globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkusil jsem XChallenge
 
30.3.2007 v 21:23
Dneska jsem měl celé odpoledne Xchallenge!
To co provedli s motorem je prostě kouzlo! Můj starý známý a milovaný Rotax z Dakara je k nepoznání. Lehce se vytáčí, jde za plynem, stačí si pomyslet a přední kolo jde nahoru. Je radost si pouhým přidáním plynu skočit z cesty dolů na louku. Prostě čáry a kouzla!
Motorka se krásně vede. Příjemná řidítka, která bych ani nemusel moc zvedat. Kličkování v lese mezi stromy je radost. Posez príma, sedlo příjemné i když je to lavice. Jen hooodně vysoké, byl jsem jak baletka.
Má to spoustu věcí z ostrých endur – osazení přední osy, napínáky zadního kola, velmi slušnou přední vidli (domnívám se, že Marzocchi), stupačky, řadička, zadní destičky se dají měnit bez sundání kola, vedení pření brzdové hadice a jistě mnoho dalšího, co jsem si nevšiml.
Diodové zadní světlo sice není endurové, ale je to hezké, jak jdou s dobou. Na palubce jsou hezké digitálky a kontrolky. Zcela chybí otáčkoměr. Trochu mě vyděsil údaj o stavu napětí baterie, skoro bych čekal, že v manuálu bude napsáno, že při poklesu pod určitou hodnotu nestartuje.
Konstruktéři konečně zapoměli na hvězdičku na šroubech a vše je na stejný imbus!! V nářadí jsou pouze dva ploché klíče, šroubovák a jeden imbus. Pod sedlem hustilka, která je určena na foukání zadního tlumiče, ale jde krásně použít i na pneumatiky – dokonalé!
Zlobilo mě startování. Když jsem motor chcípnul s jedničkou, tak ani po zařazení neutrálu se nespustil startér. Náhodou mě napadlo zmáčknout znova chcípák, dole něco cvaklo a už šlo startovat i s jedničkou. To se vždy opakovalo, nebyla to náhoda. Ale věřím, že to není vážná závada a půjde odstranit. Zřejmě neodpadá nějaké relátko. To bych klidně odpustil.
Bohužel soudruzi z NDR udělali jednu zásadní chybu – zadní vzduchový tlumič. Ač jsem nastavoval a laboroval, nedokázal jsem přinutit zadní kolo aby na rychlé rozbité cestě kopírovalo terén. Při rychlé jízdě po rozbité polní cestě, na tvrdém oraništi nebo kamenitý výjezd, to je peklo! Jednotlivé rázy tlumí asi dobře. Ale když má kmitat nahoru a dolů v rychlém sledu a kopírovat tak terén, tak nestíhá. Opravdu jsem zkoušel všechno, odfukoval a dofukoval tlumič, zkoušel low i high polohu. Obrovské zklamání. A to bych neodpustil!
Od Tunisu jsem byl celý týden rozhodnut, že Xchallenge bude to ono a zcela vážně jsem chtěl ještě odpoledne při vrácení podepsat objednávku a příští týden se už vozit. No tak nic!
Všecho to jsou moje subjektivní dojmy. Pokud mě někdo přesvědčí, že se dá zadní tlumič naladit, tak jako mám WhitePower na Dakaru a na EXC, tak rád změním názor! Xchallenge se mi opravdu líbil!!! Teda až na ten zadní tlumič.
A to jsem byl rozhodnut mu ledacos odpustit, jen aby neměl Sqwer vodu na oranžový mlýn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusil jsem XChallenge

30.3.2007 v 21:41 | Nahoru | #1
beba>ten by šel vyměnit za jinej..snad..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkusil jsem XChallenge

30.3.2007 v 21:46 | Nahoru | #2
Jasne Ohlins od TT za 25tis.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist