Generiq>Pepazdepa15> Hele, já mám nalítáno 3000 km na pětikuli a pořád se cítím jako úplný ucho - začátečník. A už jsem to párkrát s plynem přehnal, udělal pár nebezpečných chyb. A na silnějším stroji by to bylo ještě horší...
Pozor - to nikdy neskončí!Stále se člověk musí učit!Odjeté km nejsou záruka "jistoty" a " bezpečí"!Je tam jenom výhoda "zkušenosti"!
Před čtrnácti dny jsem si po 12letech pauzy (12let v autě (minimum 120k žádná nehoda) pořídil Suzuki GSX-R600 (i když má představa byla Yamaha Fazer 600 r.v.03 je to snad nejideálnější moto jak pro začátečníky tak hlavně na údržbu,spotřebu a hlavně na delší trasy je fakt pohodlná (což se o supersportech říci nedá))
za těch 14dní jsem najezdil 400km (bez nehody).
Postřeh je ten, že moto je velmi dobře ovladatelný i pro začátečníka.
Otáčky držím max.do 7tis. což je na šestku asi.150km/h (bohatě stačí).
Není třeba číst nějaké příručky či poučky. Je zapotřebí hlavně nemachrovat, nepodceňovat, ale hlavně kurevsky předvídat. Protože jsme na silnici neviditelní . Proto před každou křižovatkou mimo obec klidně zapnu dálkové světla nebo blikám potkávačkama (ve dne)
Otočit plynem a vytočit mašinu na 15tis.otáček umí každém vůl lol , ale bezpečně a hlavně rychle zastavit už spousty frajerů neumí a to je podle mne kámen úrazu.
Už teď vím že ve chvíli kdy bude končit životnost gumy tak jí půjdu zlikvidovat na letiště, abych se naučil aspoň trochu udržet moto ve smyku při brždění (pokud se člověk lekne a zazmatkuje, tak udělá ty největší picoviny které by nikdy neudělal.
Je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji
strašně moc se mi líběj motky, který maj lauf pod zadkem a nebo vyvedenej dole,,,, ty co ho maj postraně, tak ty mě moc neberou......
poradí někdo???? měla by stát tak mezi 130 až 170 tis. max, a aby to taky nebyla nějaká babička..(kdyby to šlo tak silniční sportovní, ty bez kapotáže mi taky nic neříkaj)
díky
Nenech se mylit moji soucasnou motkou ale vim co rikam, na motkach jezdim jiz od 93roku vsechny nad 100ps a najeto mam kolem 100tis. km, a i na me stricke babicce neznam moc lidi kteri byt na litrech jen udrzi tempo (nebavim se o dalnici tam 160ps a vice je jasnych)!Ale vazne nikam nespechat, vybrat si neco na cem bude nejmene problemovych situaci, a kdyz dojedes z bodu A do bodu B jeste neznamena ze to mas v ruce!!
Treba ti to nejak pomuze!!! Mnoho stastnych kilometru!!
Jen tak mimochodem vyfuk nahore je na pikacu, protoze posouva teziste smerem nahoru.
Zkus se projet s motorkou,kdyz ma plnou a prazdnou nadrz a rozdil poznas hned.
DABELSKABABICKA>Ahojky! Procetl jsem si diskuzy, a par lidi tady ma pravdu!! Neni kam spechat ! Ano pri naproste sebekazni se da zvladnout litr, ci neco tomu podobne, ale ted se bavim o tom co je to zvladnout?! Zrovinka jako vyraz MIT TO V RUCE,m ale POZOR co takhle MYSLET SI ZE TO MAM V RUCE!!! Velikansky rozdil! Ano naucis se rozjet, radit, a jakz takz zastavit, a nejak projet zatacku, ale je to o necem jinem!! Nejdulezitesi je si vybudovat podveddome navyky a reakce, cist zatacky, stihat sledovat nerovnosti a bordel na silnici, odhadovat a scitat rychlosti (jak tvoje, tak vsech kolem tebe, naucit se splynout s motkou, tak aby jsi vnimal veskery jeji vybrace a prilnavost pneu atd. atd. atd. to vsechno si musis zazit, a rozhodne na litru budes mit nez starosi s prujezdem i starosti s pridavanim na vyjezu, s prilis vysokym narustem rychlosti pri pootoceni plynu a odhadem najezdove rychlosti do zatacky, staci se podivat na video co bylo vcera ve zpravach co umi litr a jak mu to na tachu pribyva i nad 250, a vjem pocitu je daleko mirumilovnejsi, vubec ta rychlost nepripada, u dvouvalce budes muset hodne myslet na veliky nastup kroutaku v nizkych otackach a drift zadniho kola pri zavreni ci podrazeni! Necem slabsim budes mit vice casu se se venovat ziskavani navyku nez bojovat s motkou jako takovou, motce musis velet ty, ne aby onna velela tobe!
Nenech se mylit moji soucasnou motkou ale vim co rikam, na motkach jezdim jiz od 93roku vsechny nad 100ps a najeto mam kolem 100tis. km, a i na me stricke babicce neznam moc lidi kteri byt na litrech jen udrzi tempo (nebavim se o dalnici tam 160ps a vice je jasnych)!Ale vazne nikam nespechat, vybrat si neco na cem bude nejmene problemovych situaci, a kdyz dojedes z bodu A do bodu B jeste neznamena ze to mas v ruce!!
Treba ti to nejak pomuze!!! Mnoho stastnych kilometru!!
tohle do kamene tesat a nechat pozlatit!!
Ne ted vazne, beru to podle sebe co mam zazity. Jsem mladej kluk, mladsi nez ty, nevim co mas za sebou na moto, ja za od mala jezdil na vsem moznem: fechtli, babeta, simsom, jawa 250, CZ 175, Honda 125 cross, Husqarna 610 TE, Gagiva 50, proste jsem neco mel doma a neco osedlal vypujcenyho, ale projel se.
Mraky drzkopadu v terenu mam za sebou, na silnici taky nejake messi kolize ale nastesti vse na malich kubatrach, takze uz jsem trosku vedel co je to motorka.
Ted jsem si rekl ze zacnu poradne jezdit a po tech malych kubaturach najednou hned 6ka 100 koni.
Rikam si pohoda, to zvladnu, budu jezdit pomalu, jo, keci keci keci, sednes na to a uz zkousis a zkousis, neda ti to, jezdim vetsinou s rozumem, ale obcas se taky trosku prolitnu.
A vaha motorky taky zadna sranda, musis mit silu, nebo to vychytat, ja to zatim teda vychytavam.
Ale co chci rist: Motka je pekna, rychla, uz jsme si na sebe trosku zvykly, zatim take 400 km jako kolega najeto, ale kdybyych mel neco lehciho a slabsiho tak bych se taky asi nezlobyl.
Byt tebou, do zacatku neco slabsiho a pomalu se vypracovavat, ja mam v aute neco kolem 120 000 km, ale motka je neco uplne jinyho, v aute se naucis, predpisi, ale na motce se musis naucit techniku, protoze mala chyba a je to v haji.