díru do výfuku to neudělá, tím jsem si jistý...ten nosič je z trojky nerezi, to se jen tak neohne, navic celý výfuk není uložený natolik pevně, aby to bylo tvrdé na tvrdé. To s tím vymáčknutím trubky svodu je nesmysl.
považuju to za funkční, nebudu to tady víc obhajovat, počkám si na první crashtest:)
mě přijde že by byla vhodnější nějaká konstrukce mimo výfuk a ne jeho součástí, při pádu to půjde celý do kytek, ale držím palec
Funkci si určitě vyzkoušíš, já bych na Tvém místě ještě doladil estetickou stránku věci - když si někdo koupí drahou načančanou koncovku, nepřilepí si na to nějaký "hyzdič".
Ovšem je mi jasné, důležitá je i cena, aby to bylo prodejné....
V kombinaci s padákama kolem vany a víka a altíku a závažíčkama na řídítkách by mašina mohla přežít mírnější pády s následným skluzem bez větších šrámů.
Beru-li v úvahu nahatou mašinu, řekněme GS 500 od Suzuki a pád na bok na silnici s následným klouzáním bez nárazu řekněme v 70.ti , jak by vypadal pád ?
První asi řídítko, vidle, budíky, podsedlovka. Co dál ?
Každopádně ze své strany bych k tomu dodal asi toto :
1 - nemám ani padáky a nebudu si dávat ani tohle. Nezpochybňuji v žádné případě funkci. Ale jsem jeden z těch co maj rád estetiku když vím, že v momentě pádu bych za ty padáky dal 1.000.000,-
2 - v totmtoodvětí bohužel platí ,že co je funční málo kdy k něčeumu vypadá. Takže se obávám Repulsione ,že kompromis mezi knusákem co tě ochrání a pěkným doplňkem nenajdeš.
Možná bych tu sponu trochu nadimenzoval a udělal ji možná o chlup širší a ne tak vysokou (dal bych té sponě z průřezového pohledu tvar postupně zvedající z kraju)a kdyby se ta odlehčená část trochu naimitovala carbonem možná by to tam lépe zapadlo. Ale tím půjde rapidně cena nahoru.
edit: a možná bych udělal na druhou stranu smerem k moto nějakou plošku /třeba z silonu/ která by byla tak 10mm od kyvky a v momentě páru by se vzepřela do kyvné vidlice aby to mělo stabilitu a nedržel to lauf a jeho držáky, (jestli mi rozumíš)
Páč při pádu se nejen škrábe ale má to snahu někam samozdřejmě ustupovat a tímhle by se to vzelpřelo a nemělo by už kam
Naposledy editováno 05.08.2008 10:36:02
ale trojka nerez mi prijde malo, klidne bych pouzil nejakou ocel 4-5tku..
a esteticky? je mi fuk jak to vypada, hlavne kdyz je to funkcni, ale pro stylisty by mozna stacila nejaka zajimava barva, neco jako pouziva treba hks/aem pro svoje palivovy listy.. viz obrazeky..
popripade nechat vygravirovat nejakej napis/znak dle prani zakaznika, ale tam by ta cena mohla byt klidne 1500,-
jak by vypadal pád nikdy nevíš, záleží jak s tím sekneš. Pokud to je klasika, kdy ztratíš v zatáčce adhezi na jednom nebo druhém kole, tak většinou jde o zem první motor a pak zbytek..pokud to jen klouže, tak to jede po víkách, řidítku a výfuku. Pokud jde o highsider, nebo jiný panna/orel pád, tak to máš defakto o náhodě jak se to kde potká....zlomených výfuků už jsem viděl dost, na tyhle pády je tenhle vehement k ničemu samozřejmě...
1) nic nekopíruju a nikde jsem tohle neviděl. Rozměřil, vymyslel a nakreslil jsem to celé sám. Naopak jak se dočteš výše, spíš jsem dal nápady jiným, kteří to budou kopírovat po mně. Plagiátorství jsem řešil s lidmi tady i jinde několikrát a stojím si stále za svým. Pokud někdo udělá padák na motorku, tak už nikdo jiný nemůže? plagiátorství bych v tomto případě bral jedině tak, že si koupím třeba od RDmota sadu na šestku RRo (kterou nemám v nabídce) a celou ji prostě obšlehnu...TO je kopírování..
2) není to až tak pravda...ale to záleží na vkusu daného bikera....pár faceliftů a bude to vypadat jinak..
3) tu spona je široká 12mm, podle mého to vydrží. Nižší už být nemůže, protože jinak se tam nevejdou šestky šrouby a menší tam rozhodně dávat nechci...ujímaná hrana je rovněž problém, protože do takového úhlu se zatraceně blbě trefuje zahloubení pro hlavu šroubu..karbon atd nepřipadá v úvahu právě pro to, co jsi napsal..cena. Ale bude to eloxované s hrubou texturou, což by mohlo vypadat dostatečně cool a in:)
4) ta ploška na dosed ke kyvce nejde udělat, protože se kyvka oproti výfuku pohybuje..a to i při pádu...vem si, co by to na té kyvce způsobilo..kromě toho by to bylo hnusné jak pytel na zmije. Navíc mám pocit, že pokud se urve držák výfuku, nebo prostě tím pohybem absorbuje energii, tak to bude jenom dobře. Držák jde spravit vždycky..
jinak treba na supermoto motorkach se pouziva jako ochrana "ne napevno" pridelane koncovky zahradni hadice pritazena stahovacim plechovym paskem...