Bago>,,Příkon" není množství paliva.Příkon je v tomto případě energie v palivu obsažená.Tu dokáže dvoudobý motor využít v menší míře než motor čtyřdobý.ˇ
Vezmu to jednoduše.Ideální poměr (lambda) při tvorbě směsi je (myslím) 14:1.Čili - pro tvorbu směsi potřebuješ 14 dílů vzduchu a 1 díl paliva.
U čtyřtaktního motoru se ten jeden díl paliva +-autobus spálí vpodstatě kompletně.
U dvoudobého se smísí s vyhořelým palivem, dojde k nedokonalému spálení a ,,vyfouknutí" zčásti nespálené směsi.
A z toho plyne nižší účinnost.Dvoutakt prostě nevyužije tolik energie paliva jako čtyřtakt.
jenomže energie paliva a jeho množství je sobě přímo úměrné takže to můžeš teoreticky takhle porovnat jak jsem to psal
VojtasDR>panove, tedka me napadlo, ze tu obejvujete neco, co uz je davno objevene... uci se to uz na zakladkach...
ucinost motoru
2T 20%
4T 30%
diesel 40%
odkaz:
http://ucivozs.sweb.cz/34.html
http://www.fyzika.we...k=5&title=Motory
a kdybyste neverili, tak si to vyguglujte a nedelejte tady novy teorie
E: sry za odkazy, neche se mi to predelavat
s tím souhlasim ale ve dvackách to tak neni třeba takovýho BMW R 1200 GS který žere cca lehce přes 5 litrů a má výkon 105 koní bych tý učinnosti věřil ale ne u 4T dvacek
PosMiros>VojtasDR>panove, tedka me napadlo, ze tu obejvujete neco, co uz je davno objevene... uci se to uz na zakladkach...
ucinost motoru
2T 20%
4T 30%
diesel 40%
odkaz:
http://ucivozs.sweb.cz/34.html
http://www.fyzika.we...k=5&title=Motory
a kdybyste neverili, tak si to vyguglujte a nedelejte tady novy teorie
E: sry za odkazy, neche se mi to predelavat
s tím souhlasim ale ve dvackách to tak neni třeba takovýho BMW R 1200 GS který žere cca lehce přes 5 litrů a má výkon 105 koní bych tý učinnosti věřil ale ne u 4T dvacek
Fajn-tom>PosMiros>VojtasDR>panove, tedka me napadlo, ze tu obejvujete neco, co uz je davno objevene... uci se to uz na zakladkach...
ucinost motoru
2T 20%
4T 30%
diesel 40%
odkaz:
http://ucivozs.sweb.cz/34.html
http://www.fyzika.we...k=5&title=Motory
a kdybyste neverili, tak si to vyguglujte a nedelejte tady novy teorie
E: sry za odkazy, neche se mi to predelavat
s tím souhlasim ale ve dvackách to tak neni třeba takovýho BMW R 1200 GS který žere cca lehce přes 5 litrů a má výkon 105 koní bych tý učinnosti věřil ale ne u 4T dvacek je to tak i ve 125
dvacky maj na svůj malý výkon kurwa velkou spotřebu takže ta účinnost tam nebude zdaleka taková
Naposledy editováno 22.08.2008 10:49:53
PosMiros>Bago>PosMiros>Fajn-tom>PosMiros>Bago>abcman>PosMiros>VojtasDR> to byde spíš tím že 4T 125 ludry bejvaj nevypočitatelný lol
Rika nekdo kdo ma 2T ludru lol
Na Míru kašli, on přemýšlí jen ve dvou taktech
jj s dvounásobnou účiností než ty
4T má větší účinnost ale to ty určitě výš, jen tu ze sebe nechceš dělat chytrého
ty se fatk tak blbej nebo to jen hraješ? 2T motor dělá vždy 2 věci najednou:
1. takt: Sání a komprese
2. takt: Expanze a výfuk
takže na to aby proběhly tyto procesy tak je potřeba 1 otáčka klikové hřídele narozdíl od 4T který potřebuje 2 otáčky... což při stejných otáčkách znamená 2krát větší účinnost
ještě si myslíš že je 4T učinější??? :o
4T motor byl odjakživa účinnější a nezmění na tom nic žádná tvá zcestná teorie
Účinnost je totiž odjakživa poměr výkon/příkonu.
Tzn jednoduše řečeno, s jakou účinností dovede motor převést energii paliva v energii pohybovou(otáčení kliky).2 taktní motor má odjakživa nedokonalé spalování a neshořelé palivo lítá vejfukem ven.Proto je míň účinnější.
u 4T výkon 11 KW spotřeba cca 3,5 litru
u 2T výkojn 22 KW spotřeba cca 6 litrů
co má větší účinost když si to spočteš???
6 litrů?ty si dobrej šolíchač :D 6 litrů mi to žere s 11 KW když to valim co to dá...22 KW ve dvoutaktu žere desítku kámo...teď už chápu proč si myslíš že 2T je učinnější...nevíš kolik ti to žere :D
kastrol>PosMiros>Bago>PosMiros>Fajn-tom>PosMiros>Bago>abcman>PosMiros>VojtasDR> to byde spíš tím že 4T 125 ludry bejvaj nevypočitatelný lol
Rika nekdo kdo ma 2T ludru lol
Na Míru kašli, on přemýšlí jen ve dvou taktech
jj s dvounásobnou účiností než ty
4T má větší účinnost ale to ty určitě výš, jen tu ze sebe nechceš dělat chytrého
ty se fatk tak blbej nebo to jen hraješ? 2T motor dělá vždy 2 věci najednou:
1. takt: Sání a komprese
2. takt: Expanze a výfuk
takže na to aby proběhly tyto procesy tak je potřeba 1 otáčka klikové hřídele narozdíl od 4T který potřebuje 2 otáčky... což při stejných otáčkách znamená 2krát větší účinnost
ještě si myslíš že je 4T učinější??? :o
4T motor byl odjakživa účinnější a nezmění na tom nic žádná tvá zcestná teorie
Účinnost je totiž odjakživa poměr výkon/příkonu.
Tzn jednoduše řečeno, s jakou účinností dovede motor převést energii paliva v energii pohybovou(otáčení kliky).2 taktní motor má odjakživa nedokonalé spalování a neshořelé palivo lítá vejfukem ven.Proto je míň účinnější.
u 4T výkon 11 KW spotřeba cca 3,5 litru
u 2T výkojn 22 KW spotřeba cca 6 litrů
co má větší účinost když si to spočteš???
6 litrů?ty si dobrej šolíchač :D 6 litrů mi to žere s 11 KW když to valim co to dá...22 KW ve dvoutaktu žere desítku kámo...teď už chápu proč si myslíš že 2T je učinnější...nevíš kolik ti to žere :D
Naposledy editováno 22.08.2008 22:42:01
Fajn-tom>PosMiros> jezdi si s 2T motorkou na 22kW, ale těch 22kW je jen ve vysokých otáčkách takže by jsi furt musel jezdit někde kolem 10000 a pak si tohle udělej u 4T, jestli pojedeš s 2T pod osm litrů tak jsi borec, ale u 4T to nad 4 určitě nebude
nevim no já mám nejvýšší výkon v 7200 otáčkách což je určitě míń než u tvý 4T dvacky
PosMiros>Adam23>PosMiros> Jak už zde padlo, 4T motory jsou účinější oproti 2T motorům, a to díky koncepci. Objem motoru na účinost rozhodně vliv nemá! myslíš že každej 4T motor má stejnou učinnost?
jasný že nemá, záleží na přípravě směsi na druhu vstřikování, jestli je směs homogení nebo není poté záleží na tvaru spalovacího prostoru a je tam ještě hodně faktorů ale účinnost je větší než na 2TPosMiros>Fajn-tom>PosMiros> jezdi si s 2T motorkou na 22kW, ale těch 22kW je jen ve vysokých otáčkách takže by jsi furt musel jezdit někde kolem 10000 a pak si tohle udělej u 4T, jestli pojedeš s 2T pod osm litrů tak jsi borec, ale u 4T to nad 4 určitě nebude
nevim no já mám nejvýšší výkon v 7200 otáčkách což je určitě míń než u tvý 4T dvacky
Fajn-tom>PosMiros>Fajn-tom>PosMiros> jezdi si s 2T motorkou na 22kW, ale těch 22kW je jen ve vysokých otáčkách takže by jsi furt musel jezdit někde kolem 10000 a pak si tohle udělej u 4T, jestli pojedeš s 2T pod osm litrů tak jsi borec, ale u 4T to nad 4 určitě nebude
nevim no já mám nejvýšší výkon v 7200 otáčkách což je určitě míń než u tvý 4T dvackya máš otevřeno?? :o