Jinak pokud si dobře pamatuji, tak jsem se tenkrát probojoval až na dovozce té značky ložisek a ten taky vůbec nereagoval.
Zkus ještě tady: www.partsdepot.cz/, jestli nebudou levnější, než česká distribuční síť.
Ale tohle ber zatím opravdu bez záruky, zítra se schválně zkusím podívat ještě v garáži, samotného by mne zajímalo jestli je to tak správně, nebo jestli si už hovno pamatuji.
MrCaesar> Když je vůle mezi tím rozporným futrem a osou (šroubem), musí bejt pak přece vůle i na celý kvyce, hm ? Logicky bych bral, že bude šroub ve futru dost narvanej, skoro se nehne a bue s to všechno točit je na těch ložiskách, ale nevím, vidím spíš do elektriky, ne do tohodle :-/
Ne, to rozpěrný futro má za úkol jen udržovat distanc mezi ložisky, tedy aby se ložiska nepřisunuly k sobě, aby tak bylo zajištěný široký vedení kyvky.
Těsný uložení vlastní osy v kyvce pak zajišťují ty ložiska, ty vlastně vymezují vůli osa (tady tvořená šroubem) futro - tady dutina v kyvce. Jsou nalisovaná do kyvky a jimi prochází suvně, tedy natěsno, ona osa. Tím že je to na ložiskách, tak se zajišťuje i volnější chod celý soustavy i to, že se nemůže ta osa ve futru "zakousnout".
Zároveň to nemůžeš porovnávat s tím, jak je řešeno přepákování. Tam jsou pouzdra která procházjí ložiskem a jimi pak prochází šroub, ale tam má to pouzdro i tu funkci, že zajistí "boční" odstup jednotlivých dílů od sebe, tedy že se nevzájem pohybující se díly nebudou o sebe třít. Proto jsou ty kalený válečka o pisl delší, než dutiny do kterých je zasouváš což Ti umožňuje ty šrouby stáhnout na krev a přeci se točí, jak by řekl klasik.... U kyvky to nehrozí, to by jsi vlastně musel stáhnout rám jak debil, aby jsi jím sevřel nehybně kyvku.