bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vracení blinkrů
 
15.6.2008 v 08:44
Jsem úplný začátečník a při jízdě notoricky zapomínám vracet (zhasínat) blinkry, což mi vadí, může to být i nebezpečné. Zvyk z auta (zvuková signalizace a automatické vypínání) je asi příliš silný. Máte s tím taky problém? Neexistuje nějaké elektronické udělátko, které by např. hlasitě cvakalo (obdoba zvukové signalizace v autě)? Případně máte tip, jak něco takového vyrobit?
Předchozí
1 2
Následující

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 08:56 | Nahoru | #1
hovno proste mackej to zapraskany tlacitko pokazdy kdyz zahnes ono se to podda

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 09:52 | Nahoru | #2
Taky na to vždycky zapomenu, ale prostě na to musíš myslet

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 09:57 | Nahoru | #3
Jo, prostě si musíš nacvičit reflex - narovnám, vypnu. Taky se mi to stávalo, ale už to mám více méně zautomatizované.
prostě stačí to dost najezdit a ono to příjde tak nějak samo. Zpočátku na to zkrátka musíš myslet no.

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 10:06 | Nahoru | #4
taky zapomenu, na Aprilii Tuareg 350Wind byla zvuková signalizace , slyšet to bylo dobře

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 10:46 | Nahoru | #5
Jasně, časem si zvyknu. Jen mě to případné udělátko napadlo jako zajímavý doplněk, asi by to šlo i dost jednoduše zbastlit. Třeba oproti zde často diskutovaným ukazatelům zařazeného kvaltu by to mělo být elektricky docela triviální. No nic, budu trénovat

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 10:47 | Nahoru | #6
Dej si tam volant

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 12:13 | Nahoru | #7
Kup si takový ty pípací žárovky do spátečky a máš to.

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 13:11 | Nahoru | #8
Mno taky sem spočátku zapomínal, ale tedka už vubec.. a jednodušše.. mačkej to furt.. kolikrát se nějak zamyslim najednou se proberu a hned mačkam vypnutí blinkrů, ikdyž sem uprostřed roviny

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 13:12 | Nahoru | #9
Například Viraga (a Harleye tuším taky) mají tuhle vychytávku sériově. Vypne se to po ujetí určité vzdálenosti. Princip je jednoduchý - v tachometru je relátko, spínané pulsy od magnetu, rotujícím na lanku. V přerušovači je čítač těchhle pulsů a když napočítá předem daný počet, vypne se. Nebylo by to těžké zkonstruovat, ale jednodušší a levnější je naučit se to vypínat prstem

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 13:32 | Nahoru | #10
1100Virago> To je víc, než jsem měl na mysli a možná až moc vymakané. Mohlo by stačit vyvést signál z blikající kontrolky na palubce do nějakého malého repráčku, který by při zapnutém blinkru nahlas cvakal, podobně jako v autě. Pokud je tu nějaký elekrokutil, může to trošku rozvést?
Z reakcí tady na fóru je jasné, že s vracením blinkrů má nebo měla problémy řada lidí, přitom je to potenciálně dost nebezpečné opomenutí. Proto mě překvapuje, že se to pípadlo nedělá třeba i sériově (možná by šel využít i repráček klaksonu, pak výrobní náklady +/- nula). Pro bezpečnost by to mělo větší přínos, než třeba ukazatel kvaltu.

Vracení blinkrů

15.6.2008 v 14:20 | Nahoru | #11
jezdi jezdi a jezdi a uvidis ze za par dni si nebudes na toto stezovat

Vracení blinkrů

18.6.2008 v 22:22 | Nahoru | #12
Kup si BMW. Tam se Ti to vypne po 15 sekundách samo. Zase je ale vopruz to jejich uspořádání. Když na to vlezu z normální motorky, tak blikám jen doleva
Druhá eventualita je ukazovat rukou, jako to bylo před pár lety. Upaženou ruku nezapomeneš na řidítka vrátit a jestli jo, tak je to s Tebou napováženou. Pokud rozpažíš, máš to jako výstražné blikání

Vracení blinkrů

18.6.2008 v 23:34 | Nahoru | #13
Tak blinkry nedávej a nebudeš je muset vypínat

Já ukazuju rukama a vracet je nezapomínám

Vracení blinkrů

18.6.2008 v 23:48 | Nahoru | #14
Dej si za přerušovač piézu. Prodává se jich plno s různou hlasitostí dB na 12V. Až se naučíš vypínat, zase to vyndej.

Naposledy editováno 18.06.2008 23:49:31

Vracení blinkrů

7.7.2008 v 20:28 | Nahoru | #15

RedMax>Dej si za přerušovač piézu. Prodává se jich plno s různou hlasitostí dB na 12V.


Tak jsem RedMaxe poslechl (dík za tip), koupil jsem 2 ks http://www.ges.cz/?...mp;gesid=GES07000010

Montáž triviální, dokonce bez pájení - jen jsem zasunul drátky do kontaktů v napojovacím konektoru - zatím drží a demontáž lze kdykoliv beze stop. Fixace oboustrannou modelářskou páskou na vnitřek kapoty. Je to slyšet až dost, při stání na křižovatce by stačilo i míň. Za jízdy to slyším spolehlivě cca do 80km/h, takže pro jízdu po městě, kde je zapomenutý blinkr největší riziko, bohatě stačí. Snad bych jen uvítal trochu nižší tón, takhle to zní trochu jako varovné pípání u couvajícícho náklaďáku
Po několika jízdách Prahou naprostá spokojenost, na blinkr nelze zapomenout. Vzhledem k tomu, jak těžký malér může vzniknout při zapomenutém blinkru, velice doporučuji.

Vracení blinkrů

8.7.2008 v 20:45 | Nahoru | #16
Místo žárovky si tam namontuj halogenku

Jinak taky obcas zapomenu ,ale to se podá . To svetlo na pristrojovce te proste bije do palice a u Hondy to cvaká ,nevím jak ostatní ...

BTW: Uz sem taky vyrazil k veceru na projizdku s parkovackama a byl sem nasranej ,ze mi nesviti svetlo

Vracení blinkrů

8.7.2008 v 22:52 | Nahoru | #17
za chvili az se to naucis zas budes nadavat ze ti rvou nejaky zasrany blinkry

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 21:22 | Nahoru | #18

CarrierOfDeath>Jinak taky obcas zapomenu ,ale to se podá . To svetlo na pristrojovce te proste bije do palice a u Hondy to cvaká ,nevím jak ostatní ...


Jasně, zapomínám (zapomínal) jsem jen občas, jako asi každý. Ale je dobré si uvědomit, že to může mít opravdu vážné následky. Pokud pojedu ke křižovatce se zapomenutým pravým blinkrem, klidně mi tam může vjet auto zprava přímo před přední kolo - a to se už nepoddá. Tohle riziko je dobré eliminovat, světlo na přístrojovce za jasného slunečného dne zas tak výrazné není.
Mimochodem, u mé Hondy nic necvaká.

fojta> Pokud mě to někdy bude obtěžovat, stačí zastavit a odpojit (jde to i bez nářadí, ostatně stejně, jako montáž).

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 21:26 | Nahoru | #19
mam pocit, ze na nekterych skutrech je zvuk signalizace standart :)

Naposledy editováno 09.07.2008 21:27:25

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 21:28 | Nahoru | #20
řeším to tím že je ani nezapínám začínal jsem na jawě 250 a tam nebily takže je moc nepoužívám jen když jedu moc pomalu :)

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 22:50 | Nahoru | #21
jezdi hodně po městě
když na tebe budou auta troubit tak se opravdu rychle naučíš

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 22:59 | Nahoru | #22
Ja mam zase problem, ze kdyz vjedu do odbocovaciho pruhu tak je hned vypnu, jeste nez dojeud do krizovatky :D Nebo si simam ze v prubehu jizdy casto zkousim zapnout svetla a vypnout blinkr, ale nevim proc, asi stres z autoskoly :D

Vracení blinkrů

9.7.2008 v 23:50 | Nahoru | #23
jsem tak dokonalý, že nezapomínám, dobrý ne?

Vracení blinkrů

10.7.2008 v 10:11 | Nahoru | #24
vqvq> Sice mi není jasný, proč jsi kupoval dva, to sis mohl koupit rovnou 4, ne ? (máš blikry přece i vzadu ), ale hlavně že Ti to pomáhá vypnout blinkry, je to fakt nebezpečný a má s tím problém hodně (nejen) motorkářů

Vracení blinkrů

10.7.2008 v 10:48 | Nahoru | #25
vypni je co nejdřív, pak na to zapomeneš. A koukej na budíky - zjistíš, že ti tam něco bliká. Mě se to moc nestává, ale znám lidi, co jezdí několit let a pořád s tím mají problém Nějaká zvuková signalizace se dělá, ale jak se to jmenuje nebo kde to sehnat nevím

Vracení blinkrů

10.7.2008 v 10:50 | Nahoru | #26

1100Virago>Například Viraga (a Harleye tuším taky) mají tuhle vychytávku sériově. Vypne se to po ujetí určité vzdálenosti. Princip je jednoduchý - v tachometru je relátko, spínané pulsy od magnetu, rotujícím na lanku. V přerušovači je čítač těchhle pulsů a když napočítá předem daný počet, vypne se. Nebylo by to těžké zkonstruovat, ale jednodušší a levnější je naučit se to vypínat prstem



Nevím jak u virgla ale u H-D je to udělané na otáčky motoru.... A můžu říct že je to super záležitost když na to nemusíš myslet!

Vracení blinkrů

10.7.2008 v 18:14 | Nahoru | #27

Levhart>vqvq> Sice mi není jasný, proč jsi kupoval dva, to sis mohl koupit rovnou 4, ne ? (máš blikry přece i vzadu ),


No celkem jednoduše 2 důvody:
1. Pípák je pár cm od blinkru a jeho konektoru, nemusím tahat delší kabel
2. Nejsem teda elektrikář, ale mám pocit, že kdybych na tu piezu přitáh napětí od levé i pravé žárovky, tak by to bylo věechno propojené a svítily by oba (přední) blinkry, což by sice zmátlo soupeře, ale to nebylo cílem
Kupovat 4 pípáky by už bylo fakt divný, v tom souhlas.

Vracení blinkrů

10.7.2008 v 18:30 | Nahoru | #28
vqvq> Podá se to ,ale v mensim meste jako napr. ja . To co si napsal je klasickej priklad Praha ,Brno . Co se odbocovacich pruhu tyce tam je to o vic faktorech .

BTW: Kdyz jsem rekl obcas ,myslel jsem 1/60 krizovatek ,ne kazdou druhou ... A jak rikam ,to blikani je videt a je videt i kdyz prazi slunce ,tonovany plexi dela svy . Co se cvakani tyce ,slysim ho . Klasicky u kazdyho blinkru v aute ...

Vracení blinkrů

12.7.2008 v 21:45 | Nahoru | #29
vqvq> V poho , k tom slouží např. diody, které propustí proud jen v jednou směru (pokud by to nešlo přímo na přerušovač-ty se ale asi mohou v zapojení lišit). Dioda je korunová záležitost a není v tom nic složitého, to by Ti tady hned někdo poradil

Vracení blinkrů

12.7.2008 v 22:24 | Nahoru | #30

NaaR>hovno proste mackej to zapraskany tlacitko pokazdy kdyz zahnes ono se to podda



jasan, mačkej to jak "živák na mašině...co 5 sec lol "

prodává se takový "pípák", ale kdo by to slyšel, když výfuk vyfukuje...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist