paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkušenosti s ABS na motorce.

16.10.2007 v 22:20
Uvažuji o koupi TDM900,nebo CBF1000.Někdo radí jedině s ABS,jiný ABS nikdy.Moto chci na výlety a pohodové cestování za každého počasí.Slyšel jsem názor od zkušeného motorkáře,že při sportovní jízdě se s ABS jezdit nedá.Budu rád za vaše názory,rady a zkušenosti.Nerad bych udělal při koupi chybu.Všem předem děkuji.
1 2

16.10.2007 v 22:24 | Nahoru | #1
sasan>No já bych ABS určo chtěl, pokudmožno vypínatelný :cool:

16.10.2007 v 22:48 | Nahoru | #2
mam ABS a chvilku mi zvyklo nez jsem brzdam zacal "verit" ale ted to ocenuji jako velmi prinosny doplnek. Na okruh to teda neni tam je to na skodu ale na cestovani super a sportovne se s tim da jezdit taky to se zase neboj - hodne delaji take pneumatiky.

Mne etda uz dvakrat zachranilo rped polozenim... oboje teda spis vlastni chybou ale kdo je obcas neudela ze?... takze jedu si o okresce a v dalce vidim zatacku u ktere je placek jako "odpocivadlo" a za nim jen pole... tak ze zastavim ale jel jsem asi nejak rychleji nez jsem cekal a jak sjem se blizil k tomu placku tak odobcuji a raknu si zabrzdim ale podemnou jaksi sterk a urcitou rychlost jsem ejste mel tak mi ABS jen cuklo a pribrzdilo a zase cuklo a pribrzdilo a ttak sjem jel asi 10m i do pole ale nebyt toho tak uz se i s motorkou valim po zemi :/

Dalsi vyhodu vidim i v zadni brze - pri krizovce na to muzu dupnout a kolo se nedostzane do smyku (sice to tak "poskakuje" ale pribrzduje).

Nevyhoda je prodlouzeni brzdne drahy pri sepnuti/vypnuti ABS pri tom krizovem brzdeni... ale zase lepsi nez to polozit ;)

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s ABS na motorce.

16.10.2007 v 22:50 | Nahoru | #3
a já ne - dřív taky nebylo a jezdilo se - dneska se to rve všude a zbytečně ;)

16.10.2007 v 22:57 | Nahoru | #4
Lyer>no já bych ABS zkusil rád ale radši kdybich ho nepotřeboval, jinak souhlasím, že bez něj to taky šlo

když to odstřelí v zatášce tak nějaký ABS asi nepomůže a po rovince za deště by se měl člověk naučit brzdit už v autoškole. Při normální jízdě prostě není potřeba

16.10.2007 v 23:07 | Nahoru | #5
zkoušel jste třeba někdo kdo má ABS jet na dálnici 200 km/h a zabrzdit to do plnejch?? To by mě zajímalo jesli to fachá...

16.10.2007 v 23:28 | Nahoru | #6
Fachá to na 100% mám to vyzkoušený :) :)

17.10.2007 v 00:00 | Nahoru | #7
Lyer> driv byl taky jen karbec a dnes se vsude rvou strikacky.... no nevim jestli tvuj pohled je spravnej. Ja jsem si motku nekupoval ze ma abs, ale kdyz uz tam bylo tak proc ne?... taky jsem tomu moc neveril ale clovek si na to zvykne a za chvilku to uz ani nevnima a vlastne to ani nepozna .. a kdyz jednou "za rok" prijde krizovka a diky ABS to treba dopadne dobre tak na to nebudu nadavat ;)

(a i na mokru brzdim taky opatrne jak kdybych abs nemel.. jen jsem asi trosku vic klidnejsi kdybych to "prebrzdil")

17.10.2007 v 00:02 | Nahoru | #8
taky jsem měl tu čest brzdit do plnejch s abs,kolo se ti neblokne a drží směr,když jsem to vypnul za stejných podmínek,je to o hubu

17.10.2007 v 15:29 | Nahoru | #9
Díky všem za názor i zkušenost.Půjdu do ABS.

17.10.2007 v 16:07 | Nahoru | #10
Hlavně ti to pomůže při "panickém brždění" (lekneš se a nepřiměřeně hrábneš do brzd) a při změně adheze (změna povrchu při brždění)

17.10.2007 v 16:48 | Nahoru | #11
sasan> ... spravne rozhodnuti, ABS mam a uz se mnou zustane i dal. *yes*

99 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s ABS na motorce.

17.10.2007 v 17:38 | Nahoru | #12
99% casu o ABS vubec nevis .. ale jakmile je v akci ta mu dekujes .. *yes*

17.10.2007 v 20:27 | Nahoru | #13
taky ho mam nove, a jsem zvedavej:) snad nebude potreba ;)

17.10.2007 v 21:23 | Nahoru | #14
jedine vypinatelny jinak vubec kdyz adrenalin tak bez ABS :thmubup:

17.10.2007 v 23:40 | Nahoru | #15
Sefo> To spíš uděláš stojku, než abys přebrzdil přední gumu - tedy pokud máš sportovní a ohřáto......

17.10.2007 v 23:42 | Nahoru | #16
"S ABS na okruh nelez"... :D :D :D :D

2 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s ABS na motorce.

18.10.2007 v 09:58 | Nahoru | #17
radi5> tak to bohuzel neni pravda. Si to zkus, v kile zahamtnout predni brzdu a uvidis, jestli pujdes pres predni kolo nebo na bok. :P Je zde plno lidi, co by mohli vypravet, ze? ;) Ja furt rikam jednu vec. Koupil by si nekdo z vas novy auto bez ABS? Ja taky ne...
ChipTDM> doporucuju si ABS vyzkouset. Testoval jsem na sotoline, na suchym i mokrym asfaltu, v pomalych i vyssich rychlostech. Je potreba si na chovani ABS trochu zvyknout, stejne jako na hluk, kterej vydava. U TDM900A mi ABSo prislo mnohem lepsi, navic motorka byla o 50 kilo lehci a brzdy z R1 spickovy...

18.10.2007 v 10:11 | Nahoru | #18
do řízení mě nemá kdo co kecat ))))))) :D

ale na mokru , nebo štěrku v krizovce by se mohlo hodit

18.10.2007 v 10:22 | Nahoru | #19
Všichni tu porovnáváte jen brždění v přímém směru, ale co takové brždění ve větším náklonu předkem. Je to lepší s ABS nebo bez. Samozřejmě to porovnávání bez je spíše pro zkušené jezdce.

18.10.2007 v 10:32 | Nahoru | #20
TOMMZ> myslim, ze v tomto pripade te ABS asi nezachrani, ikdyz za urcitych podminek kdo vi... Ale zkouset to nebudu :D , nicmene kdyz se nejakej dobrovolnik najde, prijdu se na nej podivat :D

18.10.2007 v 11:10 | Nahoru | #21
no u mne kdyz prebrzdim zatacku a zadni kolo se skoro zveda a je ve smyku tak ABS mi nezafunguje ..

18.10.2007 v 11:26 | Nahoru | #22
Luigi>Je otázka, jestli funguje...

18.10.2007 v 12:41 | Nahoru | #23
Mě ABS zachránilo hromadu peněz za opravu, zdraví a výlet ze silnice mezi stromy do lesa. Pravoúhlá zatáčka, rychlost tak 50-60, přechod ze světla do tmy přes malej horizont a silnice plná toho jemnýho štěrku. V náklonu mi to uklouzlo, tak jsem to srovnal a instinktivně šáhl po brzdě a vybíral si nejlepší cestu mezi stromy. Nemít ABS tak se buďto přední kolo zablokovalo a já lehnul a nebo skončil v tom lese. Naštěstí jsem zastavil předním kolem v trávě na okraji příkopy.

18.10.2007 v 19:15 | Nahoru | #24
Slávek-TDM> Na TDM nebo BMW asi jo. Ale já psal o supersportu (+- i falco). S kvalitní a zahřátou okruhovou gumou ho přehodíš přes předek NAPROSTO spolehlivě a dostat přední kolo v přímé jízdě do smyku je téměř vyloučené (na suchu). Když brzdíš třeba v Mostě na konci cílovky, tak jedeš po předním docela snadno. Zadek máš nad zemí pár centimetrů a po odbrždění zřetelně cítíš jak klepne o zem.... Auto s ABS ano, motorku jak kterou.

18.10.2007 v 19:28 | Nahoru | #25
TOMMZ> Ve větším náklonu určitě bez. Když brzdíš v náletu do zatáčky, grip se blíží hranici přilnavosti (kammschova kružnice) a do toho Ti zapulsuje ABS co se asi stane? Ano, správně tušíš - vetšinou se válíš. I renomovaní instruktoři z říše (kde zejména se tyhle autocajky montují na jejich euromotorky) uznávají, že brzdit s ABS v náklonu větším než 25 stupňů může být jaksi "problematisch". Nicméně na cesťáky, velký endura... - proč ne. Ale já bych to nechtěl.

18.10.2007 v 19:59 | Nahoru | #26
radi5> dobre, ty to vyzkousis a ja to natocim. Rozjedes to se svou motorkou na 150 a pak vsi silou zmacknes brzdu a budes ji drzet. :D Protoze presne tohle udela vetsina lidi v pripade ze se lekne... A o tom je ABS, ne o sportovnim brzdeni... S motorkou na okruh ABS nepotrebujes, stejne jako svetla, zrcatka, blinkry a dalsi zbytecnosti, ktery v beznym provozu musis pouzivat.

18.10.2007 v 22:23 | Nahoru | #27
abs na motorce funguje super,za předpokladu,že máš obě kola na silnici,brambora se při ostřejším brždění nepotápí,tedy předek,ovšem stalo se mi a to hned ze začátku,kdy zkušenost veškerá žádná,před ostrou vracečkou byla roleta na silnici,jak mi nadskakovalo zadní kolo,brzdy,mám duál,přestali brzdit,silně jsem se orosil,naštěstí těsně před už byl asfalt normální tak jsem to stihl ubrzdit.
jezdil jsem stím i v terénu,krátce po žních jsem to valil po poli cca 60,uježděný široký pás po traktorech a kombajnech plný slámy,jízda po slámě=jízda po ledě,potřeboval jsem zabrzdit,sice to trochu brzdilo ale bylo to málo,co jsem potřeboval,trochu jsem si nedobrovolně skočil,abs mě neshodilo,zkoušel jsem to na štěrkové polní cestě při nižší rychlosti,tam bylo slyšet krátké seknutí kola ale motorka směr neměnila.
zkoušel jsem to v buchlákách i na harmancu,funguje to skvěle,výhodou je,že nepotřebuješ nijak zvlášť přemýšlet jestli brzdit hodně a kolik,abs tě podrží,na druhou stranu,pokud rychlost přepískneš,tak to už ti nepomůže ani zarmoucená rodina nad tvým dolámaným tělem.asik tak

19.10.2007 v 14:31 | Nahoru | #28
Slávek-TDM> Já už jsem to zkoušel - udělám stojku. A když budu držet dál tak to přehodím. Ale uznávám, že to je okruhová motorka na závodních gumách. U Báva Ti ten předek asi fakt uteče (přilnavost, rozložení homotnosti atd.) Většina lidí když se lekne, tak opravdu skočí po brzdě a ztuhne. Zmáčne ji hodně, ale rozhodně ne naplno - to je obecně známý fakt, který popisují shodně hooodně zkušení instruktoři. A ti ví, o čem píší určitě líp než já... :D :D

19.10.2007 v 17:34 | Nahoru | #29
radi5> nejenom u bava. Vyzkousel jsem si podklouznuti predni gumy u vselijakych motorek, ale vzdycky jsem to ustal - s vyjimkou skutru. A nejde jen o predni gumu, bratranek si lehnul, jelikoz zahamtnul zadni brzdu na mokru a uz to nesrovnal. Pro to vsechno a pro bezny uzivatele je ABS rozhodne prinos. Stejne jako v aute, kdyz budes zavodnik a budes to umet, ABS nepotrebujes Ale takovych lidi je jen par...

25.10.2007 v 16:44 | Nahoru | #30
sasan>mám CBF1000 s ABS a je to SUPER, na pohodovou jízdu a cestování paráda, dokáže podržet na špatné silnici a dává větší jistotu, že to nepodklouzne. U CBF1000 je nastavené tak akorát, že nespíná při každem prudším brzdění, ale opravdu jen tehdy když je třeba, tak mi ani nevadí, že se nedá vypnout. Pokud nechceš s motorkou blbnout ve stylu jízdě po předním, což s ABS prý opravdu nejde tak to nemá chybu.