globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaky cestovni enduro?
11.8.2008 v 16:35
Hoj! Tak nedavno jsem tu vybiral skutr, ale toho uz mam plny zuby...nesplnil moje ocekavani co se jizdnich vlastnosti tyce Taky jsem si myslel, ze s tim budu jezdit tak akorat do prace, ale nejak me to chytlo a jezdim s tim na vylety dlouhy stovky kilometru, coz je fakt na malem skutru hardcore vykon

No a k veci. Chcu poridit nejaky ojety cestovni endurko do zhruba 100tis kc. Jsem mensi postavy, cili neco s nizsim posazem, lehci, obsah bych videl asi 400 - 650ccm, cize litrove Varadero uz fakt ne

Mam favorita Pegaso 650, co by jste mi k tomu rekli? Dobra motorka?
Předchozí
1 2
Následující

Jaky cestovni enduro?

12.8.2008 v 15:04 | Nahoru | #31
V-Strom, posez je sice docela vysoko ale v té 650 je to příjemné prdítko na dlouhé cesty.. Více sportovní enduro ci funbike třeba Versys nebo Pegaso. Nebo pokud netoužíš po ohromujícím výkonu Cagivu Canyon 500 (600 meli problemy).. Jaky je KLV, Transalp atd. nevím - nelíbí se tak sem neměl potřebu ho z někoho vyzouzat a projet se :)

Jaky cestovni enduro?

14.8.2008 v 08:17 | Nahoru | #32
Freewind, najel jsem na nem par set km a mohu rict, ze prijemna a hodne ziva masina

Jaky cestovni enduro?

14.8.2008 v 10:27 | Nahoru | #33
Za sebe píšu taky Freewind
Dovezl jsem to kámošovi,najel jsem na tom sice jen 300km,ale od začátku mi padl do ruky líp než F650.

Jaky cestovni enduro?

14.8.2008 v 11:36 | Nahoru | #34
Kibitz> Mam KLE 500, o víkendu jsem na ní jel K.Vary - Strakonice a zpět. Zrovna jsem si to měřil a vyšlo mi 5,3 litrů. Nějek jsem to našetřil, jel jsem i 160km/h a to ve dvouch. klidně se ozvi, uvažuji i o prdeji. Je to rok 2004. Mam ještě XT 600 E a jednu z nich chci určitě pustit. Sám se nemůžu rozhodnou kterou, každá má něco do sebe. Čágo.

Jaky cestovni enduro?

21.8.2008 v 16:04 | Nahoru | #35
Tak mam za sebou testovaci jizdy na KLE a Pegasu. Musim teda rict, ze lip se mi sedelo na Pegasu, aj se mi lip ovladalo. KLE je ale tesne v zavesu, spis bych proste potreboval par set kilaku na zvyknuti si. Ale po tom co jsem se zas dovedel nejaky informace...no proste se budu divat po KLE - do jara casu dost, tak snad poridim neco solidniho za rozumny peniz

Jaky cestovni enduro?

21.8.2008 v 16:09 | Nahoru | #36

Jaky cestovni enduro?

21.9.2008 v 21:39 | Nahoru | #37
Mam Transalpa 600V 98´ a zatim spokojenost (nevymenil bych to ani za KLE ani za Domika), pohodlna, rychlost tak 150-160kmh, spotreba okolo 5l, dalnice i 6,5-7l.
Jeden kamos ma KLE500 93´- ta motorka ma velice sviznej motor, ale az ve vyssich otackach, je lehčí, je nepatrně rychlejsi i 170kmh, řadi se tu jak o zavod (6-kvalt) a trochu nesikovne mi sedi v rukach oproti TA), spotreba tak 5-6l.
Druhej ma Dominatora 650 2000´ posez velice podobnej jak u TA, kamarad rika, že ve dvou je utlacovan-Domik je kratsi, je lehčí a dost brni do riditek uz ve 120kmh, nepravidelny volnobeh-chcipa, po delsí dobe spatne starty (jsou na to triky), rychlost pry optimum do 100kmh, max. tak 150-155, spotreba okolo 4,5-5,5l, častá výměna oleje (vzduchem chlazene) po 3000km nebo 6000km podle stylu jizdy spis to prvni.

Doplnim:
Ať si říká kdo chce co chce, to brnění se odviji od motoru . Jednovalec (Dominator) bude brnet vzdy vic nez 2-valec (Transalp, KLE500) a ty zase brni vic nez 4-valce (silnicky, nahaci). Ten kdo rika, ze Dominator nebrni-tak keca .

Naposledy editováno 23.09.2008 07:17:59

Jaky cestovni enduro?

22.9.2008 v 00:44 | Nahoru | #38
Dominator - starty bez problémů, vibrace nepociťuju (mluvit se dá jen o příjemné odezvě od živelného motoru, aspoň vím, že sedím na motorce). Rychlost optimum do 130km/h, už jsem jel Pha>Brno non-stop 130-15O kmh a taky to šlo. Volnoběh je fakt podivnej, ale určitě se to dá vychytat. Spotřeba 4-5,5l (Těch 5,5 jen při stylu plyn, plný brzdy, plyn na okreskách nebo při 140kmh na dálnici) a celkově dost lacinej provoz a úplně jednoduchá údržba.
A hlavně, je to opravdový DualSport, žádná těžká bečka v enduro kabátu. První Dominátoři váží stejně jako KTM640Adv... Pocitově silnej motor na asfaltu, rozumnej podvozek do terénu. V jednom dni můžeš jet dálnici, okresku, les a přijde ti to přirozený. Když s tim mrskneš o zem, nic se tomu nestane a v klidu to zas bez pomoci postavíš na kola.
Na druhou stranu kdybych chtěl jezdit JEN po silnicích, koukal bych po něčem těžším a silnějším.

Naposledy editováno 22.09.2008 00:49:02

Jaky cestovni enduro?

22.9.2008 v 00:52 | Nahoru | #39
XT

Jaky cestovni enduro?

23.9.2008 v 17:57 | Nahoru | #40
Jak je na tom F650GS s cenou servisu a nahradnich dilu? Je to o hodne drazsi nez japonec?

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 05:07 | Nahoru | #41
KLE,jezdím druhou sezonu,kromě výměny primárního řetězu jen jezdím.po instalaci laďáku Viper nemá chybu...super zvuk,spotřeba šla na 5litru při svižné jízdě převážně ve dvou lidech.má ale slabé brzdy...jinak supr motorka,vřele doporučuju

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 14:12 | Nahoru | #42
Mám TA 600 r.v.92 a už ho nevyměním, měl jsem DR 650 a kupodivu bylo horší do terénu ačkoliv je lehčí, bylo to asi kvůli tomu, že je to vysoká koza, takže jen na váhu bych nekoukal. Měl jsem i CB 500 a občas jsem ho protáh polňačkou, myslím si, že motor bude podobnej KLE, tam mi chyběl krouťák odspoda a ten v terénu oceníš asi nejvíc. Transalp mezi lety 90 a tuším 93 je o něco težší než ty první, ale ještě nění tak těžkej, jako ty další, ale je už starý :( Mě doveze i ve dvou s nákladem lehčím terénem a sám projedu i motokrosovou trať (pomalu :)), když máš padáky, tak není co očesat. Jo a dvouvál je dvouvál, jednoválec je takovej neklidněj. Toť moje rada/názor.

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 14:21 | Nahoru | #43
Jo ještě bych dodal toto: jednoválce při podtočení chípaj jak padavky, na TA dám za dva a jedu od kroku (v poho mně vyhoupne z téhle rychlosti i na lavici) až po cca 40, hawk.

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 14:33 | Nahoru | #44
A co XTZ 660 Tenere?

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 14:44 | Nahoru | #45
Na pegaso se totálně vyprdni, ty jsi to nečetl ??
http://www.jawamania...03&nodeid=198559
Navíc na tom letos jeli na tůru tak si přečti hodnocení pegasa viz. odkaz zde:
http://www.jawamania...ail.aspx?travelid=52
pokud rád někdy sjedeš z cesty tak běž do KLE. S pegem mám špatný zkušenosti ještěže už je pryč. Stačí když si přečteš hodnocení na konci článku i když i v textu je několik zmíněk.

Naposledy editováno 25.09.2008 14:48:45

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 15:10 | Nahoru | #46
JD13> Jojo, můžu potvrdit, před třemi týdny jsem se na tom svez a úplně mě fascinovalo jak krásně bere odspoda, taky mám dvouvál cenduro ale ten motor z Dukny úplně odspoda nebere.
Taky o něm do budoucna uvažuju.
Čau, Tom

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 19:10 | Nahoru | #47
A co srovnání transalp a tenere kolem 90 roku? Vim, že papírově to uplně nejde srovnávat, ale rozhoduju se mezi podobnýma endurkama z těch let a transalp mi pořád přijde do terénu tak nějak monstróznější..je to tak moc znát?
tenere600- 185kg s náplněma, 51Nm v 5,5tis, 23l nádrž
transalp600- 205kg s náplněma, 52Nm v 6tis, 18l nádrž
DR650RSE- 193kg s náplněma, 57Nm v 5tis, 20l nádrž

Která z nich bude asi nejmíň žrát?

Naposledy editováno 25.09.2008 19:25:52

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 19:16 | Nahoru | #48
kakabus> DR 650se 150kg 4,5l

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 19:24 | Nahoru | #49
nedojed> To už je na mě sice zas trochu málo cestovní, ale spotřeba je to fajn, jestli teda hodně taháš ;)

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 19:30 | Nahoru | #50
kakabus> Nedostal jsem se nikdy přez 5l.Mám jiné sedlo a 300km ve dvou bez následků.

Naposledy editováno 25.09.2008 19:31:15

Jaky cestovni enduro?

25.9.2008 v 20:07 | Nahoru | #51
nedojed> To je fakt slušný..oboje..

Jaky cestovni enduro?

26.9.2008 v 07:25 | Nahoru | #52
kakabus> Jak jsem psal měl jsem DR 650R Djebel a v terénu dle mého hodnocení horší než transalp, jelikož je asi vyšší (má tendenci se jakoby kácet) a velká nevýhoda je, že pod 2500ot prostě chcípne, taky je dobrý když už tak aby tam byl elektrickej starter, to je pak za tím R ještě E, má to obrovskou výhodu, že když zapadneš a chcipne tak to s Ečkem nastartuješ (jednou jsem ho sám páčil z bahna asi hodinu :(). Nedostal jsem se nim nikdy pod 6litrů. Jo a tuším, že mělo suchou hmotnost někde kolem 160 kg a to bylo bez kapot. Ty s novějším motorem jsou ale určo lepší, tohle byla 92, pak někdy od tuším 94 nebo 96 dělali lepší motor (to by mělo být to SE).
Transalp je v terénu dobrej i přes tu hmotnost. Mám 178 a cca 88kg a oběma nohama dostanu v poho na zem (na DR jednou na zem a druhou na špičce, ale taky to šlo, ale mělo nějak vysoko těžiště) a v poho ho zvednu.
S yamahou nemám zkušenosti, znám jen týpka se starým XT600 a ten si ho nemůže vynachválit.

Jaky cestovni enduro?

26.9.2008 v 08:00 | Nahoru | #53
JD13> Jojo, když už, tak určitě se startérem.. Ohledně toho motoru DR sem taky čet..prej starší ročníky myslim pod ten 96 měly velkej problém v nízkých otáčkách, pak to znatelně zlepšili. No ta starší tenere kolem 90 roku..ještě vzducháč, měnší hmotnost..je zatim favoritkou. Já mám kolem 185cm a momentálně 90kg, tak snad s nohama bych neměl mít snad problém, jen to asi moc nepojede noo.. Ještě uvidíme..třeba skončim u supertenere..je skoro za stejný prachy..a za největší terén budu považovat rozbitější polňačku..

Jaky cestovni enduro?

26.9.2008 v 09:05 | Nahoru | #54

kakabus>JD13> Jojo, když už, tak určitě se startérem.. Ohledně toho motoru DR sem taky čet..prej starší ročníky myslim pod ten 96 měly velkej problém v nízkých otáčkách, pak to znatelně zlepšili. No ta starší tenere kolem 90 roku..ještě vzducháč, měnší hmotnost..je zatim favoritkou. Já mám kolem 185cm a momentálně 90kg, tak snad s nohama bych neměl mít snad problém, jen to asi moc nepojede noo.. Ještě uvidíme..třeba skončim u supertenere..je skoro za stejný prachy..a za největší terén budu považovat rozbitější polňačku..


Nejlepsi je starsi XT600Z ktera mela jeste klasicke hranate svetlo - mam 189cm a sotva stacim nohama na zem a kdyz jedu po rozbite silnici nebo lehkym terenem, tak jako bych jel po novem asfaltu . Coz na XTZ750 citim vic.. Motor krasne odspodu, chlazeni vzduch a olej, takze malo udrzbove. Sedacku vyndam za 3sec, vzduchovy filtr za dalsi 3, ma jak starter tak nakopavacku, fakt dobra masina i kdyz ta moje je uz babicka - 22let
Joo a jeste - moc se nehodi na dlouhy cesty na silnicich - je to proste buchar a rychlost nad 100 je takova nic moc i kdyz jede naprosto v pohode 130

Naposledy editováno 26.09.2008 09:06:46

Jaky cestovni enduro?

26.9.2008 v 09:16 | Nahoru | #55
Jenik789> A netušíš, kolik žere? Jo, buď tu nebo maximálně ještě už ten okapotovanej model ale hlavně se vzducháčem.. :) A hele, že se tak blbě ptám, když to má i nakopávačku, tak by to jezdilo i bez baterky? Jinej důvod, aby tam byla, mě ani nenapadá..sorry..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaky cestovni enduro?

17.3.2009 v 22:05 | Nahoru | #56
Váňa> a jak by jsi hodnotil přesednutí z V-stroma na TDMko, díky.

(reakce na) Jaky cestovni enduro?

17.3.2009 v 23:13 | Nahoru | #57

tkubik2004>Váňa> a jak by jsi hodnotil přesednutí z V-stroma na TDMko, díky.



Bohužel nijak, páč jsem ještě nezkusil ukecat Fidžiho na prubefahr
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist