Na druhou stranu je něco hroznýho když se staví někdo z kámošů na motorce a ty se nemůžeš jet projet s nima
a jenom s přestrojen motorkou bych se bál dračit. a navíc věř,že se ti nebude chtít přehazovat lamino/plasty každý druhý víkend...
Naposledy editováno 20.08.2008 21:12:43
MaRRos>Ahoj taky jsem řešil takovouto situaci. Osobně jsem dal přednost jenom okruhu. Nelituji,ikdyž najezdím ani né 1/3 toho co bych nalítal na silnici, stojí to dvakrát tolik, nebudu nikdy nejrychlejší,ale prostě to za to stojí
Na druhou stranu je něco hroznýho když se staví někdo z kámošů na motorce a ty se nemůžeš jet projet s nima
a jenom s přestrojen motorkou bych se bál dračit. a navíc věř,že se ti nebude chtít přehazovat lamino/plasty každý druhý víkend...
přesně toho pocitu až se staví nškdo na motorce se boji, že budu litovat :o
ivik98>myslím,že jít hned do motorky která je jen na okruh je na začátek zbytečné....nevím jakou máš silnic,ale většina novýh motorek je už schopná bez úprav jezdit na dráze a to rychle....pořešil bych jenb lamináty a max přepákování a jezdil.....ale každej si to musí zkusit na sobě
netrvrdim, že ta motorka co mám je o něco horší, nebo že nedokáže jet na okruhu rychle, ale pořád je tam ten blok, že se bojim o to, abych jí nezahodil a nezničil třeba rám, vidle, kyvku, lešení, atd...
jde mi o to mít motorku, která bude okruhu přizpůsobená a s nějakou tou kosmetikou se počítá a když to bude něco víc, tak si nebudu drbat palici tak moc. A nemluvim o nastavení podvozku, destičkách, vidlích atd...
ja to zatim resim tak, ze to mam v laminatech s cockou ve predu a v zadu mam na dvou sroubech ocelove Lko na kterem je SPZ a svetlo,ktere se odpoji jen rozpojenim dvou kabelu. kdyz prijedu na okruh, pouze shodim zrcatka, odmontuju SPZ se svetlem a prelepim cocku - celkem to trva asi 15 min (na volny samozrejme nechavam jak je). blinkry neresim. zatim jsem ale mel stesti a nepotkal se s policajtama. nevim co by na moje moto rikali, hlavne ty blinkry by jim tam mozna chybely..na motorce stejne uz ale moc nejezdim a mam to v podstate na dojeti na okruh, protoze se mi nechce porizovat vozik. ale v budoucnu na to mozna stejne dojde..(navic oproti serii mam jen prepacko, tlumic rizeni a jinej prevod - to si myslim na amatersky jezdeni na okruhu uplne staci..)
takze asi tak..nevim detaily, ale myslim ze je pro tebe v teto chvili okruhovka zbytecnej luxus..
Myslím, že se nám to u mojeho Tuona podařilo. Přijedu z CECu nebo obecně z okruhu, shodím kola a odvezu je kilák kámošovi do pneuservisu. Pak se vrátím, dám na motku druhou přední masku, na které mám plexi i blinkry (4 šrouby + 5 zacvaknutí konektoru), nasadím zrcátka (4 šrouby), přimontuju držák SPZ i se značkou vč. blinkrů (4 šrouby + 4 zacvaknutí konektoru) a sjedu zpět do pneuservisu, kde dáme cigárko, kávu a pak už si přezutá kola na vzorkových pneu odvážím k motorce. Do podsedlovky mrdnu zpět lékarnu a povinnou výbavu a můžu hned vyrazit na projížďku. Zadní světlo na drom jen přelepuju, krátký převod jedu i v provozu a brzdové desky používám směs "Endurance", které brzdí i za studena v provozu.
Čase, pokud tě to chytne fest a silnice se nebudeš chtít vzdát, ti beztak nezbyde, než to řešit dvěma motorkama, třeba jako Ivik (teda, nazývat ten ingot motorkou... ale co už lol ).
No a pak mej druhou motorku na okruh. Jak psal Plejba, treba jine gumy jsou potreba (i kdyz jsou taci, co je nemeni). A ojizdet mekke gumy na dalnici by byl hrich . Dost casto pak jsou i jine desticky, ktere za studena brzdi hur. A samozrejme ji mit v laminatech, neb na okruhu se pada a to dost casto. Staci se prijet podivat na CECky. Zdali mit tuto moto s SPZ, to je otazka jina. Ja ji tak mam, takze jednou za dva roky mne ceka prestrojeni do civilu a dojeti na STK. A pak zase zpet. Dalsi pruda je, ze musis platit povinne ruceni a presto motka nevyjede na silnici.
Ale pak tě to pohltí, jezdíš na okruh častěji a zjistíš, že na silnici si už není co dokázat, nejsou tam stopky, mašinu tam nevyužiješ naplno...v tu chvíli začíná gamblérství - jezdíš okruhy, zrychluješ, už ti nestačej jetý gumy a jdeš dál a dál. Pak se třeba začne trochu i dařit v závodech a chceš jet na výsledek, tak se snažíš žádnej z nich nevynechat ...a prachy, co do toho hučej, jdou geometrickou řadou nahoru Ale je to velká zábava, okolí na tebe čumí jako na blázna, že už si projezdil "barák" ...ale je to tvůj život, tvoje zážitky!
Když se dostanu 1-2x měsíčně na okruh nebo nějaký závody, nenajezdím za sezónu ani polovičku, jako dřív na silnici, ale nelituju! Vždycky jsem celkem slušně "vyřáděnej" a pár dní bez řidítek přežiju.. Otázka je co v zimě ...když je sníh, tak je to jasný!!! Fošínky na nohy a to je taky dobrá zábava, k tomu na čerstvým vzduchu
Tedy neříkám, že bych občas nedal jen tak vejlet třeba s holkou, v klídku ...na to není potřeba novej litr za 250tis., nepotřebuješ jet palici, když budeš vybitej z okruhu.
Každej k tomu dojde, dříve byly silnice volnější a lidi a policie tolik neprudili - dalo se to.. Ty časy jsou pryč..
Naposledy editováno 21.08.2008 15:12:46
Perňa #81>Koukám, začátky a dilema je u všech stejný! Já kdysi koupil rozstřelenou GSXR1000 K1, hodil ji do laminátů s čočkama a jezdil po silnici na "hraně zákona" a dal jsem si na ni podle peněz sem tam okruh nebo závod. První byly Hořice, ty mi připomínaly silnici nejvíc
Ale pak tě to pohltí, jezdíš na okruh častěji a zjistíš, že na silnici si už není co dokázat, nejsou tam stopky, mašinu tam nevyužiješ naplno...v tu chvíli začíná gamblérství - jezdíš okruhy, zrychluješ, už ti nestačej jetý gumy a jdeš dál a dál. Pak se třeba začne trochu i dařit v závodech a chceš jet na výsledek, tak se snažíš žádnej z nich nevynechat ...a prachy, co do toho hučej, jdou geometrickou řadou nahoru Ale je to velká zábava, okolí na tebe čumí jako na blázna, že už si projezdil "barák" ...ale je to tvůj život, tvoje zážitky!
Když se dostanu 1-2x měsíčně na okruh nebo nějaký závody, nenajezdím za sezónu ani polovičku, jako dřív na silnici, ale nelituju! Vždycky jsem celkem slušně "vyřáděnej" a pár dní bez řidítek přežiju.. Otázka je co v zimě ...když je sníh, tak je to jasný!!! Fošínky na nohy a to je taky dobrá zábava, k tomu na čerstvým vzduchu
Tedy neříkám, že bych občas nedal jen tak vejlet třeba s holkou, v klídku ...na to není potřeba novej litr za 250tis., nepotřebuješ jet palici, když budeš vybitej z okruhu.
Každej k tomu dojde, dříve byly silnice volnější a lidi a policie tolik neprudili - dalo se to.. Ty časy jsou pryč..
to jsi napsal fakt supr, uplně jako by mi to šlo z pusy Je to prostě přesně tak, párkrát jsem se svesl na okruhu a poznal, že na silnici tu motorku prostě nemůžu maximálně využít, pokud chci přežít. Asi jako každej z nás miluju zatáčky, pěkně to do ní poslat a užít si to, ale už mě nebaví u každý zatáčky přemýšlet: bude tam štěrk, olej, nebo nafta? vyletí někdo v protisměru do mojeho pruhu? u každé křižovatky zavírat plyn v obavě jestli mě ten borec v tuzingový Octávce na vedlejší vidí, nebo vidět chce. Je toho prostě moc, mám doma malýho kluka a chci ho vidět vyrůstat a jako na okruhu si motorku neužiju nikde, ale přesto mám obavy, že mi to prostě bude chybět. A to nemluvim o tom, že se se mnou asi ženuška rozvede, protože jí nebudu vozit lol
Na okruhovce je jednoduse dobre to, ze jsi mene svazany myslenkama o padu a nasledne financni i citove ujme. Ja to beru tak, ze kdyz spadnu tak spadnu ale nic tragickeho se nedeje, pocitam s tim. Kdybych mel nejakou civilni lestenku, tak jezdim podstatne pomaleji a o tom okruh neni (alespon pro me ne).
Dawe02>Jedna na okruh a jedna na silnici je pro me ideal. Je ale pravda ze na oboji moc cas neni, takze na silnici mam letos snad jen 2500 km...
Na okruhovce je jednoduse dobre to, ze jsi mene svazany myslenkama o padu a nasledne financni i citove ujme. Ja to beru tak, ze kdyz spadnu tak spadnu ale nic tragickeho se nedeje, pocitam s tim. Kdybych mel nejakou civilni lestenku, tak jezdim podstatne pomaleji a o tom okruh neni (alespon pro me ne).
přesně jsi vyjádřil to, co jsem se snažil říct ivikovi (ale nějak se mi to nepovedlo)
Dawe02>Jedna na okruh a jedna na silnici je pro me ideal. Je ale pravda ze na oboji moc cas neni, takze na silnici mam letos snad jen 2500 km...
Na okruhovce je jednoduse dobre to, ze jsi mene svazany myslenkama o padu a nasledne financni i citove ujme. Ja to beru tak, ze kdyz spadnu tak spadnu ale nic tragickeho se nedeje, pocitam s tim. Kdybych mel nejakou civilni lestenku, tak jezdim podstatne pomaleji a o tom okruh neni (alespon pro me ne).
Ani nevíš Dawe jak mi jdeš krásně do noty. Asi to takhle vyřeším i já. Základ motorky na okruh doma už mám po letošním pádu tak jen pořeším posunovadlo na silnici a hotovo.
Jinak fandím tvému skoro létání na okruhu jen tak dál snad někdy budu mít možnost tě tam potkat.
stepos>Ani nevíš Dawe jak mi jdeš krásně do noty. Asi to takhle vyřeším i já. Základ motorky na okruh doma už mám po letošním pádu tak jen pořeším posunovadlo na silnici a hotovo.
Jinak fandím tvému skoro létání na okruhu jen tak dál snad někdy budu mít možnost tě tam potkat.
Spadls? To me mrzi. Ale aspon mas duvod udelat pure racing bike, jak jsi psal....vsechno zle je pro neco dobre
Doufam ze se jeste letos zklouznu, protoze casu je cim dal tim mene.
pepazdepa1>Steposi vidíš vyprdni se na světla a už koukej teď o víkendu být v Mostě!
týýýýý voeeeeeeeeee já bych rád věř mi a když to tak vezmu a obejdu světlo což už mám vymyšlený jak tak mi chybí levek airbox přijde až za 14 dní od sebimoto prostě je to na pytel sakra práce. Dyť já nevím co s tím dřív
Zkusil jsem to letos poprvé na své sériovce a turistických gumách s agenturou v Pannonii a byl jsem unešenej. Maximální zábava, maximální vyčerpání a adrenalin na rozdávání. Po tomto Dni bylo rozhodnuto - na cesty už na dou kolech nevyjedu.
Aktuálně jezdím cca 1x měsíčně na celý den do Maďarska(rozpočet se vším: startové, transponder, cesta, opotřebení gum, benzín, spotřební materiál (řetěz, destičky,atd..), pojištění, atd... cca 5500,- až 6000,-). Po takovém dni nemusím na motorku sednout 14 dnů. Do toho nějaké volné jízdy (2-3x měsíčně po cca 1000,- za 2 jízdy + spotřebák). Takhle to vypadá na ranec peněz, ale celodenní ježdějí je s agenturou co jezdím cca 5x za rok, 1x-2x se na celej den svezeš na Suzuki a GSX-R dnu, do toho nějaké volné jízdy.
Celá sezóna na okruhu mě letos stála tak 43-47.000,- tis. a najezdíš +- 2000km
startovné Pannonia (vč. závodu) - 5x3000,- = 15.000,-
doprava 4 lidi (dodávka s moto a osobák) - 5x700,- = 3500,-
pojištění - 5x 100,- = 500,-
benzín - 5x 20l (32,-) = 3200,- (za den dáš max 6x7-8 kol = cca 200km - spotřebu beru 10l/100km)
2 sady nových pneu = cca 6500,-*2 = 13.000,-
1 sada desticek - cca 1.000,-
retěz = cca 2.000,- vydrží ti 2 sezóny doporučuju CZ je levnej a jezdím s ním i J. Smrž
kvalitní olej = 2000km = 1 sezóna na okruhu = 1200,-
olej do vidli, brzdova kapalina = 600,-
volný jízdy 2*400,- = 800,- + 200,- doprava - celkem cca 7 volných = 7.000,-
benzín na volný = 7*2*8kol*5,5km = cca 650km = 65 litrů = 2000,-
Když si logicky spočítáš, že za sezónu najedeš na silnici cca 6000km/100 = 60 * průměr. spotřeba 7,5 litru = 450 litrů * 32,- = cca 15tis projedeš jen za benzín + spotřebák, takže jsi na 25-30 tisících za sezónu na silnici!!
Úpravy motorky jsou mimo tuhle režiji - dá se jezdit i na sériovce. Samozřejmě když padneš tak máš problém...
Pokud jsi schopnej dát si bokem 3500-4000,- měsíčně tak máš vystaráno na celou sezónu a na slušný svezení. Dá se samozřejmě jezdit levněji pokud nejezdíš extra časy.
Vykašli se na řeči, že musíš měnit olej, řetěz, náplně po 1000km, gumy po jednom dnu, atd... to je BLBOST a KRAVINA. Tohle musej řešit lidi co jezděj Brno za 2:10 a míň, ale né my "hobbíci". Spusta magorů to dělá a přitom si je dávám v Brně s časem 2:30 a to si myslej jak jsou rychlý, když jim pod prdelí řve Akrapovic. Jak říkal Ondra Lelek - do času 2:20 můžeš jet na jakýchkoliv gumách a jakémkoliv stroji. Známej na Yamaha dni jezdil 2:22 na vypůjčené sériové R6 s Dunlop Qualifier. Takže to jde!
Pokud nejsi rapl a netočíš pořád v červeným tak tě motor přežije. Tyhle motky jsou na to dělaný a pokud se o ni dobře staráš, mažeš, měníš co máš, motor točíš do otáček na který je konstruovaný tak nemůže nastat žádný problém. Známej v německu má GSX-R Srad 750 a má na tachometru 200tis km. Podotýkám, že rozhodně nezjezdí do 5 tis otáček. 99% bazarů a prodejců vozí motky s 50-80tis na tachometru a pak to stahujou na 20tis. Vždycky, když nějaký takový bazar nebo inzeráty procházím tak se směju. Motorky 10 let starý a najeto 20tis km! Kdo z vás co máte motorky najedete průměrně 2000km za sezónu?! Bych jim sekal ruce za tohle.
Co se týče úprav na moto - tak jsem měnil tohle:
lamina + zvýšené plexi + konzole na budíky (jetý karbonový předky 5tis + 5tis - nadrz, zadek, plexi) (nový lamina počítej cca 15tis za komplet + konzole)
padáky - motor, rám, kyvka (2,5tis)
karbonové krytky na motor (3,5tis)
náplně Castrol + brzdovka RBF600 od Motulu (2tis)
zlatý řetez DID ZVM2 (3tis)
lámací páčky Titax (nepotřebuješ)(3,5tis)
výfuky RP (nepotřebuješ) (sehnal jsem je nejetý za 8tis normal 19tis)
tlumič Hyperpro (nepotřebuješ)(8tis)
vzducháč Pipercross (nepotřebuješ)(1,7tis)
Tam kde jsem uvedl "nepotřebuješ" tak si myslím (zpětně), že jsou to vyhozený prachy. Měl jsem moto včera na brzdě a bez náporovýho sání mi naměřil 164 PS (+3PS bez koncovek oproti sérii). S náporákem by to mělo mít cca 173-5 PS. Kupodivu jsme s borcem koukali na podstatně lepší průběh výkonové křivky, která se s těma RPčkama dost zlepšila. Vyjel mi i srovnání - při zrychlení z 7500ot do 13000ot se moto zlepšilo o 0,5 sekundy z 7,5s na 6,98. Křivka se posunula o cca 5-7PS výš v určitých otáčkách. Hleděl jsem na to jak puk. RP asi slušně kopíruje značkové výfuky. Laďáky jsem původně kupoval jen kvůli zvuku.
Skoro všechno se dá koupit jetý takže určitě zkus kouknout napřed na pár inzerátů. Je zbytečný některý věci kupovat 2x dráž, když v nich není žádný rozdíl oproti novým. Jinak na různé powercomandery, atd... se vykašli. To má smysl pro závodníky co řeší setiny ale ne pro nás co jezdíme tyhle turistický časy.
Tak doufám, že jsem Ti trochu pomohl a že něco z toho využiješ...