1 reakcí na tento příspěvek Suchá spojka-nevýhody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá spojka-nevýhody
Protože většina evropských aut používá koncepčně zastaralé převodovky.
Je to hlavně levné.A Evropani i Asiati uměj ještě manuálně řadit.
Automatické a převodovky plynule řaditelné pod zátěží už hlavní spojku nepoužívají.
Mají spojky jednotlivých skupin převodů a ty už jsou přímo v převodovce teda v oleji.
Jelikož,ale u osobních aut a motocyklů není potřeba přeřazování jednotlivých rychlostních spupňů pod zatížením,tak se to u těchto vozidel nepoužívá.
Zato dnešní traktor kterékoliv značky nebo zemní stroj už klasickou suchou spojku nepoužívá.
Mokrá spojka by měla vydržet daleko výce,ale už jsem se setkal,že jí obsluha spalila za pár stovek Motohodin i když by měla vydržet několik tisícovek.
Životnost spojky (suché/mokré)je velmi závislá na obsluze(řidiči),taky se na její opravy mnohdy ani záruka nevztahuje. :( :( :(