globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznám, jestli moto dobíjí?
 
15.9.2008 v 12:01
Dva dny po skončení záruky... A sere se to jak nějaká itálie. Teď mi nejspíš odešlo dobíjení... Teda dobíjí, ale asi málo.
Co a jak mám proměřit?
Elektrika není můj kamarád, takže pls srozumitelně...

Jinak údaje z voltmetru na přístrojovce:
se sytičem bez světel, 2500-3000ot 13,4V
volnoběh bez světel, 1600ot 11,9V
volnoběh se světly 11,7V
4000 otáček bez světel 13,1V
4000 otáček se světly 12,2V

"světla" = potkávačky, když zmáčknu brzdu, tak to ještě klesne o cca 0,5V.

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:04 | Nahoru | #1
na volnoběh ti to vůbec nedobíjí a i na 4000rpm je to málo

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:07 | Nahoru | #2
Tak to ti opravdu nedobíjí hodnota napětí by se měla pohybovat mezi 13,5až 14,5V podle otáček. Zkus ještě nějaký nezávyslý voltmetr než jen nějaký integrovaný do palubky a pokud opravdu nedobíjí problém je v regleru nebo ti odešel altík ale to je ti asi jasné

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:11 | Nahoru | #3
fizzer: dobiji to malo... zkus jeste zmerit "normalnim" voltmetrem. tohle muze delat i docela dost veci, baterka, regler.... u me treba to delaly prechodovy odpory v kabelovem svazku, od regleru sem natah draty rovnou na baterku a vse OK...

jinak asi prvni je promerit odpojenej altik- pred reglerem, kolik je na kazdy fazy (AC rozsah) .. kdyz stejne a na volnobeh cca 20-30V tak ok... a muzes prejit na ten zbytek...

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:21 | Nahoru | #4
Na volnoběh ti to nikdy dobíjet nebude, max výkon altíku různej dle typu moto většinou kolem 5400rpm kdy dává kolem 14,5V. Mrkni se do parametrů v popisu elektriky bývá u každé motorky uvedeno max. napětí a při kolika otáčkách motoru. Měř to klasickým multimetrem přímo na AKU. ALtíkem to nebude, pravděpodobně regulátor ale může to být klidně profláklej článek v AKU

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:22 | Nahoru | #5
assassin> pckj, když ale roztočím alternátor bez zátěže, tak ho zničím, nebo se pletu?

něco jsem si tu našel v článkách, jako proměřit fáze proti sobě, a měly by mít odpor cca 0,4 Ohm.

jak ho měřit za provozu nevím...

Naposledy editováno 15.09.2008 12:23:55

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:23 | Nahoru | #6
jinak aku jsem tam dal jinou, takže pokud není v prdeli i ta, tak to baterka nebude.

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:28 | Nahoru | #7
FiZzeR> no vidíš AKU si vyloučil tak ještě jak píše assassin běž po svazku kousek od regleru bude konektor rozpojit důkladně vyčistit, altík nezničís ale kolik mají mít cívky proti sobě to nevím našel by si to v manuálu. Kyž vyloučíš oto pojčil bych si od někoho regler a budeš vědět na čem si.

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 12:31 | Nahoru | #8
fizzer: jj odpor civek je zakladni predpoklad... ale radsi merim altik v chodu... nezatizenej altik je v poho, nic by se mu nemelo stat... meris stejne jako odpor kazdou fazi s kazdou.. ale meris AC napeti.... volnobeh cca 20-30V AC, ve 4-5tis tam bejva cca 70V ....

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 13:43 | Nahoru | #9
no, nejsem z toho nejchytřejší

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 13:54 | Nahoru | #10
proměř nejdřív všechny 3 vinutí altíku proti sobě a proti kostře. Potom regulátor.

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 14:01 | Nahoru | #11

Číkus>proměř nejdřív všechny 3 vinutí altíku proti sobě a proti kostře. Potom regulátor.



jj, proti sobě mám naměřit 0,4 Ohm, a kolik mám naměřit proti kostře?

a regulátor se taky nějak dá proměřit, nebo teda odpojit a sledovat napětí na baterce?

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 14:08 | Nahoru | #12
Tak tak rpoměř altík, podle mě máš jedno nvinutí buď ouplně přeřiušení a nebo šluslej na zem..

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 14:26 | Nahoru | #13
FiZzeR: Ty ohmy cívek alternátoru jsou tak malé, že je normálním měřákem přesně nezměříš. Při zkratu mezi závity ti to ukáže plusmínus stejně. Proti kostře to naopak musí izolovat, tj. téměř nekonečný odpor.
Změř střídavé napětí na cívkách alternátoru. ODPOJ HO OD REGULÁTORU (důležité!) a na těch vývodech při nastartovaném motoru měř střídavé napětí, každý kontakt proti každému.
Jinak tady je celkem dobře udělaný "průvodce idiota kontrolou dobíjení", zkus to podle něj:
motoride.sk/

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 14:39 | Nahoru | #14
1100Virago> super, díky!!! už to tisknu

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 16:50 | Nahoru | #15
tak, padla, a já jdu proměřovat... držte palce :o

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 20:38 | Nahoru | #16
Mno, tak quest dokončen.
Poznatky:
Přístrojovka kecá.
Altík i regler jsou zdá se v pořádku, bo napětí na svorkách aku se při volnoběhu pohybuje 13.5-13.8V , při maximálním zatížení (zaplá sahara, dálky, blinkry, brzdy, kávovar a bojler ) to kleslo na 12.25V při volnoběžných otáčkách, při vyšších se to zvyšuje.

Už jsem si začínal myslet, že je to ten typicky počítačovej error (že se vyskytuje kdykoliv vyjma okamžiku, kdy se ho snažíš vyvolat) můj čuchometr zachytil spáleninu. Mno tak jsem začal rypákem luxovat podsedlák, a ejhle - z regleru vedou tři žlutý dráty, a jsou spojený konektorem, kterej už nejmíň pětkrát změnil skupenství, navíc jeden drát byl uklepanej, čili tam ten kontakt byl podle nálady.

A teď -
1) můžu ten konektor nahradit klasickou čokoládou? (nechce se mi pájet, bo v regleru jsou polovodiče, a ty mně nemaj rády - kdykoliv pájím něco s polovodičem, tak je jistý že to nebude fachat; navíc ten cín by se stejnak roztekl, těma proudama co tam tečou)
2) jak moc velkej průser se odehraje, kdybych nešťastnou náhodou ty žlutý dráty zpřeházel? ono je to totiž tak spečený, že to jen stěží půjde rozebrat...

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

15.9.2008 v 21:48 | Nahoru | #17
FiZzeR: Tři žluté jsou fáze z alternátoru a je fuk, jak je zpřeházíš, nic se nestane.
Ano, čokoládou to nahradit můžeš. Akorát bych doporučil to čas od času překontrolovat a dotáhnout - ty dráty se sesednou a spoj se samovolně povolí. Své udělají i vibrace. Lepší by asi bylo nacvaknout tam kryté fastony, samce a samice, a propojit je do sebe. A nejlepší by bylo sehnat přímo třídílný konektor s fastonama.

Jak poznám, jestli moto dobíjí?

16.9.2008 v 02:01 | Nahoru | #18
tak vidis ze too nebylo zas takovy zly.kdyby ses podival hned po tech kabelech jaxem rikal bylo by.na FZRu sem mel tyto konektory taky speceny.takze kdy dorazis na pokec?kdyz sezona este nekonci?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist