šmudla>medved_bedrich> je ta plná syntetika řidší než ten minerál ? Jakou značku oleje dáváš? to je přímo Luise?
je to přímo z Louise, neoficiální zdroje z olejového průmyslu v DE (Plejba) hovoří že to je jen přebalenej Castrol :)
je to 4 litry za 18,95€ :) a prej to lejou i do Tuona se kterým drandí CEC :) Hustší nevím... je ale fakt že motor je tišší než předtím co tam dával majitel a ten prej dával Agip...
šmudla>medved_bedrich> jenže castrol 20W50 plnou syntetiku nevyrábí, je to minerál.
no to na obalu píšou taky ale vzhledem k faktu že to Plejbovi šlape v závodní motorce jak hodiny tak nevidím důvod proč by to něšlapalo v archaickým 90konovým motoru...
Jaký olej tedy koupit?
Za předpokladu, že viskozitní třída nabízeného oleje odpovídá předpisu výrobce Vašeho motoru, zaměřte se na zjištění skutečnosti, zda držíte v ruce opravdu motocyklový olej. Označení třídy API SH, SJ, nebo dokonce SL Vám prozradí, olej sice splňuje požadavky na úsporu paliva v moderních automobilových motorech, ale nemusí být nutně vhodný pro mazání motoru motocyklu. Takový olej samozřejmě může vyhovět v případě, že Váš motocykl je třeba klasický BMW, Moto Guzzi, Harley Davidson (ne V-Rod), tedy stroj, který nemá výše uvedené konstrukční prvky a je z hlediska mazání podobný automobilovému agregátu. Majitelé motocyklů se společnou olejovou náplní pro motor i převodovku a s vysokým měrným výkonem motoru by se ale rozhodně měli pídit po označení JASO MA, popř. MB na obalu oleje. Dále je dobré důvěřovat značce výrobce, který se na vývoj a výrobu motocyklových maziv (nejlépe i závodních) specializuje
Motorex Legend - specifikace:
Čtyřtaktní motorový olej pro motocykly s odděleným mazáním převodovky a motoru. Řada LEGEND se vyznačuje vysokou teplotní odolností a oxidační stabilitou. – To pravé pro motory s velkým obsahem a pro klasické motocykly.SAE 40 a SAE 50, jednostupňový (monograde), silná vrstva olejového filmu, oxidačně stabilní, API SG/CF/ACEA A3, SAE 20W/50, vícestupňový (multigrade), silná vrstva olejového filmu, oxidačně stabilní, API SJ, SG/CF/ACEA A3
šmudla>brumla1150> to je polosyntetika ale ne ? ten motorex
Dulezite je menit olej pravidelne, davat kvalitni (nejlepe stejnou znacku) a neprechazet z mineralu na syntetiku, jelikoz syntetika obsahuje "podivne" primesi, ktere rozpousteji usazeniny z mineralu. Prechod ze syntetiky na mineral neni myslim az tak tragicke.
brumla1150>šmudla>brumla1150> to je polosyntetika ale ne ? ten motorex
Dulezite je menit olej pravidelne, davat kvalitni (nejlepe stejnou znacku) a neprechazet z mineralu na syntetiku, jelikoz syntetika obsahuje "podivne" primesi, ktere rozpousteji usazeniny z mineralu. Prechod ze syntetiky na mineral neni myslim az tak tragicke.
A pokud si nejses jisty jestli je neco synt., polosynt. nebo mineral, Tak kontaktuj prodejce nebo dovozce a ten ti urcite odpovi. Pokud bude sam vedet
lhali ti proto,že ho neměli a nechtěli přijít o kunčovta.
Nevyrábí se moc,protože tento teplotní rozsah je vhodný do motorů,kam se "plná " syntetika moc nehodí.
Rozhodně bych dal radši do bavora minerál,nebo "lehkou polosyntetiku",a necpal tam racing tuněný olej.
Buď tam dej tu 7100,nebo 5100,ale oba jsou dle tvé terminologie "polosyntetiky..
Pokud by jsi chtěl od motulu "plnou",tak 300v a ten se dělá v 10w40 a nebo 15w50. Ta druhá vizkozita je vhodnější,dokonce si myslím,že i vhodnější,než 20w50,ale jeho vlastnosti pro tvoji motorku absolutně nevhodné.
Nevymýšlej kokotiny a hoď tam 20w50 nebo 15w50 v 5100,nebo něco obdobnýho od jiných výrobců a racingoleje nech klidně spát..