globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár zálkadíků na suzuki gs 500
 
17.6.2008 v 22:38
zdarec
rad bych se zeptal na pár základních otázek který mě u bývalý motorky nemuseli trápit a teď už jsou aktuální.Motorka je pravděpodobně otevřená protže na rovině nemá problém se 140 - 170 km/h.

jak poznám že mam gumy s měkou nebo naopak s tvrdou směsí?

jak poznám že je řetěz na výměnu - vytahanej a přibližně kolik km vydrží na týhle motorce novej řetěz.

občas se mi stane když běží ve volnoběžných otáčkách na sytič, že to jakoby skytne a má tendenci uplně zastavit motor. mě to přijde jako by zapálila příliš brzo před úvratí a tim vracela píst - mohlo by to být? byl by to pak jen problém špatnýho předstihu?

jaký olej kupovat když je tam napsáno že chce 10W40 je to stejnej jako do auta nebo je do mašiny jinej 10W40?

kolik je tak normální úbytek oleje když jezdim průměrně kolem 5000 až 7000 ot/min

moc díky za každou odpověď

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

17.6.2008 v 23:22 | Nahoru | #1
olej je narozdíl od aut úplně odlišný, ten tam dej a je vymalováno, většinou tam dávají motul, třeba moje gsxr nevezme ani kapku, měnim po roce +-

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 07:55 | Nahoru | #2
Nejsem si úplně jistej jestli ty otázky myslíš jako vtip nebo ne. tak ti rači odpovím, kdyby náhodou ne.
1. Gumy - na gumách si najdeš výrobce a typ a podíváš se na ně na internetu.
2. Řetěz - výrobce udává jeho průvěs, stahni někde manuál a koukni kolik má bejt. Když máš větší než má bejt a máš na konci napínáky na řetěz, je vytahanej a potřeba vyměnit celá řetězová sada. Životnost je dost individuální, když ho udržuješ, čistíš a mažeš, tak vydrží dýl, když na to kašleš, tak odejde třeba za 10000km. Jinak to neni silná motorka, tak bych to odhadnul tak na 30000km minimálně (odhad ber s rezervou) Čistit a mazat jen přípravkama na to určenýma!!! jinak můžeš poškodit gumový segmenty řetězu.
3. Volnoběh - Když to je na sitič, tak si toho nevšímej, spíš to bude tim, že se to zahltí, zkus nedávat plnej, ale jen půl sitiče. Předstih se štelovat nedá, má to na starosti řídící jednotka a to by dělalo asi pořád, když by to dělalo na volnoběh.
4. Olej - Jestli píšou 10W40 tak tam dej ten. Jen proboha musí být motorkovej. Když dáš autovej, bude ti klouzat spojka a bude se to špatně mazat. Motorkovej je přizpůsobenej k tomu aby běhal v užších mazacích kanálkách. Značku si vyber, u těch lepčích na toim moc nezáleží. Já jezdím motorex. Úbytek oleje není normální, ale podle stáří stroje prostě je. Když u staršího stroje budeš dolývat dvě tři deci za sezonu, tak je to v pohodě, do půl litru bych to asi neřešil.

Gal
http://www.moto-bar.cz

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 07:55 | Nahoru | #3
Zdar...
S těma gumama...radši napiš typ a tady ti někdo určitě řekne jak moc tvrdá či měkká směs tam je...ale je to cesták a lepivou gumu by tam někdo dával may na předek a zadek bude nejspíš nějaká co vydrží aspon 8-10 tisíc. Ale to je jen odhad..napiš co tam máš za typ.
Jestli je vytahanej řetěz poznáš tak, že zhjistíš průhyb..pokud je moc dotáhneš ho těma šroubkama co sou na kyvce, ale podívej se taky jak je vyšmajdaná rozeta..jestli už jsou u zubů vychozený vroubky od řetězu tak nejnovější není. Mění se celá řetězová sada..mě vydržela kolem 30000.
S tím škytnutím..jestli je to u studenýho motoru(sytič) tak se moc nelekej..a jestli jde dej třeba půl sytiče... Popř. jestli si kupoval motku nech si seřídit karbece.
Olej je tady na foru věčná otázka...projdi si to pomocí HLEDEJ a odpověd najdeš určitě..
Mě třeba GSo nežralo olej vůbec, ale může se stát že spapne 1-2...to by bylo určo v normě..ale většinou GSka moc nežerou...tot asi vše..
Co máš za ročník?

Naposledy editováno 18.06.2008 07:56:46

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 07:57 | Nahoru | #4
Gal> Asi píšu moc pomalu lol předběhls mě

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 08:01 | Nahoru | #5
co je to "zálkadík"?

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 08:02 | Nahoru | #6
Jestli mas starsi rocnik, tak olej zere, ale neni to zas tak hrozny. jinak olej mam motul 5000 kterej vyjde asi na 200kc/litr. s tim skytanim je to asi tim, ze uz ma prilis bohatou smes(jestli ti to teda dela ted kdyz uz je teplo). pokud das sytic na max tak za chvilku ti zacne dost coudit z vyfuku a zacne motor blbe bezet ze? je to ono? tak proste kdyz je tepleji tak dej sytic hned od zacatku treba na pulku, nebo proste tak aby to nezhaslo a za chvilku uz ho muzes stahnout vic

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 09:16 | Nahoru | #7
lukasjelitko> Co ty víš, třeba sem to začal psát o půl hodiny dřív jak ty I když je fakt, že píšu docela rychle, sice jen třema, nekdy čtyřma prstama, ale docela rychle
Gal
http://www.moto-bar.cz

Pár zálkadíků na suzuki gs 500

18.6.2008 v 17:56 | Nahoru | #8
zatím moc díkuju za odpovědi a když se to rozjede budu rád že se dozvim něco novýho.

servisní manuál mam doma v pdf dokumentu kdyby tedy někdo chtěl nebránim se ho poslat na mejla, jsou tam různý údaje kdy co měnit, mazat, štelovat a tak ale mě zajímaly zkušenosti který tam nejsou, jako třeba zrovna kontrola řetězu a to jak dlouho přibližně vydrží - teď už mam aspoň představu.

otázečka na gumy - jsem automechanik a mam i pneuservis kde se zabývám jen pneumatikama na auta takže problematika značek a kvality se dá říct že je zmáknutá a o autovejch gumkách vim vše co který číslo a písmenko napsaný na gumě znamená, proto mě tak zajímalo jak zjistit směs bez koukání na net.U aut je všechno potřebný napsaný zboku ale zdá se že u motorek to tak asi bohužel neni.

olejem jsem si nebyl jistej ale argument se spojkou je jasnej, divim se že mě to nenapadlo

zatim moc díky, hned jsem klidnější že moje GSko je v pohodě
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist