globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Křivá rozeta ???
 
20.7.2008 v 16:25
Zdravím. Na ZX-9R jsem oběvil nepřijemnou závadu po dopnutí řetězu. Motorku jsem hodil na stojan a otáčel kolem když jsem mazal řetěz. V jednom místě měl řetěz vůli 2-2,5 cm a v jiném místě byl naprosto bez vůle. Kamarád na Sv řeší stejný problém. Zajímalo by mě, čím je to způsobenu, zda je chyba v kolečku, v rozetě, v řetězu, nebo ve vším dohromady. Jak těmto problémům předcházet a jak je řešit. Použe výměnou řetězovky ? Mažu cca po vyjetí jedné nádrže.
Předchozí
1 2
Následující

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 16:31 | Nahoru | #1
vytahaný řetěz...
kup nový nebo rovnou celou sadu...

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 16:32 | Nahoru | #2
propanaboha kolikrat se jeste bude resit dotaz na nerovnomerne vytahanej retez...
chyba je v prevodovce, dolej do oleje trosku brzdovky a retez se sam srovna

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 16:40 | Nahoru | #3
sisel>> dik za radu šampónku

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 16:41 | Nahoru | #4

Wema>sisel>> dik za radu šampónku


nevim proc samponku... na blbej dotaz blba odpoved.. na to ze do motorek "delas" o nich vis docela malo

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 17:02 | Nahoru | #5
sisel>> slusne jsem se zeptal a cekal jsem serioni odpoved. Ptal jsem se na příčiny a důvody. Nemám rád lidi, co nehodlají normálně poradit, ale reagovat musí za každou cenu.

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 17:11 | Nahoru | #6

Wema>sisel>> slusne jsem se zeptal a cekal jsem serioni odpoved. Ptal jsem se na příčiny a důvody. Nemám rád lidi, co nehodlají normálně poradit, ale reagovat musí za každou cenu.


a to ja zas myslel ze motorkam rozumis do te miry ze chapes ze retez se muze vytahat nerovnomerne stejne jako se ti sjede guma a platno vyleze najdrive na jednom miste a pak po celem obvodu... :o
a muj prispevek byl spise pobidkou k pouziti funkce hledat :o

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 18:52 | Nahoru | #7
sisel> sisel s měkkým, neřeš

se zeptal, páč neví...že se na to tady ptá někdo každej tejden je detail.

ale ta brzdovka mě zaujala lol

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 20:09 | Nahoru | #8

Wema>sisel>> slusne jsem se zeptal a cekal jsem serioni odpoved. Ptal jsem se na příčiny a důvody. Nemám rád lidi, co nehodlají normálně poradit, ale reagovat musí za každou cenu.



chlape sorry, ale s tim musíš počítat

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 21:28 | Nahoru | #9
je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 21:41 | Nahoru | #10
Díky všem za rady.

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 21:44 | Nahoru | #11

martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.



To si snad děláš kozy s tou rozetou!?

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 21:52 | Nahoru | #12

pema>martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.

To si snad děláš kozy s tou rozetou!?



zní to jako od Spielberga

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 22:02 | Nahoru | #13

martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.



No nejsem odbornik, ale todle mi pripada fakt ujety. Vzdyt by se to pri tech tockach muselo pekne rozkmitat :\

Křivá rozeta ???

20.7.2008 v 22:03 | Nahoru | #14
Jak v pelíškách: "No mě se to jeví docela logicky"

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 11:51 | Nahoru | #15

Whistler>pema>martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.

To si snad děláš kozy s tou rozetou!?

zní to jako od Spielberga



zkus si to na své motorce vždycky je řetěz v jednom místě víc napnutý.

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 14:03 | Nahoru | #16
ale já osobně si myslím, že vyosenou rozetou to vždycky být nemusí. tahání za plyn z nuly na plno dává řetazu určitě pekně poprdeli. jak bylo řečeno, jednoválce ten samý případ. jenže mě zajímala hlavně příčina tohodle dění a možnost, jak tomu předcházet. Mimochodem pro Bubraka zx-10 ... jaký máš zkušenosti s řetězovkama ? Klasika D.I.D ? za kolik se dá sehnat ? Díky moc

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 15:00 | Nahoru | #17
Tohle je přece opotřebovanej řetěz !!!!!!!
A opotřeboval se protože se používá tzn.na motce se jezdí (pozn.tu rozetu mimo osu bych chtěl vidět)
Ani nevim lidi si koupí moto za desítky tis. a neuvědomí si co může udělat přetrženej řetěz
pak řeší sadu za pár peněz

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 20:57 | Nahoru | #18
[quote]martin1310>Whistler>pema>martin1310>je to tím, že rozeta na náboji není přesně ve středu aproto se řetěz v jednom místě napíná. když budeš na stojánku točit kolem a označíš si na rozetě bod bude ti jasné, že napnutí-prověšení řetězu souvisí s polohou rozety. seřiď řetěz na nejnapnutějším místě.

To si snad děláš kozy s tou rozetou!?

zní to jako od Spielberga

zkus si to na své motorce vždycky je řetěz v jednom místě víc napnutý.[/quote

to jo,ale rozhodně to není nevystředěnou rozetou!!!!

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 21:48 | Nahoru | #19
Udělám si žebříček blbostí - to že, rozeta neni přesně ve středu....atd bude hodně vysoko
viděl jsi někdy jak se vyrábí rozety ?

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 21:50 | Nahoru | #20
tak částečně může mít pravdu. Na kámošově XT 550 jsem opravdu viděl, že rozeta byla upevněna "sejdrem" vůči ose kola. Po čase se vyběhalo i uložení a rozeta měla na uložení hroznou vůli. Asi zmetek, ale i to se stává.

Křivá rozeta ???

21.7.2008 v 23:44 | Nahoru | #21
já mám pravdu. chtěl jsem jen napsat čím to je. wema to pochopil a asi každý kdo má základní znalosti strojařiny narozdíl od ... ještě jsem neviděl řetěz, který by měl polovinu článků vytahaných. když nasazuji novou rozetu na na náboj má vůli 0,2-0,3mm při dotahování se rozeta vždy v jednom místě dotýká náboje, takže už při montáži může být cca o 0,3mm mimo střed. řekněme, že napínací šroub retězu je M6 stoupání 1 mm to znamená, že 1/3 otáčky je 0,3333333333 mm a to je na napnutí řetězu hodně poznat.čím má rozeta větší průměr tím je to patrnější nebo může být vadná rozeta, ale nikdy ne řetěz.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 00:02 | Nahoru | #22
Wema> retez po smrti. Vymen retezovku a nespekuluj.

martin1310> Prosimte nehon duchy, ta excentricita je pri tom modulu nevyznamna. Zmetek bych naprosto vyloucil vzhledem k technologii vyroby, jak uz tu zaznelo.
Prakticky kazdy opotrebovany retez bude nerovnomerne vytahany, promer si nejaky pres clanky a uvidis sam.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 07:23 | Nahoru | #23
Menit nebudu, jeste ho dojedu. Není to tak hrozné.

1 reakcí na tento příspěvek Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 07:46 | Nahoru | #24
martin1310> Děláš z toho trochu sci-fi. O pár desetin vyosená rozeta ti přeci nemůže udělat pár centimetrů, ba ani milimetrů, na průvěsu řetězu. Já sem sice původnim vzdělánim taky strojař, ale tohle je spíš pouhá matematika. A nepochopil sem, proč do toho taháš napínáky. Vem si někdy odjetej řetěz a změř si mezery mezi jednotlivejma válečkama. Řetěz se prostě natahuje nerovnoměrně.
Zdůvodnění problému si měl sice dost divoký, nicméně rada, nastav průvěs na nejnataženějšim místě je správná. Jestli sou ale ty rozdíly moc velký, tak nová řetězovka.
Gal

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 08:18 | Nahoru | #25

Wema>ale já osobně si myslím, že vyosenou rozetou to vždycky být nemusí. tahání za plyn z nuly na plno dává řetazu určitě pekně poprdeli. jak bylo řečeno, jednoválce ten samý případ. jenže mě zajímala hlavně příčina tohodle dění a možnost, jak tomu předcházet. Mimochodem pro Bubraka zx-10 ... jaký máš zkušenosti s řetězovkama ? Klasika D.I.D ? za kolik se dá sehnat ? Díky moc



Většina lidí používá D.I.D a proto je to "dobrej" řetěz. Nicméně zkus někdy RK a Supersprox rozetu, je to úplně jinde! Na Hayabuse vydrží 2x tolik a rozeta je pořád stejná - i vymačkaná rozeta napomáhá opotřebení řetězu.
Každopádně to nerovnoměrné napnutí řetezu bývá opravdu hlavně přímo řetězem a postupně se to stále zhoršuje nejvíc v tom místě kde je to už nejhorší. Zejména při akceleraci totiž i téměř neviditelná vůle znamená ráz a jak se to postupně zhoršuje, zvětšují se i ty rázy.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 10:08 | Nahoru | #26
Můj poslední příspěvek
Už se dál nechci zabývat blbostma
už 25 let jezdim motokros
, na cestovních a silničních motorkách mám najeto 250 000 km
Všechny motorky si servisuju sám když mám čas tak i kámošům 6 let jsem dělal motorky mistrovi a vicemistrovi ČR silničních moto.
vím co je namáhanej řetěz. Ze základů strojařiny - vždycky se na nějakým místě řetěz začne natahovat víc to už je poslední znamení že se MUSÍ vyměnit.
Vyosená rozeta podívej se na vůle když bude mimo osu o 3 mm a to nikdy nebude tak to na řetězu nikdy nepoznáš.
Nech tam ten řetěz a modli se ať tě neflákne přes nohu až pude do kytek.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 10:29 | Nahoru | #27

tatunac>Můj poslední příspěvek
Už se dál nechci zabývat blbostma
už 25 let jezdim motokros
, na cestovních a silničních motorkách mám najeto 250 000 km
Všechny motorky si servisuju sám když mám čas tak i kámošům 6 let jsem dělal motorky mistrovi a vicemistrovi ČR silničních moto.
vím co je namáhanej řetěz. Ze základů strojařiny - vždycky se na nějakým místě řetěz začne natahovat víc to už je poslední znamení že se MUSÍ vyměnit.
Vyosená rozeta podívej se na vůle když bude mimo osu o 3 mm a to nikdy nebude tak to na řetězu nikdy nepoznáš.
Nech tam ten řetěz a modli se ať tě neflákne přes nohu až pude do kytek.



V podstatě s tebou souhlasím ohledně řetězu, ale že bys nepoznal kdyby byla rozeta 3mm vyosená?? To bys teda zatraceně poznal ... druhá věc je, že něco takového jsem nikdy neviděl a tudíž to nepovažuju za příčinu těchto problémů. Jak jsem psal, jde o řetěz.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 10:55 | Nahoru | #28
takže pravou příčinu nikdo nezná ? Jde o klasickou unavu materálu ?

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 11:04 | Nahoru | #29

Wema>takže pravou příčinu nikdo nezná ? Jde o klasickou unavu materálu ?



Příčinou je drobná nepřesnost již při výrobě, která je potom podtržená akcelerací, potažmo decelerací motorem, kdy řetěz dostává nerovnoměrnou zátěž, která se potom projevuje nerovnoměrným opotřebením, které potom jak už jsem psal způsobuje další opotřebení právě v těchto místech. Najetými km se potom problém zvětšuje a rozdíl je čím dál více patrný. Tomu nezabráníš, pokud tedy nechceš nechat řetěz v krabičce Samozřejmě nečistoty, mazání a vůbec údržba má na životnost taky zásadní vliv. Každopádně osobně doporučuju ten RK řetěz, stojí o něco víc, ale je podstatně lepší.

Křivá rozeta ???

22.7.2008 v 12:29 | Nahoru | #30
toto je můj poslední příspěvek k tomuto tématu. samozrějmě jsem myslel radiální vůli tj. kolmo na osu kola- je-li rozeta o 0,3 mm vpravo nebo vlevo /tj. axiální vůle/ nemá vliv na rozdílný průvěs řetězu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist