globalmoto_duben_nolan





Téma: Zamyšlení nad "čopry"
 
11.8.2008 v 21:53
Drazí bratři ve zbrani (a sestry ovšem též),
v sobotu jsem byl potřetí svědkem stejné krizovky u "čopra", což mne přivedlo k malému zamyšlení.
Situace:
Jedu po okresce z Berouna k Hostími (no, to je celkem nepodstatné) a dojíždím jakéhosi harleje, nebo co to bylo. Mělo to řemen, podseklou šavli a děěěsně vysoký řidítka. Zezadu to vypadalo strašně srandovně - jako by ten motorkář jel permanentně "Hände hoch". Před ním se sunul nějaký pikap a ještě před ním osobák. Pokojně jsem se zařadil "do vláčku" a dojeli jsme do Hostími (Hostíma, Hostímě, nebo jak se to, kua, skloňuje). Na návsi šla vlevo panička s podvraťákem. Neukurtovaným. Tomu náhle, jak už to u čoklů bývá, ruplo v kouli a skočil mezi osobák a pikap. Jeli jsme opravdu pomalu, ani ne pade. Pikap to zašlápl, kvíkly gumy a stál. Já se svojí třicet sedm let starou dvěpade jsem zašlajfoval, a v pohodě, s dostatečnou rezervou (i kdyby přede mnou jela "normální" motorka) zastavil. Bez kvičení. Harlejář měl sice také dostatečně rychlé reakce, ale... Velké ALE... Motorka se mu rozkmitala a rozkymácela (tak +- 45 st.), stala se neovladatelnou, o účinném brždění se nedalo vůbec mluvit. Naštěstí pikap se držel dost u středu a sinice na návsi byla široká, takže čopr ho podstřelil vpravo po krajnici a zastavil až DVA METRY před ním!!!
Tentokrát to ustál, předchozí podobné případy, kterých jsem byl svědkem, skončily pádem. Říkám si, že takový "pohodový custom" je vlastně dost nebezpečná hračka. A vůbec ne pro začátečníky, na to asi musí být zatraceně zkušený jezdec. Nadává se furt na supersporty, ale takový sport, pokud ho nejede bezmozek tři sta po okresce, se daleko lépe ovládá, účinně brzdí, drží stopu atd. Tady se obávám, že kdyby harleják měl řešit krizovku, řekněme, v magických 90 km/h, tak to nejen neustojí, ale nejspíš ho to vymrští pod protijedoucí Tatru s pískem. Tak nevím...
Vojta
P.S. Nemám zkušenosti ani se supersportem, ani s čoprem.
P.S.2 Tomu zas*** čoklovi se nakonec nic nestalo, ale poprvé v životě jsem viděl hysterický záchvat u psa!
P.S.3 Jsem z těch, co normálně nepřispívají, ale abych tedy udělal Noufírovi radost, vyplodil jsem tohle tema. Snad tím nebudu moc "zasírat"

Zamyšlení nad "čopry"

11.8.2008 v 22:46 | Nahoru | #1
no, podle popisu bych tipnul, že neměl ani přední brzdu, takže to rval jen na zadek, což by odpovídalo stylu brždění, já když vemu za předek, tak je to o něčem jiném, ale zadek si dělá co chce, akorát je to podstatně těžší, než sportka, tak to brzdí trochu déle.

Zamyšlení nad "čopry"

11.8.2008 v 22:50 | Nahoru | #2
To je problém přestaveb, specielně extra podseknutejch vidlí. Sice to pěkně vypadá, pravda, ale problém je na tom projet kruhák. Taktéž metr vysoký řídítka. Hezký to je, jako na obrázkách Davida Manna, ale tím to končí. Po 50 km necejtí jezdec pazoury a to nemluvím o tom, když to musí někde zahamovat, to se pak dějou věci, ostatně si to viděl. Správně postavenej chopper sedí na silnici jak přibitej a dobře, pokud to má velký hrnce a patřičnej výkon to vytahuje ze zatáček. Tež jezdím na choppříku, pravda žalostného obsahu, ale moje snahy o přestavbu končí u namontování otáčkoměru a teploměru oleje. Proč to vlastně píšu; ne že bych si sral do vlastního hnízda, ale jsem starší pán a pohodlí je mi nadevše. Co se mi líbí jsou nízký sedla /u mne 550mm nad silnicí/, ale to je asi všechno. Nesmírně mne iritují 10 metrů vysoký home made zadní opěrky, kdy je s tím strach podjet pod mostem. Zase na druhou stranu, když se to někomu líbí, budiž. Ale každý svého štěstí strůjcem...

Naposledy editováno 11.08.2008 22:59:33

Zamyšlení nad "čopry"

11.8.2008 v 22:53 | Nahoru | #3
nj jak chceš tu chromovanou ocelovou těžkou potvoru zastavit. Většinou s jedním malým kotoučem v předu.... Tj tak na ozdobu

Zamyšlení nad "čopry"

11.8.2008 v 22:56 | Nahoru | #4
proto jsem si vybral potvoru se dvěma kotouči ve předu a to stojí docela na fleku, pak je teprve v záloze kotouč na zadku

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 07:24 | Nahoru | #5
pouze stavby tohoto stylu můžou být takové,vetšina cruiserů do kterých nezasáhneš brzdí,sedí a ovládají se velice dobře.

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 08:12 | Nahoru | #6
Ona má motorka zadní brzdu? lol
Já když na mém dvouválci relativně malého objemu necitlivě prudce uberu plyn, tak má zadní kolo skoro vždycky tendenci se blokovat a začne poskakovat. Proto nikdy zadní brzdu nepotřebuji a ubírat plyn jsem se musel (a stále musím) učit. Všechno pak brzdím předkem jedním prstem na páčce (dva kotouče, váha těla trochu na řídítkách) a není problém, pokud předek zrovna nepodklouzne na koskách a pod.

Z popisu "akce" bych řekl, že se leknul, moc prudce ubral plyn a škubnul řídítkama. Pak už se to dělo samovolně. Přispěla k tomu jistě i nesmyslná stavba motorky. Ruce nad hlavou nemají cit a nečtou přední kolo. Dlouhá vidle nepřenáší dostatečně váhu na přední kolo. Ale dobrý řidič by tohle měl ustát i na podobné potvoře.

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 09:54 | Nahoru | #7
Jj... znamej se mi rozsekal, kdyz na podobny stavbe "odskakal" pri prujezdu zatackou primo pod auto (podsekla vidle, hardtail). Tyhle stavby jsou skvely - ale na rovne, prehledne dvouproudovky v USA, kde se jezdi 70 mil/h. Ucinnost predni brzdy nula nula nic, zadek odskakuje, riditelnost uboha.. nemluve o potrebe razeni rukou (ultra stavby maji pouze razeni pakou vedle nadrze).
Mimochodem - nejlepsi stavby se vyznacuji spojkou ovladanou NOHOU - jistota jizdy v okamzicich razeni je nulova.

Je to krasny, ale pro nas provoz naprosto k nicemu.

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 10:18 | Nahoru | #8
No, já bych neřekl, že to byla stavba. Teda až na ty pitomý řidítka. Přední brzdu to určitě mělo.
Ty předchozí dva případy byly normální sériový obludy, jen ověšený cingrlátkama, což ale na funkci (rostlináře ) nemá vliv. Při intenzivním brždění se chovaly stejně. Možná je to tím posazem - těžiště posunutý dozadu. Ale jak říkám, nikdy jsem na ničem takovém nejel, tak to nedokážu posoudit.

Na ruční řazení mi nesahejte! To je naprosto v pohodě. Navíc, u krizovýho zašlajfování je celkem jedno, kde to má fofrklacek.

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 21:57 | Nahoru | #9
Pane Vojtěchu - moc pěkná Sardel

Poučení z příběhu: zásadně nejezdit ZA auty, natož pikapy !

Čopra jsem měl několik let - FXSTC (Custom Softail)- a jasně že se musí jezdit s ohledem na možnosti brzd.. myslet dost dopředu, taky sem párkrát vybral tak tak

To že mu zadek vlál doprava doleva spíš vypadá že zamáčk přední brzdu a odlehčil (zaflokovaný) zadní kolo, to se stane i u čopra ..(taky vyzkoušeno víckrát).
Zablokovaný solo zadní kolo jde rovně nebo jen na jednu stranu.

K tý základní otázce - prostě se s tím musí jezdit s vědomím limitů (teď myslím stroje) - no.. Nechtít víc než to umí, jako se vším. Za ty 4 roky a 3O tis km, co jsem ho měl, si žádnou fest krizovku nevybavuju ..díky Bohu

Naposledy editováno 12.08.2008 22:10:46

Zamyšlení nad "čopry"

12.8.2008 v 22:15 | Nahoru | #10
Říkám to furt. lol lol lol Bál bych se na tom jezdit.

Ale zase na druhou stranu novější jakože čopry, krujzry a podobné 500 kg vážící obludnosti už mají krapet jiné podvozky, brzdy a motory, takže to prý snad i trochu jede, brzdí a jde řídit. prý.

Zamyšlení nad "čopry"

13.8.2008 v 17:13 | Nahoru | #11
ChopTop> Díky!

Já za auty můžu, já to v poho ubrzdil, já jo...

On mu ani tak nevlál zadek, jako se "opile" potácel ze strany na stranu, až bral stupačkama o zem.

S těma limitama to je jasný, to platí ostatně pro všechny mororky (a nejen pro ně). Já jen, jestli je čopr nemá nějak moc nízko nastavený.

Zamyšlení nad "čopry"

15.8.2008 v 16:29 | Nahoru | #12
www.youtube.com/watch?v=BRfEpzuSFLQ&feature=related

takovýmu bych to i odpustil

(edit: přímy link tvrdí že video neexistuje..)

Naposledy editováno 15.08.2008 16:32:30

Zamyšlení nad "čopry"

15.8.2008 v 17:00 | Nahoru | #13
V choperech bych problém neviděl. Záleží spíš na tom jakej vocas to řídí.
Když si mašinu projedeš a trochu osaháš měl by jses přispůsobit tomu jak se pod tebou chová.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist