Co a jak mám proměřit?
Elektrika není můj kamarád, takže pls srozumitelně...
Jinak údaje z voltmetru na přístrojovce:
se sytičem bez světel, 2500-3000ot 13,4V
volnoběh bez světel, 1600ot 11,9V
volnoběh se světly 11,7V
4000 otáček bez světel 13,1V
4000 otáček se světly 12,2V
"světla" = potkávačky, když zmáčknu brzdu, tak to ještě klesne o cca 0,5V.
jinak asi prvni je promerit odpojenej altik- pred reglerem, kolik je na kazdy fazy (AC rozsah) .. kdyz stejne a na volnobeh cca 20-30V tak ok... a muzes prejit na ten zbytek...
něco jsem si tu našel v článkách, jako proměřit fáze proti sobě, a měly by mít odpor cca 0,4 Ohm.
jak ho měřit za provozu nevím...
Naposledy editováno 15.09.2008 12:23:55
Číkus>proměř nejdřív všechny 3 vinutí altíku proti sobě a proti kostře. Potom regulátor.
jj, proti sobě mám naměřit 0,4 Ohm, a kolik mám naměřit proti kostře?
a regulátor se taky nějak dá proměřit, nebo teda odpojit a sledovat napětí na baterce?
Změř střídavé napětí na cívkách alternátoru. ODPOJ HO OD REGULÁTORU (důležité!) a na těch vývodech při nastartovaném motoru měř střídavé napětí, každý kontakt proti každému.
Jinak tady je celkem dobře udělaný "průvodce idiota kontrolou dobíjení", zkus to podle něj:
motoride.sk/
Poznatky:
Přístrojovka kecá.
Altík i regler jsou zdá se v pořádku, bo napětí na svorkách aku se při volnoběhu pohybuje 13.5-13.8V , při maximálním zatížení (zaplá sahara, dálky, blinkry, brzdy, kávovar a bojler ) to kleslo na 12.25V při volnoběžných otáčkách, při vyšších se to zvyšuje.
Už jsem si začínal myslet, že je to ten typicky počítačovej error (že se vyskytuje kdykoliv vyjma okamžiku, kdy se ho snažíš vyvolat) můj čuchometr zachytil spáleninu. Mno tak jsem začal rypákem luxovat podsedlák, a ejhle - z regleru vedou tři žlutý dráty, a jsou spojený konektorem, kterej už nejmíň pětkrát změnil skupenství, navíc jeden drát byl uklepanej, čili tam ten kontakt byl podle nálady.
A teď -
1) můžu ten konektor nahradit klasickou čokoládou? (nechce se mi pájet, bo v regleru jsou polovodiče, a ty mně nemaj rády - kdykoliv pájím něco s polovodičem, tak je jistý že to nebude fachat; navíc ten cín by se stejnak roztekl, těma proudama co tam tečou)
2) jak moc velkej průser se odehraje, kdybych nešťastnou náhodou ty žlutý dráty zpřeházel? ono je to totiž tak spečený, že to jen stěží půjde rozebrat...
Ano, čokoládou to nahradit můžeš. Akorát bych doporučil to čas od času překontrolovat a dotáhnout - ty dráty se sesednou a spoj se samovolně povolí. Své udělají i vibrace. Lepší by asi bylo nacvaknout tam kryté fastony, samce a samice, a propojit je do sebe. A nejlepší by bylo sehnat přímo třídílný konektor s fastonama.