CB750 je klasicky 4-valec z prelomu 70. a 80. let, to znamena ze nema velkej spickovej vykon, ale tahne velmi stavnate od nizkych otacek - v podstate od volnobehu. Idealni pro pohodovou jizdu a cestovani, nic pro sportovce. TDM je 5-ventilovy dvouvalec s divnym uhlem ojnicnich cepu. To znamena ze je na nizky otacky je podobne nervozni jako CB500 pod 3000 otacek. Motor ma spis vykon, vhodnej spis pro sviznou jizdu nez pro kochacku.
Po strance udrzby je to jeste vyraznejsi: CB750 je jedna z velmi mala motorek co ma hydraulicky zdvihatka podobne jako dnesni auta - ventily se tedy proste neserizujou. Pouze se normalne meni olej a filtry. TDM ma 5-ventilovou hlavu se zdvihatky s podlozkami. To znamena ze jednou za sedvisni interval musis rozebrat tretinu motorky, uvolnit napinak rozvodaku, sundat vackovy hridele a vymenit podlozky na ventilech jejichz vule nevyhovuje.
Deadman> Idealni pro pohodovou jizdu a cestovani, nic pro sportovce.
V podstate s Tebou souhlasim ,ale tvrzeni nic pro sportovce je skoro diskriminacni
Da se na ni vyblbnout pekne:
CB750 je jedna z velmi mala motorek co ma hydraulicky zdvihatka podobne jako dnesni auta - ventily se tedy proste neserizujou. Pouze se normalne meni olej a filtry.
Ano, ale je nutno podotknout, ze se hydrostely take nekdy pokazi a pak to levne neni.
Naposledy editováno 16.08.2008 23:10:22
Tak pro tvůj jízdní styl z této dvojice určitě TDM. Seřizování ventilů je opravdu případnou výměnou podložek (jako u většiny moderních moto). Servizní interval na ventily je však každých 40 tis. km, což tu pakárnu s rozebráním rozvodů trochu eliminuje...
Dawe02>Ano, ale je nutno podotknout, ze se hydrostely take nekdy pokazi a pak to levne neni.
Všecko se může pokazit, v každém případě CB 750 je vyhlášené svoji spolehlivostí. Do dnes nezapomenu na hlášku technika, když jsem se ho ptal na to, co bych měl kontrolovat, on že nic, že ať měním olej a jezdím, tak jsem měnil olej a jezdil a najel jsem na ní hodně. Dnes má moje CBčko s novým majitelem najeto celkem 92 tis, za tu dobu co jsem jí měl já, jsem měnil jen jednu gumičku podtlaku a přední pružiny, nový majitel měnil ložiska v řízení jinak nic..!!
Dawe02>ipetr> je to spolehliva motorka, ale zrovna tohle je jeji slaba stranka. Slyset jsou pomalu vsechny, kdyz se na to zameris
Jestli mluvíš o předních pružinách, tak to je bolest všech CBček o tom se ví, toto se vyřeší jednoduše výměnou za progresivní a je od toho na vždy pokoj. Cena výměny cca 2000,- Jinak ale nevím o jiných závadách, které by byly typické pro tento stroj.
Naposledy editováno 17.08.2008 17:28:18