globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové zubaté kotouče, chování při brždění...
 
19.8.2008 v 20:38
Po tom co se mi probrzdila další sada kotoučů, v jednom místě byla síla o 0,4mm menší a při brzdění mi vibroval předek, jsem pořídil nové zubaté kotouče a k tomu nové prvovýrobové desky Nissin.

Dnes jsem vše namontoval, vibrování předku ustalo, zato je cítit při brzdění jemné vrnění, myslím že to je způsobeno tím, že to je zubatý kotouč a že se ještě nesjel. Nesetkal se s tím někdo? ustane to po čase?

Co mi ale trochu vrtá hlavou je jemné houpání při dobržďování do klidu, něco jako by se začínal kotouč probrzďovat, jako by byl v jednom místě mastný. V páčce nic cítit není. Říkám si, jestli to nemůže dělat pneumatika, ložiska v řízení mám nová, jiná vůle na předku není, kolo je rovné, nic nehází.



Naposledy editováno 19.08.2008 20:40:16

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 20:50 | Nahoru | #1
a před tou výměnou to taky dělalo? myslím tím když byli ještě plně funkční.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 20:59 | Nahoru | #2
ipetr: kotouce vybrzdeny v jednom miste je vetsinou znamka spatne vracejicich se pistku... zkousel si je rozchodit? vycistit,namazat? brakingy uz je dost drahej spas na zniceni...

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:27 | Nahoru | #3

Abaďák XX>a před tou výměnou to taky dělalo? myslím tím když byli ještě plně funkční.



Když jsem motku dovezl, tak brzdila naprosto bez problémů, první kotouče odešli asi po 18 tis, koupil jsem druhé starší a ty vydrželi asi 6 tis km. Oboje byli originál Suzuki.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:33 | Nahoru | #4

assassin>ipetr: kotouce vybrzdeny v jednom miste je vetsinou znamka spatne vracejicich se pistku... zkousel si je rozchodit? vycistit,namazat? brakingy uz je dost drahej spas na zniceni...



Pístky chodí volně, zpět je v pohodě zasunu palcema. Hlavně si myslím, že to jemné houpání by se projevilo až po nějaké době a ne hned po montáži. Hadice mám nové pancéřové, odvzdušněno mám také. Pravý třmen je asi o 1mm poposunut doleva, kotouč přesně neprotíná střed brzdiče, to se ale vyaretuje pístkama, to snad problém není ne?

Jinak motorku mám od prvního majitele a prý je nebouraná. Vypadá na to. Trubky vidlic jsou rovné, osa kola také, fakt už nevím kde by mohl být problém.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:37 | Nahoru | #5
ipetr> tak zkus co ti doporučil assassin, jinak bych to konzultoval se suzuki servisem, protože by taky mohlo jít vo hubu.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:40 | Nahoru | #6

Abaďák XX>ipetr> tak zkus co ti doporučil assassin, jinak bych to konzultoval se suzuki servisem, protože by taky mohlo jít vo hubu.



Suzuki servis moc neporadil, tedy poradil výměnu kotoučů za originální a desek za originální. Bratru za pouhých 17500,- vočí.

Jenže to jsem dnes vlastně udělal, desky nové, kotouče také. Po 15 km se sjet nemohli, tak fakt nevím.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:52 | Nahoru | #7
ipetr> zatím bych to nechal, třeba se to usadí, a nejezdil bych jako ........!

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

19.8.2008 v 21:56 | Nahoru | #8

Abaďák XX>ipetr> zatím bych to nechal, třeba se to usadí, a nejezdil bych jako ........!



Jo snad si to sedne, jak řekl můj kámoš motoservisák, Petře ty jsi hrozný perfekcionalista neřeš to a ono se uvidí. Na druhou stranu, jak psal assassin, skurvit kotouče za desítku se mi opravdu nechce.

To houpání je fakt neznatelné, možná to je moje psicho, desky si ještě nesedly a tak se uvidí. Ještě zítra překontroluji tlak v peu, to je jediné co jsem nekontroloval.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 07:09 | Nahoru | #9
ipetr> mě si jen destičky sedaly 300km...myslim že to bude v pododě,počitej tak 1000km....

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 09:35 | Nahoru | #10
Měl jsem velmi podobnou závadu. Při koupi se brzdy chovaly dobře. Po několika tisících km začalo pohupování při dobrzdění a později pořádné rány při silném brzdění. Po demontáži a montáži předního kola se závada na chvíli ztratila, ale objevil se zvuk který při brzdění dřív nebyl.
Jediné vysvětlení bylo, že na nové motorce (případně na začátku sezóny) člověk jezdí opatrně. Po několika tisících začne brzdy pořádně zatěžovat. Potom se projeví skutečný stav řízení a brzd.
Mně v servisu nejdřív oparně naznačili že nejsem první majitel a můžu čekat dodatečné náklady.
Pak jsem si nechal změřit rám, př. vidlici, př. kolo, osu a kotouče.
Nebudu Tě napínat, obě trubky, destičky a jeden kotouč musely jít z domu! Na pohled jsem nic nepoznal, ale na vymontovaných trubkách vidlice byla rukou cítit deformace v místě kde trubka opouští spodní brejle.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 10:13 | Nahoru | #11

Big1>Měl jsem velmi podobnou závadu. Při koupi se brzdy chovaly dobře. Po několika tisících km začalo pohupování při dobrzdění a později pořádné rány při silném brzdění. Po demontáži a montáži předního kola se závada na chvíli ztratila, ale objevil se zvuk který při brzdění dřív nebyl.
Jediné vysvětlení bylo, že na nové motorce (případně na začátku sezóny) člověk jezdí opatrně. Po několika tisících začne brzdy pořádně zatěžovat. Potom se projeví skutečný stav řízení a brzd.
Mně v servisu nejdřív oparně naznačili že nejsem první majitel a můžu čekat dodatečné náklady.
Pak jsem si nechal změřit rám, př. vidlici, př. kolo, osu a kotouče.
Nebudu Tě napínat, obě trubky, destičky a jeden kotouč musely jít z domu! Na pohled jsem nic nepoznal, ale na vymontovaných trubkách vidlice byla rukou cítit deformace v místě kde trubka opouští spodní brejle.



Trubky mne také napadli, včera jsem je zkusmo povolil v brýlích a točil s nimi. Na první pohled nic, na druhý také nic, říkal jsem si, že je shodím a hodím na rovinu a pak se uvidí.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 10:31 | Nahoru | #12
Kolik tě stáli ty kotouče? Vypadaj fakt pěkně a na moji motorce jsou docela sjetý a budu potřebovat pomalu nový, tak abych věděl kolik budu platit.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 13:34 | Nahoru | #13

dave-lister>Kolik tě stáli ty kotouče? Vypadaj fakt pěkně a na moji motorce jsou docela sjetý a budu potřebovat pomalu nový, tak abych věděl kolik budu platit.



Jukni sem: www.motostar.cz/cs/tuning-2189/brzdove-kotouce-1268/

Naposledy editováno 20.08.2008 13:35:17

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 18:30 | Nahoru | #14

.......ipetr> skurvit kotouče za desítku se mi opravdu nechce......



...to jich máš na předku snad pět ?

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 18:41 | Nahoru | #15
hele pust to z kopce na neutral a lehce zmackni brzdu a sleduj jestli to brzdi plynule nebo jestli je tam misto kdy to brzdi min nebo vic.....ani to menusi nutne byt citit v pacce brzdy,ale podle me krivej kotouc....

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 19:09 | Nahoru | #16

nofear4>hele pust to z kopce na neutral a lehce zmackni brzdu a sleduj jestli to brzdi plynule nebo jestli je tam misto kdy to brzdi min nebo vic.....ani to menusi nutne byt citit v pacce brzdy,ale podle me krivej kotouc....



No něco takového, ne tedy tak výrazně to dělá. Zase, novej kotouč a křivej? To by byl sakra pech... Zítra o tom hodíme řeč v Sosnové, klidně tě na tom nechám pod dohledem projet a řekneš, jestli to tam také cítíš, možná jsem jen paranoidní.

Nové zubaté kotouče, chování při brždění...

20.8.2008 v 22:26 | Nahoru | #17
Kurva to jsou teda pálky, 10 000 je docela dost. Sice na brzdách by se nemělo šetřit ale tolik peněz do toho nedám...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist