Téma: Turecko - tak jsem se vrátil, fajně se projel
20.9.2008 v 17:16
Ahoj, tak jsem se včera vrátil z mojí největší cesty. Někteří z vás vědí, že se mi nepodařilo na jaře dojet do Turecka, lehl jsem před Burgasem, tak jsem mezitím nechal ty plasty polepit. Teď se připravil, sbalil si stan, 2 karimatky (pro pohodlí ), 2 spacáky kdyby v tom Turecku byla v horách zima a další věci co jsem tak v cestopisech četl a tady na foru co kdo radil (samozřejmě! ) a vyrazil jsem....

Chtěl jsem se mrknout i kousek přes Ukrajinu, tak jsem to tam vzal přes Polsko, kde jsem taky dál ještě nejel, na Ukrajině pohoda, rozhlehlá krajina, pak Rumunsko, tam jsem se rozhodl pro Fagaraš, přejezd přes hřeben, ten mě tedy nadchl ještě více než Grossglockner, prostě jak tam člověk přijede, ty hory se rozestoupí a najednou jdou vidět ty serpentyny, ty mostky, ten prostor, ty hory, to převýšení.. prostě paráda. Pak ta přehrada,..., Bukurešť, Ruse, Varna, nějaké památky, nějaké místa na pláži, je tam krásně, Nesebar, Sozopol, atd. pak Turecko, centrum Istanbulu, jeden Turek na CBF600 mě tam dost brutálně provedl, tak rychle jsem ještě mezi auty nekličkoval.... tak jsem si prohlédl centrum, mešity, park, pobřeží, most přes Bospor (podařilo se mi ho vidět a vyfotit trochu z boku), no a pak venkov a přes města Iznik, Kutyhya, samozřejmě Pamukkale, Efes a po pobřeží nazpět, Canakkale a do Řecka, zase moře, koupání, Thessaloniki, Chalkidiki, atd. atd., to už zkracuji, prostě pak přes hory, do Makedonie a Albanie, tam jsem jel dost kus v dešti... další moře, ale i binec, prostě Albánie. Pak Černá hora a najednou zas čistá Evropa, Dubrovník, ráno mě překvapila fakt kosa, na jendé benzínce to ukazovalo jen 9°C..., na sever Mostar, Sarajevo... a směr domů. Poslední 2 noci jsem byl rád, že jsem si vzal ty dva spacáky (letní a zimní, dal jsem je do sebe, jinak bych zmrzl...), protože to co je tady, myslím ve střední Evropě, za hnus jsem fakt nečekal... jel jsem navlečený a v nepromocích i když nepršelo, protože ten ledový vítr fakt síla. Ale jelo se mi dobře.

Chtěl jsem to celé jet 15-16 dní a třeba v sobotu odpoledne se přijet podívat na Motoseznamku , ale nakonec jsem v těch posledních dnech (a nocích) vyměkl, zkrátil to a jel rovnou domů. Takže to bylo 14 dní.

Mám z toho HROMADU zážitků....
bavil jsem se s hromadou lidí, některé reakce byly super, např. Ukrajinský policajt odkud jsem, kam jedu, doklady, mluvil na mě německy, tak já že umím anglicky a trochu německy nebo "pa rusky" a on "pa rusky? šajze!" a ať jedu další po mě chtěl ať odjedu po zadním.... zrovna já a na mé motorce prostě všichni lidi se kterými jsem se potkal byli v pohodě, někteří sami přišli a vyptávali se odkud jsem a kam jedu, někteří dávali kontakty, že se mám příště zastavit, Turci párkrát pozvali na čaj, prostě bylo to fajn. Asi 3 cizinci dokonce uměli česky, jinak jsem se dorozumíval anglicky, trochu německy nebo rusky. Nebo i rukama Měl jsem ale i pár místních slovníků (vytištěno pár vyrázů, z internetu), to se taky hodilo. V Makedonii mluvili tak, že se dalo hodně rozumět.

Celkově mám z tohoto výletu asi 1500 fotek, nějaké poznámky v diktafonu, tak se těšte na šťavnatý cestopis (to mi připomělo, že ještě i ten ze Slovinska musím napsat... hmmm...)
Kilometrově to vyšlo na 6600km. Jídlo v pohodě, ráno a večer co jsem koupil marketech a přes den v hospodách polévky a druhé jídla, co prostě kde měli. Měl jsem i napsané co mám v Turecku ochutnat a jo, všechno mi chutnalo. I pivo, Efes pilsen, mají dobré

Jinak pro ten výlet byl vyjímečný nejen tím, že jsem byl poprvé někde na motorce déle než na týden, navíc takovou dálku, ale hlavně proto že jsem jel sám a přitom všechny noci spal na divoko. (raději to nikdo nezkoušejte, třeba jsem měl jen štěstí..... že jo)
Ale nakonec se ukázalo, že to bylo celkem v pohodě, i to spaní, jen jednou mě vyhmátl jeden Turecký zemědělec, něco říkal, ale v pohodě, jako že tam nemůžu spát (to jsem ještě neměl rozdělaný stan), tak jsem se jen přesunul o kilák dál, na kopeček mezi křoviny
jo a taky se tam může jet max.88, naměřili mi 128 a vyměřili pokutu 100euro, ale nakonec jsem to neplatil v cestopisu se dočtete jak to bylo

trasa

edit: jen drobnost

Naposledy editováno 02.12.2008 13:38:58

1 reakcí na tento příspěvek Turecko - tak jsem se vrátil, fajně se projel

30.9.2009 v 14:10 | Nahoru | #1

Takze drzim palce at to vydrzi. A ano jedna motorka max 2 lidi je nejlepsi :)

(reakce na) Turecko - tak jsem se vrátil, fajně se projel

10.10.2009 v 18:20 | Nahoru | #2

Miškin>Ahoj Roman2bk, gratuluji k cestování, taky jsem jeste pred 2 lety cestoval na douvilce, ale ted je barak rodina atd :(

Takze drzim palce at to vydrzi. A ano jedna motorka max 2 lidi je nejlepsi :)

no jo, rodina+stavba baráku = tradiční konec motorkaření....
ale nezoufej, časem se to určitě zlepší, teď se věnuj dětem, dokud jsou malé a jednou vyrostou, budou mít své zájmy, tak se k mašině beztak vrátíš
A jinak jo, pokud člověk věří své motorce, tak pak není problém cestovat v jedné motorce

Naposledy editováno 10.10.2009 18:20:58
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 2 4.11.2023 v 08:25 krokoš