už mnoho let se chci přidat mezi vás. Teď jsem konečně v situaci, kdy si to můžu dovolit a tak mimo mnoho dalších věcí vybírám svůj první stroj. Nejvíce se mi vždycky líbily velké nahatice. Proto jsem po mnoha a mnoha dnech strávených na internetu došel právě k tomuto motu. Rád bych se dožil i dalších motorek a vůbec mě to tady docela baví, proto bych chtěl znát váš názor. Líbí se mi motorky jako XJR1300, GSX1400 atd. Netroufám si ale na jejich výkony a Bulldog mi byl sympatický právě svým chopperáckým bublákem a nižším výkonem. I tak je to ale určitě motorka, která mě může pěkně potahat. Takže co vy na to? Můžu si tohle dovolit?
Co se týče skušeností, tak když si odmyslím pubertu na pionýru, sem tam něco půjčenýho a najeto opravdu spíš desítky než stovky kilometrů. Autoškola v 18 na Jawě 350.
Jinak je mi 27. Vím, že to není moc relevantní, ale autem jezdím 9 let v podstatě denně, najeto cca půl milionu. km. Bez nehody.
Koupil jsem si už myslím velmi slušnou výbavu, kůži, kvalitní přilbu..všechno. A teď na podzim nebo v zimě chci koupit motorku, na jaře nechat udělat nezbytnou údržbu a konečně vyjet. Nejsem střelec, motorku bych chtěl na cestování, první sezonu kolem komína a pak dál. Chci si jen užívat kochačky, volnost, pohodu..a taky vozit s sebou přítelkyni. Vím, že si nikdy v životě nekoupím supersport, neláká mě to. Poslední rok se pohybuji výhradně v autech (díky prái) s výkonem 250 - 500 koní. Takže řádit a stříkat adrenalin budu raději v autě, které je bezpečnější, často jsem na okruhu. Na motorce a v provozu opravdu ne. Druhý level bude spíš chopper.
Když tady každej tejden čtu, že se někdo už z vyjížďky nevrátil, přemýšlel jsem i o tom, že se na to raději vykašlu úplně. Ale jak říkám, je to můj sen a sny se mají plnit. Člověk by se pak musel bát i vyjít na ulici..Takže bát se nechci a respektu mám myslím dost.
Vybavu mas, neco najezdeno v provozu taky, takze to bude jen o masine a jizde na ni. Cekej krizovky a ze budes potrebovat stesti. Rozumnejsi by bylo zacit na starsim pullitru, a dat tomu rok a prezit si s nim prvni krizovky a az pak si vzit vytouzenou masinku. Ale jak se clovek zamiluje, stejne ti to nevymluvim. Buldog je krasnej.
Takze hlavne vofafrne, zvladnout se to da. Zacatky zvladnes, nejpruserovejsi je ta doba kdy si budes rikat ze uz ti to jde. Pak si na me vzpomen, dej si facku a uber ;)
Naposledy editováno 05.08.2008 10:17:26
Ozzy_>Urcite je to rozumnejsi, nez cbr600rr :) Na druhou stranu to ma dost kroutaku aby to nekde cloveku pri nakym zmatku nakopalo zadek.
Vybavu mas, neco najezdeno v provozu taky, takze to bude jen o masine a jizde na ni. Cekej krizovky a ze budes potrebovat stesti. Rozumnejsi by bylo zacit na starsim pullitru, a dat tomu rok a prezit si s nim prvni krizovky a az pak si vzit vytouzenou masinku. Ale jak se clovek zamiluje, stejne ti to nevymluvim. Buldog je krasnej.
Takze hlavne vofafrne, zvladnout se to da. Zacatky zvladnes, nejpruserovejsi je ta doba kdy si budes rikat ze uz ti to jde. Pak si na me vzpomen, dej si facku a uber ;)
Nedá se nesouhlasit, nejhorší je opravdu chvíle, kde si připadneš, že ti to všechno krásně jde.. a je lepší si tu facku dát sám, než ji dostat od silnice, nebo auta...
Ale vím, že krizovky čekaj všude. Každej den cestou do práce mě tak minimálně dvě auta ohrozí, nedají přednost atd. V autě ty situace zvládám poměrně bez problémů. Jsem zvyklej koukat se a předvídat. Ale občas když se takhle vyhýbám někomu, kdo mi nedá přednost a pošle mi to tam, si říkám, jak by to asi dopadlo, kdybych jel na motorce.
Velké naháče jsou sice opravdu moc hezké stroje budící respekt, ale co si tak představuješ, že budeš nejvíc jezdit?
Velké a těžké motorky jsou dobré na cestování (u naháčů je tady ovšem negativum v podobě nulové ochrany proti větru). Jinak to víc žere, je to neohrabanější, má to delší brzdnou dráhu atd...
Na vyjížďky okolo komína či do města je lepší něco menšího.
Ale vím co jsi chtěl naznačit..díky.
Pokud se budeš po sezóně s bulldogem loučit, určitě budu rád, když se ozveš..třeba se domluvíme..u mě by byl v dobrých rukou
blahopreju ke spravne volbe. Bulldog je festovne udelana motorka, neni zde videt nejaky nedotazeny detail jako u nekterych nizkorozpoctovych stroju. Taky proto byl asi ve sve dobe tak drahy. Mam ho 3 roky a nemam s nim vetsi problemy. Horsi je servis a nahradni dily,jak uz tady bylo zmineno. Je to nechutne drahe.
Me predevsim vyhovuje kardan, sice pridava tak 20 kg na vaze, ale ja uz od doby,kdy jsem mel 350/634,radsi volim motorku bez retezu. Po par kilometrech se na kardan da v pohode zvyknout. Pri beznem provozu spotreba 5 litru na 100, na dalnici pri 130-140 tak 6.5. Je dobre si dat vyssi tycky na zrcatka, v originalu jsou nizko,neni nic videt.
vaha je subjektivni a jak dostanes grif do ruky na parkovani ak o nic nejde.za jizdy pocit vahy mizi a jde kam ho posles :)
takze ja rikam ano klidne si ho porid kdyztak se pak ozvi protoze asi taky budu prodavat :D ale sam si nejsem jistej :D mam dilema jestli nemit spis dve motorky ..:D
No to jsem se zase rozkecal..sorry.
Díky za nabídku, určitě se ozvu až to bude úplně aktuální. A pokud by ses do té doby rozhodl prodat, dej prosím vědět na mail co je v příspěvku výše. Díky moc.
můj názor tam je , je fakt že díky 500koní v autě asi budeš mít navrch ale ne tolik je to úpně něco jinýho (doufám že těch 500 bylo aspoň na zadní nápravu a bez těch ptákovin jako protiprokluz stabilizace a vůbec cokoli co kecá do řízení včetně abs)
já bych na to nesed , byl jsem vyvalenej z jawky 3,5. jestli máš řidičák a seš trošku otrlej , běž do bazecu a zkoušej jako že si ji koupíš a pa křekni tuhle ne tuhle tam tu si vemu (některý bazary zkouší něco ve stylu , můžeš se svézt až to zaplatíš - ty poslat rovnou do prdele)
zmiňuješ tu naháče , tak zkus horneta, fazera, to pojede že i 500koní v autě se ti bude zdát málo stejně s tím sekneš , alespoň to bude levnější a pak si koupáš to XJR
dvouválec a 85Nm je celkem slušnej nášup , má motorka má 79Nm a 79koní a te´d se mě na vyjížďce zvelda na výjezdu zezatáčky až to bylo nemilé , neboť následovala druhá na opačnou stranu - zvládl jsem to i bez hnědýho proužku , kdybych neměl skoro nic najetý na motorce jsem ve stráni a že se dvouválec (kolem litru) zvedne klidně na 3000ot jen přidáním plynu, u těch čtyřválcovejch 600 máš jistotu že dokud je neženeš nad 6000 není to divočák
jel jsem na S4Rs , 140 koní na zadním kole (má tam pár ptákovinek)ta potvora jezdí jen po zadním, jakýkoli hrbol a už si nesedne, výjezd ze zatáčky a už zase v luftě , horizont a zase v luftě, rozjezd za 1 a že nemáš přední kolo na zemi zjistíš až při řazení na dvojku kdy dostaneš prdu do řídítek od země, při řazení za dva zase , takže asi tak k těm papírovejm výkonům
a to bude u spousty lidi prave duvod k prodeji.
Naposledy editováno 07.08.2008 22:35:22
každej tu zatracuje chopery, jenže díky dlouhé stavbě se nezvedaj jako sporty a objem prostě maj a tak na rozjezd má ten motor i celá motorka co nabídnout a že pár "madmaxů" jsem potkal, rozjezd s předním kolem pár čísel nad silnicí , hrabající zadní kolo a sporty vedle toho jen panáčkují a nestačí, v zatáčkách se pak díví jak se ten choper dá vodit , když to člověk trošku zvládá. tím jsme chtěl říct že zas takový ořezávátko to není jak každej říká. co by potom byloa 125 . když zvládne 170km/h (2t 30ps)
Těch 500 koní co občas krotím je dost naštvanejch a samozřejmě že u takového auta lze vypínat i zapínat vše. Pohon samozřejmě na zadek. Některý věci vypnout na běžné silnici někomu kdo to fakt nemá v ruce bych opravdu nedoporučil = výlet do první švestky. Ale pokud člověk ví co a jak a může si dopřát luxus okruhu, je to úžasná zábava. Už jsem si pozávodil i pár motorek. Proti některým člověk vážně šanci nemá, ale šestistovky mi většinou koukaly beznadějně na záda. Ale o to tu nejde.
Spíš to, že mě šestistovky čtyřválce nějak ničím neoslovují. Je jasný, že člověk ale musí nejdřív myslet na to přežít a až pak teprve na nějaký oslovování. Každopádně máš pravdu v tom, že by to asi chtělo pár motorek vyzkoušet a nefixovat se na tu jednu. Třeba zjistím že na ten krouťák vážně zatím nemám cit a pokorně sednu na bandita nebo něco podobného. Díky.
Naposledy editováno 07.08.2008 23:00:21
před tím 120 na zadku , jenže to klouzalo pouze na mokru, bílejch čárách a nebo na první 2 kvalty, ale o to tu nejde.
já si myslím že ten buldog je dost, sice nesvádí k rychlé jízdě, ale i tak je dost. když říkáš že jezdit s něčím kde je potřeba cit (proto jsem napsal že nemám rád elektriku co kecá do řízení) tak to zkus ale bacha však uvidí, na parkáču brkačka, 200 na dálnici leháro , jenže teď tam něco leží nebo stojí a co teď?
Navrhoval jsi tu to XJR proto jsem se poohlíd po naháčích se 4 válcem a ten hornet , či fazer má 100 koní , nemá kapotu tak tě to tolik nesvádí a myslím že jsou zábavné dost , jinak by tolik nejezdili. Mě teda více sedí ty dvouválce který se pode mnou melou jako divokej bejk. tak třebas to SV650
jsou i lidi co začali na litrech , většina z nich (co má aspoň trošku rozumu) teď tvrdí že by podobnou ptákovinu neudělali a to začínali na litrech co měli 130koní a ne ty výkony co dnes.
když si troufáš na BT můžeš to zkusit , ale já bych do toho nešel , tam nejsou ty ukecaný komputery co zasáhnou než se něco stane jako v autech. Je fakt rozdíl řídit rychlý auto a rychlou motorku a když vezmeš v potaz koně na kilo a akceleraci je to někde jinde, spolu s úplně jinými návyky jízdy. u těch dvouválců je právě takovej hrubej projev motoru nejen při akceleraci ale i při deceleraci. když pomyslím jak jsem ze začátku na SSku čučel jak snadno jde zablokovat zadní kolo před zatáčkou a to jsem byl celkem slušně vyježděnej na monsteru 600. dokud jsem jen brblal , bylo to stejný , jenže pak jsem předjířděl traktor a ehle po zadním, pak brždění do zatáčky a hups to lítá ze strany na stranu (měl jsme na SSku už 2 000 , před tím toho M600 , před tím jawy a MZty)přidal jsem plyn a prostě to tam poslal) BT určitě není taková doivočina ale ořezávatkjo to taky není. jak jsme psal chce to zkusit , jenže najít někoho kdo půjčí svýho mazla člověku co nejezdí moc nebude , a bazary u nás fungují tak že se snaží za každou cenu prodat hujdu co před tím polepili (potkal jsem dost zajímavejch závad , jako upadlé řídítko při 200km/h , samo že to s plynem a přední brzdou)
zkus mrknout a sám musíš vědět co tak zvládneš , 500 ne to by tě nebavilo ale těch 600 naháč kolem 100 koní to bude tak akorát , nezáludný a i tak ti připraví nějakou horkou chvilku kdy budeš na krajnici oddychovat a lopatou přehazovat adrenalin kousek stranou
120 koní v autě je nákupní taška ať to má náhon kde chce. Dá se s tím užít zábava, ale je to teprve první level. Něco jiného je pokud je ten výkon v něčem, co má 500kg..ale to už není tak běžné. 300 je tak akorát na běžný ježdění a mít něco v rezervě. Ten náhon na předek to ale deklasuje na rodinné cestování. Pokud zábava, tak v tom smyslu jezdit čistou stopu a na mezi adheze. 500 kobyl a zadek už začíná opravdová sranda. Powerslidy, kouř od gum v každé zatáčce, plynem se dá odřídit všechno. Není to tak účinné, ale huba od ucha k uchu ještě druhej den je dobrá odměna. Ale to fakt odbočujem.
Diky, tvoje rady určitě promyslím. Zásadní bude se na tom svézt. Určitě si nekoupím motorku, která mi na prvních pár metrech ukáže, že řídí ona mě. Fakt nejsem blázen. Začít na litru co má 150 kobyl by mě nenapadlo ani pod drogama. Spousta lidí tady psalo, že je to klidná motorka a docela mě překvapilo, že na ní i hodně lidí začínalo, nebo přecházelo z něčeho, co motorka ani pořádně není. Mě zase právě příjde, že těch 100 koní horneta je na mě moc. Ale chápu, že to není jen o koních ale úplně rozdílných charakterech dvouválu a čtyřválu. Mě přitahují přece jen dvouvály víc, ale pokud poznám že na to nemám, raději si nechám zajít chuť. Prostě to musím zkusit, to se asi popsat nedá. Bohužel máš pravdu v tom, že mi to asi těžko někdo půjčí:( Mám pár známých motorkářů co by půjčili, ale to je samej blackbird a podobně.
Jinak v bazaru mě nikdo neuvidí. Buď si koupím motorku od majitele, nebo si ji přivezu (nebo nechám přivézt třeba přes nahace.cz). O českých bazarech vím svoje, a mám s nima dost zkušeností na to, abych si tam nekoupil ani kolo.
to poměřování motorek je dos relativní - když to člověk vztáhne k tomu litru , je to mopéd , když ke 125 je to raketa , když k 600 (100koní) bude to skoro stejný vůči předchozím srovnání , ten BT pojede rozhodně líp a bude právě hrubší neomalenější. no a když t očlověk vztáhne k tvým zkušenostem , jakožto víš sám co máš za sebou a jak jsi se s tím popasoval.
tak nakup dobře a ať nám nepíšeš z nemocnice (i saniťák na R1 zůstal pod svodidly , cca 30 let , a ani motorkáři co je vozil ho nepřibrzdili)
když jsem začínal na M600 dostal jsem radu: "až si budeš myslet že to umíš seskoč, nameleš si hubu míň než když pojedeš dál" (ty ostatní byly prakticky totožné , jen vztažené ke km , taková první meta na lokýtek je 1000km , pak 5000km - což odpovídá mám ot v ruce - ta druhá už to umím)
tak se měj a mysli n to že nad zemí tě drží nějakej potroblej fyzikální zákon , myslím, že se páni učení i párkráte sekli - země střed vesmíru, placka