděl i případ vymlácenýho dorazu


opravit se to jistě dá,ale většinou je to vidět hned napohled a myslim si,že při lehkém sklouznuti by neměli být poničené.Pokud ano tak prodávající lže o lehkém sklouznutí.

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 13:32 | Nahoru | #23
N4pst3r> kup si radši nějakou která nebyla zbořená, nebo aspoň aby to ná ní nebylo poznat, ušetříš si problémy, fakt,bohužel to znám

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 16:50 | Nahoru | #24
Sefo> Jj rád bych koupil nějakou nebouranou. I když zase těch bouranejch je tolik o kterejch to prodávající ani neřekne Tenhle aspoň jedná na rovinu (snad). Hlavně mám ještě celkem čas - papíry až příští léto takže zatim jen pročítám inzeráty a koukám co tak kolik stojí atd. A tady se aspoň dozvim co všechno by s moto mohlo bejt a na co dávat pozor

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 17:25 | Nahoru | #25
Sefo> V čechách ještě jezdí nějaké nebourané motorky? To leda funglovky...

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 19:07 | Nahoru | #26
WenCa> Zrovna já jezdim na nebouraný :)

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 19:08 | Nahoru | #27
Napster> Výjimka potvrzující pravidlo...

Moto po bouračce - na co dát pozor

29.9.2008 v 20:21 | Nahoru | #28
WenCa> trochu bych poopravil,radsi na 100km/h protoze kolem 60ti se skoro na kazde motorce roztrepou riditka diky spatne sjete predni pneu,ve 100ce by to melo byt ok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist