globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ložiska, futra, vůle
 
2.8.2008 v 21:53
Sundal jsem z mašiny kyvku, protože měla vůli v uložení. Našel jsem tam 3 klece s jehlama, 1 kuličkový ložisko, v tom všem vsunutý dlouhý futro z -od pohledu dost tvrdý- ocele a tohle všechno prostrčený osou se závitem, která to drží v rámu. Vůle je jak mezi tím futrem a jehlovejma klecema, tak mezi futrem a osou. Dotaz zní : Co s tím a kde se dají takovýhle věci sehnat ? U kawy, nebo mám šanci i jinde, kde nebude cena přemrštěná ? Co vzít futro a nechat ho třeba tvrdě pochromovat ? Zkušenější poraďte, ať to mám co nejrychleji, nejlaciněji a nejlépe z krku

Ložiska, futra, vůle

2.8.2008 v 22:40 | Nahoru | #1
U KAWY, bohužel. Jedná se o ložiska dost atypických rozměrů, já jsem je hledal v katalozích několika výrobců nejprve sám, pak se mi je pokoušeli najít i v jedný speciálce na ložiska. S vyjímkou jednoho (teď bohužel nevím které to přesně bylo, ale zkusím se mrknout v garáži) jsme nepochodili, a i to byla náhrada - v originále má být plný počet jehel, v té náhradě byly jehly "v kleci". Ten borec z té prodejny mi hned sám od sebe řekl, když se podíval do katalogu, že se zřejmě o ložiska pro motorku, a ty že firma do běžné distribuce nedává. Takže asi takhle.
Jinak pokud si dobře pamatuji, tak jsem se tenkrát probojoval až na dovozce té značky ložisek a ten taky vůbec nereagoval.

Zkus ještě tady: www.partsdepot.cz/, jestli nebudou levnější, než česká distribuční síť.

Ložiska, futra, vůle

2.8.2008 v 23:08 | Nahoru | #2
Díky moc za radu. Hrůzu mám ale i z toho, že je volná i osa (myslím teď šroub, kterým vše drží v rámu) ve futru, které je nasunuté v těch ložiskách v kyvce. Neřešil jsi i tohle ? Jinak, jestli se můžu zeptat, na kolik to vycházelo u Kawy ?

Ložiska, futra, vůle

2.8.2008 v 23:51 | Nahoru | #3
Teď si nejsem úplně jistej, dělal jsem to před dvěma lety, ale podle mého je tam ta trubka jen jako rozpěrná roura mezi ložiskama, a ta osa tam tedy musí procházet volně, přičemž je vlastně pak "nalisovaná" do jehel ložisek, resp. do vnitřního kroužku. Jsou tam tři jehlový ložiska a jedno kuličkový. V rámu jako takovém pak jde suvně.
Ale tohle ber zatím opravdu bez záruky, zítra se schválně zkusím podívat ještě v garáži, samotného by mne zajímalo jestli je to tak správně, nebo jestli si už hovno pamatuji.

Ložiska, futra, vůle

3.8.2008 v 12:47 | Nahoru | #4
To bys byl hodnej. Taky bych to totiž tak typoval, ale přijde mi to divný. Když je vůle mezi tím rozporným futrem a osou (šroubem), musí bejt pak přece vůle i na celý kvyce, hm ? Logicky bych bral, že bude šroub ve futru dost narvanej, skoro se nehne a bue s to všechno točit je na těch ložiskách, ale nevím, vidím spíš do elektriky, ne do tohodle :-/

Ložiska, futra, vůle

8.8.2008 v 11:20 | Nahoru | #5
Dostal jsem se k tomu teprve včera v noci, i v německém manuálu je právě uváděna ta trubka jako distanzrohr.

MrCaesar> Když je vůle mezi tím rozporným futrem a osou (šroubem), musí bejt pak přece vůle i na celý kvyce, hm ? Logicky bych bral, že bude šroub ve futru dost narvanej, skoro se nehne a bue s to všechno točit je na těch ložiskách, ale nevím, vidím spíš do elektriky, ne do tohodle :-/



Ne, to rozpěrný futro má za úkol jen udržovat distanc mezi ložisky, tedy aby se ložiska nepřisunuly k sobě, aby tak bylo zajištěný široký vedení kyvky.
Těsný uložení vlastní osy v kyvce pak zajišťují ty ložiska, ty vlastně vymezují vůli osa (tady tvořená šroubem) futro - tady dutina v kyvce. Jsou nalisovaná do kyvky a jimi prochází suvně, tedy natěsno, ona osa. Tím že je to na ložiskách, tak se zajišťuje i volnější chod celý soustavy i to, že se nemůže ta osa ve futru "zakousnout".
Zároveň to nemůžeš porovnávat s tím, jak je řešeno přepákování. Tam jsou pouzdra která procházjí ložiskem a jimi pak prochází šroub, ale tam má to pouzdro i tu funkci, že zajistí "boční" odstup jednotlivých dílů od sebe, tedy že se nevzájem pohybující se díly nebudou o sebe třít. Proto jsou ty kalený válečka o pisl delší, než dutiny do kterých je zasouváš což Ti umožňuje ty šrouby stáhnout na krev a přeci se točí, jak by řekl klasik.... U kyvky to nehrozí, to by jsi vlastně musel stáhnout rám jak debil, aby jsi jím sevřel nehybně kyvku.

Ložiska, futra, vůle

13.8.2008 v 13:21 | Nahoru | #6
Aha, tak to je přesně to, jak se liší GPZ500 a ZZR 1100... já tam právě nemám na kyvce rozpěrný futro, jak píšeš, ale nějaký tvrzený pouzdro, stejně jako u přpákování (až na ten přesh pochpitelně), který prochází všema třema jehlovejma ložiskama a teprve skrz něj jde osa (šroub). Ta se tedy ložisek vůbec nedotýká. Jediný lošisko, kterým prochází opravdu přímo ten šroub, je to kuličkový na jedný straně. Vymezení pozice těch jehlovejch klecí je řešený přímo osazením na kyvce. Mám na svým profilu komplet dílenskej manuál od svýho zlatíčka, měl by bejt přístupnej, kdyžtak jestli Tě můžuž poprosit a jestli se Ti chce, tak na to jukni, jak se to liší...celkem nerad bych investoval zbytečně do jinýho dílu :-/ Ale zatím vážně dík za rady a pomoc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist