Téma: Rumunsko - Karpaty (jakou výbavu)

19.8.2008 v 10:57
Zdar chlapi.Chystám se vpůlce září do rumunských hor.Nikdy dříve jsem tam nebyl, ale vím že je to tam bomba.Chtěl bych jet na motorce cagiva canyon, ale nemám nikoho sebou.Nakonec to vypadá že pojedem s kamošama vlakem.PORAĎTE jaké vybavení tam vzít sebou.Jedná se hlavně o turistiku.Pokud víte o někom na cestovním enduru, že se chystá na podobné dobrodružství tak ho na mne odkažte.Jsem z brna a mail mám pavlusska@centrum.cz

19.8.2008 v 12:30 | Nahoru | #1
jde ti o výbavu na chození a nocování? A do kterých hor tam jedete? Výbava se podle toho bude lišit.

19.8.2008 v 12:33 | Nahoru | #2
nezapomen si vzit do vlaku kurty na privazani motorky. zadny specielni vybaveni pro mototuristiku tam nepotrebujes

19.8.2008 v 18:28 | Nahoru | #3
Vem si i něco pod hadry, když nevyjde počasí je tam horách kosa i v létě.

19.8.2008 v 23:44 | Nahoru | #4
hok> Chtěli bychom se pohybovat kolem Dunaje.Nějak kolem zříceniny Tří koulí a hradu Drákuli.Taky bychom jsme chtěli navštívit některou jesyni v okolí.Potom bychom chtěli kolem Dunaje dolů k Bulharsku.Dík za info

20.8.2008 v 12:50 | Nahoru | #5
Já odjíždím do Rumunska 5. září. Byli jsme tam i loni, a počasí super, lidi super a příroda taky. Cestopis je na. www.huana.wz.cz

20.8.2008 v 16:00 | Nahoru | #6
kolem Dunaje - kromě delty (hejna bojovných komárů) a oblasti železných vrat je zbytek okolí Dunaje absolutně nezajímavý
jeskyně - pěkné jeskyně jsou v pohoří Semenic (SV od Banátu) a hlavně v pohoří Apuseni (severně od Devy - oblast planiny Padis). Krásné jeskyně, většina volně přístupná, ale asi s sebou nepovezete speleo výbavu. Navíc se k naprosté většině dostaneš jen pěšky. V Apuseni je zajímavá jeskyně Focul Viu - je tam obrovský ledový stalagmit, v určitou dobu (esli se nepletu někdy po poledni) na něj na chvíli zasvítí sluníčko a krásně se duhově rozzáří. Dá se k ní dojet po polňačce.
Obecně Rumunsko pod Karpatama je nezajímavé, motejte se buď na severu nebo kolem oblouku Karpat.
Spaní - už se začínají častěji objevovat malé hotýlky a penzionky. Stan se dá bez problémů postavit prakticky kdekoliv, pokud to není v blízkosti cikánské vesnice.
Od Karpat na Bulharsko to mastěte po nějakém hlavním tahu nejlíp na Ruse, je to nezáživné krajina.

24.8.2008 v 11:35 | Nahoru | #7
hok> Díky za info.Cestopis je pěkný a info od hoka taky.pokud ještě někdo může poradit tak napište.Zatím zdarec.

24.8.2008 v 12:06 | Nahoru | #8
Nějaké info najdeš i zde,včetně jeskyní:
www.geospeleos.com/
Najdi si tam Zprávy z akcí a fotogalerii.Je to tam popsané-jak Banát,Padiš,Apuseni .... Je to asi za posledních 5let

11.9.2008 v 22:40 | Nahoru | #9
Tak zítra 12.9.2008 konečně odjíždím.Jedeme jednou károu a na vleku si vezem dvě mašiny.jedeme směr Oradea a potom na Padiš, dále směr na banát a pěší trek na retezac.Teda aspoň tak je to v plánu.No jsu zvědavej.potom Vám dám vědět jaký to bylo.Teda pokud mě tam domorodci nezneškodní.Zdar

26.9.2008 v 09:52 | Nahoru | #10
Tak jsem se konečně vrátil z toho Rumunska.Bylo to tam moc pěkné a lidi super.Motorky jsme vezli (dvě) na vleku za W Transporter synchro.Za rumunskými hraicemi jsme to sundali a jeli úpo vlastní ose.Hned první den jsem položil motorku (lehce), ale potom jsem si daval větší pozor.Počasí nám neořálo hned po prvních 3dnech.mašinu jsem položil mezi vesnicemi u města Oradea v trávě.Jeli jsme na pohoří Apuseni na planinu Padis přes vesnici Petroáza.Zde jsme pobily 2dny - jsou zde pěkné jeskině. potom jsme pokračovali do lází Bailes Herculane přes město Hundeora (nebo tak nějak), kde je krásný hrad.Tahle cesta se jela hlavně v dešti (jinak to nešlo, asi 160km).V Herculáne jsou volně přístupné termální prameny v podobě bazénků, které lze bezplatně užít.Odtud jsme pokračovali do města Orsova a následně k železným vratům Dunaje.Zde to bylo moc krásné včetně projíždění soutěsky kolem dunaje směrem na český Banát.Zde jsem se podíval do vesnice Bigar a Rovensko.Jsou zde moc milí lidé vesměs hovořící česky.Bylo to moc krásné, až na to počasí, protože jsme bydleli ve stanech hlavně mimo vesnice.
Nikde jsem se nesetkal s točeným pivem a ve vesnicích není vidět hospody.Pít chodí domorodci do obchodů lahváče(14Kč).Jídlo se dá sehnat normálně.Ve vesnicích je normální, že za jízdy po vás běží kde jaký pes (nenaočkovaný).Pröto přesvesnice jedete většinou co to dá a s nohama nahoře.
Cesty jsou dobré na endura, po planinách v horách na krosku.Mohu oporučit těm co se chtějí naučit jezdit enduro tratě.Zdarec a dík za předchozí rady